Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni suuttui kun vanhemmat kertoivat myyvänsä metsänsä

Vierailija
30.03.2025 |

Vanhemmat alkaa olla lähemmäs 80v ja tuossa iässä alkaa jo olla raskasta lämmittää taloa puilla. Itse kaataa puut ja pilkkoa ne, varastoida ne. Joka päivä laittaa pannuhuoneeseen tuli, että talo ja vesi on lämmintä.

Ovat nyt päättäneet myydä metsän ja vaihtaa myynnistä saaduilla rahoilla lämmitysmuodon maalämpöön. Samalla ajattelivat remontoida keittiön.

Sisko meni suuttumaan tästä. En tiedä miksi kun ei suostu kommentoimaan asiaan. Mä vähän epäilen, että kuvitteli saavansa itse metsästä rahaa vanhempien kuoltua. No mä olen sitä mieltä, että totta kai metsä myyntiin ja helpompi lämmitysmuoto tilalle. Heidän omaisuuttaan se on ja saavat tehdä sillä mitä haluavat kun vielä elävät. Muuten kuitenkin hyvässä kunnossa ja pärjäävät kotona. 

Kommentit (513)

Vierailija
81/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän remontti myös nostaa talon arvoa.

Äly hoi ja valot päälle. Suomessa on hyvin vähän alueita, joissa arvon voi taata nousevan. 

Vierailija
82/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi myydä metsä, kun voi myydä pelkkiä puita ja metsä jää siskolle?

Ja mitähän sisko sillä metsällä muka tekisi? Rahan vuoksi hän tässä kiukuttelee. Ei siskoa ole tuo metsä koskaan kiinnostanut.

Ap

Mutta sinua kiinnostaa niin maan perusteellisesti. Lopeta jo jankkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin minäkin vihainen. Metsä myyty maapohjia myöten ja remontoitu avottomalla alueella olevaa arvotonta taloa.

Itsekkin ovat todennäköisesti aikoinaan saaneet maat perintönä kuten useimmat, joten itsekästä nyt myydä ne lasten edestä.

Metsä on tullut kyllä isälle alunperin sitä kautta, että ostin sen omalta isältään. Ei ole perinyt sitä. Talo ei ole arvoton. 

Ei ole muiden oikeus päättää mitä toiset tekevät omaisuudellaan.

Ap

Vierailija
84/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuppukylän hikiseen ok taloon ei kannata noin mittavaa investointia tehdä, varsinkaan jos ei ole omaa rahaa vaan itse perinnöksi saatu metsä pitää myydä. Joku ostaa puulämmitteisen lähes samalla hinnalla kuin maalämpöisen talon, mikäli talon tuppukylältä haluaa.

Se metsän myynnistä saatava rahahan on heidän omaa rahaansa. Ei sitä omaisuutta arkkuun saa mukaan.

Jep, v*tut jälkipolvista. Käytän kaiken mitä en mukaan saa koska maailma loppuu minuun. 

Vierailija
85/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäkokoinen pala on metsää kyseessä?

Ei kuulu millään tavalla teille.

Ap

Kerropa nyt vain, niin katsotaan sitten, onko kuinka järkevä toimi kyseessä. Onko minkä ikäistä puustoa, mäntyä, kuusta, koivua? Päätehakkuuikäistä kenties? 

En kerro. Ei kuulu teille millään tavalla. On ihan asiantuntija joka tekee arvion ja laittaa metsän myyntiin.

Ap

Vierailija
86/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin minäkin vihainen. Metsä myyty maapohjia myöten ja remontoitu avottomalla alueella olevaa arvotonta taloa.

Itsekkin ovat todennäköisesti aikoinaan saaneet maat perintönä kuten useimmat, joten itsekästä nyt myydä ne lasten edestä.

Metsä on tullut kyllä isälle alunperin sitä kautta, että ostin sen omalta isältään. Ei ole perinyt sitä. Talo ei ole arvoton. 

Ei ole muiden oikeus päättää mitä toiset tekevät omaisuudellaan.

Ap

Eikä ole muiden oikeus sanella, mitä joku tuntee siitä kun toiset tekevät typeriä ratkaisuja

Vierailija
87/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kerropa nyt vain, niin katsotaan sitten, onko kuinka järkevä toimi kyseessä. Onko minkä ikäistä puustoa, mäntyä, kuusta, koivua? Päätehakkuuikäistä kenties? 

En kerro. Ei kuulu teille millään tavalla. On ihan asiantuntija joka tekee arvion ja laittaa metsän myyntiin.

Ap

Oi, ihan asiantutija.

Vierailija
88/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Miksi sitten kysyt mielipidettä? Vai olisiko tässä vain pitänyt olla samaa mieltä? Alkaa kuulostaa höpönlöpöltä koko juttu

Vierailija
89/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea! Sisko on varmaan jo itse eläkeikäinen ja hän voi lunastaa talon, kun vanhemmista aika jättää. Voi viettää siellä vanhuutensa.

Vierailija
90/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi teet aloituksen jos sitten olet kysyttäessä noin ylimielinen mulkku?

Mitä ihmettä te tekisitte sillä tiedolla paljonko sitä metsää on? Se ei ollut tässä pointti vaan siskoni lapsellinen käytös.

Ap

Vierailija
91/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollolloo.

Vierailija
92/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En kerro. Ei kuulu teille millään tavalla. On ihan asiantuntija joka tekee arvion ja laittaa metsän myyntiin.

Ap"

OK. Eli sua motivoi ainoastaan päästä haukkumaan siskoasi

Vierailija
93/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No ei todellakaan ole mitään tunnesidettä. On käynyt siellä viimeksi joskus lapsena eikä viihdy metsässä. Rahan vuoksi hän kiukuttelee. Ja mikä ihmeen tila? Ei tässä mitään maatilaa ole.

Ap"

Mahdoitkohan keksiä päästäsi koko jutun? Kyllähän vanhempiesi tila on rekisteröity ja jos asia epäilyttää, lisätietoja saa Maanmittauslaitokselta. 

Mene muualle pätemään. Ei kiinnosta sun märinäsi kun et pätemisen tarpeessa ymmärtänyt aloituksen pointtia joka oli siskoni lapsellinen käytös. Hyvästi.

Ap

Vierailija
94/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko pelkää että kaikki rahat menee taloon ja ei jää perittävää.

Vierailija
95/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu metsästä. Vanhaa monimuotoista ei kannata kaadattaa vaan suojella pystyyn tai myydä luonnon perintösäätiölle.

Metso-ohjelma löytyy googlella.

Suojelu on veroton ja kuluton (verot, moto, taimet ym.ym)

Noiden jälkeen ei jää paljon mitään

Vierailija
96/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi oikeasti miettiä pienempää asuntoa. Meillä on se tilanne, etteivät vanhemmat älynneet tehdä sitä ajoissa. Nyt eivät pysty tekemään mitään esim.puutarhassa. kaikki jää muille. Juuri ja juuri pääsee pyörätuolilla pesuhuoneeseen vessaan. Eli edteettömyys on tärkeää. Metsän myyntiin en ota kantaa. 

Vierailija
97/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan vanhempien oma asia, mitä omaisuudella tekevät. Pääasia, että he ovat itse ratkaisuun tyytyväisiä, olipa se mikä tahansa.

Olen itse pikkukylästä Keski-Suomesta, keskeltä ei-mitään, ja lähimpään kirkonkylään noin 20 kilometriä. Jopa siellä on vanhat talot menneet kaupan, kun hinta on oikea. Aina on joku elämäntapaintiaani, joka haluaa asua niin.

Kun hinta on oikea. Sehän tässä just on pointti, että talosta ei tule saamaan samaa summaa, mitä remppaan kuluu rahaa. 

Vierailija
98/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n vanhemmat remontoivat kotinsa sellaiseksi, että heidän on siellä mukava asua ja itse viihtyvät. Se, meneekö talo heidän kuoltuaan kaupaksi ei ole heidän murheensa. On vain ja ainoastaan järkevää elää omaa elämää parhaaksi katsomallaan tavalla niin pitkään kun elon päiviä riittää. Rahoittavat kaiken vieläpä oman metsän myynnistä saatavilla tuloilla, eli ei edes jää mitään lainaa mahdollisesti jälkipolvia myöhemmin rasittamaan. Ei pitäisi kellään olla nokankoputtamista.

Tuo on suurten iskäluokkien asenne. Omat ennen sotia syntyneet isovanhempani tekivät kaiken ajatellen jälkeläisiään. Metsää hoidettiin ja nuukasti käytettiin ja sitten kun heistä aika jätti niin sisarukset riitelivät ja jakoi suvun maat pieniksi palasiksi ja myivät. Varmaan isosisä pyörisi haudassaan jos olisi kuullut.

Vierailija
99/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä ihmettä te tekisitte sillä tiedolla paljonko sitä metsää on? Se ei ollut tässä pointti vaan siskoni lapsellinen käytös.

Ap"

Se sun sisko saattaa hyvinkin omata ainoan järjen äänen.

Vierailija
100/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi myydä metsä, kun voi myydä pelkkiä puita ja metsä jää siskolle?

Ja mitähän sisko sillä metsällä muka tekisi? Rahan vuoksi hän tässä kiukuttelee. Ei siskoa ole tuo metsä koskaan kiinnostanut.

Ap

Mutta sinua kiinnostaa niin maan perusteellisesti. Lopeta jo jankkaus.

Olet kyllä typerys. :D Tämä on mun aloitus ja mä saan tästä kirjoittaa juuri niin paljon kuin mä haluan. Mene sä muualle kitisemään.

Mua ei tuo metsä kiinnosta enkä ole sitä odottanut saavani perinnöksi. Et sitten osannut lukea aloitusta jossa kirjoitin, että ehdottomasti vanhemmat saa tehdä mitä itse haluavat. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme