Siskoni suuttui kun vanhemmat kertoivat myyvänsä metsänsä
Vanhemmat alkaa olla lähemmäs 80v ja tuossa iässä alkaa jo olla raskasta lämmittää taloa puilla. Itse kaataa puut ja pilkkoa ne, varastoida ne. Joka päivä laittaa pannuhuoneeseen tuli, että talo ja vesi on lämmintä.
Ovat nyt päättäneet myydä metsän ja vaihtaa myynnistä saaduilla rahoilla lämmitysmuodon maalämpöön. Samalla ajattelivat remontoida keittiön.
Sisko meni suuttumaan tästä. En tiedä miksi kun ei suostu kommentoimaan asiaan. Mä vähän epäilen, että kuvitteli saavansa itse metsästä rahaa vanhempien kuoltua. No mä olen sitä mieltä, että totta kai metsä myyntiin ja helpompi lämmitysmuoto tilalle. Heidän omaisuuttaan se on ja saavat tehdä sillä mitä haluavat kun vielä elävät. Muuten kuitenkin hyvässä kunnossa ja pärjäävät kotona.
Kommentit (513)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmavesilämpöpumppu on maalämpöä helpompi ja parempi vaihtoehto,yli 10 tonnin kyllä,mutta maalämpö ehkä jo hiukan jäänyt taka-alalle.
Pakkasilla se on käytännössä sähkölämmitys.
Suomessa on enää harvoin niin kylmää, ettei ilmalämpöpumppu toimi tehokkaammin kuin sähkö. -25 asteessa se on vielä oikein hyvä, edes keskisuomessa ei olla päästy siihen tänä talvena.
Ap:n vanhemmilla on siis ollut puulämmitys 1980-2025... ja ap muistelee, että tuohon maailman aikaan oltiin lähinnä kotona ja lämmitettiin talvisin taloa.
Vaikka oli jo saatavilla monitoimikattiloita... Kuulostaa lähinnä trollilta.
Vierailija kirjoitti:
Talon arvoa nostaa myös. Vanhemmat nauttikoon rahoistaan.
Ongelma on se, että ei nosta.
Hyvä myydä maat pois kokonaan koska kuusihenkinen perhe tappelisi siitä kuitenkin perinnönjaossa ja oikeusriitaan menisi enemmän rahaa kuin siitä maasta saisi myytäessä. Ap vaikuttaa myös senverran hankalalta ihmiseltä, että muu perhe on myös varmaan samasta puusta veistetty.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n vanhemmilla on siis ollut puulämmitys 1980-2025... ja ap muistelee, että tuohon maailman aikaan oltiin lähinnä kotona ja lämmitettiin talvisin taloa.
Haista nyt oikeasti paska. Talo on lämmitetty puulla ja lämmitetään edelleen. Miksi tämä on niin saatanan vaikea ymmärtää??? Pannuun tehdään KERRAN PÄIVÄSSÄ tuli.
Ja miksi on niin helvetin vaikea tajuta sitä, että ei täällä maalla ollut tapana kulkea ties missä ja jatkuvasti matkustella 80-luvulla??? Kai mä nyt saatanan itse tiedän ja muistan asian kun olen tuolloin elänyt. Ei ollut mitään ihmeellistä, että oltiin kotona ja vierailtiin lähinnä sukulaisten ja ystävien luona. Ei tarvinnut lähteä kaiken maailman tapahtumiin kun leikittiin kotona, naapurissa ja sukulaisten luona. Niin sisällä kuin ulkona. Silloin osattiin leikkiä eikä tarvinnut olla hoploppeja, pelikoneita yms.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäkokoinen pala on metsää kyseessä?
Ei kuulu millään tavalla teille.
Ap
Olet kyllä aika äkäinen luonteeltasi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä myydä maat pois kokonaan koska kuusihenkinen perhe tappelisi siitä kuitenkin perinnönjaossa ja oikeusriitaan menisi enemmän rahaa kuin siitä maasta saisi myytäessä. Ap vaikuttaa myös senverran hankalalta ihmiseltä, että muu perhe on myös varmaan samasta puusta veistetty.
Ai kuusihenkinen perheen vanhemmat myös tappelisi kuoleman jälkeen omaisuudestaan? Oletko ihan idiootti?
En ole hankala ihminen. Ihan turhaan teette musta pahista. Mähän tässä olen se joka ajattelee vanhempien parasta. Kukaan sisaruksista ei taloa halua itselleen vaan se on ollut selvää jo kauan, että myyntiin menee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mene muualle paskapää.
Ap
Mikä meni tässä provossa pieleen?
En millään malta jättää kertomatta, että maalämmön hankkimista varten ei tarvitse myydä koko metsää. Riittää kuin muu hyvänkokoisen kasan puuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mene muualle paskapää.
Ap
Eipä tuo sun jankutuksesi kovinkaan fiksulta kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä meni tässä provossa pieleen?
En millään malta jättää kertomatta, että maalämmön hankkimista varten ei tarvitse myydä koko metsää. Riittää kuin muu hyvänkokoisen kasan puuta.
Todella tyhmä pitää ihmisen olla kun ei näytä menevän jakeluun, että vanhemmat haluaa metsästä eroon. Haista siis paska vit un kusipää.
Ap
Mä en ymmärrä miksi ihmiset ei saisi myydä metsäänsä pois. Eihän se teiltä palstalaisilta ole pois. Mä katsoin maakuntalehteä ja siellä oli ilmoitus monesta metsätilasta joita myynnissä lähikunnissa. Ei mitään ihmeellistä mun mielestä jos joku myy metsän pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista nyt oikeasti paska. Talo on lämmitetty puulla ja lämmitetään edelleen. Miksi tämä on niin saatanan vaikea ymmärtää??? Pannuun tehdään KERRAN PÄIVÄSSÄ tuli.
Ja miksi on niin helvetin vaikea tajuta sitä, että ei täällä maalla ollut tapana kulkea ties missä ja jatkuvasti matkustella 80-luvulla??? Kai mä nyt saatanan itse tiedän ja muistan asian kun olen tuolloin elänyt. Ei ollut mitään ihmeellistä, että oltiin kotona ja vierailtiin lähinnä sukulaisten ja ystävien luona. Ei tarvinnut lähteä kaiken maailman tapahtumiin kun leikittiin kotona, naapurissa ja sukulaisten luona. Niin sisällä kuin ulkona.
Vanhemmillasi on ollut elämää sinun lapsuutesi jälkeenkin.
Perhe on yhteisö. Yhteisön hintaan kuuluu tietty epämukavuuden sieto ja se, että ihmisillä on mielipiteitä ratkaisuista, joita toiset yhteisön jäsenet tekevät. Varsinkin jos niiden päätösten voi edes epäsuorasti ajatella koskevan muitakin yhteisön jäseniä. Vanhemmillasi on oikeus tehdä mitä haluavat, mutta tietenkin siskollasi on asiasta mielipide. Aivan kuten sinullakin.
Siskosi oli varmaan ajatellut, että metsästä saa taloudellista turvaa. Metsän omistaminen on yleensä helpompaa kuin talon omistaminen pienestä tai keskisuuresta kunnasta, samoin perimisessä on huomattavasti vähemmän ongelmia metsän kohdalla. Ei perinnön ajatteleminen ja suunnitteleminen ole mitenkään ennenkuulumatonta tai typerää, vaan entisaikoihin jopa hyvinkin tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi on niin helvetin vaikea tajuta sitä, että ei täällä maalla ollut tapana kulkea ties missä ja jatkuvasti matkustella 80-luvulla??? Kai mä nyt saatanan itse tiedän ja muistan asian kun olen tuolloin elänyt. Ei ollut mitään ihmeellistä, että oltiin kotona ja vierailtiin lähinnä sukulaisten ja ystävien luona. Ei tarvinnut lähteä kaiken maailman tapahtumiin kun leikittiin kotona, naapuriss
Niin???? Väitinkö muuta?? Mitä helvettiä sä oikein sekoilet????
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kuusihenkinen perheen vanhemmat myös tappelisi kuoleman jälkeen omaisuudestaan? Oletko ihan idiootti?
En ole hankala ihminen. Ihan turhaan teette musta pahista. Mähän tässä olen se joka ajattelee vanhempien parasta. Kukaan sisaruksista ei taloa halua itselleen vaan se on ollut selvää jo kauan, että myyntiin menee.
Ap
Tapasi haukkua siskoasi ja tuntemattomia ihmisiä aivan tyhjän tähden kielii, ettet kovinkaan helppo ihminen voi olla.
Kiva sisko, odottaa vahempien kuolemaa vesi kielellä ja on sitä mieltä, että kurjuudessa kuolisivat nopeammin kivasti pois. Sitten pääsisi itse porsastelemaan perintörahoilla.
Ihmiset on kyllä sairaita.