Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni suuttui kun vanhemmat kertoivat myyvänsä metsänsä

Vierailija
30.03.2025 |

Vanhemmat alkaa olla lähemmäs 80v ja tuossa iässä alkaa jo olla raskasta lämmittää taloa puilla. Itse kaataa puut ja pilkkoa ne, varastoida ne. Joka päivä laittaa pannuhuoneeseen tuli, että talo ja vesi on lämmintä.

Ovat nyt päättäneet myydä metsän ja vaihtaa myynnistä saaduilla rahoilla lämmitysmuodon maalämpöön. Samalla ajattelivat remontoida keittiön.

Sisko meni suuttumaan tästä. En tiedä miksi kun ei suostu kommentoimaan asiaan. Mä vähän epäilen, että kuvitteli saavansa itse metsästä rahaa vanhempien kuoltua. No mä olen sitä mieltä, että totta kai metsä myyntiin ja helpompi lämmitysmuoto tilalle. Heidän omaisuuttaan se on ja saavat tehdä sillä mitä haluavat kun vielä elävät. Muuten kuitenkin hyvässä kunnossa ja pärjäävät kotona. 

Kommentit (513)

Vierailija
341/513 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista oikeasti paska. Miten helvetissä tämän saan käännettyä noin, että mä olen se ahne kun mä nimenomaan olen sitä mieltä, että vanhemmat tehkööt omaisuudella mitä haluaa. Kirjoitin jo aikoja sitten, että mulle on aivan sama saanko perintöä vai en. 

Ap

Noin voi sanoa myös se, joka saa jo paljon ennen kuin mitään perintöä ollaan jakamassa. Ja ehkä vielä enemmän, jos metsärahat ovat äitin ja iskän lahjoitettavissa heidän elinaikanaan.

Haista iso paska!!! Mä en todellakaan ole tässä mitään rahaa odottamassa!! Olet aivan vitunmoinen kusipää jos kuvittelet, että mä olen vain rahan perässä!!! Todella vajaaälyinenkin olet kun et osaa sen vertaa lukea, että mä kannustan vanhempia myymään metsän itsensä vuoksi ja tekemään remppaa!!!! Saatanan paskapäävajakki. Mulla on kuule ihan oma koti ja käyn töissä. En odota vanhemmilta saavani rahaa kuten sä luuseripaska teet.

Ap

Vierailija
342/513 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

paistaa läpi että ap kaupustellut metsää kaverilleen saa itse välistä pimeänä provikat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/513 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

paistaa läpi että ap kaupustellut metsää kaverilleen saa itse välistä pimeänä provikat.

Ei vit tu sä olet tyhmä. Todella vajaaälyinen. Olen monta kertaa tässä ketjussa kertonut, että metsän myy ammattilainen. Mä en metsän myymiseen puutu millään tavalla enkä hyödy siitä millään tavalla. 

Ap

Vierailija
344/513 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on viisas päätös myydä metsäpalsta, ja siitä saatavilla varoilla uudistaa omakotitalon lämmityjärjestelmä ja tehdä muutakin remonttia taloon. Mitä järkeä on pitää metsäpalstaa tyhjän panttina, kun sen myymällä voi saada mukavuuksia elämään. 

Vierailija
345/513 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on viisas päätös myydä metsäpalsta, ja siitä saatavilla varoilla uudistaa omakotitalon lämmityjärjestelmä ja tehdä muutakin remonttia taloon. Mitä järkeä on pitää metsäpalstaa tyhjän panttina, kun sen myymällä voi saada mukavuuksia elämään. 

Palstaäm mien mielestä kukaan ei saisi koskaan myydä metsäänsä. Pitäisi pitää suvusssa hamaan tappiin asti. Palstaäm mät määrää saanko joku myydä metsänsä, talonsa, auton jne. 

Ap

Vierailija
346/513 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ap on mies. 

Vierailija
347/513 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ap on mies. 

En ole vaan olen nainen. Sä olet aivan saatanan tyhmä ihminen.

Ap

Vierailija
348/513 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän remontti myös nostaa talon arvoa.

Juu, niinhän se tuppukylissä nostaa. Vanhukset käyttävät rahansa parantaakseen omaa elämänlaatua, mutta on naurettavaa kuvitella, että noista syrjäseudun taloista mitään saisi. 

Eipä siitä tarvi mitään saadakaan. Vanhemmat asuvat onnellisesti ja perinnöstä ei sitten tarvi maksaa isoja veroja.

Vierailija
349/513 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, niinhän se tuppukylissä nostaa. Vanhukset käyttävät rahansa parantaakseen omaa elämänlaatua, mutta on naurettavaa kuvitella, että noista syrjäseudun taloista mitään saisi. 

Eipä siitä tarvi mitään saadakaan. Vanhemmat asuvat onnellisesti ja perinnöstä ei sitten tarvi maksaa isoja veroja.

Miksi oletuksena on, että koko ajan pitää olla omaa kotia myymässä. Ei sitä tarvitse koskaan myydä, ei sittenkään, vaikka itse muuttaa pois. 

Vierailija
350/513 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstaäm mien mielestä kukaan ei saisi koskaan myydä metsäänsä. Pitäisi pitää suvusssa hamaan tappiin asti. Palstaäm mät määrää saanko joku myydä metsänsä, talonsa, auton jne. 

Ap

Myykööt ja polttakoot vaikka rahat siinä takassa. Sisko nauraa kippurassa ja ap raivoaa loppuelämänsä arvotonta tönöä. Mutta, hei, metsä kasvaa 20 vuodessa jos ap on vielä tuolloin oikeustoimikelpoinen niin on revassin paikka 

Jos myy koko metsäpalstan, niin ei se myyjää hyödytä sen jälkeen ollenkaan. Myynnistä saaduille rahoille myyjä saa tehdä mitä haluaa. 

Vierailija
351/513 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani tekivät muutama vuosi sitten vastaavan ratkaisun. Toki myivät vain osan metsästä. Ratkaisu oli ihan oikea. 

Muuttotappiopaikkakunnalla muutto vuokralle ei tullut kyseeseen, koska kyseisellä seudulla olevat vuokra-asunnot olivat aivan kauheita. 

Lisäksi taloon oli pakko asentaa joku lämmitys puulämmityksen lisäksi ihan sen takia, että että talo pysyisi lämpimänä jos jompikumpi sairastuu talviaikana, eikä kukaan ole lämmittämässä taloa puilla. Talon myyminen ei ollut edes vaihtoehto, sillä  kukaan olisi taloa edes ostanut ilman jotain lämmitysmuotoa. 

Palvelukotipaikkoja ei ole missään Suomessa tarjolla kovin helposti, joten vanhukset tulevat todellakin asumaan omissa kodeissaan pitkään. Sikäli ymmärrän AP;n vanhempien ratkaisun. 

Omatkin vanhempani asuivat mukavasti kotona muutamia vuosia. Toinen sairastui ja kuoli muutaman vuoden kuluttua äkillisesti syöpään ja toinen oli siinä vaiheessa niin pahasti muistisairas, että pääsi suoraan palvelukotiin. 

Nykyisin talo toimii meillä lapsilla mökkinä. Kunnostamme taloa pikkuhiljaa. Ainakin omalla kotipaikkakunnalla vuokra-asuntojen tilanne on niin surkea, että olemme saaneet useita kyselyitä, vuokraammeko talon asunnoksi 

Vierailija
352/513 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n vanhemmat remontoivat kotinsa sellaiseksi, että heidän on siellä mukava asua ja itse viihtyvät. Se, meneekö talo heidän kuoltuaan kaupaksi ei ole heidän murheensa. On vain ja ainoastaan järkevää elää omaa elämää parhaaksi katsomallaan tavalla niin pitkään kun elon päiviä riittää. Rahoittavat kaiken vieläpä oman metsän myynnistä saatavilla tuloilla, eli ei edes jää mitään lainaa mahdollisesti jälkipolvia myöhemmin rasittamaan. Ei pitäisi kellään olla nokankoputtamista.

Juuri näin. Varsinkin kun lapset eivät mitä suurimmalla todennäköisyydellä ole valmiita ottamaan vanhempiaan asumaan luokseen, jos eivät enää jaksa tehdä kaikkia puulämmitykseen liittyviä töitä puunkaadosta lähtien. Täällä näyttää monilla olevan ajatus että 80-v pitäisi muuttaa kerrostalo koppiin, että on samantek

Ne jotka haluavat muuttaa pienempään asuntoon vanhana kaikin mokomin tehköön niin. Ei kai sitä tässä kukaan vastusta. Ne , jotka haluavat asua vanhassa kodissaan ja heillä on varaa remontoida sitä niin että se onnistuu, tehköön niin. Ei se kyllä kuulu lapsille mitään. Voisi kuulua, jos he hoitaisivat vanhoja vanhempiaan, mutta sitä ei juuri kukaan tee. Perintöä ei tarvitse jäädä.

Vierailija
353/513 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo mitään, veljeni avovaimo suuttui kun äitini myi kesämökkinsä.Perusteli että hän kun tykkää käydä sielä ja nyt jää vuotuiset tyttöjen bileet pitämättä

Siis oikein suuttui? Vai vainko harmitteli.

Vierailija
354/513 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ap on mies. 

En ole vaan olen nainen. Sä olet aivan saatanan tyhmä ihminen.

Ap

Ap kiroilee ja raivoaa ainakin kuin entisajan merimies tai linnakundi. Nyt olis varmaan aika sille hormonikorvaushoidolle? 

Vierailija
355/513 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ylipäätään laittoi viestin tänne, jos ei kestä muita mielipiteitä vaan alkaa haukkumaan niiden esittäjiä?

Vierailija
356/513 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii-in, se on tasan yhtä viisasta kuin se, että teura*stat kultamunia munivan kanan, jotta saat tehtyä siitä yhden aterian. 

Vierailija
357/513 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista oikeasti paska. Miten helvetissä tämän saan käännettyä noin, että mä olen se ahne kun mä nimenomaan olen sitä mieltä, että vanhemmat tehkööt omaisuudella mitä haluaa. Kirjoitin jo aikoja sitten, että mulle on aivan sama saanko perintöä vai en. 

Ap

Noin voi sanoa myös se, joka saa jo paljon ennen kuin mitään perintöä ollaan jakamassa. Ja ehkä vielä enemmän, jos metsärahat ovat äitin ja iskän lahjoitettavissa heidän elinaikanaan.

Haista iso paska!!! Mä en todellakaan ole tässä mitään rahaa odottamassa!! Olet aivan vitunmoinen kusipää jos kuvittelet, että mä olen vain rahan perässä!!! Todella vajaaälyinenkin olet kun et osaa sen vertaa lukea, että mä kannustan vanhempia myymään metsän itsensä vuoksi ja tekemään remppaa!!!! Saatanan paskapäävajakki. Mulla on kuule ihan oma koti ja käyn töissä. En odota vanhemmil

Olet kyllä melkoinen törky'turpa. 

Vierailija
358/513 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ap on mies.

Ei, vaan tämä on se sama tapaus, joka heilasteli ukkomiehen kanssa ja haukkui myös silloin kaikki maan rakoon. 

Vierailija
359/513 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu talon sijainnista. 100% puilla lämmitettävän talon arvo on aika lailla 0. Ei se arvotaloksi muutu sillä että lämmitysmuoto muutetaan "normaaliksi". 

Ei kai vanhoille ihmisille ole enää mitään väliä onko talo joku " arvotalo". Heidän vain ja ainoastaan pitää pystyä asumaan ja siinä ja he haluavat nauttia elämästään viimeiset vuodet. Ihan sama mitä talosta saa kun ovat kuolleet. Lapsia asia tietysti saattaa kiinnostaa, mutta olisi kyllä asiallista pitää ne mölyt mahassaan eikä näyttää pettymystään kuin joku lokki.

Vierailija
360/513 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii-in, se on tasan yhtä viisasta kuin se, että teura*stat kultamunia munivan kanan, jotta saat tehtyä siitä yhden aterian. 

No noille vanhuksille riittää se yksi myynti. Turhaa säästellä, kun ikääkin jo on. Tuossa iässä tekisin ihan samalla tavalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi