Siskoni suuttui kun vanhemmat kertoivat myyvänsä metsänsä
Vanhemmat alkaa olla lähemmäs 80v ja tuossa iässä alkaa jo olla raskasta lämmittää taloa puilla. Itse kaataa puut ja pilkkoa ne, varastoida ne. Joka päivä laittaa pannuhuoneeseen tuli, että talo ja vesi on lämmintä.
Ovat nyt päättäneet myydä metsän ja vaihtaa myynnistä saaduilla rahoilla lämmitysmuodon maalämpöön. Samalla ajattelivat remontoida keittiön.
Sisko meni suuttumaan tästä. En tiedä miksi kun ei suostu kommentoimaan asiaan. Mä vähän epäilen, että kuvitteli saavansa itse metsästä rahaa vanhempien kuoltua. No mä olen sitä mieltä, että totta kai metsä myyntiin ja helpompi lämmitysmuoto tilalle. Heidän omaisuuttaan se on ja saavat tehdä sillä mitä haluavat kun vielä elävät. Muuten kuitenkin hyvässä kunnossa ja pärjäävät kotona.
Kommentit (513)
Olisin minäkin vihainen. Metsä myyty maapohjia myöten ja remontoitu avottomalla alueella olevaa arvotonta taloa.
Itsekkin ovat todennäköisesti aikoinaan saaneet maat perintönä kuten useimmat, joten itsekästä nyt myydä ne lasten edestä.
Ap:n vanhemmat remontoivat kotinsa sellaiseksi, että heidän on siellä mukava asua ja itse viihtyvät. Se, meneekö talo heidän kuoltuaan kaupaksi ei ole heidän murheensa. On vain ja ainoastaan järkevää elää omaa elämää parhaaksi katsomallaan tavalla niin pitkään kun elon päiviä riittää. Rahoittavat kaiken vieläpä oman metsän myynnistä saatavilla tuloilla, eli ei edes jää mitään lainaa mahdollisesti jälkipolvia myöhemmin rasittamaan. Ei pitäisi kellään olla nokankoputtamista.
Hyvältä kuulostaa. Myydä metsä pois ja panostaa omaan hyvinvointiin.
Uusi keittiö on ihana.
Olisiko sisko kateellinen kun heillä on mahdollista tehdä näin?
Vierailija kirjoitti:
Remontti on ihan asiallinen nykyisin kun pyritään pitämään vanhukset kotona niin kauan kun vain itse pystyvät pärjäämään.
Meillä myytiin 70-luvun omakotitalo ajat sitten pois, kun äiti ei enää siellä yksin pärjännyt. Myynti oli äidin oma toive.
Sehän on ihan vanhempien oma asia, mitä omaisuudella tekevät. Pääasia, että he ovat itse ratkaisuun tyytyväisiä, olipa se mikä tahansa.
Olen itse pikkukylästä Keski-Suomesta, keskeltä ei-mitään, ja lähimpään kirkonkylään noin 20 kilometriä. Jopa siellä on vanhat talot menneet kaupan, kun hinta on oikea. Aina on joku elämäntapaintiaani, joka haluaa asua niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan sisaresi voi tarjoutua ostamaan heiltä kyseisen metsäpalstan. Jos se on ollut pitkään saman suvun hallussa, ymmärrän tietyllä tavalla hänen pahan mielensä. Eli ehdotapa hänelle tällaista vaihtoehtoa.
Samaa aioin ehdottaa. Win-win.
Miksi ostaa jos tarkoitus oli saada perintönä? Tuskinpa sisko sitä metsää metsän vuoksi halajaa, jos näin, niin hänhän olisi varmaan ostanut jo aikaa sitten omaa metsää
Todennäköisesti hänellä on kyseiseen metsään tunneside, kun se on kuulunut osaksi kotitilaa.
No ei todellakaan ole mitään tunnesidettä. On käynyt siellä viimeksi joskus lapsena eikä viihdy metsässä. Rahan vuoksi hän kiukuttelee. Ja mikä ihmeen tila? Ei tässä mitään maatilaa ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäkokoinen pala on metsää kyseessä?
Ei kuulu millään tavalla teille.
Ap
Kerropa nyt vain, niin katsotaan sitten, onko kuinka järkevä toimi kyseessä. Onko minkä ikäistä puustoa, mäntyä, kuusta, koivua? Päätehakkuuikäistä kenties?
Vierailija kirjoitti:
Myyvät koko metsän vai pelkät puut?
Koko metsän.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisin minäkin vihainen. Metsä myyty maapohjia myöten ja remontoitu avottomalla alueella olevaa arvotonta taloa.
Itsekkin ovat todennäköisesti aikoinaan saaneet maat perintönä kuten useimmat, joten itsekästä nyt myydä ne lasten edestä.
Tosi moni vanhempi ihminen tekee tätä nykyään. Mun isovanhemmat ja äiti sekä eno ovat saaneet perintöä aiemmilta sukupolvilta, mutta vain isovanhemmat tekivät ratkaisuja joilla pottia saatiin kasvatettua.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n vanhemmat remontoivat kotinsa sellaiseksi, että heidän on siellä mukava asua ja itse viihtyvät. Se, meneekö talo heidän kuoltuaan kaupaksi ei ole heidän murheensa. On vain ja ainoastaan järkevää elää omaa elämää parhaaksi katsomallaan tavalla niin pitkään kun elon päiviä riittää. Rahoittavat kaiken vieläpä oman metsän myynnistä saatavilla tuloilla, eli ei edes jää mitään lainaa mahdollisesti jälkipolvia myöhemmin rasittamaan. Ei pitäisi kellään olla nokankoputtamista.
Tämä asenne selittää sen, miksi Suomi on menossa alamäkeen ja ihmiset äänestävät puolueita, jotka purkavat hyvinvointivaltiota oman etunsa hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joo, tää koko juttu ei kuulu meille, mutta sinä tänne tämän kirjoitit, jostain syystä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi myydä metsä, kun voi myydä pelkkiä puita ja metsä jää siskolle?
Ja mitähän sisko sillä metsällä muka tekisi? Rahan vuoksi hän tässä kiukuttelee. Ei siskoa ole tuo metsä koskaan kiinnostanut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa tehdä omaisuudella mitä haluaa, lapset voi kartuttaa itse oman omaisuutensa. Elatusvelvollisuus loppuu kun lapsi täyttää 18 v ja perinnön jättämistä ei ole lakiin kirjoitettu.
Monesti vanhemmatkin ovat saaneet metsäomaisuuden perintönä. Minun äiti sanoi samaa ja kun sitten huomautin mistä hänen omaisuus on peräisin niin suuttui. Metsät on perinyt ja talo tuli miehen mukana. Työelämässä ei juurikaan ole viihtynyt ja yksin ei varmasti olisi pärjännyt.
Ei taimia tarvitse istuttaa ,jättää vain muutaman siemenpuun pystyyn ja raapii maanpinnan rikki.
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko sisko ääneen, että olen vihainen ja ajatusta vastaan.?
Kyllä sanoi. Hänen mielipidettään ei tässä kuitenkaan tarvitse kuunnella koska hän ei sitä metsää omista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi teet aloituksen jos sitten olet kysyttäessä noin ylimielinen mulkku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi myydä metsä, kun voi myydä pelkkiä puita ja metsä jää siskolle?
Ja mitähän sisko sillä metsällä muka tekisi? Rahan vuoksi hän tässä kiukuttelee. Ei siskoa ole tuo metsä koskaan kiinnostanut.
Ap
Maanomistajalla on jonkin verran valtaa. Maata voi myös käyttää ihan hyvänä vakuutena erilaisissa lainoissa. Se on monelle hyvä vipu vaurastumiseen. Sille on syynsä, miksi varakkaat suvut omistavat usein paljon maata eri puolilta Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Ei jälkipolvet edellisen polven remontteja joudu muutenkaan makselemaan.
"No ei todellakaan ole mitään tunnesidettä. On käynyt siellä viimeksi joskus lapsena eikä viihdy metsässä. Rahan vuoksi hän kiukuttelee. Ja mikä ihmeen tila? Ei tässä mitään maatilaa ole.
Ap"
Mahdoitkohan keksiä päästäsi koko jutun? Kyllähän vanhempiesi tila on rekisteröity ja jos asia epäilyttää, lisätietoja saa Maanmittauslaitokselta.
Ap