Olen naisena kateellinen miesten rennoille miesporukoille
Ja tämä ei nyt ole mikään "olen yksi jätkistä, miehet on parempia" ym tyylinen aloitus, millaisia syytöksiä siis yleensä tulee jos jotain tämänkaltaista sanoo.
Mutta niin, somen tuttujen sekä puolituttujen miesten ja työpaikan miesten elämää sivusta seuranneena olen tullut kateelliseksi. Heidän olemisensa vaikuttaa niin rennolta ja mutkattomalta sekä uudet tyypit otetaan helpolla mukaan "jengiin". Työryhmässäni aloitti vastikään yksi nuori mies ja hetkessä tämä mies kuuluu toisten miesten snäppiporukkaan, käydään katsomassa pelejä vapaa-ajalla, käydään metsällä ja ampumaradalla, pyöräilylenkeillä jne. Ja taas me työpaikan naiset, ehkä kerran vuodessa näen jonkun kanssa vapaa-ajalla ja olen yrittänyt olla se aktiivinen, ei oikein ota tuulta alleen nämä yritykset. Eikä puhettakaan että lähes päivittäin viestiteltäisiin työn lomassa tai vapaa-ajalla, olen yrittänyt mutta tulkinnut sen niin että häiritsen kun eivät erityisesti jatka juttua.
Sitten somessa olen seurannut miten miehet voivat lähteä yhdessä ulkomaanreissuille porukalla, ihan ikähaitarilla 25-45 ja kaikilla on hauskaa. Mukaan mahtuu myös ns uusia tuttavuuksia. Ja sitten siellä reissun päällä porukka pystyy myös jakaantumaan eri aktiviteetteihin tai jos joku ei jaksakaan yöelämään lähteä, sekin on ok. Oma kokemus siis on ettei naisten porukoihin uudet tuntemattomammat pääse, kaikkien pitää lähteä samaan aktiviteettiin, jos joku ei lähde yöelämään, se on hirveä ongelma jne. kenellä on jos mitäkin omia ruokailuaikoja ja muita rutiineja, joista on pidettävä kiinni. Miehet syö sillon millon kenelläkin tekee ruokaa mieli (ainakin siis somen perusteella). Eikä nelikymppiset naiset halua lähteä todellakaan minkään parikymppisten "pimatsujen" kanssa reissuun. Tai vähintään päivitellään kokoajan niitä nuoria, kun ei me silloin nuorena jne jne.
No tässä jotain. Harmittaa. Koska haluaisin itsekin elää naisporukoissa sellaista rentoa arkea puuhasteluineen.
Kommentit (597)
Yhdessä työpaikassa meillä oli usein työkavereiden kanssa kaikkea kivaa. Jos ei muuta, niin käytiin kaljalla työpäivän jälkeen. Me oltiinkin lapsettomia ja suurin osa sinkkuja.
Pötyä, Pasi. Olet kateellinen koulutetuille naisille, joilla on vara matkustella eikä ne koskaan ota sinua mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä on miehenä ihan päinvastainen kokemus. Tuntuu, ettei millään pääse miesten porukoihin mukaan. Armeijassa, yliopistossa ja työpaikoilla oon aina kokenu itseni ulkopuoliseksi. Tuntuu, että jos ei ole sellainen äijä, joka heittää ronskia läppää jatkuvasti, niin turha toivo päästä mihinkään miesten porukkaan.
Niin kuuluakseen porukkaan tarvitsee alistua ryhmän tahtoon. Vastoin naisen luonnetta tehdä niin naisporukassa. Jokainen haluaa että hänen tavallaan.
Onpas erikoinen päivän naisviha-aloitus. Sanoisin, että on rentoa tai olematonta voi olla sekä miehillä että naisilla.
Just tulin viikonlopun vietosta naisten kanssa. Meitä oli 7. Oli kyl rentoa ja mukavaa koko ajan.
Tulihan se naisviha syytös sieltä vaikka koitin heti alussa painottaa ettei sellaisesta ole kyse. Mutta niin, olet onnekas jos sinulla on rento naisporukka jossa olla. Mites pääseekö teidän viikonlopunviettoon mukaan "Mirkun" työkaveri, jonka olette nähnet vaan Mirkun somesta aiemmin? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää naisia tekemästä samoin?
Olisko ainakin historiassa painolastina ollut taakka, kun nainen on ollut riippuvainen miehestä. Naiselle on siis ollut katastrofi, jos toinen nainen on vienyt miehen, koska sen myötä on mennyt katto pään päältä ja leipä nenän edestä. Usein lapsilta myös.
