Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakas täti ei suostu tarjoamaan lapsille Linnanmäki-päivää

Vierailija
02.04.2025 |

Lasten täti on TODELLA varakas, rahasta ei ole pulaa ja itselläni on taas rahasta tiukkaa. Lasten haaveena on ollut päästä Linnanmäelle kesällä ja otin nyt jo hyvissä ajoissa lasten pyynnön esille. Pyysin tältä tädiltä siis rannekkeita minulle ja kolmelle lapselle, lisäksi rahaa käydä Lintsiburgerissa syömässä (lapset haaveilleet niistä kierreranskalaisista) ja lisäksi vähän rahaa muuhun eli pehmiksiin, narunvetoihin ym. Tämä täti suorastaan naurahti ja katsoi kuin halpaa makkaraa kun esitin pyynnön hänelle. Selitin kuinka tämä olisi lapsille elämys ja kun hänellä kerran rahaa on niin ei olisi iso asia lapsille tätä elämystä lahjoittaa.

Mutta ei, sanoi, ettei ala meille mitään Linnanmäki-päivää maksamaan. Menin järkytyksestä ihan sanattomaksi ja  puhelu loppui aika pian tämän jälkeen. Puhelun jälkeen, aloin itkeä tätä maailman epäoikeudenmukaisuutta, että toiset hautovat satojatuhansia euroja tilillä ja pienille lapsille ei voi muutaman satasen kesälomaelämystä rahoittaa.

Miksi lasten pitää kärsiä siitä, että minä olen köyhä? Minä olen aina ajatellut, että jos itselläni olisi rahaa niin mielelläni lahjoittaisin Linnanmäki-päivän sukulaislapsille ja vaikka tuntemattomillekin lapsille.

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tässä ei ole kyse mistään hyvätuloisesta vaan todella VARAKKAASTA.

On useampi omistusasunto, sijoitustileillä äitini arvion mukaan satoja tuhansia (hän on nähnyt niitä lappusia tarkemmin), kaikki on hienoa, huonekalut, autot, vaatteet jne.

Koko elämänlaatu on aivan eri luokkaa kuin tavallisella suomalaisella.

T. Ap

Niin, miksi sinulla ei ole asuntoja ja autoja? Mitä olet tehnyt eri lailla? Anna mä arvaan. 

Et ole tehnyt töitä, olet maannut kotona muiden passattavana, et ole kouluttautunut ja olet törsännyt rahasi turhuuksiin samalla kun hän on säästänyt ja tehnyt viisaita päätöksiä. 

Kuten jo kirjoitin aiemmin niin hän on niin varakas ettei sellaiseen omaisuuteen pääse käsiksi kuin hyvin harva, ei edes kouluttautumalla.

<

Olipa ällöttävästi sanottu "päästä käsiksi omaisuuteen". Normaalit ihmiset puhuvat rahan ansaitsemisesta tai säästämisestä.

Vierailija
82/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse et maksa tästä kaikesta senttiäkään? Miten olette kohdelleet tätiä muuten? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästämällä tulee rikkaaksi,muiden syiden lisäksi.

Vierailija
84/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten täti, siis ap:n sisko?

Tai lasten isän sisko, mutta veikkaan ap:n sisko, koska ap:n äiti tietää rahoista.

Vierailija
85/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täti saanut omaisuutensa ahkeruudella, rikollisuudella vai onnella? 

Vierailija
86/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä varakkaat ovat henkisesti sairaita ja oman edun tavoittelemisen vankeja. Heille eivät lapset tai yleensäkään inhimillinen ajattelu kuulu kallon sisäiseen toimintaan. Vai raha ja sen määrän kasvattaminen. Elämä loppuu heiltäkin ja sitä eivät tajua saati lasten rakkautta. Pidä lapsesi kaukana hänestä ja keksi muuta sillä sehän on yksityinen ryöstöyritys.

Henkisesti sairaita oman edun tavoittelemisen vankeja ovat ne, jotka kuvittelevat muiden automaattiseksi velvollisuudeksi kustantaa heille kaiken mitä osaavat vaatia, varsinkin sillä tekosyyllä, että "minun lasteni kuuluu saada sinulta se mitä en ole itse kyennyt heille hankkimaan". Yksityisellä ryöstöyrityksellä puolestaan tarkoitetaan yksityishenkilöiden välillä tapahtunutta tuloksettomaksi jäänyttä kerjäämistä silloin, kun sitä on tehostettu väkivallalla tai sen uhalla.

Vierailija
87/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee miksi tädillä on rahaa. Linnanmäki on raakaa rahastusta, eikä sinne köyhien lapsia haluta. Sen näkee jo hinnoistakin.

Vierailija
88/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

porvoolainen täti.

