Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko syrjimistä, jos jättää kutsumasta henkilön, joka ei seurasss koskaan puhu mitään?

Vierailija
03.04.2025 |

Jos on tarkoitus kiipeillä, niin ihminen, joka ei tykkää kiipeillä jää pois. Jos on tarkoitus jutella, niin miksi ihminen joka ei juttele, haluaa silti mukaan?

Kommentit (234)

Vierailija
41/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan tyly tai sosiaalisesti rajoittunut, mutta en halua olla kenenkään 'jututtaja'. Jokainen saa jutella ihan itse, ilman lypsämistä.

Sama kuin lapsi, jota ei koskaan pyydetä leikkiin mukaan. Miksi pyytäminen on muiden vastuulla? Voi itse pyytää muita tai sinne vaan menee mukaan, niin ne muutkin tekee.

No jotkut haluaa olla ystävällisiä myös erilaisille ihmisille? Munkin tuttavapiirissä on muutama ujo ja hiljainen tyyppi, jotka kutsun erittäin mielelläni mukaan koska tiedän että heillä ei välttämättä paljoa sosiaalista elämää ole. Eipä tuo porukassa haittaakaan, jos muutama on hiljaisempia, jos suurin osa on tavallisen puheliaita. 

Etenkin yksi noista ujommanpuoleisista tutuista on kyllä tosi monta kertaa sitten puolestaan antanut mulle takaisin. Kaikilla meillä on omat vahvuutemme, ja häneltäkin tällainen löytyy, joten ei todellakaan ole niin että hän olisi vain perässävedettävä (mikä ei sekään haittaisi vaikka olisikin - siitä kun ei ole yhtään mitään vaivaa että hän siellä porukassa on muiden joukossa).

Vierailija
42/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt syrjimistä ole, kyllä vieraansa saa itse valita, mutta en myöskään ymmärrä mitä haittaa hiljaisesta tyypistä on, kunhan nyt kaikki ei ole hiljaisia. Kivointa on jos porukassa on kohtuullisen sekalaista porukkaa. Sekään ei ole hyvä jos kaikki ovat tosi puheliaita. Ja itse tunnistan että mulla on päinvastoin houkutus jättää pahimmat suupaltit kutsumatta. Muutama tyyppi vaan on niin tilaavievä että se on sitten koko ilta heidän showta jos heidät kutsuu. Joku kumma käsitys heillä on että muita pitää viihdyttää ja muilla on tosi tylsää jos he ei elämöi koko ajan. Raskasta väkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan tyly tai sosiaalisesti rajoittunut, mutta en halua olla kenenkään 'jututtaja'. Jokainen saa jutella ihan itse, ilman lypsämistä.

Sama kuin lapsi, jota ei koskaan pyydetä leikkiin mukaan. Miksi pyytäminen on muiden vastuulla? Voi itse pyytää muita tai sinne vaan menee mukaan, niin ne muutkin tekee.

Mykkä, seurassakin syrjäänvetäytyvä pska on pidemmän päälle harvinaisen rasittava kun aina toisten pitäis olla rohkaisemassa osallistumaan keskusteluun tmv. Ei aina voi pitää itsestään selvyytenä että muut tulevat vetämään mukaan tai jututtamaan ja itse senkun kykkii tuppisuuna siellä pimeimmässä nurkassa ja joka kerta kun joku yrittää jutella, pitää jokainen sana lypsää tai kiskoa ulos hohtimilla. Ei auta vaikka miten olis hiljaa ja kuuntelis mitä toisella on sanottavana. 

Vierailija
44/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei se varmaan syrjimissstä ole, todennäköisesti juttusi eivät vain enää kiinnosta häntä.

Vierailija
45/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ei tarvitse loputtomiin kutsua. Jossain vaiheessa voi jättää pois, jos tietty henkilö ei osallistu mitenkään, on passiivinen eikä tuo mitään sosiaaliseen kanssakäymiseen. Kaikilla aikuisilla on myös sosiaalista vastuuta, ei voi loputtomiin olla perässävedettävänä, oli syynä sitten ujous tai mikä hyvänsä. Kyllä sosiaaliset ihmisetkin kaipaavat seuralta validaatiota, vastavuoroisuutta ja tunnetta siitä, että heidän seuraansa ja aikaansa arvostetaan. 

Hyvin sosiaaliset ihmistet kaipaavat yleensä vain yleisön, joka jaksaa loputtomasti kuunneilla heitä ja heidän erinomaisuuttaan. Eli tarvitaan pari pelleä ja sitten se sirkusyleisö.

Jos sosiaaliset ihmiset ovat näin epämiellyttäviä, niin ei varmaankaan haittaa mikäli illanviettokutsut loppuvat. Molemmille parempi niin.

