Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siskoni suuttui kun vanhemmat kertoivat myyvänsä metsänsä

Vierailija
30.03.2025 |

Vanhemmat alkaa olla lähemmäs 80v ja tuossa iässä alkaa jo olla raskasta lämmittää taloa puilla. Itse kaataa puut ja pilkkoa ne, varastoida ne. Joka päivä laittaa pannuhuoneeseen tuli, että talo ja vesi on lämmintä.

Ovat nyt päättäneet myydä metsän ja vaihtaa myynnistä saaduilla rahoilla lämmitysmuodon maalämpöön. Samalla ajattelivat remontoida keittiön.

Sisko meni suuttumaan tästä. En tiedä miksi kun ei suostu kommentoimaan asiaan. Mä vähän epäilen, että kuvitteli saavansa itse metsästä rahaa vanhempien kuoltua. No mä olen sitä mieltä, että totta kai metsä myyntiin ja helpompi lämmitysmuoto tilalle. Heidän omaisuuttaan se on ja saavat tehdä sillä mitä haluavat kun vielä elävät. Muuten kuitenkin hyvässä kunnossa ja pärjäävät kotona. 

Kommentit (513)

Vierailija
261/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä myydä maat pois kokonaan koska kuusihenkinen perhe tappelisi siitä kuitenkin perinnönjaossa ja oikeusriitaan menisi enemmän rahaa kuin siitä maasta saisi myytäessä. Ap vaikuttaa myös senverran hankalalta ihmiseltä, että muu perhe on myös varmaan samasta puusta veistetty.

Ai kuusihenkinen perheen vanhemmat myös tappelisi kuoleman jälkeen omaisuudestaan? Oletko ihan idiootti?

En ole hankala ihminen. Ihan turhaan teette musta pahista. Mähän tässä olen se joka ajattelee vanhempien parasta. Kukaan sisaruksista ei taloa halua itselleen vaan se on ollut selvää jo kauan, että myyntiin menee. 

Ap

Tapasi haukkua siskoasi ja tuntemattomia ihmisiä aivan tyhjän tähden kielii, ettet kovinkaan helppo ihminen voi olla. 

Missä ap haukkui siskoaan?

Vierailija
262/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No anna siskon suuttua. Miksi se haittaa?

Taidat itse suuttua nopeasti ja ihan ilman syytä. Suuttukaa yhdessä, sinä ja siskosi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talo on siis niin hyvällä sijainnilla ja esteetön että se kannattaa nyt senioreille remontoida, muttei kuitenkaan niin arvokas että siihen olisi remonttilainaa saanut. Talon sijainti on niin hyvä että se menee varmasti kaupaksi (tästä olisivat varmasti kaikki kiinteistövälittäjät nyt kiinnostuneita, sen verran ihmeellistä). Talo on 40-vuotias mutta toisin kuin 90% Suomen omakotitaloissa, siinä ei ole mitään vikaa. 

En yhtään ihmettele että sisko hermostui, jos hänen perheellään on tosiaan noin auvoinen käsitys talon arvosta. 

Jep, metsät pistetään sileäksi vanhan rämän talon vuoksi. Vaikka oikeesti ne metsät tarvittais turvaamaan vanhusten loppuvuodet, tarvittava apu ja hoiva. Siinä sitten ollaan maalämpötalossa, mutta sinne ei ole varaa hommata kotihoitoa tai muuta apua asumiseen ja elämiseen. 

Siskoa varmaan vituttaa kun tietää, että on se joka sitten käy hoitamassa ne vanhukset ja perinnöksi jää arvoton tönö, jota ei saa myydyksi mutta josta on kuluja. Ap vaan haukkuu ja huutaa jos sisko pyytää tältä apua vanhusten hoitamiseen. Ja kuvittelee, että talo on arvokiinteistö.

Vierailija
264/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelet miksi siskosi ei suostu kommentoimaan, mutta itsekkin ole ihan samanlainen kiukutteleva jupura ja varmaan jostain tosi landelta.

KOITA JO PASKAPÄÄ TAJUTA, ETTÄ MUA ALKOI VITUTTAMAAN KUN ITSE ALOITTE SOITTAMAAN SUUTANNE KUN EN SUOSTU KERTOMAAN METSÄPALSTAN KOKOA. Vi tun ääliöt.

Ap

Entä jos sisko ei olekaan tässä se ahne, vaan aloittaja? Jos metsän myynnistä jää paljon rahaa yli, kun remontti on tehty, minne loppurahat menevät? Havitteleeko aloittaja niitä itselleen?

Vierailija
265/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä on todellinen syy tälle aloitukselle. Suono sisarussuhde?

Vierailija
266/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talo on siis niin hyvällä sijainnilla ja esteetön että se kannattaa nyt senioreille remontoida, muttei kuitenkaan niin arvokas että siihen olisi remonttilainaa saanut. Talon sijainti on niin hyvä että se menee varmasti kaupaksi (tästä olisivat varmasti kaikki kiinteistövälittäjät nyt kiinnostuneita, sen verran ihmeellistä). Talo on 40-vuotias mutta toisin kuin 90% Suomen omakotitaloissa, siinä ei ole mitään vikaa. 

En yhtään ihmettele että sisko hermostui, jos hänen perheellään on tosiaan noin auvoinen käsitys talon arvosta. 

Jep, metsät pistetään sileäksi vanhan rämän talon vuoksi. Vaikka oikeesti ne metsät tarvittais turvaamaan vanhusten loppuvuodet, tarvittava apu ja hoiva. Siinä sitten ollaan maalämpötalossa, mutta sinne ei ole varaa hommata kotihoitoa tai muuta apua asumiseen ja elämiseen. 

Siskoa varmaan vituttaa kun t

Ei jumaliste mitä oletuksia! :D Menkää nyt oikeasti hoitoon teidän harhojen kanssa. On todella sairasta keksiä tuollaisia tarinoita tuntematta ihmisiä. Sä et tiedä mitä mä teen mun vanhempien hyväksi. 

Ap

Vierailija
267/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelet miksi siskosi ei suostu kommentoimaan, mutta itsekkin ole ihan samanlainen kiukutteleva jupura ja varmaan jostain tosi landelta.

KOITA JO PASKAPÄÄ TAJUTA, ETTÄ MUA ALKOI VITUTTAMAAN KUN ITSE ALOITTE SOITTAMAAN SUUTANNE KUN EN SUOSTU KERTOMAAN METSÄPALSTAN KOKOA. Vi tun ääliöt.

Ap

Entä jos sisko ei olekaan tässä se ahne, vaan aloittaja? Jos metsän myynnistä jää paljon rahaa yli, kun remontti on tehty, minne loppurahat menevät? Havitteleeko aloittaja niitä itselleen?

Haista oikeasti paska. Miten helvetissä tämän saan käännettyä noin, että mä olen se ahne kun mä nimenomaan olen sitä mieltä, että vanhemmat tehkööt omaisuudella mitä haluaa. Kirjoitin jo aikoja sitten, että mulle on aivan sama saanko perintöä vai en. 

Ap

Vierailija
268/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisko on ahne. Toisaalta voi miettiä, olisiko vanhempien järkevämpää muuttaa kerrostaloon palveluidebn äärelle, jos /kun ikääntyminen on kuitenkin edessä esim. n. 10 vuoden sisällä. Ettei harmita muutaman vuoden päästä lähteä remontoidusta kodista, jonka vuoksi metsäkin myytiin. Toisaalta asia on vanhempien oma ja ehkä ovat pohtineetkin eri mahdollisuuksia.

Miksi ihmeessä muuttaa tämän tuppukylän johonkin hikiseen kerrostaloon? Talo on kilsan päässä palveluista eikä mitään ongelmia ole. En näe mitään syytä muuttaa pois talosta kun ovat hyväkuntoisia vielä. 

Ap

Poitsi kai oli muuttaa pois ennen kuin ongelmia tulee. Olkoot hikisessä mökissään vaan, ei pahemmin kiinnosta. Siinä voivat sitten katsoa naapuria metrin päähän, kun on metsä ympäriltä myyty pois.

Sinäkään et voi kysyä asiaa siskoltas, mutta jostain syystä palstalta pitää tulla kysymään.

Vierailija
269/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman jäi epäselväksi, mitä tähän olisi pitänyt vastata ja mitä tällä aloituksella haettiin. Tuli kuitenkin mieleen sarjakuva Asterix ja riidankylväjä, miksiköhän..?

Vierailija
270/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskoa varmaan vituttaa kun t

Ottamatta kantaa muuhun; kuka ostaa kasarihökötyksen tuppukylästä - maalämmöllä tai ilman?

Vierailija
271/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun remontoivat, niin kannattaa katsoa samalla tarvitseeko tehdä jo valmiiksi jotain muutoksia esteettömyyden näkökulmasta. Esim. madaltaa kynnyksiä, vaihtaa vessaan tai kylppäriin leveämpää ovea että pääsee rollaattorilla tai pyörätuolilla ja muuta sellaista.

Ja kaiteita seiniin. Niitä on hyvä olla ihan jumppaamismielessäkin kotona jos suinkin mahdollista. 

Vierailija
272/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisko on ahne. Toisaalta voi miettiä, olisiko vanhempien järkevämpää muuttaa kerrostaloon palveluidebn äärelle, jos /kun ikääntyminen on kuitenkin edessä esim. n. 10 vuoden sisällä. Ettei harmita muutaman vuoden päästä lähteä remontoidusta kodista, jonka vuoksi metsäkin myytiin. Toisaalta asia on vanhempien oma ja ehkä ovat pohtineetkin eri mahdollisuuksia.

Miksi ihmeessä muuttaa tämän tuppukylän johonkin hikiseen kerrostaloon? Talo on kilsan päässä palveluista eikä mitään ongelmia ole. En näe mitään syytä muuttaa pois talosta kun ovat hyväkuntoisia vielä. 

Ap

Poitsi kai oli muuttaa pois ennen kuin ongelmia tulee. Olkoot hikisessä mökissään vaan, ei pahemmin kiinnosta. Siinä voivat sitten katsoa naapuria metrin päähän, kun on metsä ympäriltä myyty pois.

Sinäkä

Mikä metsä talon ympäriltä ja mikä naapuri metrin päässä? Ei metsä talon ympärillä ole vaan muutaman kilometrin päässä talosta. On sen verran isompi tontti, että ei siinä kyllä metrin päähän naapuria tule.

Ap

Vierailija
273/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, metsät pistetään sileäksi vanhan rämän talon vuoksi. Vaikka oikeesti ne metsät tarvittais turvaamaan vanhusten loppuvuodet, tarvittava apu ja hoiva. Siinä sitten ollaan maalämpötalossa, mutta sinne ei ole varaa hommata kotihoitoa tai muuta apua asumiseen ja eläm

Ei jumaliste mitä oletuksia! :D Menkää nyt oikeasti hoitoon teidän harhojen kanssa. On todella sairasta keksiä tuollaisia tarinoita tuntematta ihmisiä. Sä et tiedä mitä mä teen mun vanhempien hyväksi. 

Ap

Ihan sun omista ulosanneista nää päätelmät on tehty. Kyllä noi sun haukkumiset ym. aika paljon kertoo.

Toivottavasti sisko osaa pitää puolensa siinä vaiheessa kun omaishoitajuus alkaa. Hoida sinä sitten ne sinne maalämpötönöön. 

Vierailija
274/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet itse pahansuopa ja ilkeä. Tiedät että siskosi haluaisi metsien jäävän perinnöksi ja siksi kannatat että vanhemapsi tuhlaa metsän jonkun talon rötiskön turhaan remonttiin. Nyt sisko ei saa mitään ja se sinua riemastuttaa.

Vierailija
275/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En kerro. Ei kuulu teille millään tavalla. On ihan asiantuntija joka tekee arvion ja laittaa metsän myyntiin.

Ap"

OK. Eli sua motivoi ainoastaan päästä haukkumaan siskoasi

Mikä hitto sua vaivaa??? Ei liity millään tavalla tähän asiaan metsäpalstan koko eikä sitä arviota täällä paskapalstalla tehdä. Olet kyllä idiootti. Mitä helvettiä te muka tekisitte sillä tiedolla paljonko metsää on????

Ap

No täytyyhän meidän tietää palstan kok, että nähdään riittääkö siitä saadut rahat remonttiin ja veroihin. 

Olet muuten varsin lyhytnäköinen, vanhempasi voi tarvita apuvälineitä jo vaikkapa ensi viikolla. Kahdeksankymppinen ei välttämättä saa nauttia uudesta keittiöstä tms. ollenkaan.

Vierailija
276/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, metsät pistetään sileäksi vanhan rämän talon vuoksi. Vaikka oikeesti ne metsät tarvittais turvaamaan vanhusten loppuvuodet, tarvittava apu ja hoiva. Siinä sitten ollaan maalämpötalossa, mutta sinne ei ole varaa hommata kotihoitoa tai muuta apua asumiseen ja eläm

Ottamatta kantaa muuhun; kuka ostaa kasarihökötyksen tuppukylästä - maalämmöllä tai ilman?

No ei kukaan, siksi ei olekaan järkeä pistää metsiä sileäksi sellaisen tönön takia. Ne metsät tarvitaan turvaamaan vanhusten hoito myöhemmin. Jokainen järki-ihminen tajuaa tämän.

Vierailija
277/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siskosihan voi ostaa vanhemmiltaan sen metsän!

Vierailija
278/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, metsät pistetään sileäksi vanhan rämän talon vuoksi. Vaikka oikeesti ne metsät tarvittais turvaamaan vanhusten loppuvuodet, tarvittava apu ja hoiva. Siinä sitten ollaan maalämpötalossa, mutta sinne ei ole varaa

Mun sisko ei todellakaan ala omaishoitajaksi. Sen verran hyvin tunnen siskoni.

Todella säälittävää tehdä musta se rahanahne vaikka mun sisko on se ahne. Olette kyllä ihan pimeitä.

Ap

Vierailija
279/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet itse pahansuopa ja ilkeä. Tiedät että siskosi haluaisi metsien jäävän perinnöksi ja siksi kannatat että vanhemapsi tuhlaa metsän jonkun talon rötiskön turhaan remonttiin. Nyt sisko ei saa mitään ja se sinua riemastuttaa.

Jokainen voi itse hankkia omaisuutta eikä odottaa kieli pitkällä vanhempien kuolemaa. Vanhemmilla ei ole mitään velvollisuutta jättää perintöä.

Vierailija
280/513 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, metsät pistetään sileäksi vanhan rämän talon vuoksi. Vaikka oikeesti ne metsät tarvittais turvaamaan vanhusten loppuvuodet, tarvittava apu ja hoiva. Siinä sitten ollaan maalämpötalossa, mutta sinne ei ole varaa

Jos metsä on edes jotenkin kiinni tontissa, kannattaisi kiireen vilkkaa myydä koko paska. Nyt voisi vielä rötiskö mennä jollekin metsänjatkona. Jatkossa ei. Puhun kokemuksesta. Ilman metsää tuota ei osta kukaan, ikinä.