Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen työtön ja kaverini kysyi voisinko vahtia heidän lapsiaan miehensä kesälomaviikon?

Vierailija
30.03.2025 |

Että mies saisi lomailla rauhassa? Kaveri itse palasi äitiysvapailta töihin niin ei ole kesälomaa lainkaan. Mutta miten minä liityn heidän perheen lomien järjestämiseen? Tuntui pitävän ihan läpihuutojuttuna... Lapset 2 ja 5. 

Säästäisivät näin päivähoitomaksuissa tai jotain?

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuo nyt kuulostaa siltä, että hän pyysi palvelusta sulta, kun hän olettaa, ettei mies pärjää lastensa kanssa tai hän/he haluaa miehen saavan lomaa.

Sä liityt asiaan luotettavana kaverina.

Lapsia ei tehdä tuollaisten miesten kanssa, joihon ei luoteta. 

Vierailija
42/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut kyseisten lasten äidiltä, että lapset ovat erityisherkkiä ja todella eroahdistuneita. Mitenköhän tulen pärjäämään? Ei minulla ole oikein sydäntä kieltäytyäkään, koska olemme lapsuuden ystäviä. Äiti on myös melko heikkohipiäinen, ja vuosien ystävyys saattaisi kaatua kieltäytymiseeni.

Sun ei ole pakko suostua. Olettavat vielä että jatkossakin sulle voi lapset lykätä kun ei itse huvita.

Ja jos se ystävyys tohon kaatuu, ni sit se mitään oikeeta ystävyyttä ollukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän saan raivattua yksiööni tarpeeksi tilaa uusille "asukkaille"? Voivatko taaperot nukkua parvekkeella teltassa, jos sinne asentaa lämpöpatterin ja parvekkeen oven jättää auki? Vai voiko se houkuttaa tuholaisia paikalle? Voivatkohan taaperot sittenkin nukkua naapuriperheessä yöt? Miten luulette naapurin suhtautuvan, jos kysyn?

Vierailija
44/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä lukee... 

Pitäiskö sun ottaa lapset kotiisi, että insinööri-isä saa olla ihan itsekseen? Kyllä on vässykkä äijä!

No jos sillä on parempaakin tekemistä lomalla kuin akkojen hommat?

DI-isä?

DI-isät hoitavat lapsensa.

Vierailija
45/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä lukee... 

Pitäiskö sun ottaa lapset kotiisi, että insinööri-isä saa olla ihan itsekseen? Kyllä on vässykkä äijä!

DI-isä?

Juu, nekin osaa tehdä temput.

Vierailija
46/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äiti teki eläkkeellä ollessa tollasia keikkoja kympin tunti.

Just mietin, että paljonko pitäs pyytää, jos hoitaisin kesällä parit mukulat. Alle kolmivuotiaita en ota, mieluummin koululaisia. Heistä voisi laskuttaa kympin tunti, kun ovat jo omatoimisempia. Mutta nuoremmista enemmän, kun tulee kodin kulumaa, ruoka ei ole ilmaista ja paljon tietty mentäis ulkona. Eväät mukaan ja mettään.

Tätä pitääkin nyt tuumastella kunnolla. Neljä alakouluikästä järkipäistä lasta, kun nykyään on niitä päävikaisia ihan liikaa. Seitsemän vuotiaita, jotka haluaa juosta koulun yläkaiteen yli, kun haluaa kuolla. Huh.

Vierailija
47/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuo nyt kuulostaa siltä, että hän pyysi palvelusta sulta, kun hän olettaa, ettei mies pärjää lastensa kanssa tai hän/he haluaa miehen saavan lomaa.

Sä liityt asiaan luotettavana kaverina.

Lapsia ei tehdä tuollaisten miesten kanssa, joihon ei luoteta. 

Valitettavasti just tollasten miesten kanssa tehdään.

Vierailija
48/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suostuisi ilmaiseksi saati palkalla, koska on riski, että tulkitaan, että en ole työmarkkina käytettävissä tai että olen jonkinlainen yrittäjä.

Kuka tulkitsee? Ja mistä se taho tietää sun touhuista?

Itse olen paljonkin hoitanut naapuruston lapsia ja tehnyt pihatöitä, auttanut kauppajutuissa... työttömänä ja työssäkäyvänä.

Nykyään on tavallista, että työkkäri katsoo myös henkilön somen, jos sellaisesta saa tietää. Eikä tuohon tarvita kuin yksi henkilö, joka kokee tuollaiset ilmaistyön epäreiluna, niin soppa on valmis.

Niin, sinä varmaan laitat heti postauksen kuinka hoidat kaverin lapsia ja tienaat sillä 500€... täytyyhän tämä kertoa kaikille?

Vierailija
49/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon auttanut ystävää vastaavassa tilanteessa. Olin silloin itse vuorotteluvapaalla. Ystävä kuitenkin huolehti lapsista iltaisin ja laittoi nukkumaan. Mikä tuossa on ongelma? Itse tykkäsin että sain olla heillä viikon ruokapalkalla. Isäntä oli viikon vanhempiensa mökillä tekemässä syyshommia ja kalastamassa. Ihana ystävä vielä vei viikon päätteeksi minut ravintolaan syömään. Ei työkkäri tommosiin puutu-haloo. 

Vierailija
50/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä lukee... 

DI-isä?

Tämäkin on onnistunut jo kahdesti. Ei voi puhua enää edes vahingosta.

Vierailija
51/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun äiti teki eläkkeellä ollessa tollasia keikkoja kympin tunti.

Just mietin, että paljonko pitäs pyytää, jos hoitaisin kesällä parit mukulat. Alle kolmivuotiaita en ota, mieluummin koululaisia. Heistä voisi laskuttaa kympin tunti, kun ovat jo omatoimisempia. Mutta nuoremmista enemmän, kun tulee kodin kulumaa, ruoka ei ole ilmaista ja paljon tietty mentäis ulkona. Eväät mukaan ja mettään.

Tätä pitääkin nyt tuumastella kunnolla. Neljä alakouluikästä järkipäistä lasta, kun nykyään on niitä päävikaisia ihan liikaa. Seitsemän vuotiaita, jotka haluaa juosta koulun yläkaiteen yli, kun haluaa kuolla. Huh.

Äitille tuli tuo raha eläkkeen päälle, ni oli mukava lisä. Jos ei muita tuloja, ni vois pyytää enemmän, vaikka 15€.

Vierailija
52/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on lomalla, mutta ei halua hoitaa.

Lapsilla on hoitopaikka, mutta sinne ei viedä koska halutaan ilmainen hoito.

Sitten ap miettii, että hoitaminen jotenkin kuuluisi hänelle. Oudot on kuviot.

Vierailija
53/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niin kadehdittavia nuo diplomi-insinöörit miehenä.

Vierailija
54/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diplomi-insinöörit hoitavat lapsensa. Eivätkä he myöskään itke päivähoitomaksujen perään.

Elämäntapajonneilla sitten onkin jo vaikeampaa, ehkäisykin on ihan tuntematon käsite.

Vierailija
55/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos sattuu vahinkoja? Vaatisin valvontakameran, kuka vieras nykyään uskaltaa olla pienten lasten kanssa yksinään. 

Vierailija
56/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tarkoittikohan lähinnä, että veisit vaikka puistoon pariksi tunniksi ja muuten isä hoitaa?

Palkkaa pyydät joka tapauksessa.

Vierailija
57/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä lukee... 

DI-isä?

Tämäkin on onnistunut jo kahdesti. Ei voi puhua enää edes vahingosta.

Ystäviä alkoholisoitunut mies valitti ystävälleni, että molemmat hänen edellisen liiton lapsistaan oli vahinkoja tai hänet oli siis huijattu isäksi. Sai vielä ystäväni kanssa yhden lapsen. Nyt puoliso on jo ex.

Osaan naisista uppoaa oudot tarinat... ainakin hetkeksi.

Vierailija
58/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei ne ole käytännön ihmisiä, mut kyllä miehetkin tarvitsee vapaata arjesta ihan kuin naisetkin. Siksi varmaan niin paljon erotaan nykyään, kun miehiltä vaaditaan vastuullisten töiden lisäksi pyykkäystä, lastenhoitoo ja ties mitä taas-arvon nimissä. Ruuhkavuodet on semmosia että sitä pöhinää riittää ja niistä selvitään Yhdessä tukien ja tilaa antaen. Ugh. 

Vierailija
59/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suostuisi ilmaiseksi saati palkalla, koska on riski, että tulkitaan, että en ole työmarkkina käytettävissä tai että olen jonkinlainen yrittäjä.

Kuka tulkitsee? Ja mistä se taho tietää sun touhuista?

Itse olen paljonkin hoitanut naapuruston lapsia ja tehnyt pihatöitä, auttanut kauppajutuissa... työttömänä ja työssäkäyvänä.

Nykyään on tavallista, että työkkäri katsoo myös henkilön somen, jos sellaisesta saa tietää. Eikä tuohon tarvita kuin yksi henkilö, joka kokee tuollaiset ilmaistyön epäreiluna, niin soppa on valmis.

Niin, sinä varmaan laitat heti postauksen kuinka hoidat kaverin lapsia ja tienaat sillä 500€... täytyyhän tämä kertoa kaikille?

Tai se ystävä laittaa... kiitos

Vierailija
60/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakait hoidat ja ilomielin. Toi pariskunta maksaa sun kotona loisimisen veroistaan nih voit antaa vähän takaisinkin.