Vierailija
46/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mykkä, seurassakin syrjäänvetäytyvä pska on pidemmän päälle harvinaisen rasittava kun aina toisten pitäis olla rohkaisemassa osallistumaan keskusteluun tmv. Ei aina voi pitää itsestään selvyytenä että muut tulevat vetämään mukaan tai jututtamaan ja itse senkun kykkii tuppisuuna siellä pimeimmässä nurkassa ja joka kerta kun joku yrittää jutella, pitää jokainen sana lypsää tai kiskoa ulos hohtimilla. Ei auta vaikka miten olis hiljaa ja kuuntelis mitä toisella on sanottavana. 

En ole itse kokenut noin. Jos kahden kesken joku olisi puhumaton niin sitten varmaan kokisin rasittavaksi, mutta seurassa nimenomaan pointti on se että jonkun hiljaisuus ei haittaa kun voi jutella puheliaampien kanssa. Miksi sinulla on niin hirveän kova tarve saada juuri se hiljainen puhumaan, että ihan hohtimia pitää käyttää? Mikset puhu muiden kanssa? Anna hiljaisen nauttia seurasta omalla tavallaan. Kaikille puhuminen ei ole se suurin ilo vaan muutenkin voi olla läsnä. 

Vierailija
47/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko pyytää mutta onhan se ikävää jollekin tosi ujoille tulla jätetyksi ulkopuolelle, jos kuitenkin nauttii saadessaan kuunnella muita. 

Sen ujon pitäisi antaa jotain myös muille. Esittää vaikka kysymyksiä eikä olla vain viihdytettävänä. 

'Miksi te muut ootte aina suuna päänä, vaikka suusta ei tule mitään järkevää, mitä kukaan fiksu viitsisi kuunnella?' Esim. tuommoisen kysymyksen voisi se ujo heittää.

Mun mielestä on aika epämiellyttävä ajatus, että joku on illanvietossa hiljaa siksi, että pitää muita typerinä ja itseään fiksumpana. 

Ihan jo sen takia se ujokin voisi joskus jotain sanoa, että muut tietäisivät, että hän viihtyy seurassa eikä hiljaa mielessään vain halveksu muita. Tuskin kukaan haluaa kutsua illanviettoonsa ihmistä, joka vain tarkkailee muita ylemmyyttä tuntien.

Vierailija
48/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ei tarvitse loputtomiin kutsua. Jossain vaiheessa voi jättää pois, jos tietty henkilö ei osallistu mitenkään, on passiivinen eikä tuo mitään sosiaaliseen kanssakäymiseen. Kaikilla aikuisilla on myös sosiaalista vastuuta, ei voi loputtomiin olla perässävedettävänä, oli syynä sitten ujous tai mikä hyvänsä. Kyllä sosiaaliset ihmisetkin kaipaavat seuralta validaatiota, vastavuoroisuutta ja tunnetta siitä, että heidän seuraansa ja aikaansa arvostetaan. 

Voiko sitten samalla perusteella jättää kutsumatta sen joka vie liikaa tilaa äänellään? Korottaa ääntään jos joku yrittää osallistua. Tai puhua pälpättää kokoajan kokoajan niin ettei kaikki kykene väliin mitään sanomaan.

Vierailija
49/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko pyytää mutta onhan se ikävää jollekin tosi ujoille tulla jätetyksi ulkopuolelle, jos kuitenkin nauttii saadessaan kuunnella muita. 

Ei voi tuudittautua siihen, että ihmissuhteissa voi aina olla vain saamapuolella. Joskus täytyy itsestään antaakin jotain muille, jos haluaa olla porukassa mukana.

Sä oletat nyt väärin, että muut saa jotain sun jorinoista. Tän aloituksen perusteella voisin sanoa, etteivät he saa. Jos olisit mukana illanvietossa, toivoisin sun ennemminkin olevan hiljaa.

Ehkä kyseinen henkilö on tarkoituksella sun seurassa hiljaa. Vaikutat aika tuomitsevalta ihmiseltä.

Voit toki kutsua kenet haluat.

Vierailija
50/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän oli kyse kutsuista. Yleensä ihmiset eivät tuppaudu paikkoihin johon ei ole kutsuttu. Tietenkin suuspaltit joskus vaan itse kutsuvat itsensä. Mutta se on epäkohteliasta.

Vierailija
51/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjikää vaan meitä "ujoja".

Jos olisi tälläkin henkilöllä tiedossa haukkumisesi, niin tuskin edes haluaisi mukaan. 

Ehkäpä v i.ttu jopa odottaa, että hänellekin jutellaan, kuten kaikille muillekin. 

