Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Osalla suomalaisista ei ole lainkaan säästöjä

Vierailija
01.04.2025 |

Minä säästin vuosia, mutta nyt parissa vuodessa olen joutunut toistuvasti käyttämään säästöjäni, kun rahat käyvät vähiin. Silmälääkärikäynnit ja silmälasit, hammaslääkäripalvelut, talvikengät, tukevat rintaliivit... Kaikki nämä ovat kalliita menoja, joita ilman ei selviä. En todellakaan tuhlaile, mutta pitää olla tarkkana. Mökki jää haaveeksi. Hyvä, jos joskus voin jäädä eläkkeelle.

https://yle.fi/a/74-20153067

Kommentit (258)

Vierailija
61/258 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne äänestää varmaan vasemmistoliittoa

Mikä ettei. Yleisesti ottaen olisi järkevintä äänestää sitä puoluetta, joka on suurimmalle osa suomalaisia järkevää. Kokoomuksen talousosaaminen on niin onnetonta että se se ei ainakana ole. Kansa köyhtyy, työttömiä 100 000 lisää ja velkaa kaksin käsin, melkoista taloustaitoa.

Vasemmisto pyrkii pitämään huolta vähän isommasta porukasta kuin jostain varakkaiden prosentista.

Vierailija
62/258 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kertyy säästöjä enemmän kuin ennen. Valinnat, valinnat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/258 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikea säästä kun tuloni ovat olleet jo monta vuotta pelkkä työmarkkinatuki. 

Oletko koskaan harkinnut töihin menoa ?

Vierailija
64/258 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikea säästä kun tuloni ovat olleet jo monta vuotta pelkkä työmarkkinatuki. 

Oletko koskaan harkinnut töihin menoa ?

Miksipä vaivata moisella päätään kun tähänkin saakka sosialismi kotiin elättänyt.

Vierailija
65/258 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pers'aukinen olin minäkin ennen, kun dokasin kaikki rahat, nyt olen ollut dokaamatta pitemmän aikaa ja on velattomat asunto, mökki ja auto ja tilillä vähän jemmarahaa.

Vierailija
66/258 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuollainen elämä sitten kivaa? Itse varmaan menisin lääkikseen.

Vierailija
67/258 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö ylen mielestä valtion maksaa ihmisille säästöjä? Voisivat myös  omista ökypakoilstaan luopua ensimmäiseksi köyhien hyväksi.

Vierailija
68/258 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassareilla ei varmaan olekaan kun muut elättäneet. Loisiminen loppu nyt!

Vierailija
69/258 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö ylen mielestä valtion maksaa ihmisille säästöjä? Voisivat myös  omista ökypakoilstaan luopua ensimmäiseksi köyhien hyväksi.

Tottakai pitäisi, olisihan se sosiaalisesti oikeudenmukaista.  Ja se on tärkeämpää kuin mikään muu maailmassa!

Vierailija
70/258 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista sellaista aikaa, etteikö ole ollut sellaisia, joilla ei ole säästöjä. Monilla rahat polttelevat taskuissa, että heti pitää välttämättömien menojen jälkeen laittaa loputkin menemään. Tunnen pari ihan keskipalkkaista ihmistä, jotka ovat jo tilipäivän jälkeen vippaamassa rahaa, ja sitten ne vipit kyllä maksetaan tilistä ja taas vipataan ennen tilipäivää.

Vierailija
71/258 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä säästöjä 150 000. Sairaanhoitajana tienannut, hoitoalalla 10 vuotta. Ymmärrän jos lapsiperheillä on rahasta tiukkaa mutta yksin elävät yli kolmekymppiset pitäis olla ehtiny säästää jo paljonkin. Eri asia jos ei ole vaikka sairauden vuoksi työelämässä. Itse säästän siinä etten omista autoa, ostan vaatteita harkiten (paljon second handia) ja käytän ne yleensä aika loppuun, sijoitan, en käy ulkomailla joka vuosi, en käytä päihteitä jne. Erilaisia tapoja säästää on paljon. 

Vierailija
72/258 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne säästöt sitten muka tulevat kun ei saa käydä töissä, ei saa opiskella ei saa menestyä työelämässä eikä toimeentulotukiasiakkaalla saa olla säästöjä.

Vierailija
73/258 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti tuollainen idiootti? Ei lääkikseen noin vain mennä. Sun älyllä varsinkaan.

Vierailija
74/258 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintaliivejä löytyy alle 10 eurollakin. Ihan turha on ostaa kalliita merkkiliivejä kun halvemmillakin pärjää. Lidlissä on hyviä liivejä.

Ei ei ja ei. Lidliin ei voi palauttaa alusvaatteita ja kuka ostaa sovittamatta liivejä kun mallit vaihtelee ja koot ovat niissä mitä sattuu. Sen jälkeen kun eivät antaneet palauttaa urheilurintsikoita niin en ole ostanut sieltä mitään alusasuja Mitä järkeä. Ei ole sovituskoppeja joten pitää ostaa sika säkissä. Ja vaatteet ovat täyttä kuraa muutenkin. 

Vierailija
75/258 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä säästöjä 150 000. Sairaanhoitajana tienannut, hoitoalalla 10 vuotta. Ymmärrän jos lapsiperheillä on rahasta tiukkaa mutta yksin elävät yli kolmekymppiset pitäis olla ehtiny säästää jo paljonkin. Eri asia jos ei ole vaikka sairauden vuoksi työelämässä. Itse säästän siinä etten omista autoa, ostan vaatteita harkiten (paljon second handia) ja käytän ne yleensä aika loppuun, sijoitan, en käy ulkomailla joka vuosi, en käytä päihteitä jne. Erilaisia tapoja säästää on paljon. 

Ei ole tarjottu kun pskaduuneja ja määräaikaisuuksia. Ei niistä säästöä kerry.

Vierailija
76/258 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne säästöt sitten muka tulevat kun ei saa käydä töissä, ei saa opiskella ei saa menestyä työelämässä eikä toimeentulotukiasiakkaalla saa olla säästöjä.

Kuka kieltää töissä käymisen ja opiskelun?

Vierailija
77/258 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti tuollainen idiootti? Ei lääkikseen noin vain mennä. Sun älyllä varsinkaan.

No oletko hakenut?

Vierailija
78/258 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan pystynyt laittamaan mitään säästön. Pian viisikymppinen pariskunta, lapsia. Tehty töitä aina. Kaikki mitä duunaripalkasta jää, menee ihan perusasioihin. Ei olla koskaan matkusteltu, remontoitu, tuhlattu, ostettu kallista, ostettu velaksi. Ei ole uusia autoja.

Onneksi okt:n asuntolaina saatiin just maksettua. Mummonmökin.

Kuka on tämä "joku", jonka mielestä pitäisi olla säästöjä??

Vierailija
79/258 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tili tuli tili meni

Vierailija
80/258 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa olen päässyt lääkikseen, mutta en halunnut muuttaa Kuopioon. Sitten varmasti muuttaisin, jos vaihtoehtona olisi monen vuoden työmarkkinatuki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä