Olen naisena kateellinen miesten rennoille miesporukoille
Ja tämä ei nyt ole mikään "olen yksi jätkistä, miehet on parempia" ym tyylinen aloitus, millaisia syytöksiä siis yleensä tulee jos jotain tämänkaltaista sanoo.
Mutta niin, somen tuttujen sekä puolituttujen miesten ja työpaikan miesten elämää sivusta seuranneena olen tullut kateelliseksi. Heidän olemisensa vaikuttaa niin rennolta ja mutkattomalta sekä uudet tyypit otetaan helpolla mukaan "jengiin". Työryhmässäni aloitti vastikään yksi nuori mies ja hetkessä tämä mies kuuluu toisten miesten snäppiporukkaan, käydään katsomassa pelejä vapaa-ajalla, käydään metsällä ja ampumaradalla, pyöräilylenkeillä jne. Ja taas me työpaikan naiset, ehkä kerran vuodessa näen jonkun kanssa vapaa-ajalla ja olen yrittänyt olla se aktiivinen, ei oikein ota tuulta alleen nämä yritykset. Eikä puhettakaan että lähes päivittäin viestiteltäisiin työn lomassa tai vapaa-ajalla, olen yrittänyt mutta tulkinnut sen niin että häiritsen kun eivät erityisesti jatka juttua.
Sitten somessa olen seurannut miten miehet voivat lähteä yhdessä ulkomaanreissuille porukalla, ihan ikähaitarilla 25-45 ja kaikilla on hauskaa. Mukaan mahtuu myös ns uusia tuttavuuksia. Ja sitten siellä reissun päällä porukka pystyy myös jakaantumaan eri aktiviteetteihin tai jos joku ei jaksakaan yöelämään lähteä, sekin on ok. Oma kokemus siis on ettei naisten porukoihin uudet tuntemattomammat pääse, kaikkien pitää lähteä samaan aktiviteettiin, jos joku ei lähde yöelämään, se on hirveä ongelma jne. kenellä on jos mitäkin omia ruokailuaikoja ja muita rutiineja, joista on pidettävä kiinni. Miehet syö sillon millon kenelläkin tekee ruokaa mieli (ainakin siis somen perusteella). Eikä nelikymppiset naiset halua lähteä todellakaan minkään parikymppisten "pimatsujen" kanssa reissuun. Tai vähintään päivitellään kokoajan niitä nuoria, kun ei me silloin nuorena jne jne.
No tässä jotain. Harmittaa. Koska haluaisin itsekin elää naisporukoissa sellaista rentoa arkea puuhasteluineen.
Kommentit (597)
Vierailija kirjoitti:
Niin. Toki erona myös.
Naiset esim.yöelämässä yleensä katsovat toistensa perään. Ketään ei ole sopiva jättää yksin etc.
Miehet eivät juuri perään katsele, joku häviää ja ne vaan toteaa,että varmaan "saanut pillua" höhhöhhöö vaikka oikeasti makaa sammuneena jossain.
Itse olen nainen,joka pyöri näissä miesporukoissa; ja aina tuntui kuin olisin ollut vahtimassa ettei kenellekään tapahdu mitään, pääsee ehjänä kotiin, ei petä vaimoaan etc.
Oma ex tuli joskus yöllä illanvietosta kotiin ja vasta aamulla kertoi, että kaverinsa Mika oli sammunut metsästysmajan pihalle ja jäänyt sinne makaamaan, heh heh. Kesä oli kumminkin niin ei hätää. Järkyttyi sentään kun tuli tieto, että Mika oli sairaalassa kun oli ilmeisesti toettuaan kompuroinut ja murtanut raajansa. Ei paljon omaa napaa pidemmälle ajattelu riitä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet ei ole kivoja eikä ota mukaan, osa miehistä jää ulkopuolelle ja osaa miehistä kiusataan.
Silti: iso osa naisista on hemmetin jäykkiä ja tylsiä. Juurikin sellainen rento sosiaalinen elämä, huumori ja keskustelu muustakin kuin kulloisenkin normin mukaisesta mielipiteestä vaikeaa monille.
Et taida tuntea kovin montaa naista. Tai ehkä he ei sinun seurassasi vapaudu?
Vierailija kirjoitti:
Naisena (selvitetty/tutkittu) totean, etät miehillä on kautta historian ollut enemmän rahaa käytössään, koska miehille jostain mystisestä syystä maksetaan enemmän täysin samasta työstä, naiset yleensä huolehtivat itsensä lisäksi lapsistaan.
Vaikea lähteä huolettomana matkaan, kun ei tiedä, miten lapset pärjäävät poissaolon aikana.
Toi rahajuttu kyllä totta.
En todellakaan ole ikinä halunnut tarjota muille juomia tai tuhlata baarikierroksella satasia. Tyyliin; tämän kierroksen minä maksan!
Jos itse siis pärjännyt tyyliin 20 eurolla koko illan.
Vaikka ei lapsia olekaan. Olen pitänyt suorastaan idioottimaisena käytöksenä juuri ennen pilkkua ostaa joku helkkarin kallis juoma etc.
Olkoon sitten naismaista käytöstä tältä naiselta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on reilumpia toisia kohtaan. Ne tappelee nyrkein ja sit ne sopii. Ne ei puhu kakkaa toisista selän takana.
Mitkä junttipullat sopii asioita nyrkein?
Keskuteluun sopiva stereotypinen "minä olen aina oikeassa koska nainen" vastaus ilmottautui tääsä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet ei ole kivoja eikä ota mukaan, osa miehistä jää ulkopuolelle ja osaa miehistä kiusataan.
Silti: iso osa naisista on hemmetin jäykkiä ja tylsiä. Juurikin sellainen rento sosiaalinen elämä, huumori ja keskustelu muustakin kuin kulloisenkin normin mukaisesta mielipiteestä vaikeaa monille.
Ei vaan ne ns. rennot ja vapaat ei vaan ole sillä tavalla rentoja ja vapaita, mitä itse sillä käsitän.
Pitäisi varmaan löytää boheemimpaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä on miehenä ihan päinvastainen kokemus. Tuntuu, ettei millään pääse miesten porukoihin mukaan. Armeijassa, yliopistossa ja työpaikoilla oon aina kokenu itseni ulkopuoliseksi. Tuntuu, että jos ei ole sellainen äijä, joka heittää ronskia läppää jatkuvasti, niin turha toivo päästä mihinkään miesten porukkaan.
Niin kuuluakseen porukkaan tarvitsee alistua ryhmän tahtoon. Vastoin naisen luonnetta tehdä niin naisporukassa. Jokainen haluaa että hänen tavallaan.
Onpas erikoinen päivän naisviha-aloitus. Sanoisin, että on rentoa tai olematonta voi olla sekä miehillä että naisilla.
Just tulin viikonlopun vietosta naisten kanssa. Meitä oli 7. Oli kyl rentoa ja mukavaa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää naisia tekemästä samoin?
Nokkimisjärjestyksen selvittäminen. Se alkaa kun kaksi naista saa kontaktin toisiinsa.
Höpö höpö. Naisten kanssa yleensä tulee toimeen ihan ok joka paikassa. Jos menet vaikka tyyliin kansanopiston kurssille niin naiset ne on, jotka siellä alkaa juttelemaan. Naiset on tottuneet perus small talkiin ja sosiaalisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Kysy joskus jos voisit lähteä miesten matkaan. Olen ollut parilla tuollaisella reissulla ja kerran oli yksi nainenkin matkassa. Hyvin sopi porukkaan. Kirjoituksestasi päätellen sinäkin voisit sopia.
Miesporukassa meno on ihan erilaista silloin kun on yksikin nainen mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan ne ns. rennot ja vapaat ei vaan ole sillä tavalla rentoja ja vapaita, mitä itse sillä käsitän.
Jotain härskiä läppääkö tarkoitat? Itse en tykkää sellaisesta ollenkaan. Ei varmaan monet muutkaan naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy joskus jos voisit lähteä miesten matkaan. Olen ollut parilla tuollaisella reissulla ja kerran oli yksi nainenkin matkassa. Hyvin sopi porukkaan. Kirjoituksestasi päätellen sinäkin voisit sopia.