Kuulostaisi aika luonnolliselta pitää kilpakosijoita uhkana, kun koko elämä on riippuvainen toisesta. Ehkä pikkuhiljaa pääsemme tästäkin eroon, kun naiset tulevat toimeen itsenäistikin. Elämä ei siis enää lopu mahdolliseen eroon, vaan seisotaan tukevasti omilla jaloilla.
"Mutta naisellehan löytyy aina uusi mies, niitä on suorastaan jonossa asti tarjoutumassa."
Niin kai tämä vitsi?
Koko päivän te luuserit kirjoitatte naisista, awwwww! Tässähän ihan ylpistyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on reilumpia toisia kohtaan. Ne tappelee nyrkein ja sit ne sopii. Ne ei puhu kakkaa toisista selän takana.
Väkivalta reilua? Siinähän yleensä vahvempi voittaa aina, jos ei käytetä kättä pidempää. Väkivalta voi aiheuttaa myös pysyviä vammoja, sekä fyysisiä että henkisiä.
Oon ollut vapaa-aikaa viettämässä miesvaltaisissa porukoissa (motoristit). Niissä on aina se "kunkku", joka saa tehdä mitä huvittaa ja muiluttaa heikompia miehiä. Riippuu ihan tästä heikommasta, alistuuko heti vai ottaako turpiin. Ja senkin jälkeen tätä kunkkua kaikki hyvittelee ja mielistelee. Mukaan toki pääsee, mut hierarkia on selvä.
Naiset saattaa jotkut kähinöidä myös, mutta turpiin ei anna kukaan ja lopulta asiat puhuttu ja sovittu.
Pelkästää naisten kesken vastaavat viikonloput vuosien varrella: ei yhtään tappelua, eikä edes äänekästä riitaa. Joskus jotkut kännipäissään kähinöi, mut ne ovat olleet vanhat kaverit keskenään. Ei kukaan kyräile nuorempia tai paremmilla pyörillä ajavia. Päällimmäisenä asenteena solidaarisuus. Aina jäänyt vain hyvä mieli näistä reissuista. Näitä reissuja takana reilu 20v.
Miesten hormonitoiminta aiheuttanee suoraviivaisempaa toimintaa ja jopa voimakkaampaa tyytyväisyyttä mieluisista arkisista tarpeiden täyttymisistä (sosiaalinen kohtaaminen, ravinto, suoritettava tehtävä ym.).
Testosteroniset aivot ottanevat palkintoja suoremmin vastaan ja ylläpitävät siten rentoa eteenpäin menevää tunnelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehille on naisia yleisempää syrjäytyä sosiaalisista suhteista. Missä ovat siis nämä rennot miesporukat, kun niitä tarvitaan?
Varmaan johtuu siitä, että jotkut miehet ihan oikeasti tykkää sellaisesta ''yksinäisen suden'' elämästä eivätkä tarvitse tuhatta sosiaalista kontaktia elämässään. Riittää, että työpaikalla juttuun. Ei pidä hakea mitään muiden ihmisten hyväksyntää ja validointia.
Toinen syy on varmaan, että yhteiskuntaa ei kiinnosta pätkääkään miesten ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kuin itse oisin kirjoittanut!!! Naisten kaa mahoton olla.
T. Runkkari
Aika lailla samaa mieltä aloittajan kanssa. Naisilla on omia kirjoittamattomia sääntöjä toisilleen, joita reissussa pitäisi yrittää noudattaa. Olen reissannut useamman ihmisen kanssa ympäri maailmaa, ja kaksi kertaa matkakumppaniksi on sattunut sellainen, ettei reissun jälkeen tavattu enää koskaan ja yhteydenpito on loppunut siihen.
Työpaikalla naisten kesken on järkyttävä kyräily. Ainoa nainen, joka ei koe mitään epäreiluuksia muiden naisten taholta on toimitusjohtajan vaimo tai sisko, joka on samassa työpaikassa. Sellaisille naiset eivät uskalla temppuilla ollenkaan vaan ollaan mielin kielin vaikka mitä tapahtuisi. Itse menin tiimiin jossa kaikki muut olivat minua vanhempia ja tehneet töitä yhdessä vähintään 10v. Minua ei hyväksytty osaksi porukkaa, ja sitä hierottiin naamaani koko ajan. Naiset osaavat tämän. Samoin naiset usein työpaikalla osoittavat mieltään toisten naisten ylennyksistä, vaikkeivat itse olisi edes hakeneet ko. paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko ainakin historiassa painolastina ollut taakka, kun nainen on ollut riippuvainen miehestä. Naiselle on siis ollut katastrofi, jos toinen nainen on vienyt miehen, koska sen myötä on mennyt katto pään päältä ja leipä nenän edestä. Usein lapsilta myös.
