Siskoni suuttui kun vanhemmat kertoivat myyvänsä metsänsä
Vanhemmat alkaa olla lähemmäs 80v ja tuossa iässä alkaa jo olla raskasta lämmittää taloa puilla. Itse kaataa puut ja pilkkoa ne, varastoida ne. Joka päivä laittaa pannuhuoneeseen tuli, että talo ja vesi on lämmintä.
Ovat nyt päättäneet myydä metsän ja vaihtaa myynnistä saaduilla rahoilla lämmitysmuodon maalämpöön. Samalla ajattelivat remontoida keittiön.
Sisko meni suuttumaan tästä. En tiedä miksi kun ei suostu kommentoimaan asiaan. Mä vähän epäilen, että kuvitteli saavansa itse metsästä rahaa vanhempien kuoltua. No mä olen sitä mieltä, että totta kai metsä myyntiin ja helpompi lämmitysmuoto tilalle. Heidän omaisuuttaan se on ja saavat tehdä sillä mitä haluavat kun vielä elävät. Muuten kuitenkin hyvässä kunnossa ja pärjäävät kotona.
Kommentit (513)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelet miksi siskosi ei suostu kommentoimaan, mutta itsekkin ole ihan samanlainen kiukutteleva jupura ja varmaan jostain tosi landelta.
KOITA JO PASKAPÄÄ TAJUTA, ETTÄ MUA ALKOI VITUTTAMAAN KUN ITSE ALOITTE SOITTAMAAN SUUTANNE KUN EN SUOSTU KERTOMAAN METSÄPALSTAN KOKOA. Vi tun ääliöt.
Ap
Onko sulla peräsuolen laskeuma vai mikä noin kaihertaa? Nyt todella toivon että et ole trolli vaan oikeasti noin kaheli ja hermoheikko.
Haloo, trollit on kaheleita ja hermoheikkoja
Vierailija kirjoitti:
Aikooko ap tai ap:n lapsi tulevaisuudessa muuttaa ko. taloon?
Ei aiota. Mitä tuokin tähän liittyy? Talo menee myyntiin kun vanhemmista aika jättää. Mulla on ihan oma koti eikä mun aikuinen lapsi ole halukas tuohon taloon muuttamaan koska häntä ei kiinnosta asua omakotitalossa, huolehtia pihasta jne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun remontoivat, niin kannattaa katsoa samalla tarvitseeko tehdä jo valmiiksi jotain muutoksia esteettömyyden näkökulmasta. Esim. madaltaa kynnyksiä, vaihtaa vessaan tai kylppäriin leveämpää ovea että pääsee rollaattorilla tai pyörätuolilla ja muuta sellaista.
No ei ole tuollaiseen tarvetta. Ei siinä talossa ole mitään korkeita kynnyksiä. Hyvänen aika. Ovista kyllä pääsee kulkemaan rollaattorin tai pyörätuolin kanssa. Tuollaisille apuvälineille ei kuitenkaan ole tarvetta.
Ap
Tämänkö tiedät etukäteen? Etteivät tarvitse rollaattoria tai pyörätuolia? Hyvä kuitenkin, jos talossa on esteetön kulku noita ajatellen.
Oma vanhempani oli uskomattoman hyväkuntoinen 87 vuotiaaksi
Siihen aikaan laitettiin kyllä yleisimmin öljylämmitys. Toki oli myös mahdollisuus käyttää puuta hätätilassa.
Hennako taas? Sun vanhemmat kuolee ja herää henkiin tosi usein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun remontoivat, niin kannattaa katsoa samalla tarvitseeko tehdä jo valmiiksi jotain muutoksia esteettömyyden näkökulmasta. Esim. madaltaa kynnyksiä, vaihtaa vessaan tai kylppäriin leveämpää ovea että pääsee rollaattorilla tai pyörätuolilla ja muuta sellaista.
No ei ole tuollaiseen tarvetta. Ei siinä talossa ole mitään korkeita kynnyksiä. Hyvänen aika. Ovista kyllä pääsee kulkemaan rollaattorin tai pyörätuolin kanssa. Tuollaisille apuvälineille ei kuitenkaan ole tarvetta.&nb
Opettele vajaaälyinen lukemaan. Lukee jo ihan aloituksessa, että metsä on taakka puun kaatamisineen yms. Vi tun lukutaidoton paskapää.
Talo on hyvässä kunnossa joten lopeta jo tuo paskajankkaus. Miksi helvetissä hyvässä kunnossa oleva omakotitalo olisi taakka?????
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän remontti myös nostaa talon arvoa.
Juu, niinhän se tuppukylissä nostaa. Vanhukset käyttävät rahansa parantaakseen omaa elämänlaatua, mutta on naurettavaa kuvitella, että noista syrjäseudun taloista mitään saisi.
Minä asun tuppukylässä ja voin todellakin vahvistaa, että täällä talon arvoa ei saa nostettua yhtään millään. Välittäjät pyytävät omakotitaloista yli sataakin tonnia, mutta todellinen myyntihinta asettuu aina korkeintaan 50 000 - 60 000 euron tietämille. Rivi-/kerrostaloista saa vielä vähemmän vaikka välittäjät yrittävät saada niistäkin aluksi huomattavasti enemmän.
Ap on kyllä nyt tehnyt itsestään täydellisen pellen. Ei liene enää järkevää kommentoida tuollaiselle henkisesti keskenkasvuiseksi jääneelle mitään.
Tiedoksi:1 ha hakattuna keskinkertaista metsää =maalämpöremontti,siitä voi alkaa laskemaan suuntaan tai toiseen.Se että myy metsän pystyyn ei paljoa nosta hintaa ellei sijaitse lähellä kasvavaa keskikokoista tai suurta kaupunkia.
