Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakas täti ei suostu tarjoamaan lapsille Linnanmäki-päivää

Vierailija
02.04.2025 |

Lasten täti on TODELLA varakas, rahasta ei ole pulaa ja itselläni on taas rahasta tiukkaa. Lasten haaveena on ollut päästä Linnanmäelle kesällä ja otin nyt jo hyvissä ajoissa lasten pyynnön esille. Pyysin tältä tädiltä siis rannekkeita minulle ja kolmelle lapselle, lisäksi rahaa käydä Lintsiburgerissa syömässä (lapset haaveilleet niistä kierreranskalaisista) ja lisäksi vähän rahaa muuhun eli pehmiksiin, narunvetoihin ym. Tämä täti suorastaan naurahti ja katsoi kuin halpaa makkaraa kun esitin pyynnön hänelle. Selitin kuinka tämä olisi lapsille elämys ja kun hänellä kerran rahaa on niin ei olisi iso asia lapsille tätä elämystä lahjoittaa.

Mutta ei, sanoi, ettei ala meille mitään Linnanmäki-päivää maksamaan. Menin järkytyksestä ihan sanattomaksi ja  puhelu loppui aika pian tämän jälkeen. Puhelun jälkeen, aloin itkeä tätä maailman epäoikeudenmukaisuutta, että toiset hautovat satojatuhansia euroja tilillä ja pienille lapsille ei voi muutaman satasen kesälomaelämystä rahoittaa.

Miksi lasten pitää kärsiä siitä, että minä olen köyhä? Minä olen aina ajatellut, että jos itselläni olisi rahaa niin mielelläni lahjoittaisin Linnanmäki-päivän sukulaislapsille ja vaikka tuntemattomillekin lapsille.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy tädiltä jos tarvitsee siivousapua, voisit vaikka pestä ikkunat ja tehdä siivoukset jos saisit palkaksi tuo lintsipäivän lapsille.

Hyvä idea, voisit ottaa lapsetkin mukaan pesemään ikkunoita niin oppivat, että rahan eteen pitää jotain tehdä.

Vierailija
62/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 lasta ja sinä. Ei ole hyvätuloisellakaan tuohon varaa. Itse menisin ilmaislaitteisiin ja lapset saisi jokainen valita 1 laitteen johon ostan hänelle lipun. Lisäksi sitten ilmaislaitteet. Eväät kotona valmiiksi, tulee paljon halvemmaksi.

Tuo nyt on lasten kiusaamista. 1 laite. Höh. koko päivä siellä painetaan rannekkeen kanssa. Eväissä on kyllä ideaa. Ehkä pystyy yhdet ranskalaisetkin kustantamaan, kun kotanakin olisi syötävä. Kirjoitus tod.näk. provo. Mutta löytyisikö säästökohteita: tatuoinnit, irtoripset, sidukat, tupakat, kissan naksut.

Onko lasten täti siis siskosi ? Pidätkö muuten yhteyttä kuin kerjäyspuheluilla ? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 älkää ruokkiko trollia!

Vierailija
64/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tässä ei ole kyse mistään hyvätuloisesta vaan todella VARAKKAASTA.

On useampi omistusasunto, sijoitustileillä äitini arvion mukaan satoja tuhansia (hän on nähnyt niitä lappusia tarkemmin), kaikki on hienoa, huonekalut, autot, vaatteet jne.

Koko elämänlaatu on aivan eri luokkaa kuin tavallisella suomalaisella.

T. Ap

Ei kuulu sinulle pennin vertaa.

Vierailija
65/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä äidiltäsi, hän voi auttaa. Ja ehdit vielä säästääkin. Toki tuo ei ole välttämättömyys lapsille. Keksi jotakin muuta. Vaikka telttaretki luontoon, uinti ja tikkupulla notskilla.

Vierailija
66/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuisto on kamala paikka. Miksi lapsi haluaisi edes sinne pelkäämään tai ahdistumaan. On muitakin mahdollisuuksia muualla. Jos on joku lapsi joka nauttii huvipuistosta ja iso lapsi, ok.

Vierailija
67/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit ap kysyä tädiltä, että olisiko hänellä jotain hommia (siivousta, pihahommia yms.), joilla voisitte lasten kanssa tienata rahat linssille.

Vierailija
68/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten täti, siis ap:n sisko?

Vierailija
69/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tuollainen varakas täti kun a) en hankkinut niitä kolmea lasta ja b) en hassaa rahojani turhuuteen kuten 250+ euroa siihen että joku metalliromu huljuttelee minua edestakaisin päivän ajan.