Silloin alkaa kilpailu naisen huomiosta, ja miehet alkavat kyräillä toisilleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain härskiä läppääkö tarkoitat? Itse en tykkää sellaisesta ollenkaan. Ei varmaan monet muutkaan naiset.
Härskiä läppää? En tiedä mitä tarkoitat härskillä läpällä, mutta huvittaa, että tuollainen tuli sinulle mieleen kun mietin boheemimman seuran ehkä sopivan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti sellaista, että sitä ei naiset jaksais katsella, joten hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä historia on muovannut naisten mielestä erilaisen. Ensinnäkin, naiset ovat aina huolehtineet lapsista ja siinä on etua siitä että on aina vähän pelko perseessä sen suhteen että onkohan kaikki varmasti hyvin. Joten he ovat neuroottisia yhden teorian mukaan siitä syystä. Jos vain nukahtaisi rennosti päikkäreille, lapsi olisi jossain rannalla hukkumassa sillä aikaa.
Toisekseen naisilla ei ole fyysistä voimaa, joten sosiaaliset taidot ovat paras tapa pysytellä hengissä, eli muiden suosio on tarpeen. Se voi sitten mennä överiksi kun he sotkeutuvat omiin sosiaalisiin kuvioihinsa siinä missä miehet ovat yksinkertaisempia ja miettivät vain asioita siltä kantilta että joko heitä kiinnostaa tehdä jotain tai sitten ei.
Jep. Naiset on ihan biologisista syistä herkempiä ympärillä olevien ihmisten tunteille. Nykymaailmassa se tarkoittaa ehkä sitä, että koska toisten tunteet vaikuttaa itseen niin vahvasti, valitaan oma seura tarkemmin ja tarvitaan enemmän yksin olemisen ja latautumisen aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Härskiä läppää? En tiedä mitä tarkoitat härskillä läpällä, mutta huvittaa, että tuollainen tuli sinulle mieleen kun mietin boheemimman seuran ehkä sopivan :D
En sua tunne, joten mahdoton tietää mitä tarkoitat boheemilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin alkaa kilpailu naisen huomiosta, ja miehet alkavat kyräillä toisilleen
Joo toi on ihan klassista mieskamaa jos oot ainoana naisena illanvietossa ja muut miehiä. Pahimmillaan sörsivät jotain yhtä paikallaolijaa ja dynamiikka menee siihen, että se yksi sörsitty yrittää esittää ettei tunnu missään, ja itse naisena yrittää siinä pelastaa tilannetta :D
Myös kun oon ollut työyhteisön ainoa nainen, niin jotkut miehistä puhuvat vuorotellen toisistaan pahaa selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti sellaista, että sitä ei naiset jaksais katsella, joten hyvä niin.
Ei vaan yhtäkkiä toisista huolehditaan (eli siitä naisesta...), puheet ja käytös on paljon siistimpiä, ja ylipäätään on rennomman ja mukavamman oloista kuin jos miehet olisivat keskenään.
Näin miehenä niin enpä tiedä. Mies porukoissa on selvät porukan säännöt riippuen porukasta ja yleensä selvä jokin nokkimisjärjestys joka myös vaihtelee eri porukoissa. Ainoastaan 2-3 kaverin kesken mitään tälläistä ei ehkä ole. Monen miehen luonne heti muuttuu jos tulee joku nainen näköpiiriin, ilman tätä naista ovat yleensä paljon rennompia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää naisia tekemästä samoin?
Biologia.
Ei kelpaa selitykseksi.
Kyllä kelpaa, se että miehillä on testosteronia tekee heistä reiluja ja naisillahan tuota ei ole elimistössä.
Ainakin perinteisesti miesten tappeluissa on ollut säännöt. Ei siellä ihan mitä tahansa saanut tehdä ja kaikkea pysyvää vammaa välteltiin ja tappelu piti lopettaa, jos toinen jäi alakynteen selvästi, eli hävisi. Ja toisekseen, niissä on ollut myös kunniasääntöjä niin että on noloa hyökätä paljon pienemmän kimppuun yms. Niistä sai kuulla muilta miehiltä solvauksia, jos ei valinnut reilua tappelukumppania, eli itsensä kokoista, saman vahvuista.