Aikuinen miesystävä on pikkutarkka tasajakomies - nykyaikaako?
Kyse ei ole nyt vain tarjoamisesta treffeillä, vaikka sitäkään ei toki ole, vaan siitä kun miesystävä on jotenkin omituisen tarkka siitä, että kaiken on mentävä tasan. Autoreissutkin on vastenmielisen hankalia, kun pitää muistella kumman autolla nyt mentiin minnekin ja oliko se matka niin pitkä, että nyt pitää mennä toisen autolla pari lyhyempää peräkkäin että "menee tasan", normiajot pitää mennä vuorotellen. Minulle on se ja sama, mennäänkö millä autolla ja kuinka monta kertaa, mutta jos miehen autolla on menty kerta enemmän tai pitempi matka ja mennään vaikka kahville niin mies vihjailee, että minun pitäisi nyt tarjota hänelle kahvit kun on menty hänen autolla enemmän. Minulle ei kuitenkaan ole tarjoamassa jos minä olenkin hänen logiikallaan "saamapuolella". On aikanaan kertonut, että hän ei naiselle tarjoa vain siksi, että naisystävä tai ilahduttaakseen, mutta jostakin palveluksesta voi kiitokseksi tarjota - no en tarjoa minäkään tietenkään hänelle koska sitä saa mitä tilaa, joten sikäli ihan sama, mutta erikoinen on suhtautuminen rahaan ja ihmisiin.
Onkä tämä jokin nykyajan ilmiö kun ei vielä nuoruudessa viime vuosituhannella tällaista ollut? Kumpikaan ei siis ole työtön tai muuta vastaavaa, joka olisi looginen selitys sentinvenytykselle ja autotkin ihan kunnollisia uusia, tosin eihän tuossa oikeastaan säästäväisyydestä ole kyse vaan jonkinlaisesta saituudesta ja haluttomuudesta antaa kenellekään mitään.
Kommentit (343)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te naiset ole vuosikausia vaatineet tasa-arvoa ja kertoneet, miten vastanmielisiä ovat miehet, jotka toteuttavat toksista maskuliinisuutta? Sitten, kun mies käyttäytyy tasa-arvoisesti, niin se ei kelpaakaan.
Miksi ymmärrät tämän tahallasi väärin? On tasa-arvoisuutta ja sitten on älytöntä nipottamista. Kyllähän sinä sen tiedät.
Sinäkö päätät, mikä on tasa-arvoa ja mikä on nipottamista? Tälle miehelle taloudellinen tasa-arvo on tärkeää.
Nää on näitä "miehiä" jotka ei osta ikinä kellekään lahjaa ei sulla tai kellekään muulle yhteiselle tuttavalle vaan jättävät lahjan oston sulle ja sä oot vastuussa tavallaan hänenkin "lahjasta". Hmm sanoisin että näitä oon nähny. En kyllä itse ottaisi suhteeseen tuommoista, mutta mun molempien tädin miehet ja oma isä oli tommosia. Ikinä EI IKINÄ ostanut kellekä vieraalle lahjaa. Rahasta ei ollut kyse. Lahjanhan voi saada tehtyä vaikka ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole tasajakomies vaan mulle kaikki ja ylimääräiset myös. En katselisi.
Eli kun mies pyytää nasita maksamaan oman osuutensa se tarkoittaa naisille että nainen maksaa kaiken? Vaikka selvästikin tämäkin sanoo että maksut menee puoliksi
Valitettavasti näitä nykyään riittää. Sekä miehissä, että naisissa. Mä luulen, että taustalla on ensinnäkin pelko siitä, että tulee käytetyksi, ja toisikseen se, että pelkää ettei tasa-arvo toteudu.
Tämä on tätä piheyttä, että muistetaan ne omat tekemiset, muttei kiinnitetä huomiota ja muisteta muiden tekoja. Esim. jos ostin yhteiseen menoon liput, pistin toimituskulut tasan. Tämä pihi tyyppi pisti aina toimituskulut minulle, sanomatta sanaakaan. Jos sanoin siitä, hän oli nähnyt niiiiin paljon vaivaa. Kun näimme, minä liikuin pisteestä a pisteeseen b. Lähes aina. Eli maksoin aina enemmän siirtymisestä, lähdin aina omasta kodistani hänen odotellessa valmista tulevaksi. En sanonut koskaan mitään. Tuollainen pihi ei näe kokonaiskuvaa, eikä muiden osallsitumista, ellei siitä sano ääneen. Eikä kukaan normaali ihminen sano, koska muuten koko suhde olisi niikun-naakun keskustelua kuka teki mitäkin, maksoi mitäkin, kuka meni minnekin enemmän kuin toinen, eli ei kovin miellyttävää.
Ei tuu muuttumaan, jos on nyt jo tollasta. Syöt jääkaapista jotain miesystävän ostamaa, nii maksat sen tai se on viikon mykkäkoulu. Täysin empatiakyvytön tollanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te naiset ole vuosikausia vaatineet tasa-arvoa ja kertoneet, miten vastanmielisiä ovat miehet, jotka toteuttavat toksista maskuliinisuutta? Sitten, kun mies käyttäytyy tasa-arvoisesti, niin se ei kelpaakaan.
Miksi ymmärrät tämän tahallasi väärin? On tasa-arvoisuutta ja sitten on älytöntä nipottamista. Kyllähän sinä sen tiedät.
Sinäkö päätät, mikä on tasa-arvoa ja mikä on nipottamista? Tälle miehelle taloudellinen tasa-arvo on tärkeää.
Autoreissutkin on vastenmielisen hankalia, kun pitää muistella kumman autolla nyt mentiin minnekin ja oliko se matka niin pitkä, että nyt pitää mennä toisen autolla pari lyhyempää peräkkäin että "menee tasan", normiajot pitää mennä vuorotellen.
Onko tuo sinusta rehellisesti normaalia käyttäytymistä parisuhteessa? Teetkö itse samaa?
Vaikka näyttäisi siltä, että rahaa on (asunnon, auton, pukeutumisen, harrastusten jne perusteella), voi silti olla että sitä ei ole jos haluaa elää leveämmin kuin mihin todellisuudessa olisi varaa ja siksi tarvitsee laskea jotain bensan menemisiä "tasan". Voi olla myös pakonomaisen saita, silloin kyllä ei yleensä käytetä rahaa itseenkään kuten kalliiseen autoon. Tai sitten on ihan vain itsekäs, joka kokee toisen "hyötyvän" jos hän saa kulkea ilmaiseksi samalla autolla yhteisellä reissulla.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole kyse mistään siivellä elämisestä tai tasa-arvosta. Arkielämän vaikeudesta ja nihkeydestä kyllä, eihän tuosta saa tasa-arvoista suhdetta jos toinen on koko ajan vaatimassa ja laskemassa ja kontrolloimassa.
Meillä mennään sillä autolla joka ajoon parhaiten sopii ja ei niitä lasketa. Tarjotaan toisillemme ravintolassa, ostetaan kummatkin lomamatkoja,ostetaan toisen herkkuja kaupasta ja haetaan puoliso iltamenoilta. Yhteisten asumismenojen menojen laskut maksetaan puoliksi. Kummatkin, tasa-arvoisesti haluaa antaa toiselle hyviä asioita ja elää yhdessä hyvää elämää eikä nipottaa ja laskea senttejä. Ei olla suurituloisia, kummallakin epäsäännölliset tulot.
Milloin naiset alittavat antamaan miehelle hyviä asioita kun tähän asti naiset ovat vain vaatineet mieheltä itselleen hyviä asioita ja kiitokseksi nalkuttaa, valittaa ja vaatii lisää mieheltä?
Miten ne syntymäpäivät ja joulut teillä ap.
Ostatko lahjan ystävällesi?
Entäpä hän, ostaako vuorostaan sinulle lahjan?
Tuo on tuollaista nippaamista, mikä pakottaa sen yhteistä parasta ajattelevan, vähämmän nipon naisen, nipottamaan myös omista menoistaa, että ollaan niin tasa-arvoista, niin tasa-arvoista. Ei tuollainen kuulu aitoon ihmissuhteeseen.
Keskustelu typistyy kymmensenttisten laskemiseen, onpa romantista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo nillittäminen. Aloituksen miehelle tasa-arvo ei todellakaan ollut tärkeää, sillä eihän hän AP:lle tarjoa mitään vaikka AP olisi miehen logiikankin mukaan saamapuolella.
No kauanko ap olet katsonut tuota menoa?
Tee järkiratkaisu, ja etsi tervehenkinen ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään yleinen nykyajan ilmiö, olet vain sattunut löytämään harvinaisen inhottavan yksilön.
Pihit ihmiset pihistelevät muussakin kuin rahassa, kuten läheisyydessä, seksissä, hoivassa. Ja pitävät huolen siitä, etteivät anna mitään takaisin, ellei toinen kehtaa pyytää kuten he kehtaavat. Laita luiskaan ja etsi tolkun ihminen.
Molemmat, aikuiset ihmiset maksavat reilusti omansa= inhottava yksilö. Näin naisilla.
Aloittajallehan olisi sama, kumman autolla milloinkin mennään, mutta mies laskee että menee varmasti tasan ja pitää kirjaa kenen autolla on menty minnekin. Jos tarjoamista tarkoitat niin ei kai kukaan niin tyhmä ole, että tarjoaa toiselle saamatta koskaan vastavuoroisuutta takaisin. Mieshän on sanonut, ettei halua tarjota ilman syytä, ihan vaan ilahduttaakseen, niin miksi aloittajankaan tarvitsisi.
Todellakin tuollaisen kanssa maksetaan reilusti VAIN omansa. Myös suklaapatukka ja karkkipussi, joka on itselle ostettu, syödään VAIN itse tarjoamatta toiselle vaikka tämä siinä viereisellä penkillä istuukin. Jos jotakin märisee, niin sanoo vain että nämähän oli se SUN haluamat säännöt että mitä kitiset.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti, kontrollointia. Pitää sinut tuolla penninvenytyksellä varpaillasi.
Tietää, että alat jatkossa tehdä samoin ja laskea pennejä,
Seuraava.
Onko se kontrollointia jos mies ei anna naisen käyttää itseään taloudellisesti hyväkseen?
Vierailija kirjoitti:
Milloin naiset alittavat antamaan miehelle hyviä asioita kun tähän asti naiset ovat vain vaatineet mieheltä itselleen hyviä asioita ja kiitokseksi nalkuttaa, valittaa ja vaatii lisää mieheltä?
Kyllä minä ja monet tuntemani naiset annetaan ihan tosi paljon jos parisuhde on panostamisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävää naista harmittaa kun joutuu maksamaan ja tekemään oman osuutensa eikä enää pääse teettämään ja maksattamaan kaikkea miehellä.
Luuleeko naiset että tämä naisten vaatima tasa-arvo on vain buffet pöytä mistä poimitaan vain naisia hyödyttävä asioita? Itsehän naiset tasa-arvoa vaatii niin mikäs siinä tasa-arvossa nyt sitten on ongelma?
Oletpa vtunmoinen luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri luuseri
Oletko sinä ap niin riippuvainen tyypistä, että katselet tuollaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti, kontrollointia. Pitää sinut tuolla penninvenytyksellä varpaillasi.
Tietää, että alat jatkossa tehdä samoin ja laskea pennejä,
Seuraava.
Onko se kontrollointia jos mies ei anna naisen käyttää itseään taloudellisesti hyväkseen?
Luuseri.
Eipä aikaakaan, kun mies saa pääsi niin pyörälle, että alat makselemaan sen kuluja.