Vierailija
89/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tätisi raha-asiat tiedät?  Hän saa käyttää omst rahansa juuri niinkuin haluaa. Ja on kenties jo käyttänytkin....

Vierailija
90/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5 älkää ruokkiko trollia!

Tosiaan tämän toivoisi olevan trolli, mutta päivästä toiseen saa hämmästyä, kuinka typerästi ihmiset kykenevät ajattelemaan ja käyttäytymään ihan oikeasti.

Onko ap mahdollisesti tämä, joka korosti omaa erinomaisuuttaan vanhempien metsänmyyntiin nähden?

Vierailija
91/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tätiä naurattaa. Kun viime vuonna vinguit samaa.

Hei. Huomasin et sukulaisellani on yritys. Menenkin viikoksi nauttimaan sen palveluista ja kysyn ohimennen jos ilmaiseksi saisin. Onhan heilläkin pari miltsiä tilillä.... no en. Oikeassa elämässä huomasin etten ole 5 vuoteen käynyt missään. Joten suunnittelin kerääväni touko ja kesäkuun pulloja. Niillä ostan junaliput ja lintsin rannekkeen. Jäi haaveeksi, pahus pääsin töihin. Pitää mennä syyskuussa jos eivät jatka sopimusta. Voi vaikka lentää. 

Vierailija
92/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5 älkää ruokkiko trollia!

Painu sinä ruikututtamasta. 

Painuppa itte. Tänne ei mettäläisille ole asiaa. 

Vierailija
93/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän KATSOI sinua _puhelussa_ kuin halpaa makkaraa?

Se on sellainen kielikuva, sen halveksunnan pystyi kyllä aistimaan ja röhähti oikein ilkeällä äänensävyllä.

T. Ap

No rautarouva Thatcher pääministerinä ei edes päästänyt lottoa Britanniaan kun vaati että jokaisen pitää tienata rahansa itse.

Ja niinhän sitä pitää.

Vierailija
94/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaa omat rahasi eläkä lokkeile!!!

Vierailija
95/111 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varakas (ja VELA). Siskolla sama pyynti, 4 lasta. Mielelläni veisin ja tarjoaisin päivän lintsillä, MUTTA..... kakrut on pellossa kasvatettuja, ei mitään käytöstapoja eikä itsehillintää ole kenelläkään. Eivät kuuntele kieltoja, ja kun kieltää, alkaa se korvia raastava naukuminen. Ja kun kerran olen erehtynyt maksamaan jotain, niin se JATKUVA pyytäminen alkaa tympäseen. Kun pitäis sitä, tehdä tätä, lapset tykkäis jne. Ja v/*^t sanon minä. AP: maksa itse kersasi sinne lintsille.

Vierailija
96/111 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tässä ei ole kyse mistään hyvätuloisesta vaan todella VARAKKAASTA.

On useampi omistusasunto, sijoitustileillä äitini arvion mukaan satoja tuhansia (hän on nähnyt niitä lappusia tarkemmin), kaikki on hienoa, huonekalut, autot, vaatteet jne.

Koko elämänlaatu on aivan eri luokkaa kuin tavallisella suomalaisella.

T. Ap

Niin, miksi sinulla ei ole asuntoja ja autoja? Mitä olet tehnyt eri lailla? Anna mä arvaan. 

Et ole tehnyt töitä, olet maannut kotona muiden passattavana, et ole kouluttautunut ja olet törsännyt rahasi turhuuksiin samalla kun hän on säästänyt ja tehnyt viisaita päätöksiä. 

Kuten jo kirjoitin aiemmin niin hän on niin varakas ettei sellaiseen omaisuuteen pääse käsiksi kuin hyvin harva, ei edes kouluttautumalla.

Mitä siskosi siis on tehnyt eri tavalla kuin sinä? Miksi muuten puhut tädistä, etkä siskostasi? Miksi täytyy korostaa hänen suhdetta lapsiisi? Ehkä häntä ei kiinnosta lapsesi.

Vierailija
97/111 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama jankutus, kun viime vuonna. Poistoon.

Vierailija
98/111 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varakkaan tädin tehtävä toimia teille hyväntekeväisyyslaitoksena. 

Mene vaikka kadunkulmaan tarjoamaan jo muutenkin auliisti jakamaasi rahaa vastaan niin jonkun ajan päästä voit itse tarjota jälkikasvullesi huvittelupäivän. 

Vierailija
99/111 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän KATSOI sinua _puhelussa_ kuin halpaa makkaraa?

Trollille sattui virhe! Pitää ymmärtää!!

Vierailija
100/111 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi kärsivät... Kun eivät pääse Linnanmäelle..

On teillä isot ongelmat. Maailmalla soditaan ja oikeasti köyhien maiden lapset kärsii siitä kun eivät saa ruokaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän