Siskoni suuttui kun vanhemmat kertoivat myyvänsä metsänsä
Vanhemmat alkaa olla lähemmäs 80v ja tuossa iässä alkaa jo olla raskasta lämmittää taloa puilla. Itse kaataa puut ja pilkkoa ne, varastoida ne. Joka päivä laittaa pannuhuoneeseen tuli, että talo ja vesi on lämmintä.
Ovat nyt päättäneet myydä metsän ja vaihtaa myynnistä saaduilla rahoilla lämmitysmuodon maalämpöön. Samalla ajattelivat remontoida keittiön.
Sisko meni suuttumaan tästä. En tiedä miksi kun ei suostu kommentoimaan asiaan. Mä vähän epäilen, että kuvitteli saavansa itse metsästä rahaa vanhempien kuoltua. No mä olen sitä mieltä, että totta kai metsä myyntiin ja helpompi lämmitysmuoto tilalle. Heidän omaisuuttaan se on ja saavat tehdä sillä mitä haluavat kun vielä elävät. Muuten kuitenkin hyvässä kunnossa ja pärjäävät kotona.
Kommentit (513)
Ei maita kannata myydä kuin ihan pakon edessä.
No kyllä mä olen aina ihmetellyt, miksi niin monessa suvussa asenne on tuo. Että vaihdetaan jälkeläisten pidemmän tähtäimen hyvinvointi ja vauraus hetken iloon.
Voisivat myydä puuta ja niillä tuloilla remontoida taloa. Maata ei pidä koskaan myydä.
Miksi myydä metsä, kun voi myydä pelkkiä puita ja metsä jää siskolle?
Sanoiko sisko ääneen, että olen vihainen ja ajatusta vastaan.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmavesilämpöpumppu on maalämpöä helpompi ja parempi vaihtoehto,yli 10 tonnin kyllä,mutta maalämpö ehkä jo hiukan jäänyt taka-alalle.
Pakkasilla se on käytännössä sähkölämmitys.
Ilmalämpöpumppu on eri asia kuin ilmavesilämpöpumppu
Ilmalämpöpumppu, ilmavesilämpöpumppu ja maalämpö ovat kaikki sähkölämmityksen eri muotoja.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän remontti myös nostaa talon arvoa.
Juu, niinhän se tuppukylissä nostaa. Vanhukset käyttävät rahansa parantaakseen omaa elämänlaatua, mutta on naurettavaa kuvitella, että noista syrjäseudun taloista mitään saisi.
Jos palvelut on kilometrin päässä, niin ei sijainti mikään paha ole.
Kirkonkylä?
Näin voisi olettaa. Ja silloinhan sijainti on suorastaan hyvä.
Ihan ymmärrettävää. Monelle se peritty metsäomaisuus on tie hyvään elintasoon. Vähemmästäkin voi pahoittaa mielensä.
Vierailija kirjoitti:
Tuppukylän hikiseen ok taloon ei kannata noin mittavaa investointia tehdä, varsinkaan jos ei ole omaa rahaa vaan itse perinnöksi saatu metsä pitää myydä. Joku ostaa puulämmitteisen lähes samalla hinnalla kuin maalämpöisen talon, mikäli talon tuppukylältä haluaa.
Juuri näin. Suomessa tulee väki vähenemään, jos ei mitään suuria muutoksia tehdä. Asuntokauppa on jo nyt hiljaista jopa hyvissä sijainneissa. Olisin kyllä jokseenkin järkyttynyt jos vanhempani tai ylipäätään kukaan tuttuni toimisi vanhalla iällään näin.
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko sisko ääneen, että olen vihainen ja ajatusta vastaan.?
Nööö, ap keksi koko jutun. On tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Voisivat myydä puuta ja niillä tuloilla remontoida taloa. Maata ei pidä koskaan myydä.
Jos puut ei ole vielä kaatoikäisiä niin ei voi kaataa.
Jokainen saa tehdä omaisuudella mitä haluaa, lapset voi kartuttaa itse oman omaisuutensa. Elatusvelvollisuus loppuu kun lapsi täyttää 18 v ja perinnön jättämistä ei ole lakiin kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Minkä hintainen on hakattu metsäpohja, johon ei istutettu uutta toimistoa. Sen uuden taimiston istutus ei ole ilmaista sekään.
Remontti on ihan asiallinen nykyisin kun pyritään pitämään vanhukset kotona niin kauan kun vain itse pystyvät pärjäämään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi myydä metsä, kun voi myydä pelkkiä puita ja metsä jää siskolle?
Mikä on hakattu metsä? Pelkkä kuluerä uusine taimi-istutuksineen.
Vierailija kirjoitti:
Remontti on ihan asiallinen nykyisin kun pyritään pitämään vanhukset kotona niin kauan kun vain itse pystyvät pärjäämään.
Aika kalliiksi tulee se, että vanhukset voivat asua jossain syrjäkylän suuressa talossa.
Miksi he eivät laita öljypannua?
Vierailija kirjoitti:
Miksi he eivät laita öljypannua?
Kuka semmosta nyt enää nykypäivänä? 70-luku tuli ja meni
Kirkonkylä?