Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen keski-ikäinen enkä pidä Marimerkosta

Vierailija
30.03.2025 |

Olenko ainoa? En tajua niiden kukkakuvien hienoutta...

Kommentit (147)

Vierailija
101/147 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, en pidä merkin vaatteista. Tätifiilis. Mutta kuitenkin pidän tosi paljon sisustustuotteista ja astioista. Eli toisaalta en pidä, toisaalta pidän. Ei se niin vaarallista ole. Ja joillekin ne Marimekon vaatteet sopii kauniisti eikä tule sitä tätiefektiä! Mutta täytyy myöntää, että aika monen nuoremman naisen kohdalla merkin vaatteet eivät imartele. 

Vierailija
102/147 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meitä on paljon. Mulla on pari Marimekon kosmetiikkapussia, jotka tulivat jonkun käsityölehden tilauksen kylkiäisenä. Ne ovat ihan ok, mutta mitään mekkoja tai kasseja en välitä käyttää. Varsinkin ne kangaskassit missä lukee isolla Marimekko, ihan kamalia, enkä ymmärrä miksi ne ovat niin suosittuja. Eivät ne nykyään ole enää edes laadukkaita, veljellä oli joku lahjaksi saatu pyyhe, en nähnyt mitään eroa kiinatuotteisiin. En minä ole koskaan kuvitellut olevani ainoa joka ei pidä siitä tai ei välitä tippaakaan muumimukeista - samat mukit ilman muumikuviota saa muutamalla eurolla nykyään, koska nehän tehdään jossain hevonkuusessa. Mä ostan mieluiten ihan aidosti suomalaista kuin suomalaista brändiä - kun vaan tehtäisiin nätimpiä kuoseja ja enemmän muuta kuin tunikoita. Paapiin yhden hillittykuvioisen paidan ostin äskettäin, on kyllä alkutuntuma ihan eri laatua kuin joku Marimekko ja vaikka oli hintava, ei niin hintava. Kävin noita marimekkoja hypistelemässä joskus liikkeessä ja ei ollut erikoisia, lähdin mitään ostamatta pois. Tarkoitus oli kyllä jotain ostaa, mutta mikään ei miellyttänyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/147 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..

Huomiota tästä ketjusta. Naisista kirjoitetaan mm.

"Mursut"

"Tenatantat"

Etc.

Ihanan positiivista.

Juu, ja ilmeisesti naiset toisistaan. Ei tarvi miesten edes vaivautua kun naiset tekevät itse toisistaan selvää. Ei ihme jos naisten on vaikea päästä pitkälle kun toiset naiset vetävät kaksin käsin eteenpäin pyrkivää naista suohon. Eikä tämä nyt liity mitenkään Marimekkoon.

Vierailija
104/147 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt kun tädit kilvan kisaavat Marimekon aletuotteista niin, että leukaheltat väpättävät... sitten kuvataan jopa logolla kirjotut paperipussit instaan ja ylpeinä odotellaan kommentteja ja sydämiä.

Haista paska. Marimekkoa käyttävät nykyään eniten nuoret trenditietoiset miehet.

Ei ainakaan meillä päin. Kyllä ne on tenatantat kun kilvan lyllertävät himoisa kiilto silmissä Marimekon hyllyille ja Visa vinkuu...

Teillä päin? Todennäköisesti asut böndellä, tämä selittää paljon.

Kun käyn maalla lapsuudenkodissani, en kyllä näe yhtään Marimekkoa siellä kirkonkylällä missään. Kaupunkien keskustoissa näkyy ja nuorilla tai nuorhekoilla noita kamalia kangaskasseja eniten näkyy. N60

Vierailija
105/147 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain on jopa keittiöpöydän liinana Marimekkoa. En mäkään omista yhtäkään vaatetta merkiltä. Ylihinnoiteltu hypetetty merkki. Rumia kuoseja, räikeitä telttoja, mutta sopinevat lihaville. Olen 60-v.

Nimenomaan ei sovi lihaville vaan hoikille.

Vierailija
106/147 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen yli kuuskyppinen nainen mutta en ole koskaan pitänyt marimekon vaatteista ja sisustus jutuista.nyt jäin miettimään että miks on näin ,niin tulin siihen tulokseen että sitä on liikaa kaikkialla ympärillä jaitse ole pukeutunut ja sisustanut persoonallisesti.

Vierailija
107/147 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imartelevaa

https://www.marimekko.com/fi_fi/taittua-galleria-housut-oranssi-vaalean…

Joo, ei tämä kyllä sovi näille tyypeille, jotka pukeutuvat mielellään makkarankuoriin , niin että läskit pursuavat.

Vierailija
108/147 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

..

Huomiota tästä ketjusta. Naisista kirjoitetaan mm.

"Mursut"

"Tenatantat"

Etc.

Ihanan positiivista.

Juu, ja ilmeisesti naiset toisistaan. Ei tarvi miesten edes vaivautua kun naiset tekevät itse toisistaan selvää. Ei ihme jos naisten on vaikea päästä pitkälle kun toiset naiset vetävät kaksin käsin eteenpäin pyrkivää naista suohon. Eikä tämä nyt liity mitenkään Marimekkoon.

