Mikä yleinen lääke lihottaa yli 200-kiloiseksi?
Kommentit (36)
...mutta ei linkkiä. Emme kaikki lue samoja sivustoja.
Suomalaisen peruslääkkeet, lonkero ja pulla!
Mielialalääkkeet, pakonomaista syömistä.
Olanzapiini on kuulemma kaikkein lihottavin lääke. Ei nyt kuitenkaan hirveän yleinen
Kerro AP mitä lääkkeitä syöt niin aletaan siitä sitten yhdessä poissulkemaan niitä.
Mene töihin niin voit maksaa sisällöstä eikä tarvitse yrittää varastaa sitä.
no esimerkiksi neuroleptit eivät ole terveystuotteita vaikka psykiatrit haluaisivatkin niiden olevan
Yritätkö nyt keksiä tekosyytä kiloillesi?
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei se lääke itsessään lihota ! Luulisi että avohoidossa olisi ammattitaitoinen lääkäri huomannut asian ja puuttunut painon nousuun ajoissa. Maalaisjärki sanoo jo sadan kilon painon kohdalla että jotain tarttis tehdä !
Se, joka sekoittaa aivojen kylläisyydentunne -keskuksen, ja saa syömään, koska nälän tunne on jatkuva.
Mieluummin terve pää kuin laihuus.
Ylipainon voi pudottaa kun aivot paranee. Mutta jos ei hoitava lääkäri puutu lääkkeen aiheuttamaan painonnousuun, hän syyllistyy hoitovirheeseen.
Myös Ozempic on siitä jännä, että vaikka se alussa laskee verensokeria ja laihduttaa, jos lääkkeen saatavuuteen tulee häiriö eikä sitä vähään aikaan sää, kilot tulee kavereiden kanssa takaisin.
Ei laihtumiseen ole taikakeinoa. Meidän elimistö on kehittynyt jemmaamaan energiaa, ja kriisitilanteessa laihimmat kuolevat nälkään punkeroiden sinnitellessä vararavinnolla.
Ihan senkin takia pieni kriisi olisi paikallaan. Päästäisiin läskihulluista ilkimyksistä ja he pääsisivät rauhaan mielisairaudestaan ja pakkomielteistään.
Vierailija kirjoitti:
no esimerkiksi neuroleptit eivät ole terveystuotteita vaikka psykiatrit haluaisivatkin niiden olevan
Aivoton ihminen ei ole ihminen, joten sun kannattais hoidattaa pääsi kuntoon.
Uskon että lääkkeet voi turvottaa ja kerätä nestettä kehoon. Mutta kyllä se ruoka ihan itse sinne kyselyaukkoon laitetaan. On totta että monessa lääkkeessä on mainittu pakkauksessa että ruokahalu kasvaa, toisaalta se saattaa mielenterveyshäiriöissä kasvaa muutenkin. Yksi masentunut ei syö eikä nuku, toinen tekee molempia ja ihan liikaa kumpaakin. Kamala olen mutta lääke voi antaa myös "luvan" syödä liikaa kun voi sanoa että en se minä ollut, se oli lääke. Lääkehoitoa pitäisi seurata tarkemmin kuin mitä nykyään tehdään, ainakin julkisella. Ja kyllä, olen itsekin potilas, tällä hetkellä lääkkeetön ja alipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei se lääke itsessään lihota ! Luulisi että avohoidossa olisi ammattitaitoinen lääkäri huomannut asian ja puuttunut painon nousuun ajoissa. Maalaisjärki sanoo jo sadan kilon painon kohdalla että jotain tarttis tehdä !
Eivät ne puutu. Lääkäriä näkee avopuolella kerran kolmessa kuukaudessa ellei peräti kerran vuodessa kun kuntoutustukikemusta tehdään. Ihmisen paino voi nousta kilon päivässä. Ongelmaan pitää puuttua heti eikä neljännesvuoden kuluttua ihmetellä, että tää asiakashan oli ihan laiha kun edellisen kerran näin.
Mulla on uumilla v. 2024 huhti-kesäkuussa kertyneet 20 kg. Yritän pudottaa nyt kun pää on kunnossa, mutta eipä ole helppoa.
Mutta mieluummin silti terve pää kuin ihannepaino. Sairaan mielen ja hoikkuuden yhdistelmä on ällöttävä. Kulmilla riehuu hoikka skitsofreenikko, jota kaikki inhoavat koska hän on ilkeä, harhainen ja aggressiivinen. Läpsii ihmisiä turpaan ilman syytä. Nainen, omistaa koko tämän 5000 asukkaan lähiön ja lisäksi Dubain.
Esim. Deprakine, Olanzapin, Mirtazapin Risperidon, kortisoni. Ja monet muut.
Söin itse Depraninea n. 2kk ja lihoin siinä ajassa yli 15 kiloa. Aloin ahmimaan, ts. sairastuin ahmimishäiriöön, joka kesti yli vuoden, vaikka lopetin lääkkeen. Lihoin n. 35kg vuodessa, jota olen yrittänyt yli tiputtaa 10 vuotta. Mitään "lihottavia lääkkeitä" en ole tuon Deprakinekokeilun jälkeen syönyt.
Katukuvaa kun katsoo, niin ei mikään. Vaikka ihmiset ovatkin vuosi vuodelta lihavampia, en keskikokoisessa kaupungissani ole nähnyt 200-kiloisia ihmisiä. Oikeastaan ainoa paikka, missä olen nähnyt sen kokoluokan lihavuutta, on jenkkien hengenvaarallisestilihavat tms ohjelmat.
Ainakin joku psyykelääke.