Olen työtön ja kaverini kysyi voisinko vahtia heidän lapsiaan miehensä kesälomaviikon?
Että mies saisi lomailla rauhassa? Kaveri itse palasi äitiysvapailta töihin niin ei ole kesälomaa lainkaan. Mutta miten minä liityn heidän perheen lomien järjestämiseen? Tuntui pitävän ihan läpihuutojuttuna... Lapset 2 ja 5.
Säästäisivät näin päivähoitomaksuissa tai jotain?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Mitä aktiviteettia taaperoille? Pienin saattaa tykätä taikataikinasta, mutta isompi kaipaa jotain jännempää varmaan? Eikö piirtäminen ole aina kova juttu taaperoiden keskuudessa? Meillä ei ole paperia, joten varmaan saavat piirtää seinille? Kyllähän sellaiset jäljet saa helposti putsattua? Vuokraisä ei saa vain tietää asiasta.
Ai niin, ja onhan meillä kattiloitakin! Jostakin keskustelusta luin, että taaperot tykkäävät paukutella sellaisia. Onkohan ihan ok aktiviteetti kerrostalossa? Eikö mene ihan "normaalielämän" äänistä?
Musta tuo nyt kuulostaa siltä, että hän pyysi palvelusta sulta, kun hän olettaa, ettei mies pärjää lastensa kanssa tai hän/he haluaa miehen saavan lomaa.
Sä liityt asiaan luotettavana kaverina.
No nyt on kyllä astetta dildolmpi insinööri kaverilla miehenä jos tuommoista ehdottelee.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sitä lukee...
Pitäiskö sun ottaa lapset kotiisi, että insinööri-isä saa olla ihan itsekseen? Kyllä on vässykkä äijä!
No jos sillä on parempaakin tekemistä lomalla kuin akkojen hommat?
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi ilmaiseksi saati palkalla, koska on riski, että tulkitaan, että en ole työmarkkina käytettävissä tai että olen jonkinlainen yrittäjä.
Kuka tulkitsee? Ja mistä se taho tietää sun touhuista?
Itse olen paljonkin hoitanut naapuruston lapsia ja tehnyt pihatöitä, auttanut kauppajutuissa... työttömänä ja työssäkäyvänä.
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi ilmaiseksi saati palkalla, koska on riski, että tulkitaan, että en ole työmarkkina käytettävissä tai että olen jonkinlainen yrittäjä.
Puhtaana näppiin suorina seteleinä Kaikkea ei tartte mennä selittämään työkkäriin. Saahan sitä vieraita käydä.
Miten usein taaperot pitää käyttää ulkona? Onko kolme kertaa päivässä ok, kuten koirien suhteen toimitaan? Vai pitäisikö happihyppelyillä käydä useammin? Vitamiini D on kai tärkeää noin pienille?
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut kyseisten lasten äidiltä, että lapset ovat erityisherkkiä ja todella eroahdistuneita. Mitenköhän tulen pärjäämään? Ei minulla ole oikein sydäntä kieltäytyäkään, koska olemme lapsuuden ystäviä. Äiti on myös melko heikkohipiäinen, ja vuosien ystävyys saattaisi kaatua kieltäytymiseeni.
Sun ei ole pakko suostua. Olettavat vielä että jatkossakin sulle voi lapset lykätä kun ei itse huvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheen isä on diblomi-insinööri, ja hänellä on kovat työstressit. Joten ymmärrän kyllä hyvin, että hän kaipaa laatuaikaa itselleen ilman lapsia.
Vai oikein diblomi... sinulla taisi jäädä peruskoulukin kesken.
Niin. Se kirjoitetaam dilpompi.
Bimbompi insinööri tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sitä lukee...
Pitäiskö sun ottaa lapset kotiisi, että insinööri-isä saa olla ihan itsekseen? Kyllä on vässykkä äijä!
No jos sillä on parempaakin tekemistä lomalla kuin akkojen hommat?
DI-isä?
Minun äiti teki eläkkeellä ollessa tollasia keikkoja kympin tunti.
Mitä teen, jos taaperot parkuvat eroahdistustaan? Onhan se varmasti kova paikka taaperoille olla neljä viikkoa ilman isää ja äitiä. Ehkä olisi hyvä idea, että taaperot näkevät kerran päivässä vanhempiaan Zoomissa?
No mä en hoitaisi kenenkään lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen paljonkin hoitanut naapuruston lapsia ja tehnyt pihatöitä, auttanut kauppajutuissa... työttömänä ja työssäkäyvänä.
Nykyään on tavallista, että työkkäri katsoo myös henkilön somen, jos sellaisesta saa tietää. Eikä tuohon tarvita kuin yksi henkilö, joka kokee tuollaiset ilmaistyön epäreiluna, niin soppa on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnan työllisyyspalvelut. Mikään ei pysy tällä paikkakunnalla salassa.
Tuolle isälle taas oikea vuoden isukkipalkinto.
Pyydät 500e puhtaana käteen etkä ilmoita työkkäriin mitään,win win tilanne.