Uskoisin että noin kirjoittavat ovat suht. nuoria, niitä jotka luulevat olevansa ikuisesti nuoria. Näistä tulee katkeria keski-ikäisiä tajuttuaan että nuoruu meni ja  joita taas seuraava sukupolvi haukkuu. 

Vierailija
109/147 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain narsisti tulee tärkeänä ilmoittamaan, mistä juuri HÄN ei  tykkää!

Aivan sama mistä aloittaja tykkää tai ei tykkää! Ei hänen eikä kenenkään muunkaan tarvitse ostaa Marimekkoa tai muitakaan tuotteita joista ei pidä.

Ihme keuhkoamista. Huomaa että aloittajalalla on huomattavia mt ongelmia!

Näet narsisteja joka puolella eli olet ehta av-mamma. 👵

Vierailija
110/147 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt kun tädit kilvan kisaavat Marimekon aletuotteista niin, että leukaheltat väpättävät... sitten kuvataan jopa logolla kirjotut paperipussit instaan ja ylpeinä odotellaan kommentteja ja sydämiä.

Haista paska. Marimekkoa käyttävät nykyään eniten nuoret trenditietoiset miehet.

Eivät kuitenkaan mitenkään sivistyneesti käyttäytyvät jos sinä ja eräs toinen kommentoija heitä edustatte, haistattelua ja moukkaa tulee näppäimistöltä..

Vierailija
111/147 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liian laiha käyttämään marimekkoa. Niissä vaatteissa on ideana, että käyttäjä näyttää sohvalta.

Vierailija
112/147 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain on jopa keittiöpöydän liinana Marimekkoa. En mäkään omista yhtäkään vaatetta merkiltä. Ylihinnoiteltu hypetetty merkki. Rumia kuoseja, räikeitä telttoja, mutta sopinevat lihaville. Olen 60-v.

Nimenomaan ei sovi lihaville vaan hoikille.

No eihän ne pue kauniisti hoikkaakaan, kun materiaali on paksua tönkköä. Oli sitten kyse kangasmekoista tai collegetyyppisestä neulemateriaalista.

Nuorisomuodissa on nyt leveät tönkköfarkut, mutta mielestäni silloin yläosan pitäisi olla ohuempaa, laskeutuvaa materiaalia. Marimekon vaatteet ovat muinaiset armeijan peltipaidat.

Ja kuviointi, kuosit ovat sellaisia, joita hankkivat isokokoiset, ehkä isoluiset räväkät täti-ihmiset. Suuret, erottuvat geometriset kuviot eivät kerta kaikkiaan sovi hoikalle herkkikselie. Minä suosin pienikuvioisia, hillitympiä tekstiilejä, jotka tuovat esiin persoonani, siinä missä MARIMEKKO kirkuu omaa agendaansa.

Marimekon asuissa aksentti lyö päin pläsiä. Oikeastaan koen Marimekkoa käyttävät naiset pelottaviksi jyriksi.

N60

Vierailija
113/147 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt vaatteita.

Vierailija
114/147 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä täytän kohta 60 enkä omista ainuttakaan Marimekon vaatetta. Mulla on yksi Marimekon kankainen cash&carry laukku.

Sain varmaan lapsena yliannostuksen Marimekosta. Samoin Aallon huonekaluista =)

Vaikuttaa siltä, että sinulla, ystävä kallis, ei ole makua.

Ai, en tiennytkään että vain Marimekko ja Aalto edustavat makuja...

Mielestäni Aallon huonekalut ovat rumia ja lisäksi suurin osa vielä epämukavia. 

-sama-

Vierailija
115/147 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten Matimekkoa ainakin Helsingissä käyttävät 17-30-vuotiaat naiset ja miehet, ei niinkään keski-ikäiset tantat. Suosituinta Marimekko on Aasiassa ja varsinkin Japanissa. 

Vierailija
116/147 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imartelevaa

https://www.marimekko.com/fi_fi/taittua-galleria-housut-oranssi-vaalean…

Kokoja on vielä hyvin jäljellä... Paitsi suurinta XXL, joita on enää muutama. 🤭

Mitähän tämä kertoo tuotteen käyttäjäprofiilista?! 🤭

Vierailija
117/147 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tykkää. Entä sitten?

Vierailija
118/147 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pitäisin. Ovat vain liian kalliita.

Vierailija
119/147 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa..en myös. Seksin tappaja kuosi🤮. Olis kiva tietää ykskin mies, kellä seisoo jos naisella on marimekko-kolttu päällä..tietysti fetissejä on monia. Onkohan jollain sellainen only fans-kanava?

Vierailija
120/147 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei rakkaat keskustelun vartalovihamieliset misogynistit! Tiedottaisin, että Marimekon isoin koko on XL, numeroilla 48 ja tosi pientä mitoitusta. Tiedetään tiedetään, naisen _pitää_ olla kokoa 30 isoilla tisseillä, muuten hän on valas, mammutti tai mursu. Itse olen niin kehopositiivinen (te käytätte sanaa r*umasta l*äskistä jonka pitäisi poistaa itsensä geenipoolista) etten mahtunut Marimekon isoimpaan kokoon edes kun olin kokoa 42.

Lyhennelmä: oikea "mursu" ei mahdu Marimekkoon. 

Marimekon kankaita voi ostaa metritavarana. Pakallisella paketoi useammankin mursun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi