Iltalehti: "Miksi kiltti mies ei kelpaa"
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/777f815a-ce8b-4ec7-a82b-db089bc1fde8
Kiinnostaisi tietää miksi , mutta juttu on maksumuurin takana 😒 Voisiko joku kertoa?
Kommentit (421)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder on täynnä yh-roskaa, joka luulee, että on jonkun muun homma elättää heidän äpäränsä :D sinne vaan jonon jatkoksi
Tässäpä kiltti mies. Nainen muuttuu hänen silmissään roskaksi, kun synnyttää lapsen. Myöskin täysin sokea sille, että naiset käyvät töissä ja elättävät itsensä ja perheensä. Olisiko tämä kiltti mies siis itse pitkäaikaistyötön?
Nojaa. Oikeassahan tuo kiltti mies on.
Aina kun olen seurustellut yksinhuoltajan kanssa, niin se on alkanut niin että se nainen pitää huolta omista lapsistaan. Mutta. Ennemmin tai myöhemmin pitää alkaa sekoittaa mut mukaan lapsen tekimisiin vaikkei pätkääkään voisi kiinnostaa.
Älkää tuhlatko aikaa sinkkuäippiin. Käyttäkää vain seksiin ja heittäkää menemään kun ne ongelmat tulee. Ja niitä tulee aina.
&
Älkää käyttäkö edes seksiin. Älkää käyttäkö naisia. Kuulostaa todella kamalalta, ja lisää miesten huonoa mainetta.
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa yksi nainen sanoi hyvin että liian kiltin miehen seurassa tuli jotenkin turvaton olo.
Miehen pitää löytää itsestänsä gangsteri,pahis,hirviö ja sitten kontrolloida ja hallita sitä.
Se näkyy kuitenkin hiuksenhienosti ulospäin ja naiset tykkää siitä.
Ei (mielellään) tartte olla gansterihirviö tai ees pahis. Riittää, et on omat mielipiteet ja mielihalut ja niitä sit hillitsee tarpeen mukaan. Kuten aikuiset tekevät.
Koska naiset eivät halua miestä jolla ei ole mielipiteitä eikä omaa luonnetta. Oma luonne ei tarkoita jyräävää luonnetta vaan sitä että sanoo myös vastaan mikäli siihen on aihetta.
On kyllä harvinaisen perseestä että sana kiltteys on jopa lehdessä otettu kuvaamaan persoonallisuuspiirteitä, jotka eivät siihen mitenkään liity. Tässäkin ketjussa on naisia, jotka on kuvanneet tahdotonta ja pelokasta miestä kiltiksi. No, voi hän olla noiden lisäksi myös kilttikin, mutta se piirre mikä heissä on ollut raskasta, väsyttävää, tylsää tai turvatonta ei ole ollut se kiltteys vaan tahdottomuus, arkuus jne.
Se, että tekee mitä toiset pyytävät vain koska ei uskalla kieltäytyä ei ole kiltteyttä vaan pelkuruutta. Tuollainen ihminen voi olla pinnan alla hyvinkin katkera ja ilkeä. Kaukana kiltistä.
Kiltteys ei tee ihmistä tahdottomaksi tai kykenemättömäksi sanomaan mielipidettään. Aidosti kiltti mies on aina haluttu, ellei hänellä ole jotain ikävää piirrettä ristinään. Silloin kelpaamattomuuden syy on tuo ikävä piirre, ei kiltteys, joka on ihmisessä hienoimpia asioita mitä voi olla.
Minulla on aidosti kiltti mies, joka ajattelee asioita kaikkien kannalta ja pyrkii hyvään. Hänen lähtökohtansa toisiin on aina positiivinen. Hän haluaa aidosti ymmärtää, on huomaavainen, arvostava, kohtelias ja ajattelevainen. Totta kai tuollainen mies kelpaa. Eikä nuo missään tapauksessa tarkoita, että hän arvostaisi itseään. Ilman muuta kiltti on kiltti myös itselleen. Hän osaa sanoa mielipiteensä toisia tarpeettomasti loukkaamatta ja näkee kyllä läpi jos hänen kiltteyttään yritetään käyttää hyväksi
Naiset valehtelee aina.
Jos mies uskoo tämän kiltteys valheen, joka on kulttuurissamme oleva myytti, hän ei pärjää naisrintamalla.
Mitä enemmän takki auki, niin yleensä pärjää. Ei tietenkään aina.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä harvinaisen perseestä että sana kiltteys on jopa lehdessä otettu kuvaamaan persoonallisuuspiirteitä, jotka eivät siihen mitenkään liity. Tässäkin ketjussa on naisia, jotka on kuvanneet tahdotonta ja pelokasta miestä kiltiksi. No, voi hän olla noiden lisäksi myös kilttikin, mutta se piirre mikä heissä on ollut raskasta, väsyttävää, tylsää tai turvatonta ei ole ollut se kiltteys vaan tahdottomuus, arkuus jne.
Se, että tekee mitä toiset pyytävät vain koska ei uskalla kieltäytyä ei ole kiltteyttä vaan pelkuruutta. Tuollainen ihminen voi olla pinnan alla hyvinkin katkera ja ilkeä. Kaukana kiltistä.
Kiltteys ei tee ihmistä tahdottomaksi tai kykenemättömäksi sanomaan mielipidettään. Aidosti kiltti mies on aina haluttu, ellei hänellä ole jotain ikävää piirrettä ristinään. Silloin kelpaamattomuuden syy on tuo ikävä piirre, ei kiltteys, joka on ihmisessä hienoimpia asioita mitä voi olla.
Minulla on aidosti
Hyvä kirjoitus!
"Koen olevani liian kiltti mies. Vaikka teen muiden eteen kaikkeni, että läheisillä olisi hyvä olla, tuntuu että minua kohdellaan kuin paskaa. Sama naisten kanssa. Vaikka kuinka hyvin kohtelen, kunnioitan ja kuuntelen, niin lopulta jää vain luu käteen. Kai sitten pitäis vaan ruveta kusipääksi."
Paino sanalla "KOEN OLEVANI". Henkilö kokee itsensä kiltiksi ja kokee tekevänsä "kaikkensa" (mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan) muiden eteen, mutta kokee tulevansa kohdelluksi "kuin p*skaa". Eli jos nainen ei ole kiinnostunut ja antaa pakit niin "kohdellaan kuin paskaa"? Kyllähän ihmisillä on oikeus olla kiinnostumatta sinusta ja haluamatta sinua, vaikka olisit kohtelias ja kunnioittava. Sanoisin, että jos olet kunnioittava naisia kohtaan vain hyötyäksesi siitä jotakin, niin et oikeasti ole niin kiltti kuin mitä luulet.
"Toisaalta, onko naisten vaatimuslista kasvanut kohtuuttomaksi? Halutaan yhtä aikaa herkkä ja ymmärtäväinen kuuntelija, mutta myös "paha poika", joka tarjoaa jännitystä ja haastetta. Halutaan taloudellista turvaa ja statusta, mutta samalla valitetaan, jos mies tekee liikaa töitä. Ehkä ongelma ei olekaan miehissä, vaan naisten ristiriitaisissa odotuksissa ja siinä, etteivät he itsekään tiedä, mitä haluavat?"
Kaikilla ihmisillä on oikeus valikoida elämänkumppaninsa tai olla yksin jos sopivaa ei löydy. Mikä on oikeasti kohtuutonta? Minä olen syntymäruma enkä muuksi muutu, mutta en pidä kohtuuttomana sitä, että joku haluaa hyvännäköisen kumppanin. Minä nyt vain en sovi siihen standardiin, mutta ei se siitä kohtuutonta tee. Lisäksi en usko, että se on yksi ja sama nainen, joka samanaikaisesti haluaa herkän ja ymmärtäväisen miehen ja jännittävän ja haastavan miehen. Eiköhän kyseessä ole kahden eri naisen toisistaan eriävät toiveet.
"Vai onko koko keskustelu vain tekosyy sille, että jotkut eivät vain yksinkertaisesti ole yhteensopivia, ja "liian kiltti" on vain helppo leima iskeä toisen otsaan, kun ei kehdata sanoa suoraan, ettei kiinnosta?"
Itse en edes usko, että kovin moni kilttimies on saanut pakkeja sen takia, että on liian kiltti. He ovat saaneet pakit ja päätelleet sen johtuvan siitä, että he ovat liian kilttejä, koska he eivät halua pureutua sen syvemmin niihin oikeisiin syihin. Onhan se kieltämättä aika hyvä defenssi ajatella, että sitä on vain niin ihana ihminen, ettei se toinen tiennyt miten suhtautua. Oikeastaan tämä "mä olen liian kiltti" on miesten versio siitä kun naiset lohduttavat itseään tai ystäviään sanomalla, että "mä olin vain liian hyvä hänelle" tms.
Minä olen kilttimies, en katkera, väkivaltainen, ovimatto tai juoppo. Kelpaisin melko monelle, mutta menen aina takalukkoon kun pitäisi vastata flirttiin. Liian näyttävän naisen suorittama lähestymisyritys, saa kaikki varoittimet huutamaan punaisella. Jälkikäteen ajateltuna tulee aina mieleen, että mitä v*ttua nyt taas, onko noita naisia ihan pakko aina juosta pakoon.
Sitä voi hiekoittaa latunsa myös ihan itse.
Nössö ja saamaton ei ole viehättäviä ominaisuuksia. Jos ne vielä on yhdistetty ulkonäköön, joka ei ole viehättävä, niin vaikeaahan se on löytää puolisoa. Kaikki ihmiset toivovat siltä puolisolta, jonkin tason seksuaalista vetovoimaa.
Kun miehet alkavat käyttäytymään kuin pelokas lapsi tai arka koira, niin nainen joutuu ottamaan esille sen äitiroolin. Eikä moni nainen halua sitä. Hän haluaa parisuhteen, jossa puoliso on samalla tasolla. Toiset naiset toivovat peräti, että mies on se perheen pää.
Kaikki haluavat puolison, joka kohtelee heitä hyvin. Ei kukaan ilkeää puolisoa halua, mutta kun lukee näitä ketjuja, tuntuu että toisille miehillä on vain on off nappi.
Ei luulisi sen olevan niin vaikeaa, miettiä mitkä ne omat mielipiteet ovat. Opetella käytös. Ottaa vastuuta omista virheistä.
Lukemattomat naiset ovat vuosien saatossa kertoneet lukemattomin eri tavoin mitä he toivovat miehiltä ja silti vastataan aina se sama, että mikään ei kelpaa. Se on kuin naiset sanoisi, että haluan sinisen miehen ja miehet valittavat kuinka eivät kelvanneet vaikka tarjosivat punaisen kaikki sävyt. Siihen on syynsä miksi se ns. kiltti mies ei kelpaa. Se on kerrottu, eikä mitään muutosta näy siltikään.
Epäreilua, hjallis saa kuumia nuoria naisia ja sitten hänellä on vielä varaa lukea näitä juttuja maksumuurin takaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska naiset eivät halua miestä jolla ei ole mielipiteitä eikä omaa luonnetta. Oma luonne ei tarkoita jyräävää luonnetta vaan sitä että sanoo myös vastaan mikäli siihen on aihetta.
Ja vastaan sanominen voi olla sitä, että ilmoittaa ettei tänään haluaisi kiinalaiseen vaan söisi mieluummin pitsaa. Tai ettei jaksa lähteä koiranäyttelyyn, vaan menee mieluummin golfaamaan. Tai toteaa, että katsotaan vain uusin Bridget Jones, mutta ensi kerralla kyllä valitsen minä. Tai kun nainen kehuu musiikkia/ruokaa/sarjaa/mitävaan, toteaa, että itse en kyllä pidä yhtään. Ja sitten voidaan keskustella ja väitelläkin aiheesta.
Kiltteys tulee kuvaan sitten, kun sovitaan kumman mielen mukaan tällä kertaa mennään tai mikä olisi yhteinen kompromissi. Ja kun osoitetaan arvostusta silloinkin, kun ollaan aivan eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin nuorena kilttimiehen kanssa. Hän ei ollut mistään mitään mieltä ennen kuin kuuli minun mielipiteeni, jolloin oli samaa mieltä. Kun kysyin mitä tehtäisiin illalla/viikonloppuna/lomalla, vastaus oli "ei väliä, sinä voit päättää". Sama vastaus tuli, kun mietittiin mihin ravintolaan mentäisiin, mikä leffa katsottaisiin tai mitä syötäisiin. Jos hän kävi kaupassa, hän halusi tarkat ohjeet mitä ostaa. Kun hänelle selvisi mistä suklaasta pidän, hän toi sitä joka kerta, kunnes sanoin että älä please ihan jatkuvasti. Mitään yllätyksiä oli aivan turha odottaa.
Aluksi arvostin, kun hän oli valmis osallistumaan kaikkeen mistä minä pidin ja oli kiinnostunut minun harrastuksistani. Mutta pidemmän päälle olisin arvostanut enemmän, jos hänellä olisi ollut ihan omiakin kiinnostuksen kohteita. Ajan myötä hänen kanssaan seurustelu alkoi tuntua lähinnä kivireen vetämiseltä ja jollakin tasolla turvattomalta, kun tunsin olevani vas
No, ihan oikeassa hän oli!
Vierailija kirjoitti:
Lyhyelle, rumalle tms miehelle väännetään väkisin kaikenlaisia negatiivisiä luonteenpiirteitä jotta olisi moraalisesti oikeutettua olla missään tekemisissä kyseisen miehen kanssa. Tai jopa käyttää sitä sylkykuppina.
Naisten uusin keksintö on tämä kiltti mies. Että vähemmän komea mies joka käyttäytyy hyvin onkin salaa joku naisvihaaja.
Olette kyllä akat ihan sairaita nupistanne.
Jostain syystä yksin jääneet miehet julistavat olevansa kilttejä ja juuri siksi omasta mielestään yksin. Tämä väite toki herättää naisissa ihan ansaitusti ihmetystä.
Joskus tekisi mieli kysyä, että "miksi ruma nainen ei kelpaa?" Onko tähän onnistunut kukaan keksimään vastausta?
Haluaisin kilttinaisen, mutta tarjolla on vain lorttoja ja mt-ongelmaisia pahapäitä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kilttinaisen, mutta tarjolla on vain lorttoja ja mt-ongelmaisia pahapäitä.
Missä niitä siis on tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
Liian moni itsensä kiltiksi mieheksi määrittelevä on todellisuudessa katkera ja naisia vihaava incel.
Mä tutustuin ns kilttiin, olikin henkisesti pahoinpitelevä hirviö.
Exäni jätti kaikki päätökset minulle ja oli mielestään Iitti. Olisi ollut ihanaa, jos joskus edes, ihan vaan joskus, toinen olisi päättänyt, mitä ruokaa ostetaan kaupasta, mistä tilataan talon kattoremppa tai mihin mennään lomalle, mitä tehdään tai ollaan tekemättä. "Ei mulle ole väliä" hokeminen oli tosi ärsyttävää. Ei niillä asioilla mullekaan ollut väliä, mutta jos jotain meinasi syödä tai tehdä, mun oli pakko ohjata aikuista miestä.
Hän oli siis päättämätön vässykkä, omasta mielestään kiltti. Monen miehen käsityksen mukaan tuon vaihtoehtona on olla väkivaltainen pettäjä. Ei. Mulle olisi riittänyt, jos toinen olisi vuosien varrella joskus suunnitellut jotain valmiiksi ja olisin vaihteeksi itse voinut astella valmiiseen pöytään, joku olisi katsonut lähtöportit, kellonajat, vesibussivaraukset ja ravintolat. Edes JOSKUS.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyelle, rumalle tms miehelle väännetään väkisin kaikenlaisia negatiivisiä luonteenpiirteitä jotta olisi moraalisesti oikeutettua olla missään tekemisissä kyseisen miehen kanssa. Tai jopa käyttää sitä sylkykuppina.
Naisten uusin keksintö on tämä kiltti mies. Että vähemmän komea mies joka käyttäytyy hyvin onkin salaa joku naisvihaaja.
Olette kyllä akat ihan sairaita nupistanne.
Miehethän tätä hokee, et miks kilttimies ei kelpaa. Ovatko miehet siis sairaista nupistaan?
Jep. Miehet ovat ihan itse keksineet inkelismin ja kilttimieheyden. Sitten nämä miesten trollailut laitetaan naisten piikkiin ja naisviha lisääntyy.
Tämän sanan eli termin tulisi olla Nössö-mies, se kuvaisi asiaa paremmin ja paljastaisi mistä on kyse.
Onhan täälläkin mm keskustelu "miksi juuri miehen pitää lähestyä naista", tuohan on se ensimmäinen vaihe, jossa naiset karsivat liian nössöt pois.
Tästä on kyse.