Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paraneeko ruusufinni/rosacea/couperosa koskaan

Vierailija
31.03.2025 |

Ruokavalio on kunnossa mutta stressi, kuuma suihku, sauna, alkoholi, aurinko, pölyinen ilma saa kasvot aina laikukkaan punaisiksi. Onko pakko luovuttaa ja vain välttää lehatuksen aiheuttajia koko loppuelämä? Ei iso vaiva mutta esteettinen.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parane, iän myötä vain pahenee. 

Vierailija
2/79 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranee sopivalla syömisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti loppu elämän riesa, jolla on parempia aikoja toisinaan.

Vierailija
4/79 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parane, mutta mulla pysyy kurissa Detria Arbutin tuotteilla ja kun vältän anti age tuotteita. 

Vierailija
5/79 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Couperosa on hiussuonten ja ihon synnynnäinen ominaisuus, ei varsinaisesti mikään sairaus, joten ei, se ei parane koskaan. Hyvin yleinen tämä vaalean ihon omaavilla, erityisesti skandinaaveilla ja kelttiläistaustaisilla. Jos se vain lehahtelee, niin ei ole suuri ongelma koska ainakin puolella ihmisistä näillä leveysasteilla käy niin... Mutta monella meistä on myös pysyvä punoitus kuten itsellänikin, nenä ja posket aina sinipunaiset.

Meikillähän sen onneksi saa näppärästi piiloon, en itse koe suureksi vaivaksi käyttää minuuttia siihen. Tykkään käyttää Dr. Jart Cicapair Tiger Grass Color Correcting Treatmentia, joka on sellainen myös miehillekin sopiva hoitovoide, ei perinteinen meikki, joka peittää punaisuuden. 

Laserhoitojahan tuohon on myös olemassa, ja itsekin kävin kerran monen hoidon kalliin sarjan, mutta vaikutus kesti vain alle puoli vuotta, joten enpä enää viitsi.

Vierailija
6/79 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parane. Pysyy kurissa reseptivoiteilla esim. Rosazol ja Elidel ja siihen vielä antibiootti hevoskuurina. Ihotautilääkäri määrää.

Vierailija
7/79 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parane. Olen ottanut koko kasvojen laserin mutta ei mitään vaikutusta. Onneksi itselläni ei ole märkäpäitä vaan ainoastaan näkyvät suonet. Käytän ympäri vuoden vähintään 30 suojakertoimista sävyttävää aurinkovoidetta. 

Vierailija
8/79 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parane mutta pysyy jotakuinkin kurissa Rosazolilla tai vähän järeämmällä Soolantralla.

Vierailija
9/79 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöminen ei vaikuta, sanoi ihotautilääkäri.

Vierailija
10/79 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa oli voidetta hyllyssä siihen huomasin, se oli lähellä bacibact voidetta. Onko niistä ollut mitään apua. Vai antibioottia.

Vierailija
11/79 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Couperosa on ruusufinnin esiaste joka ihan eri juttu. Sen vielä meikillä peittää, mutta ruusufinniä ei, ja tulehtunut iho ei meikkiä edes siedä. 

Vierailija
12/79 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei parane. Pysyy kurissa reseptivoiteilla esim. Rosazol ja Elidel ja siihen vielä antibiootti hevoskuurina. Ihotautilääkäri määrää.

Couperosaan ei nuo auta, ainakin minulla vaan pahensivat oireita. Kunnon ruusufinniin niistä voi olla apua.

Vierailija
13/79 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on auttanut, että nypin pinseteillä kaikki pienetkin ihokarvat pois. Iho on parantunut. Se on talipunkin elimistössä elävä bakteeri, joka aiheuttaa tulehduksen. 

Vierailija
14/79 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on auttanut, että nypin pinseteillä kaikki pienetkin ihokarvat pois. Iho on parantunut. Se on talipunkin elimistössä elävä bakteeri, joka aiheuttaa tulehduksen. 

Kolme iltaa, niin kasvojen ihon karvat on nypitty. Voi katsoo vaikka telkkua samalla. 

Vierailija
15/79 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekissa oli voidetta hyllyssä siihen huomasin, se oli lähellä bacibact voidetta. Onko niistä ollut mitään apua. Vai antibioottia.

Bacibact pulveria ennemmin, ihotautilääkärin neuvo. Voide tukkii ihoa vielä enemmän. Pulveri kuivattaa ja saa rupeutumaan. 

Vierailija
16/79 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaako oikeasti tuo nyppiminen? kuinka usein toistat? 

Vierailija
17/79 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöminen ei vaikuta, sanoi ihotautilääkäri.

Ainakin itsellä vaikuttaa sen verran, että tuliset ruoat + kuumat juomat ja alkoholi pahentaa punoitusta. Niinkuin kaikki kuuma yleensäkin, sauna ym. Aina ei vaan jaksa vältellä ja tulee silti syötyä mausteisia ruokia, mutta se näkyy loppuillan naamasta.

Vierailija
18/79 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten kannattaa kokeilla. Vaikkei ihossa näy mitään karvoja, on siinä silti millin haituvia. 

Vierailija
19/79 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei parane. Olen ottanut koko kasvojen laserin mutta ei mitään vaikutusta. Onneksi itselläni ei ole märkäpäitä vaan ainoastaan näkyvät suonet. Käytän ympäri vuoden vähintään 30 suojakertoimista sävyttävää aurinkovoidetta. 

Minulla myös kolme laserointikertaa oli täydellistä rahanhaaskuuta.

Vierailija
20/79 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei parane, iän myötä vain pahenee. 

Minulla on rauhoittunut iän myötä.

Nuorena huonoja kausia tuli useammin ja ne oli vaikeampi saada paranemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi