Oletko käynyt Islannissa?
Pakettimatka vai omatoimimatka? Paljonko meni rahaa ruokiin?
Aloitan säästämisen ja tarkoitus olisi sinne mennä vuonna 2025. Ehkä pakettimatka.
Kommentit (14)
Omatoimimatka 2022. Neljä henkeä ja viikko, ruokiin meni 1500 euroa.
Olen käynyt, omatoimimatka. En tiedä kuinka paljon meni rahaa ruokaan, en laskenut.
Ennen koronaa kävin.
Mikä juttu tuo "paljon menee rahaa ruokaan" on? Ruoka on pieni osa matkan hintaa. Syöthän sinä kotonasikin ja siihenkin menisi rahaa. Jos haluat banaaneja aamupalaksi, ne on Islannissa kallista, mutta puuro on saman hintaista. Ota trangia mukaan ja syö nuudeleita. Tulisihan se kalliiksi käydä Suomessakin joka ilta syömässä ravintolassa.
Kelit ovat aina mitä sattuu, sehän on vähän tuollainen ikuisen syksyn saari, eli tähän on syytä varautua, sekä varusteilla, että henkisesti.
Ajattelin kyllä ihan ravintolassa siellä syödä, kotona en syö ravintolassa. Olen usein käynyt Norjassa ja siellä kyllä ruokaan menee hirveästi rahaa. Jos syön hotelliaamiaisen, lounaaksi riittää kuppi kahvia ja se banaani. Päivällisen haluan jo syödä ravintolassa. Kysyin vain siksi ruokabudjettia, kun teen säästösuunnitelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin kyllä ihan ravintolassa siellä syödä, kotona en syö ravintolassa. Olen usein käynyt Norjassa ja siellä kyllä ruokaan menee hirveästi rahaa. Jos syön hotelliaamiaisen, lounaaksi riittää kuppi kahvia ja se banaani. Päivällisen haluan jo syödä ravintolassa. Kysyin vain siksi ruokabudjettia, kun teen säästösuunnitelmaa.
Netistä löytyy islantilaisten ravintoloiden kotisivut ja niissä näkyy hintoja. Tripadvisorissakin on muostaakseni linkit kotisivuille.
Ei me muut voida tietää mitä sinä haluat syödä. Hinnat vaihtelee ravintolan tasosta riippuen ihan niinkuin suomessakin.
En. Enkä menisi. Kallista kallista. Asuminen ja ruoka älyttömän kallista. Siihen vielä kylmä ja kolea sää, voi muuttua ihan hetkessä. Ei juuri puita. Pelkkää harmaata.
En koskaan, mutta haluaisin joskus käydä.
T: tuntematon
Luokkakaveri kävi Islannissa. Hän tykkäsi. Söi lehmän kieltä.
Olen käynyt omatoimimatkalla, kun lentobonukset riitti ilmaisiin lentoihin tuonne ja tuli kiire käyttää pois.
Kaunis maa, karu ja erikoinen luonto. Ne suosituimmat turistikohteet syyskuussakin todella ruuhkaisia ja keli siellä yllättää ajoittain, tulvimisen takia tie saattaa olla yhtäkkiä katkaistu jne. On myös kallis, eli omatoimimatkailijanakin saa kyllä kaivaa kuvetta. Mutta ehdottomasti näkemisen arvoinen.
Ainoa "miinus" oli ruokapuolesta, kasvissyöjänä oli ajoittain aavistuksen hankalaa ellei halunnut popsia pelkkää vihersalaattia :)
Kyllä, omatoimimatka v. 2015. Islanti on kuten muut Pohjoismaat eli kallis. En muista, paljonko meni rahaa ruokiin. Hotelliin kuului aamupala, lounaan ja päivällisen söimme ravintoloissa. Suosittelen ,upea maa.
Omatoimimatkalla olen ollut yhden kerran. Matka oli ihan o.k., mutta se yksi kerta kuitenkin riittää.
En.