Kuulostaisi aika luonnolliselta pitää kilpakosijoita uhkana, kun koko elämä on riippuvainen toisesta. Ehkä pikkuhiljaa pääsemme tästäkin eroon, kun naiset tulevat toimeen itsenäistikin. Elämä ei siis enää lopu mahdolliseen eroon, vaan seisotaan tukevasti omilla jaloilla.
Mutta naisellehan löytyy aina uusi mies, niitä on suorastaan jonossa asti tarjoutumassa.
Ei se auta (ole auttanut), jos miehellä ei ole ollut resursseja tai halua ruokkia perheen suita. Ainoastaan omansa.
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä niin enpä tiedä. Mies porukoissa on selvät porukan säännöt riippuen porukasta ja yleensä selvä jokin nokkimisjärjestys joka myös vaihtelee eri porukoissa. Ainoastaan 2-3 kaverin kesken mitään tälläistä ei ehkä ole. Monen miehen luonne heti muuttuu jos tulee joku nainen näköpiiriin, ilman tätä naista ovat yleensä paljon rennompia.
Kun nainen tulee porukkaan, draaman mahdollisuus moninkertaistuu. Täytyy valita sanansa ja tekonsa tarkemmin, koska nainen on usein herkkis ja pelokas. Koko dynamiikka menee ihan erilaiseksi, usein huonommaksi miesnäkökulmasta. Mutta jos on herkkis mies niin voi tykätä siitä että naisen tullessa porukkaan ollaan tarkempia käytöksen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologia.
Ei kelpaa selitykseksi.
Kyllä kelpaa, se että miehillä on testosteronia tekee heistä reiluja ja naisillahan tuota ei ole elimistössä.
Reiluus ei ole se vaikutus, vaan joku muu, ehkä sosiaaliset palkinnot. Naiset ovat reilumpia empaattisuuden kautta tuntemattomillekin. Aihetta on tutkittu. Miehet ovat reiluja tutuille. Naiset ovat reiluja kaikille. Kärjistäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologia.
Ei kelpaa selitykseksi.
Kyllä kelpaa, se että miehillä on testosteronia tekee heistä reiluja ja naisillahan tuota ei ole elimistössä.
Lähde?
Kaikilla on elimistössä testosteronia ja estrogeenia, koska niitä tuottavat sukurauhasten ohella lisämunuainen, lihaskudos ja rasvakudos.
Ja: testosteronin takia miehet ovat väkivaltaisempia kuin naiset. Kts. vankeinhoitolaitoksen tilastot.
Koska jo nuoret miehet kantavat nykyään 10 -30 kg vararengasta vyötäröllään, he tuottavat runsaasti estrogeenia, joka blokkaa testosteronin toimintaa. Niinpä he ovat leppoisia kuin Pullervo kivellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nokkimisjärjestyksen selvittäminen. Se alkaa kun kaksi naista saa kontaktin toisiinsa.
Juu ei, meillä ei koskaan ollut tuollaista. Juttuihin ei lähde nokkijat mukaan. Tai sit ei oteta. Hyväntahtoisuus ollut aina päällimmäinen asenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kuin itse oisin kirjoittanut!!! Naisten kaa mahoton olla.
T. Runkkari
Naisilla kova tarve lyödä lyötyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologia.
Ei kelpaa selitykseksi.
Reiluus ei ole se vaikutus, vaan joku muu, ehkä sosiaaliset palkinnot. Naiset ovat reilumpia empaattisuuden kautta tuntemattomillekin. Aihetta on tutkittu. Miehet ovat reiluja tutuille. Naiset ovat reiluja kaikille. Kärjistäen.
BULLSHIT!! Täyttä pskaa tuo pierusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologia.
Ei kelpaa selitykseksi.
Kannattaisiko vähän tarkistaa faktoja, ennen kuin tulee pätemään. Myös naisilla on testosteronia.
Tämä nyt on ihan höpöhöpöä. Miehillä kun päässä kiehuu, hyökätään toisen miehen kimppuun yhtään välittämättä siitä, että toinen saattaa olla vain puolet omasta koosta. Aniharvoin sen sijaan pienikokoinen mies itse hyökkää selvästi suuremman kimppuun. Tapellessa voi vakavia vammoja syntyä vahingossakin, esim. kaatuessa pää kolahtaa kuolettavasti maahan. Miehet hyökkäävät myös joukolla yksinäisen miehen kimppuun, ihan tavanomainen miesten toimintatapa.