Mikä on yllättänyt eläkkeellä?
Itse jäämässä kohta eläkkeelle. Jos olet jo eläkkeellä niin onko joku asia tullut sinulle yllätyksenä?
Kommentit (62)
No mä en ole vielä eläkkeellä (alin eläkeikä tulee täyteen ensi vuonna), mutta aloin jo 2 vuotta sitten ensin kokeilla elämää eläkepäivieni elintasolla ja kun se olikin ihan riittävä elintaso, ryhdyin tekemään vain 3-päiväistä työviikkoa. Tämä aika on siis ollut eräänlaista valmistautumista tuleviin eläkepäiviin, joten en usko, että mitään erityisempää tulee yllätyksenä.
Joku ketjussa aiemmin mainitsi, että monet hankinnat on järkevää tehdä vielä työelämässä ollessaan. Olen samaa mieltä. Mä olen nyt hankkinut uuden tiskikoneen, uuden hellan, uuden jääkaapin, uuden pakastimen ja uuden pesukoneen. Ei siis pitäisi ihan hetkeen tulla uusimisen tarvetta. Olen myös tehnyt "kuolinsiivousta" eli luopunut sellaisista tavaroista, joille mulla ei tule olemaan enää käyttöä. Ja sisustanut kotiani sillä ajatuksella, että kohta ei tarvitse enää tehdä etätöitäkään, joten pian pääsen eroon tästä työpisteestäkin. Suunnittelen jääväni oloneuvokseksi jo syyskuussa, mutta katsotaan nyt, onnistuuko.
Tämäkö oli yllättävää sinulle? Ohhoh, yllättävää. Kyllä mä tiesin, ettei tartte työpaikalle mennä ja saa nukkua.