Jännä vaan, että juuri tämän luokan typeriä trolleja syntyy tänne aina silloin tällöin, kuin sieniä. 

Vierailija
52/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse suupaltti ekstrovertti vaan normaalin sosiaalisuuden ja ujon väliltä. Koen erittäin epämiellyttävänä jos joudun tilanteeseen, jossa jään kaksin ujon kanssa. Koen, että mun pitää ylläpitää keskustelua ja se on todella vaivaannuttavaa. Siksi välttelen hiljaisten ja ujojen seuraa

Sinulla on jonkin asteista sosiaalista estymistä. Ehkä kannattaa hoitaa asia kuntoon mielummin kun alkaa sen takia välttelemään ihmisiä. Luuletko ettei nämä hiljaisemmat huomaa sitä ja koe oloaan epämukavaksi. Tuollainen välttely tekee tilanteesta hyvin oudon. Paljon oudomman kuin se että on normaalisti hiljaa tai keskustelee niitä näitä. Ei sulta odoteta mitään. 

Vierailija
53/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki vain puhuvat eikä kukaan kuuntele, niin onko se oikeasti kivaa? Näitä hiljaisia kannattaa kutsua jo siksikin, että he tasapainottavat sitä loputonta puhetulvaa, he jaksavat  kuunnella eivätkä puhu päälle. Lisäksi he ovat loistavia analysoimaan muiden sekavia selostuksia ja osaavat kertoa ydinasian eli sen, mitä hölöttäjät eivät koskaan hoksaa.

Vierailija
54/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

'🤗' viesteistä ei yhtään täältä.

Yksi muu kommentti oli minulta.

[Päivän 2. kommenttini /vauva.fi].

Mä kykenen myymään jääpalakoneen

eskimolle, jos niin haluan. Olen niin hyvä

puhumaan - silloin > k u n  p u h u n .

👋

Vierailija
55/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse maailman tappiin kutsua. Tälläinen tyypihän on ikäänkuin vapaamatkustaja. Kuulee kaikkien muiden ajatukset ja elämänkulun, kertomatta itsestään mitään. On kuin kärpäsenä katossa. Tälläinen on rasittavaa ja todella kummallista. Siis se että tyyppi tietää muista melkein kaiken ja itse on visusti hiljaa eikä kerro itsestään mitään. On kuin jonkin sortin stalkkeri.  Juottakaa se känniin ja kattokaa avautuuko sanasen arkku :D

Vierailija
56/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ihminen osaa olla länkyttämättä joutavia jatkuvalla syötöllä. Huvittavaa miten ihmiset pelkäävät hiljaisuutta.

Vierailija
57/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa hän edes haluaa surkeaan seuraanne syrjittäväksi. 

Vierailija
58/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi tuudittautua siihen, että ihmissuhteissa voi aina olla vain saamapuolella. Joskus täytyy itsestään antaakin jotain muille, jos haluaa olla porukassa mukana.

Mä ajattelen, että jos tämä hiljainen ihminen on ystävä, niin se, että hän on paikalla, mutta hiljaa, ei kuluta kenenkään resursseja. 

Jos hän on oikeasti hiljaa, eikä komppaa jokaista ap:n juttua tai naura jokaiselle ap:n vitsille, ymmärrän että itsekeskeisä ap:ta ärsyttää .

Vierailija
59/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi tälläkin henkilöllä tiedossa haukkumisesi, niin tuskin edes haluaisi mukaan. 

Ehkäpä v i.ttu jopa odottaa, että hänellekin jutellaan, kuten kaikille muillekin. 

Jännä vaan, että juuri tämän luokan typeriä trolleja syntyy tänne aina silloin tällöin, kuin sieniä. 

Ja "jännä", kuinka se mukamas mykän maine kirii paikasta toiseen kuin valkiat. 

Ihminenhän ei elämänsä aikaan siis muutu yhtään. SE taas, että haluaako haastella mitään niille, ketkä halveksuvat sinua onkin ihan eri asia. 

Tv. M(N). Poistuukohan tämäkin? 

Vierailija
60/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos vttu ihan itse vaan ryhdistäytyisitte ja juttelisitte ihmisille ettekä aina odottais automaattisesti muiden tulevan juttelemaan kun sekään ei aina riitä vaan muiden pitäis koko ajan olla rohkaisemassa ja tulemassa juttelemaan vaikka toisen naamasta jo näkee että hemmetin epämiellyttävää, mielummin kyyhöttäis siellä nurkassaan säälittelemässä itseään. Kotiin voi aivan vapaasti jäädä omaan pieneen nurkkaansa mykkäilemään. Kukaan ei pakota ihmisten ilmoille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi