Olen työtön ja kaverini kysyi voisinko vahtia heidän lapsiaan miehensä kesälomaviikon?
Että mies saisi lomailla rauhassa? Kaveri itse palasi äitiysvapailta töihin niin ei ole kesälomaa lainkaan. Mutta miten minä liityn heidän perheen lomien järjestämiseen? Tuntui pitävän ihan läpihuutojuttuna... Lapset 2 ja 5.
Säästäisivät näin päivähoitomaksuissa tai jotain?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Pyydä siltä viikolta palkka, ei sinun tehtäväsi ole toisen perheen ilmainen hoitaja olla.
Työttömänä on vaikea lupautua mihinkään, koska silloin ei ole oikeutta päivärahoihin. Sillä ei ole merkitystä tekeekö työn ilmaiseksi vai korvausta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä siltä viikolta palkka, ei sinun tehtäväsi ole toisen perheen ilmainen hoitaja olla.
Nimenomaan pyydä palkka. Mutta minua kaverini asemassa hävettäisi myöntää, ettei isä halua hoitaa lapsiaan lomapäivinä.
Iskän pitää päästö terdelle. Tai ehkä poikien reissu vaikka Tallinaan tiedossa!
Isä joutaa hoitaan itse lapsensa. Aika erikoista jos ei halua heidän kans olla jos on mahdollusuus.
Olen kuullut kyseisten lasten äidiltä, että lapset ovat erityisherkkiä ja todella eroahdistuneita. Mitenköhän tulen pärjäämään? Ei minulla ole oikein sydäntä kieltäytyäkään, koska olemme lapsuuden ystäviä. Äiti on myös melko heikkohipiäinen, ja vuosien ystävyys saattaisi kaatua kieltäytymiseeni.
Perheen isä on diblomi-insinööri, ja hänellä on kovat työstressit. Joten ymmärrän kyllä hyvin, että hän kaipaa laatuaikaa itselleen ilman lapsia.
Niin, mikä ongelma. Kaveri kysyi, eikö niin? Miksi pidät tätä läpihuutojuttuna? Esitettiinkö asia niin? Etkö osaa kieltäytyä? Etkö osaa kertoa, että et voi sitoutua viikoksi, koska töitä saattaa tulla?
Mitä 2v ja 5v taaperot edes syövät? Pärjäävätkö he pilteillä ja maidolla päivän vai syövätkö jo normiruokaa? Onko sen ikäisillä edes hampaita? Jännittää!
Aika noloo tommonen, et isästä ei ole hoitamaan lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä 2v ja 5v taaperot edes syövät? Pärjäävätkö he pilteillä ja maidolla päivän vai syövätkö jo normiruokaa? Onko sen ikäisillä edes hampaita? Jännittää!
Oletko jo lupautunut?
Vierailija kirjoitti:
Perheen isä on diblomi-insinööri, ja hänellä on kovat työstressit. Joten ymmärrän kyllä hyvin, että hän kaipaa laatuaikaa itselleen ilman lapsia.
Vai oikein diblomi... sinulla taisi jäädä peruskoulukin kesken.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mikä ongelma. Kaveri kysyi, eikö niin? Miksi pidät tätä läpihuutojuttuna? Esitettiinkö asia niin? Etkö osaa kieltäytyä? Etkö osaa kertoa, että et voi sitoutua viikoksi, koska töitä saattaa tulla?
Niin, tai voit sanoa vaan ettet voi sitoutua. Ei tarvitse puhua ajasta ja syistä mitään.
Sano että sinun täytyy kysyä työkkäriltä lupa tai sano suoraan että työkkäru kieltää moiset
En lupautuisi. Jos työkkäri saisi vihiä asiasta, voisi pamahtaa karenssi, koska tuo estää kokoaitayön tekemisen ko. ajalta. Jatkat vain työnhakua tuon ajan, niin kaikki menee niin kuin pitääkin.
Mitä aktiviteettia taaperoille? Pienin saattaa tykätä taikataikinasta, mutta isompi kaipaa jotain jännempää varmaan? Eikö piirtäminen ole aina kova juttu taaperoiden keskuudessa? Meillä ei ole paperia, joten varmaan saavat piirtää seinille? Kyllähän sellaiset jäljet saa helposti putsattua? Vuokraisä ei saa vain tietää asiasta.
Kaikkea sitä lukee...
Pitäiskö sun ottaa lapset kotiisi, että insinööri-isä saa olla ihan itsekseen? Kyllä on vässykkä äijä!
Hoida vaan jos siitä Sulle maksetaan. Pidä myöskin varaus että hoito saattaa loppua millon vaan jos työkkäri ottaa yhteyttä.
Nyt olisi kyllä syytä opettaa kaverille, että tuollainen ei todellakaan ole mikään läpihuutojuttu. Ei kenenkään kannalta. En siis suostuisi missään tapauksessa.
Mikäs siinä, satasen päivä puhtaana näppiin niin saa herra diblomi-insinööri lomailla rauhassa.