Mikä on yllättänyt eläkkeellä?
Itse jäämässä kohta eläkkeelle. Jos olet jo eläkkeellä niin onko joku asia tullut sinulle yllätyksenä?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, kun on vapaus niistä paska hommistani. Voi katella telkkaria milloin vain. Ja tehdä muutenkin ihan mitä haluaa.
Sano muuta. Kiitän luojaa joka päivä ettei tarvitse käydä töissä. Onneksi pääsin pois. On niin ihanaa käyskennellä luonnossa ja tehdä mitä lystää.
Vierailija kirjoitti:
On vitsailtu että eläkkeelle jäätyään kuolee nopeasti pois, mutta niin näyttää käyvän omilla vanhemmillanikin joilla vaivat räjähtivät heti käsiin kun eläkkeelle jäivät. En tiedä mikä mekanismi tuossa sitten pätee että kun lopetat työn tekemisen niin heti alkaa ruumis lahoamaan pikatahdilla.
Minusta se osoittaa, että eläkkeelle jääminen osui oikeaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, kun on vapaus niistä paska hommistani. Voi katella telkkaria milloin vain. Ja tehdä muutenkin ihan mitä haluaa.
Voit vaikka mennä lumilautailemaan ja hyppimään hyppyristä voltteja, ainiin, et voikaan, koska olet vanha ja raihnainen.
Et enää voi tehdä moniakaan asioita.
Surullisinta on että luulet että et voinut tehdä asioita jo nuorena ja kuvittelit että pska hommia oli pakko tehdä :D
kukaan ei kertonut sulle vaihtoehdoista tai et uskaltanut elää toisin. Elit kuin biologinen robotti suorittaen tehtävää joka oli sinuun ohjelmoitu kansakoulusa asti.
Hmm. Minulla on ystäviä jotka vielä 70v käyvät lumilautailemassa:) Itse en ole koskaan pitänyt laskettelusta (toki tehnyt sitä) joten en kaipaa voltteja hyppyristä.
Minulla on myös 80
Aika harvinaistahan se on olla hyväkuntoinen 70-80-vuotiaana vielä nykyäänkin. Monilla on kipeitä nivelkulumia jo 50-60-vuotiaana, vaikka olisi vain toimistotöissä ollut työikänsä. Muista sairauksista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Se että kuljen selvästi paremmissa vaatteissa kuin työssä pitkään käyvä kolmekymppinen nuori naapurini. Hänellä on lenkkitossut rikki ja ei omista selvästi muita jalkineita. Myös samat verkkarit päällä. On ilmeisesti köyhä, kun viideltä aamula kiirehtii bussiin ja ei omista autoakaan, vaikka töissä käy.
Minulla on auto ja merkkivaatteet. Päivällä on varaa käydä kympin kahveilla ja maksaa parinkympin leivos mukaan.
Tämmöstä ihmettelen, että eikö nuorille makseta tosiaan palkkoja ja onko meidän eläkkeet liian suuret?
Näkyy ihan katukuvassa tämä räikeä ilmiö.
Minäkin ihmettelen että työntekoa ei tavallaan arvosteta enää. Jouten oloa ja eläkkeläisyyttä enemmänkin.
Edes wolt-kuskit ei saa välttämättä ylitöineen niin isoa tiliä kuin joku jouten eläkkeellä maatessaan.
on mennyt elämä ihan väärin päin.
Wanhusnaisen katkeruus ja silmitön miesviha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se yllättävää kun ei tarvitsekaan aamulla lähteä töihin kun sinne on lähtenyt yli 40 vuotta.
SItähän se monille on,työssäkäynti on kuin tupakointi tai nousuhumalaryyppy siihen tulee tapa ja riippuvuus siitä pitää huolen jo lapsena aloitettu aivopesu.
Minulla oli aivan erityisen mukava työpaikka jossa tein työni mielelläni ja menin aina sinne mielelläni. 40 vuotta riittää kumminkin eikä siihen ole laskettu mitään opiskeluajan kesätöitä mukaan. Mitään riippuvuutta ja aivopesua ei kohdallani tapahtunut koskaan. Ihan omia valintoja ja nyt eläkkeellä nautiskelen työni tuloksista. Enkä ollut yhtäjaksoisesti samassa paikassa töissä, nuorempana vaihdoin useamman kerran työpaikkaa. Työttömänä en ollut päivääkään.
TYÖeläke on palkkaa mikä pidätetään töissä ollessa ja maksetaan kun jää eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se yllättävää kun ei tarvitsekaan aamulla lähteä töihin kun sinne on lähtenyt yli 40 vuotta.
SItähän se monille on,työssäkäynti on kuin tupakointi tai nousuhumalaryyppy siihen tulee tapa ja riippuvuus siitä pitää huolen jo lapsena aloitettu aivopesu.
Minulla oli aivan erityisen mukava työpaikka jossa tein työni mielelläni ja menin aina sinne mielelläni. 40 vuotta riittää kumminkin eikä siihen ole laskettu mitään opiskeluajan kesätöitä mukaan. Mitään riippuvuutta ja aivopesua ei kohdallani tapahtunut koskaan. Ihan omia valintoja ja nyt eläkkeellä nautiskelen työni tuloksista. Enkä ollut yhtäjaksoisesti samassa paikassa töissä, nuorempana vaihdoin useamman kerran työpaikkaa. Työttömänä en ollut päivääkään.
Eli aivopesu on siis toiminut 😊
Vierailija kirjoitti:
On vitsailtu että eläkkeelle jäätyään kuolee nopeasti pois, mutta niin näyttää käyvän omilla vanhemmillanikin joilla vaivat räjähtivät heti käsiin kun eläkkeelle jäivät. En tiedä mikä mekanismi tuossa sitten pätee että kun lopetat työn tekemisen niin heti alkaa ruumis lahoamaan pikatahdilla.
Minulla ei ainakaan alkanut, olin tosi vetreä 60 vuotias lähtiessäni eläkkeelle. Ostin talon ja remppautin sen. Terve kuin pukki olin 15 ensimmäistä eläkevuottani. Nyt sit iski diabetes2 ja se villuttaa t-viivojen kanssa. Muuten kaikki veriarvot niin hyvät, että diabetologi sanoi että teilläpä hyvät arvot kuin parikymppisellä nuorella. Ottaa silti päähän diabetes. Enkä ole lihava ollut koskaan. Kohta 75 vee. Tosin muutamia entisiä työkavereita itseä nuorempia ovat jo hautuumaalla, varsinkin ne terveysintoilijat sinne parin eläkevuoden jälkeen pääsivät.
Rahaa on niin paljon, ettei paskalle taivu ja pimatsuja riittää!
Vierailija kirjoitti:
Rahaa on niin paljon, ettei paskalle taivu ja pimatsuja riittää!
t, Anne-Maaret 68v lesbo
"Minäkin ihmettelen että työntekoa ei tavallaan arvosteta enää. Joutenoloa ja eläkkeläisyyttä enemmänkin."
Mieti sitä. Olisikohan kovalla oikeistopolitiikalla osuutta asiaan. Ihmiset ovat vain kertakäyttötuotteita kapitalistien silmissä. Kaikki otetaan irti ja sitten heitetään menemään.
Yli 70% eläkkeellä olevista on jollain lailla sairaita, ja se tarkoittaa paljon lääke ym kuluja myös. Estää saamasta tiettyä matkavakuutusta jne jne. Yllätys on myös kuinka vähän iltaisin enää jaksaa.
Sitku on eläkkeellä ajattelu ei kannata. Sitku on eläkkeellä, on niin huonossa kunnossa, ettei halua matkustaa, ei juomat maistu, ei innostu enää mistään. Lastenlasten kanssa muistipelin pelaaminen on hauskaa, vaikka senkin häviää heille 0-6.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli a
EI ole toiminut. Olen itse valinnut mitä olen tehnyt ja mitä tekemättä jättänyt.
Jäin eläkkeelle huipputekniikkaa tutkivasta kansainvälisestä tutkimuslaitoksesta ja kieltämättä loppuaika työssä oli aika rasittavaa politikointia ja valtataistelua, kiitos Suomen silloisen vasemmistohallituksen. Kaikki arvot oli päälaellaan. Eläkkeellä se kaikki kuormitus poistui, aivot vapautui ylimääräisestä kuormasta ja ennenkaikkea stressi poistui kokonaan. Olen myöskin seurannut mielenkiinnolla USA:n Mars-projektia, koska olin pieneltä osaltani sitä suunnittelemassa.
Tämä ei välttämättä ole vauva-palstan normaalipostauksia, mutta entäs sitten, kaikilla on mielestäni oikeus osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Aika. Ihana on herätä ilman kelloa, pirteänä. Viipyilevä aamukahvi. Voin suunnitella päivän ohjelmaa, tai olla tekemättä mitään. Jos ei hotsita siivota tänään, siivoan huomenna.
Sunnuntai on ihana päivä, kun ei maanantaina tartte mennä töihin. Aika kuluu nopeasti. Kirjat, ristikot, neuletyöt, leipominen, ulkoilu, palapelit... pihasaunan lämmitys, eväsretket...
Kaiken voi tehdä hosumatta.
Kuulostaa ihanalta
Vierailija kirjoitti:
Jäin eläkkeelle huipputekniikkaa tutkivasta kansainvälisestä tutkimuslaitoksesta ja kieltämättä loppuaika työssä oli aika rasittavaa politikointia ja valtataistelua, kiitos Suomen silloisen vasemmistohallituksen. Kaikki arvot oli päälaellaan. Eläkkeellä se kaikki kuormitus poistui, aivot vapautui ylimääräisestä kuormasta ja ennenkaikkea stressi poistui kokonaan. Olen myöskin seurannut mielenkiinnolla USA:n Mars-projektia, koska olin pieneltä osaltani sitä suunnittelemassa.
Tämä ei välttämättä ole vauva-palstan normaalipostauksia, mutta entäs sitten, kaikilla on mielestäni oikeus osallistua.
Hyvä kommentti. Lisää tällaisia.
Nautin € 4000 eläkkeestäni, viisas päätös kauan sitten investoida eläkkeeseen.