Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen naisena kateellinen miesten rennoille miesporukoille

Vierailija
30.03.2025 |

Ja tämä ei nyt ole mikään "olen yksi jätkistä, miehet on parempia" ym tyylinen aloitus, millaisia syytöksiä siis yleensä tulee jos jotain tämänkaltaista sanoo.

Mutta niin, somen tuttujen sekä puolituttujen miesten ja työpaikan miesten elämää sivusta seuranneena olen tullut kateelliseksi. Heidän olemisensa vaikuttaa niin rennolta ja mutkattomalta sekä uudet tyypit otetaan helpolla mukaan "jengiin". Työryhmässäni aloitti vastikään yksi nuori mies ja hetkessä tämä mies kuuluu toisten miesten snäppiporukkaan, käydään katsomassa pelejä vapaa-ajalla, käydään metsällä ja ampumaradalla, pyöräilylenkeillä jne. Ja taas me työpaikan naiset, ehkä kerran vuodessa näen jonkun kanssa vapaa-ajalla ja olen yrittänyt olla se aktiivinen, ei oikein ota tuulta alleen nämä yritykset. Eikä puhettakaan että lähes päivittäin viestiteltäisiin työn lomassa tai vapaa-ajalla, olen yrittänyt mutta tulkinnut sen niin että häiritsen kun eivät erityisesti jatka juttua.

Sitten somessa olen seurannut miten miehet voivat lähteä yhdessä ulkomaanreissuille porukalla, ihan ikähaitarilla 25-45 ja kaikilla on hauskaa. Mukaan mahtuu myös ns uusia tuttavuuksia. Ja sitten siellä reissun päällä porukka pystyy myös jakaantumaan eri aktiviteetteihin tai jos joku ei jaksakaan yöelämään lähteä, sekin on ok. Oma kokemus siis on ettei naisten porukoihin uudet tuntemattomammat pääse, kaikkien pitää lähteä samaan aktiviteettiin, jos joku ei lähde yöelämään, se on hirveä ongelma jne. kenellä on jos mitäkin omia ruokailuaikoja ja muita rutiineja, joista on pidettävä kiinni. Miehet syö sillon millon kenelläkin tekee ruokaa mieli (ainakin siis somen perusteella). Eikä nelikymppiset naiset halua lähteä todellakaan minkään parikymppisten "pimatsujen" kanssa reissuun. Tai vähintään päivitellään kokoajan niitä nuoria, kun ei me silloin nuorena jne jne.

No tässä jotain. Harmittaa. Koska haluaisin itsekin elää naisporukoissa sellaista rentoa arkea puuhasteluineen.

Kommentit (597)

Vierailija
581/597 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet myös hyväksyvät "roolinsa" eri ryhmissä paremmin.

Joku on fiksu tietäjä, yks on vahvin, yks kovin, yks naurattaa, yks naistenmies jne.

Roolit ovat aika kapeat, mutta vahvistavat ryhmädynamiikkaa.

Vierailija
582/597 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet ei ole kivoja eikä ota mukaan, osa miehistä jää ulkopuolelle ja osaa miehistä kiusataan.

Silti: iso osa naisista on hemmetin jäykkiä ja tylsiä. Juurikin sellainen rento sosiaalinen elämä, huumori ja keskustelu muustakin kuin kulloisenkin normin mukaisesta mielipiteestä vaikeaa monille. 

Nämä mukavat ja rennot miehet kuitenkin puukottavat toisiaan hengiltä nakkarijonossa ja mäiskivät toisiaan nyrkillä naamaan taksijonossa.

Mieshen juttuja kun olen kuunnellut, niin enimmäkseen miehet piruilee toisilleen ja ovat mielettömän kateellisia. Jos jollakin on parempi auto niin siitäkin jaksetaan vinoilla.

Reissut niillä sujuu viinasten voimin ja kun juotavat loppuu alkaa riita.

Miehet eivät valitettavasti ole ihmistä kummempia. Ihan samanlaisia kuin naisetkin. Toiset on mukavia ja rentoja ja toiset sitten kaikkea muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/597 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin viihdyn paremmin miesporukassa kuin naisten kanssa 

Minä kuolisin kauhuun ja tressiin viikossa, jos mun pitäis olla vaan miesten seurassa. 

Ei kiitos ikinä.

Naiset on mukavia ja viihdyn parhaiten naisporukoissa. 

Vierailija
584/597 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SEn huomaa työpaikoillakin. Heti kun on miehiä joukossa, niin on rennompaa. Miehet on suoria ja naiset on enemmän passiivis-aggressiivisia. Juoruilevat helpommin.

Vierailija
585/597 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyskytys käy yli maan 

Vierailija
586/597 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, paitsi niihin miesten porukkoihin pääsevät vain miehet, jotka koetaan riittävän samanlaisiksi muiden jätkien kanssa. Miesporukkojen ulkopuolelle jää helposti, jos iho on erivärinen tai sukupuolinen suuntautuminen ei ole sama kuin muilla miehillä. Jne. Naiset on avarakatseisempia eikä naisporukoihin pääsyssä tuollaisella ole väliä.

Ei meidän naisporukkaan oteta mitään erivärisiä, kun heidän seuransa ei kiinnosta ketään. He haluavat olla kaltaistensa kanssa ja hyvä niin. Älä katsele liikaa sarjoja ja elokuvia jossa on sekoitettu erivärisiä keskenään muka "kavereita".

Siis pelkkä ihonväri kriteerinä? Valkoihoinen mistä tahansa kulttuurista käy, mutta tummaihoinen suomalainen ei? Tuota viisi kyllä sanoa pintapuoliseksi periaatteeksi!!

Vierailija
587/597 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on pikkutarkkoja yleensä sen porukan itse luotujen sääntöjen suhteen. Mitkä mielipiteet on sallitun rajoissa, sopiva pukeutumistyyli, miten pitää suhtautua mihinkin. Vähän kuin äiti valvoo ja opettaa lastaan. Sitten on hauskaa.

Vierailija
588/597 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useampikin nisporukka joiden kanssa reissattu ja reissataan enempi tai vähempi vuosittain, jotain yönylireissuja joka vuosi ja mökkibileet aina kesän alussa. Niihin pääsee miehetkin mukaan, mutta se koossa pitävä porukka ollaan me 5 naista. Eli tuurista kiinni, mutta myös väitän että on sattunut rentoa porukkaa jäämään kavereiksi. Ei nipot sitten jääkään. Miehellä myös oma porukka jolla käyvät vuosittain mökillä jne, esim. nyt juuri olivat 5 pv Ateenassa. Itse kävin Åressa/Trondheimissä tammikuussa kolmen naisen porukalla kun ei ollut muilla lomaa. Lapsia 2, 10 ja 12v.

Vierailija
589/597 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonnut ennenkin ja sanon taas: Sannin persereikä on vertaansa vailla

Vierailija
590/597 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SEn huomaa työpaikoillakin. Heti kun on miehiä joukossa, niin on rennompaa. Miehet on suoria ja naiset on enemmän passiivis-aggressiivisia. Juoruilevat helpommin.

No ei ole miehet mitään suoria. Selän takana nekin juoruaa kyllä muille, mutta eivät sano reilusti suoraan.

Vierailija
591/597 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Meillä toimii hyvin tämä työpaikalla, on naisvaltainen duunipaikka. Luulen että se on paikan kulttuurista kiinni. Meillä on harvinaisen rentoja muijia, satutaan olemaan kaikki jollain tavalla samanhenkisiä eli meillä on hauskaa yhdessä sekä duunissa että vapaa-ajalla. Ja asiaa varmasti auttoi se, että kaikki aloitimme uudessa duunissa samaan aikaa, siinä kehittyi tiimihenki. Jos menee paikkaan uutena jossa on jo "vanhojen työntekijöiden kivettynyt kulttuuri", usein naisihmiset ovat niitä jotka pitävät kynsin hampain kiinni "siitä miten on aina tehty", kun taas keskimäärin miehet eivät ota ylimääräistä stressiä. Olen kuullut sairaanhoitajana työskennelleeltä nykyiseltä kollegalta että siellä ainakin oli tosi huono henki, koko ajan jotain työpaikkakiusaamista ym sosiaalista kontrollia, jollainen pilaa ihan minkä tahansa työpaikan/seuran/juhlatkin. Usein naisvaltasilla aloilla yhteishenki on kaikkein huonoin, just kun siellä on niitä "minun täytyy saada kontrolloida kaikkien muiden tekemisiä" -neurootikkoja. 

N34

Vierailija
592/597 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on useampikin nisporukka joiden kanssa reissattu ja reissataan enempi tai vähempi vuosittain, jotain yönylireissuja joka vuosi ja mökkibileet aina kesän alussa. Niihin pääsee miehetkin mukaan, mutta se koossa pitävä porukka ollaan me 5 naista. Eli tuurista kiinni, mutta myös väitän että on sattunut rentoa porukkaa jäämään kavereiksi. Ei nipot sitten jääkään. Miehellä myös oma porukka jolla käyvät vuosittain mökillä jne, esim. nyt juuri olivat 5 pv Ateenassa. Itse kävin Åressa/Trondheimissä tammikuussa kolmen naisen porukalla kun ei ollut muilla lomaa. Lapsia 2, 10 ja 12v.

Oletteko puolisosi kanssa molemmat töissä? Hoitaako lapsisnne joku muukin kuin vanhemmat, päivähoidon lisäksi? Kahden aikuisen täysin eri aikaan pitämät lomat ri riitä kattamaan koulujen lomia. 

Vierailija
593/597 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat erilaisia. Se on jokin geeneihin kovakoodattu seikka. Joissakin asioissa se on hyvä juttu, toisissa asioissa huono.

Naiset ovat herkempiä ja neuroottisempia käytännössä kaikille ärsykkeille kuin miehet. Siihen on täysin luonnollinen syy. Nainen on haavoittuvampi sukupuoli, lisäksi naisen kohtalona on synnyttää ja imettää jälkikasvu. Siksi turvallisuuden kokemus naiselle on tärkeämpää kuin miehelle. Ja siksi nainen testaa miestä jatkuvasti, herättelee miestä mahdollisista vaaroista ja ongelmista. Miehen on paras kuunnella naisen intuitiota, vaikkei se aina olisikaan oikeassa. Tässä on yksi esimerkki siitä, miksi nainen ja mies on yhdessä enemmän.

Vierailija
594/597 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat erilaisia. Se on jokin geeneihin kovakoodattu seikka. Joissakin asioissa se on hyvä juttu, toisissa asioissa huono.

Naiset ovat herkempiä ja neuroottisempia käytännössä kaikille ärsykkeille kuin miehet. Siihen on täysin luonnollinen syy. Nainen on haavoittuvampi sukupuoli, lisäksi naisen kohtalona on synnyttää ja imettää jälkikasvu. Siksi turvallisuuden kokemus naiselle on tärkeämpää kuin miehelle. Ja siksi nainen testaa miestä jatkuvasti, herättelee miestä mahdollisista vaaroista ja ongelmista. Miehen on paras kuunnella naisen intuitiota, vaikkei se aina olisikaan oikeassa. Tässä on yksi esimerkki siitä, miksi nainen ja mies on yhdessä enemmän.

Sanoisin, et naisten herkkyys toisen mielialoille ja vaaran huomaamiselle tulee siitä, kun on pitänyt suojella ja hengissä pitää se avuton vauva. 

Toki on myös miehillä näitä ominaisuuksia, mutta ei ehkä samassa määrin.

Vierailija
595/597 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on enemmän kavereita kuin miehillä, jolloin työkavereiden merkitys on pienempi. En itsekään jaksa olla kovin aktiivinen työpaikalla, kun on niin paljon muita menoja, kavereita ja harrastuksia.

Vierailija
596/597 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on pikkutarkkoja yleensä sen porukan itse luotujen sääntöjen suhteen. Mitkä mielipiteet on sallitun rajoissa, sopiva pukeutumistyyli, miten pitää suhtautua mihinkin. Vähän kuin äiti valvoo ja opettaa lastaan. Sitten on hauskaa.

Kuka haluaa olla tuollaisen porukan "jäsen". Suvaitsevaisuus nolla ja meno kuin teineillä. 

Vierailija
597/597 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet ei ole kivoja eikä ota mukaan, osa miehistä jää ulkopuolelle ja osaa miehistä kiusataan.

Silti: iso osa naisista on hemmetin jäykkiä ja tylsiä. Juurikin sellainen rento sosiaalinen elämä, huumori ja keskustelu muustakin kuin kulloisenkin normin mukaisesta mielipiteestä vaikeaa monille. 

Nämä mukavat ja rennot miehet kuitenkin puukottavat toisiaan hengiltä nakkarijonossa ja mäiskivät toisiaan nyrkillä naamaan taksijonossa.

Mieshen juttuja kun olen kuunnellut, niin enimmäkseen miehet piruilee toisilleen ja ovat mielettömän kateellisia. Jos jollakin on parempi auto niin siitäkin jaksetaan vinoilla.

Reissut niillä sujuu viinasten voimin ja kun juotavat loppuu alkaa riita.

Miehet eivät valitettavasti ole ihmistä kummempia. Ihan samanlaisia kuin naisetkin. Toiset on mukavia ja rentoja ja toiset sitten kaikkea muuta

Tuleeko yllätyksenä, kaikki miehet eivät ole samanlaisia (aggressiivisia riehujia) eivätkä kaikki naisetkaan (ihania hoivaajia) 😌 

Avartakaa nyt hieman sitä kuvaa ne ympäröivästä maailmasta ja ihmisistä.