Maalämpö on ihan jees, jos sen saa siihen laittaa. Pohjavesialueille ei.
Ilma-vesi-lämpöpumppu olis puolet halvempi ja kunnon varaaja.
Metsä ei kuulu siskollesi ollenkaan. Eläviä ei peritä.
Vierailija kirjoitti:
Hennako taas? Sun vanhemmat kuolee ja herää henkiin tosi usein
Kuka Henna? En ole mikään Henna ja mun vanhemmat on elossa. Etkö sen vertaa osannut lukea aloituksesta. Kyllä on kyllä saatanan tyhmää porukkaa täällä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole tuollaiseen tarvetta. Ei siinä talossa ole mitään korkeita kynnyksiä. Hyvänen aika. Ovista kyllä pääsee kulkemaan rollaattorin tai pyörätuolin kanssa. Tuolla
Hyvässä kunnossa on yksi juttu, täysin vikoja vailla on täysin toinen. Tämän vuoksi sinun tarinaasi on vaikea uskoa. Faktat muuttuvat.
Olette sivistymätön, rääväsuinen perhe. Luultavasti myös keskivertoa tyhmempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole tuollaiseen tarvetta. Ei siinä talossa ole mitään korkeita kynnyksiä. Hyvänen aika. Ovista kyllä pääsee kulkemaan rollaattorin tai pyörätuolin kanssa. Tuollaisille apuvälineille ei kuitenkaan ole tarvetta.
Ap
Tämänkö tiedät etukäteen? Etteivät tarvitse rollaattoria tai pyörätuolia? Hyvä kuitenkin, jos talossa on esteetön kulku noita ajatellen.
Oma vanhe
No ei ole ollut koskaan öljylämmitystä tuossa talossa. Mikä hel vetti saa ihmisen kuvittelemaan, että tuon ajan jokaisessa talossa on öljylämmitys??? Pannu johon tuli joka päivä, lämpiää talo ja vesi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuppukylissä on aika huonosti kerrostalokämppiä tarjolla. Siellä mistä itse olen lähtöisin on pari, mutta niihin ei kukaan normaali halua muuttaa, enimmäkseen ns. sijoitettuja asukkaita. Jopa kaupungin omistaman vuokrataloyhtiön kämpät on parempia, vaikka nuo ovatkin osaketaloja.
Syrjäseudun taloilla on ostajansa jos on pidetty hyvin. Naapurin talo meni heti, n. 500 metriä kirkonkylästä ja n. 50 km lähimpään kaupunkiin. Oli hyvin hoidettu talo ja saivat pyyntiä enemmän. Perikunta möi, omistaja kuoli ennen aikojaan niin sanotusti nopeasti edenneeseen syöpään.
Naapurissa tuli ero ja talo myytiin ennen ensimmäistä näyttöä. Talo oli kyllä hyvin pidetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmavesilämpöpumppu on maalämpöä helpompi ja parempi vaihtoehto,yli 10 tonnin kyllä,mutta maalämpö ehkä jo hiukan jäänyt taka-alalle.
Totta, mutta tuo hinta kannattaa kilpailuttaa. Laitoimme emännän kanssa syyskuussa 2024 kyseisen lämmitysjärjestelmän, ja se maksoi asennuksineen vajaa kahdeksan tonnia.
Siinä tulee samalla lämmin käyttövesi ja lämmitys.
Ei ole vielä lyöty lukkoon tuleeko maalämpö.
Ap
Päällimmäiseksi kysymykseksi jäi että millaisia kommentteja haluat, jotka ei aiheuttaisi sinussa apinanraivoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei voi kertoa metsäpalstan kokoa, koska silloin paljastuisi, että koko juttu on satua, koska hänellä ei ole hajuakaan metsän tai maalämpöremontin hinnoista.
Ei vaan en kerro sitä sen vuoksi, että ei kuulu millään tavalla teille!!! Vi tun ääliö!!!! Eikä liity nuo hinnatkaan tähän millään tavalla. Saatanan paskava jakki. Mä en missään kirjoittanut, että kaikki rahat menee noihin vaan se on ihan sun omaa paskaharhaa.
On se saatanan kumma, että musta tehdään pahis kun olen vanhempieni puolella asiassa joka helpottaa heidän elämäänsä. On tämä palsta kyllä uskomattoman paska paikka.
Ap
Kyllä mä ymmärrän, että ajattelet vanhempiesi parasta. Mutta onko ainoa vaihtoehto tehdä niin kallis ja kauaskantoinen remontti kuin maalämpö. Vai olisiko joku muu lämmitysmuoto ehkä JÄRKEVÄMPI. Kannatan siis remonttia sinänsä.
Olisi mielenkiintoista tietää millainen ihminen suoltaa tuollaista tekstiä kuin ap.
Montako hehtaaria metsää oli ja minkä ikäistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tämänkö tiedät etukäteen? Etteivät tarvitse rollaattoria tai pyörätuolia? Hyvä kuitenkin, jos talossa on
Jos talo on 80-luvun talo niin taatusti on vikaa. Onko valesokkeli? Onko alkuperäisessä kunnossa? Onko asbestia?
Totta, mutta tuo hinta kannattaa kilpailuttaa. Laitoimme emännän kanssa syyskuussa 2024 kyseisen lämmitysjärjestelmän, ja se maksoi asennuksineen vajaa kahdeksan tonnia.
Siinä tulee samalla lämmin käyttövesi ja lämmitys.