Samalla rahalla maksan kuukauden ruuat, kivan viikonloppureissun tai asuntolainan kuukauden korot. Varakkaaksi tulee nimenomaan pihiydellä. Ärsyttävää jos joku nimenomaan katsoo asiakseen että heillä on oikeus nk. syödä minun kuormastani, jonka siis rakensin sanomalla vuosien ajan itse ei juuri ap:n kuvailemille humputteluille. Olisi tosi kiusallista jos joku kieli pitkällä tulisi kysymään lahjoja. Eri asia jos itse tarjoaisin siskon/veljen lapsille. Moukkamaista kerjätä lahjoja, minkäarvoisia siis tahansa, ja riippumatta antajan varallisuustasosta.

Vierailija
70/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan tämän toivoisi olevan trolli, mutta päivästä toiseen saa hämmästyä, kuinka typerästi ihmiset kykenevät ajattelemaan ja käyttäytymään ihan oikeasti.

Vierailija
71/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä varakkaat ovat henkisesti sairaita ja oman edun tavoittelemisen vankeja. Heille eivät lapset tai yleensäkään inhimillinen ajattelu kuulu kallon sisäiseen toimintaan. Vai raha ja sen määrän kasvattaminen. Elämä loppuu heiltäkin ja sitä eivät tajua saati lasten rakkautta. Pidä lapsesi kaukana hänestä ja keksi muuta sillä sehän on yksityinen ryöstöyritys.

Vierailija
72/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tässä ei ole kyse mistään hyvätuloisesta vaan todella VARAKKAASTA.

On useampi omistusasunto, sijoitustileillä äitini arvion mukaan satoja tuhansia (hän on nähnyt niitä lappusia tarkemmin), kaikki on hienoa, huonekalut, autot, vaatteet jne.

Koko elämänlaatu on aivan eri luokkaa kuin tavallisella suomalaisella.

T. Ap

Niin, miksi sinulla ei ole asuntoja ja autoja? Mitä olet tehnyt eri lailla? Anna mä arvaan. 

Et ole tehnyt töitä, olet maannut kotona muiden passattavana, et ole kouluttautunut ja olet törsännyt rahasi turhuuksiin samalla kun hän on säästänyt ja tehnyt viisaita päätöksiä. 

Kuten jo kirjoitin aiemmin niin hän on niin varakas ettei sellaiseen omaisuuteen pääse käsiksi kuin hyvin harva, ei edes kouluttautumalla.

<

Miten hän on rahansa tienannut?

Vierailija
73/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen iltasatu tänään. 

Vierailija
74/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lastesi täti sinun vaiko lastesi isän sisko?

Jospa iskä kustantaisi Linnanmäkipäivän? Vai mihin hänen rahansa menee? Tupakkaan ja kaljaan?

Vierailija
75/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä varakkaat ovat henkisesti sairaita ja oman edun tavoittelemisen vankeja. Heille eivät lapset tai yleensäkään inhimillinen ajattelu kuulu kallon sisäiseen toimintaan. Vai raha ja sen määrän kasvattaminen. Elämä loppuu heiltäkin ja sitä eivät tajua saati lasten rakkautta. Pidä lapsesi kaukana hänestä ja keksi muuta sillä sehän on yksityinen ryöstöyritys.

Oletko vähän tyhmä. Suomessa on niin ankara verotus, että varakkaaksi tulee hyvätuloinenkin ainoastaan, jos hän on todella pihi tai voittaa tyyliin lotossa. Voit itse säästää rahat Linnanmäelle. Näin muutkin lapsiperheet tekevät. 

Vierailija
76/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lasten rakkaus" = osta kaikkea, mitä he haluavat, eivätkä edes kiitä.

Vierailija
77/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painu sinä ruikututtamasta. 

Vierailija
78/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän KATSOI sinua _puhelussa_ kuin halpaa makkaraa?

Videopuhelu, hallooo. 

No, hallooooota perkele!

Taidat ollakin sama, joka taannoin teki avauksen iäkkäistä vanhemmistaan jotka muka tekee remontin taloonsa metsäkaupoista saaduilla rahoilla.

Vierailija
79/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotkos vielä syyn, MIKSI tädin pitäisi antaa teille rahaa? 

Kirjoitin jo että hän on niin varakas, että niistä rahoista riittäisi varmasti myös pienten lasten ilahduttamiseen rahaa. Kyllä pitää olla kylmäsydäminen ihminen jos pienen lapsen auttaminen nähdään huonona asiana. Mutta kyllähän sen jo siinä vauvaperhe-ketjussa näki, ihmiset ovat ilkeitä ja oikein vahingoniloisia jos toisten elämä on taloudellisesti niukkaa.

T. Ap

Olisit kouluttautunut ammattiin jossa tienaa niin hyvin että voit elättää lapsesi ihan itse. Onhan lapsilla isäkin, pyydä siltä.

Vierailija
80/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en ihmettele yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi