Olen keski-ikäinen enkä pidä Marimerkosta
Olenko ainoa? En tajua niiden kukkakuvien hienoutta...
Kommentit (147)
Mä tykkään yhen nuoren Marin-mekon sisällöstä. t Setuli
Vierailija kirjoitti:
I love Marimekko.
Roikkuuko MM-paperikasseja eteisen naulakossa? Ja onko koristeena kirjahyllyssä?
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään yhen nuoren Marin-mekon sisällöstä. t Setuli
Marimekkojen telttahelmojen alle mahtuu useampikin setä kerralla. Kätevää.
Joillain on jopa keittiöpöydän liinana Marimekkoa. En mäkään omista yhtäkään vaatetta merkiltä. Ylihinnoiteltu hypetetty merkki. Rumia kuoseja, räikeitä telttoja, mutta sopinevat lihaville. Olen 60-v.
Vierailija kirjoitti:
Ne näkyvät logot hihnassa on kauheita ! Marimekon suurikuvioiset laatikkomalliset vaatteet sopivat mielestäni pitkille naisille eli mulle lyhyelle, pullealle, mutta vyötärön omaavalle todellakaan ei.
Sama kokemus. Useimmat heidän mekkonsa näyttävät hyvältä pitkillä, hoikilla, pienirintaisilla ja kapeaharteisilla.
Ihmetyttää kuinka sokeasti naiset maksavat noista ylihinnoitelluista kieroon kudotuista trikoopaidoista, epämukavista laatikkovaatteista, telttakaavuista, paksuista kiviastioista jne. pieniä omaisuuksia. Eikö ole lainkaan järkeä päässä? Hienompia, mukavampia, kauniimpia ja tyylikkäämpiä vaatteita ja tavaroita saa pilkkahinnalla tuohon verrattuna. Ihmiset ovat aivan sekaisin ja sitten itketään, kun ei ole rahaa...
Vierailija kirjoitti:
Joillain on jopa keittiöpöydän liinana Marimekkoa. En mäkään omista yhtäkään vaatetta merkiltä. Ylihinnoiteltu hypetetty merkki. Rumia kuoseja, räikeitä telttoja, mutta sopinevat lihaville. Olen 60-v.
Ei kai sinun tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää kuinka sokeasti naiset maksavat noista ylihinnoitelluista kieroon kudotuista trikoopaidoista, epämukavista laatikkovaatteista, telttakaavuista, paksuista kiviastioista jne. pieniä omaisuuksia. Eikö ole lainkaan järkeä päässä? Hienompia, mukavampia, kauniimpia ja tyylikkäämpiä vaatteita ja tavaroita saa pilkkahinnalla tuohon verrattuna. Ihmiset ovat aivan sekaisin ja sitten itketään, kun ei ole rahaa...
Kuulehan, eivät läheskään kaikki itke rahan puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulehan, eivät läheskään kaikki itke rahan puutetta.
Kyllä semmoinen wannabe-keskiluokka -duunarikansanosa itkee. Mammat ostavat, jotta näyttäisivät päteviltä kaltaistensa silmissä.
Hei rakkaat keskustelun vartalovihamieliset misogynistit! Tiedottaisin, että Marimekon isoin koko on XL, numeroilla 48 ja tosi pientä mitoitusta. Tiedetään tiedetään, naisen _pitää_ olla kokoa 30 isoilla tisseillä, muuten hän on valas, mammutti tai mursu. Itse olen niin kehopositiivinen (te käytätte sanaa r*umasta l*äskistä jonka pitäisi poistaa itsensä geenipoolista) etten mahtunut Marimekon isoimpaan kokoon edes kun olin kokoa 42.
Lyhennelmä: oikea "mursu" ei mahdu Marimekkoon.
Marimekon vaatteet ovat jotenkin muodottomia
Ei mulle sopivaa
Marimekkoa pitää kai lähinnä päikyntädit ja opet ja taidetyypit
Tekisivät edes nimen mukaisesti kotimaisesta hampusta vaatteensa, niin olisi touhussa jotain järkeäkin.
Vierailija kirjoitti:
Hei rakkaat keskustelun vartalovihamieliset misogynistit! Tiedottaisin, että Marimekon isoin koko on XL, numeroilla 48 ja tosi pientä mitoitusta. Tiedetään tiedetään, naisen _pitää_ olla kokoa 30 isoilla tisseillä, muuten hän on valas, mammutti tai mursu. Itse olen niin kehopositiivinen (te käytätte sanaa r*umasta l*äskistä jonka pitäisi poistaa itsensä geenipoolista) etten mahtunut Marimekon isoimpaan kokoon edes kun olin kokoa 42.
Lyhennelmä: oikea "mursu" ei mahdu Marimekkoon.
Ei voi olla totta. Semmoisiakin amatsonitätejä kulkee Marimekon teltoissa, että eivät takuulla mahdu kokoon XL. Marimekko yrittää ehkä imarrella yliväljällä kaavoituksella tätejä, että uskovat muka mahtuvansa pienempään kokoon kuin mitä ovatkaan, mutta silmä kertoo totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne näkyvät logot hihnassa on kauheita ! Marimekon suurikuvioiset laatikkomalliset vaatteet sopivat mielestäni pitkille naisille eli mulle lyhyelle, pullealle, mutta vyötärön omaavalle todellakaan ei.
Sama kokemus. Useimmat heidän mekkonsa näyttävät hyvältä pitkillä, hoikilla, pienirintaisilla ja kapeaharteisilla.
Kyllä noilla kerran kävelee catwalkin päästä päähän, mutta siihen se jää. Ei arjessa kukaan halua lautapuuvillasta ommeltuja kankeita kaapuja ylleen. Yleensä kalliissa vaatteissa maksetaan kaavoituksesta, muotoilusta ja detaljeista ym. Marimekossa ei ole mitään näistä. Suorin linjoin helpolla vedettyä burkhamallia laidasta laitaan. En ikinä maksaisi noista satasia. Järkyttävää ihmisten huijausta.
Mitä tekemistä keski-iällä ja Marimekolla on???
Meillä töissä Marimekkoa pitävät alle ja vähän päälle kolmekymppiset.
En omista yhtään Marimekon vaatetta, kangaskassia tai muutakaan tavaraa.
Enkä ole koskaan vieraillut Marimekon liikkeissä.
Jos saisin Marimekkoa lahjaksi myisin sen heti pois.
Marimekon suosio on jatkunut vuosikymmenestä toiseen. Kuoseja ja malleja on paljon erilaisia, ei pelkkää unikkoa.
Kirppiksellä Marimekon vaatteet ja tuotteet ovat haluttuja vielä käytettyinäkin.
Itselläni on Marimekon laukkuja useita, eri vuosikymmeniltä, kasseja, paitoja, mekkoja, lakanoita, pyyhkeitä pöytäliinoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkeläinen enkä minäkään pidä Marimekon vaatteita mitenkään kauniina. Eivät mitenkään erityisiä ole muutkaan tuotteet. Ja ylihintaisia vielä päälle päätteeksi.
Juuri jäin eläkkeelle ja pidän Marimekon vaatteista. Minulla on paljon mm. Marimekon mekkoja.
Siksikö alapeukutus, että jäin hyvälle eläkkeelle vai siksikö, että minulla on varaa ostaa Marimekkoa?
Viettänee myös kaiken aikansa somessa ja kääntää väkisin englanninkielisiä loukkauksia suomeksi. Kuten "suuhengittäjä", joka ei suomeksi toimi ollenkaan.