Olen naisena kateellinen miesten rennoille miesporukoille
Ja tämä ei nyt ole mikään "olen yksi jätkistä, miehet on parempia" ym tyylinen aloitus, millaisia syytöksiä siis yleensä tulee jos jotain tämänkaltaista sanoo.
Mutta niin, somen tuttujen sekä puolituttujen miesten ja työpaikan miesten elämää sivusta seuranneena olen tullut kateelliseksi. Heidän olemisensa vaikuttaa niin rennolta ja mutkattomalta sekä uudet tyypit otetaan helpolla mukaan "jengiin". Työryhmässäni aloitti vastikään yksi nuori mies ja hetkessä tämä mies kuuluu toisten miesten snäppiporukkaan, käydään katsomassa pelejä vapaa-ajalla, käydään metsällä ja ampumaradalla, pyöräilylenkeillä jne. Ja taas me työpaikan naiset, ehkä kerran vuodessa näen jonkun kanssa vapaa-ajalla ja olen yrittänyt olla se aktiivinen, ei oikein ota tuulta alleen nämä yritykset. Eikä puhettakaan että lähes päivittäin viestiteltäisiin työn lomassa tai vapaa-ajalla, olen yrittänyt mutta tulkinnut sen niin että häiritsen kun eivät erityisesti jatka juttua.
Sitten somessa olen seurannut miten miehet voivat lähteä yhdessä ulkomaanreissuille porukalla, ihan ikähaitarilla 25-45 ja kaikilla on hauskaa. Mukaan mahtuu myös ns uusia tuttavuuksia. Ja sitten siellä reissun päällä porukka pystyy myös jakaantumaan eri aktiviteetteihin tai jos joku ei jaksakaan yöelämään lähteä, sekin on ok. Oma kokemus siis on ettei naisten porukoihin uudet tuntemattomammat pääse, kaikkien pitää lähteä samaan aktiviteettiin, jos joku ei lähde yöelämään, se on hirveä ongelma jne. kenellä on jos mitäkin omia ruokailuaikoja ja muita rutiineja, joista on pidettävä kiinni. Miehet syö sillon millon kenelläkin tekee ruokaa mieli (ainakin siis somen perusteella). Eikä nelikymppiset naiset halua lähteä todellakaan minkään parikymppisten "pimatsujen" kanssa reissuun. Tai vähintään päivitellään kokoajan niitä nuoria, kun ei me silloin nuorena jne jne.
No tässä jotain. Harmittaa. Koska haluaisin itsekin elää naisporukoissa sellaista rentoa arkea puuhasteluineen.
Kommentit (597)
Eli koska aloittajalla itsellään ei ole rentoa naisporukkaa, hän olettaa ettei sellaisia ole olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan höpöhöpöä, en tunnista ap:n tarinaa lainkaan. Mitä ihmeen rentoa miestekemistä?! :D Itselläni on useampia tällaisia naisporukoita joiden kanssa teemme rennosti kaikkea vuoden mittaan, ja olen heteronainen parisuhteessa. Aiemmalla työpaikallani oli jopa sekaporukka (eri sukupuolia) jolla mm. reissattiin ja biletettiin, ajattele! Nykyisessä työpaikassani muodostunut jo parissa kk:ssa kivaa jengiä, johon uusimmatkin pääsevät helposti mukaan. Miehiä ja naisia. Ettei vaan olisi aloittajan/joidenkin kommentoijien henkkoht ongelma tää...?
Itse asiassa sinun kommenttisi ja asenteesi todistaa ap:n väitteen todeksi. Hän kertoi oman kokemuksensa ja sinä tulit naiisena häntä tylyttämää ja "palauttamaan ruotuun". Ei ole ainakaan apn etsimää rentoutta tuollainen.
Miten hänen kokemus on ruotuun laittamista? Hänen kokemus perustuu koettuun, pitäisikö siitä valehdella?
Aloittaja jakaa miehet ja naiset hyvin kategoriaesti (joka on siis naisvihaa sinällään, sanoi siitä mitä hyvänsä). On oletettavaa, että ne naiset, joilla eri kokemus, kertovat sen. Kyse ei siis välttämättä ole todellakaan sukupuolista, vaan siitä, että me ihmiset olemme erilaisia, sukupuolesta riippumatta.
Lisäksi tänne on kirjoitettu toisenlaistakin totuutta miehistä. Mutta jostain syystä niitä ei koeta relevantteina. Kun naiset nyt kuitenkin vaan ovat...jotenkin vääränlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa sanoa naisena, mutta naiset on miehiä huonompia johtajina, esimiehinä, työkavereina, asiakaspalvelijoina, ystävinä.
Hankalia, pikkusieluisia, omaan napaan tuijottajia, kostonhimoisia, kateellisia, joustamattomia, sairaita vallankäyttäjiä, byrokraattisia ja vailla luovuutta. Muunkinlaisia naisia on, mutta todella vähän.
Miesvaltaiset työpaikat ovat parhaita. Johtuu varmaan evoluutiosta, miten se on eri sukupuolet muokannut. Harmi silti.
Tai sitten sinä vain saat muissa naisissa nämä piirteet esiin <3 He aavistavat negatiiviset ennakkoasenteesi ja peilaavat niitä sinuun itseesi takaisin.
Jos naiset olisivat järjestäen miehiä huonompia esimerkiksi ystävinä, maailmalla puhuttaisiin laajalti naisten yksinäisyysepidemiasta. Vaan eipä puhuta. Naiset ovat parempia ja lojaalimpia ystäviä.
Myös miehe
Etkö ihan oikeasti tiedä mikä on se ainoa syy joka saa miehet hakeutumaan naisten seuraan?
Vihje: se ei ole naisten verrattomat jutut ja lupsakan rento seura.
Onhan sitä nyt koomikkona hyvinkin ansioituneita naisia olemassa, kuten vaikkapa Jennifer Aniston tai kaikki Frendien naiset. Ja ihan live-elämässäkin on naisilla tosi hauskoja sutkauksia monesti. Silti huumori ja nauru Ei naisporukoissa ole välttämättä se mihin erityisesti pyritään, vaan joku mahtavan sivistynyt tai hyvinvointiin keskittyvä juttu. Paremminkin ongelmien käsittely ja sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Jos naisena et suostu puhumaan pahaa ja vihaamaan jotain tahoa jota kyseinen naisporukka vihaa ja dissaa niin joudut helposti ulos.
No minä poistun ihan vapaaehtoisesti tuollaisesta porukasta. On sit kyse miehistä tai naisista (molemmista kokemusta). Ei liity sukupuoleen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos naisena et suostu puhumaan pahaa ja vihaamaan jotain tahoa jota kyseinen naisporukka vihaa ja dissaa niin joudut helposti ulos.
Mulla ei ole kokemusta yhdestäkään kuvaamasi laisesta porukasta, ei mies-, nais-, eikä seka-, enää sen ajan jälkeen kun olimme kaikki 13-vuotiaita.
Sinunkaan ei ole mikään pakko olla tuollaisissa porukoissa. Mieux seule que mal accompagnée, ennemmin yksin kuin huonossa seurassa, tietävät ranskalaisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa sanoa naisena, mutta naiset on miehiä huonompia johtajina, esimiehinä, työkavereina, asiakaspalvelijoina, ystävinä.
Hankalia, pikkusieluisia, omaan napaan tuijottajia, kostonhimoisia, kateellisia, joustamattomia, sairaita vallankäyttäjiä, byrokraattisia ja vailla luovuutta. Muunkinlaisia naisia on, mutta todella vähän.
Miesvaltaiset työpaikat ovat parhaita. Johtuu varmaan evoluutiosta, miten se on eri sukupuolet muokannut. Harmi silti.
Tai sitten sinä vain saat muissa naisissa nämä piirteet esiin <3 He aavistavat negatiiviset ennakkoasenteesi ja peilaavat niitä sinuun itseesi takaisin.
Jos naiset olisivat järjestäen miehiä huonompia esimerkiksi ystävinä, maailmalla puhuttaisiin laajalti naisten yksinäisyysepidemiasta. Vaan eipä puhuta. Naiset ovat pare
Arvon 524, tiedän vallan mainiosti sen syyn, minkä vuoksi miehet ensisijaisesti hakeutuvat naisten seuraan. Sen varsinaisen syyn lisäksi he hakevat naisilta emotionaalista hoivaa, kuuntelevaa korvaa, lohtua, mitä vain perinteisesti pehmeinä ja naisellisina hyveinä nyt on pidettykään.
Ja, sinun laillasi, muistavat myös muistuttaa siitä etteivät naiset oikeastaan kuitenkaan ole hyvää seuraa. Ja silti hakeutuvat näiden seuraan. Make it make sense. #looginensukupuoli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on teistä juoruilua? Riittääkö se, että puhuu jostakusta, joka ei ole paikalla, vai onko se aina pahan puhumista?
Me saatamme kyllä kertoilla poissaolevan kuulumisia. Mutta ei silloin kerrota mitään ikävää tai arvostella. Kukaan ei ikinä arvostele tai hauku. Pahin, mitä yksi tässä yks päivä sanoi, että hänhän on aina myöhässä. Onko se juoruilua?
periaatteessa toisen ihmisen asioista puhuminen on juoruilua ja siksi sitä pitäisi välttää. Negatiivista toimintaa. Ainoa poikkeus siinä on tilanne, jos juoruilun kohteelta on kysytty lupa kertoa kuulumisiaan muille. Itsellä on aina tapana kysyä kaveripiirissä ysävältä, että saako tämän uutisen kertoa muillekin. Toisinaan kaveri sanoo, että mielellää
Ei vaan, periaate on, että ei saa puhua toisen selän takana, ELLEI siihen ole toisen lupa. Yksinkertaista. Jännittävää ettet halua tajuta.
Naisilta usein puuttuu sellainen reilu suurpiirteisyys. Aletaan nillittää pikkuasioista. Ei ole mahdollista osallistua kokoontumiseen kysymättä ensin muilta miten pukeudutaan ja mitä syödään, mitä tehdään ja miten kustannukset jaetaan ja onko pakko mennä myös saunaan, ja mä en ota alkoholipitoista tervetulomaljaa joten maksan vähemmän ja miksi just Tiia ja Miia sai vuokramökin isoimman huoneen ei oo reilua ja mun meikit ei mahtuneet enää kylppärin hyllyyn jne jne. Valitettavan usein hauska porukkatapaaminen sisältää runsaasti tätä.
Isäni opetti minut jo lapsena pois ajattelusta, että tytöt ei osaa jotain, koska ne on tyttöjä. Hän pisti päähäni totuuden siitä, että tytöt pystyy kaikkeen samaan mihin pojatkin. Edes pienempi fyysinen koko ei estä tekemästä mitään.
Kasvoin siis tuolla lailla vaativassa ympäristössä, kun siinä missä ikäiseni tytöt käyttivät usein tyttökorttia koulussa ja muuallakin, että "en voi osata, koska olen tyttö", minulta se kortti vietiin pois varmaan jos synnytyssairaalassa. Ja ihan hyvä niin. Toisaalta tämä tie on ollut hirveän vaikea, koska iso osa naisista ei vaan ymmärrä minua lainkaan ja sitten kun tuo sama osa naisista ei osaa kysyä alkuperäislähteeltä näitä asioita tai tekemiään oletuksia, että onko oikein, niin se johtaa siihen että seläntakaispuheiden ja juorujen seurauksena saan hauskoja oletuksia persoonastani. Olen ollut miestennilejiä, varattujen miesten jahtaaja, kateellinen, ylimielinen, outo ja ties mitä. Vain muutaman kerran joku nainen on tajunnut, kuka olen. Että minut on kasvatettu ulos normaalista tyttöroolista olemaan ihan vain ihminen.
Naisporukassa on aina pari veemäistä eukkoa ja aina puhutaan painosta ja laihduttamisesta. Ikään kuin se olis joku maailman tärkein asia. Itse en ikinä mene naisporukkaan, se on ahdistavaa, myrkyllistä ja meluisaa.
Vierailija kirjoitti:
Naisilta usein puuttuu sellainen reilu suurpiirteisyys. Aletaan nillittää pikkuasioista. Ei ole mahdollista osallistua kokoontumiseen kysymättä ensin muilta miten pukeudutaan ja mitä syödään, mitä tehdään ja miten kustannukset jaetaan ja onko pakko mennä myös saunaan, ja mä en ota alkoholipitoista tervetulomaljaa joten maksan vähemmän ja miksi just Tiia ja Miia sai vuokramökin isoimman huoneen ei oo reilua ja mun meikit ei mahtuneet enää kylppärin hyllyyn jne jne. Valitettavan usein hauska porukkatapaaminen sisältää runsaasti tätä.
Ikävää että sinun porukoissasi on tuollaista, mutta et voi silti olettaa että Kaikilla Muillakin Naisilla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää että sinun porukoissasi on tuollaista, mutta et voi silti olettaa että Kaikilla Muillakin Naisilla on.
Etkä sinä saisi olettaa, että kun joku kertoo yleistyksen eikä missään sano, että kommentinsa koskee kaikkia naisia, niin että se koskisi kaikkia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä sinä saisi olettaa, että kun joku kertoo yleistyksen eikä missään sano, että kommentinsa koskee kaikkia naisia, niin että se koskisi kaikkia
Mitä et ymmärrä sanassa yleistys?
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä sinä saisi olettaa, että kun joku kertoo yleistyksen eikä missään sano, että kommentinsa
yleistys on yleistys. Se ei merkitse sitä, että koskee kaikkia. Se on vain yleistys. Sinulle rautalankaversiona: vähän kuin keskiarvo tietystä joukosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on teistä juoruilua? Riittääkö se, että puhuu jostakusta, joka ei ole paikalla, vai onko se aina pahan puhumista?
Me saatamme kyllä kertoilla poissaolevan kuulumisia. Mutta ei silloin kerrota mitään ikävää tai arvostella. Kukaan ei ikinä arvostele tai hauku. Pahin, mitä yksi tässä yks päivä sanoi, että hänhän on aina myöhässä. Onko se juoruilua?
periaatteessa toisen ihmisen asioista puhuminen on juoruilua ja siksi sitä pitäisi välttää. Negatiivista toimintaa. Ainoa poikkeus siinä on tilanne, jos juoruilun kohteelta on kysytty lupa kertoa kuulumisiaan muille. Itsellä on aina tapana kysyä kaveripiirissä ysävältä, että saako tämän uutisen kertoa muillekin. Toisinaan kaveri sanoo, että mielellään ei, että hän haluaisi itse kertoa kaikille yksitt
No on ehkä vähän eri asia puhua yleisesti jostakin ihmisestä, kuin jakaa selvästi jotain hänen henkilökohtaisia tietojaan. Kuten sanoin, muista ihmisistä puhumista ei voi oikein mitenkään välttää. Minusta myös omalla asenteella tuollaisissa tilanteissa on mielestäni vähän väliä. Oletatko heti lähtökohtaisesti, että muut ajattelevat sinusta negatiivisesti, jos sinua on noteerattu kun et ole itse ollut paikalla, vai olisiko siellä motiivina kuitenkin enemmän positiiviset asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
periaatteessa toisen ihmisen asioista puhuminen on juoruilua ja siksi sitä pitäisi välttää. Negatiivista toimintaa. Ainoa poikkeus siinä on tilanne, jos juoruilun kohteelta on kysytty lupa kertoa kuulumisiaan muille. Itsellä on aina tapana kysyä kaveripiirissä ysävältä, että saako tämän uutisen kertoa m
Niin eli lähtökohtaisesti toisista ei saisi puhua mitään. Täysin mahdotonta toteuttaa ja näin ollen jokainen ihminen on 100% juoruilija.
Vierailija kirjoitti:
Naisporukassa on aina pari veemäistä eukkoa ja aina puhutaan painosta ja laihduttamisesta. Ikään kuin se olis joku maailman tärkein asia. Itse en ikinä mene naisporukkaan, se on ahdistavaa, myrkyllistä ja meluisaa.
Mulla ei ole yhtäkään porukkaa missä yksikään tyyppi olisi veemäinen, vaan tykkään kaikista ja he ovat kavereitani. Jos ikinä pitäisi jostakin tutusta tuollaista sanoa lähtisin hippulat vinkuen siitä porukasta, koska minähän se veemäinen, toksinen ja kaksinaamainen siinä kuviossa olisin.
🧐🧐 Okei 😂