Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen työtön ja kaverini kysyi voisinko vahtia heidän lapsiaan miehensä kesälomaviikon?

Vierailija
30.03.2025 |

Että mies saisi lomailla rauhassa? Kaveri itse palasi äitiysvapailta töihin niin ei ole kesälomaa lainkaan. Mutta miten minä liityn heidän perheen lomien järjestämiseen? Tuntui pitävän ihan läpihuutojuttuna... Lapset 2 ja 5. 

Säästäisivät näin päivähoitomaksuissa tai jotain?

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä siltä viikolta palkka, ei sinun tehtäväsi ole toisen perheen ilmainen hoitaja olla.

Työttömänä on vaikea lupautua mihinkään, koska silloin ei ole oikeutta päivärahoihin. Sillä ei ole merkitystä tekeekö työn ilmaiseksi vai korvausta vastaan. 

Kuka sitä kyselee? Vai itsekö ilmoittelet tunnollisesti kaiken eteenpäin? :D

Vierailija
62/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheen isä on diblomi-insinööri, ja hänellä on kovat työstressit. Joten ymmärrän kyllä hyvin, että hän kaipaa laatuaikaa itselleen ilman lapsia.

Vai oikein diblomi... sinulla taisi jäädä peruskoulukin kesken.

Niin. Se kirjoitetaam dilpompi. 

Eikö se olekkaan didlo-insinööri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on niin kadehdittavia nuo diplomi-insinöörit miehenä.

Jokainen on yksilö, aika montakymmentä tuhatta noitakin Suomessa on...

Oma mies DI, hän on ollut lastensa kanssa todella paljon ja vienyt leikkipuistoihin ilolla. Varmaan yhtä paljon ollaan heitä aikoinaan hoidettu. Itselleni isoin asia oli, että hän aamuvirkkuna hoiti aamut jotta minä sain nukkua <3 Minä taas olin iltapäivisin useammin jotta mies tarvittaessa saa päiväunet.

Vierailija
64/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä työtä heti aloiteta, jos työkkäri tarjoaa duunia.

Vierailija
65/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi. Sinun täytyy olla työmarkkinoiden käytettävissä arkisin 8-16 ja valmis vastaanottamaan töitä. Tämä perustuu lakiin. 

Vierailija
66/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et missään nimessä suostu. Saat karenssin jos tulee julki että teet noin.

Vierailija
67/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Me maksetaan sulle matkat meille  jos tuut tänne 800km päähän hoitaan viikoksi meidän 3 lasta meille kotiin ,kun me mentäisiin isännän kanssa kaksin Madeiralle."

(oikeasti tuollaista tosissaan kans ehdotettu kaverille joka oli , onneksi hetken, työttömänä, siis pelkät matkat edestakas, ei mitään palkkaa ja miettikää mikä homma 25/ 7 vastuu!!!)

Röyhkeitä hyväksikäyttäjiä riittää....

Vierailija
68/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen isä on diblomi-insinööri, ja hänellä on kovat työstressit. Joten ymmärrän kyllä hyvin, että hän kaipaa laatuaikaa itselleen ilman lapsia.

Vai oikein diblomi... sinulla taisi jäädä peruskoulukin kesken.

Niin. Se kirjoitetaam dilpompi. 

Eikö se olekkaan didlo-insinööri--

Dil-do-insinjööri?

Vierailija
69/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi. Sinun täytyy olla työmarkkinoiden käytettävissä arkisin 8-16 ja valmis vastaanottamaan töitä. Tämä perustuu lakiin. 

Valmis vastaanottamaan kokopäivätyötä, se ei tarkoita klo 8-16 työtä.

Vierailija
70/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu kun sä saat työtä juuri ennen tuota lomaviikkoa. Varmaan riita siitä saatko mennä töihin.

Vierailija
71/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on itsekkäitä ihmisiä palsta täynnä. Kyllä ystävää täytyy auttaa jos on itte joten. 

Vierailija
72/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset syövät aika paljon.

Itsellä on ollut ongelmana joskus ovikelloa jatkuvasti soittelevat naapurin lapset. Minulla oli omat lapset hoidettavana. Ja tarkoitan 12 h päivässä ovikellon soittamista, en mitään kerran päivässä muutamana päivänä viikossa.

Ja osa päästää alle kouluikäisiä leikkipuistoon yksin, missä ne sitten kiukuttelevat muille lapsille ja äideille.

Vierailija
73/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on itsekkäitä ihmisiä palsta täynnä. Kyllä ystävää täytyy auttaa jos on itte joten. 

Siellä on isä hoitamassa omia lapsiaan ja ystävää syytetään itsekkääksi 🤣

Vierailija
74/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset syövät aika paljon.

Itsellä on ollut ongelmana joskus ovikelloa jatkuvasti soittelevat naapurin lapset. Minulla oli omat lapset hoidettavana. Ja tarkoitan 12 h päivässä ovikellon soittamista, en mitään kerran päivässä muutamana päivänä viikossa.

Ja osa päästää alle kouluikäisiä leikkipuistoon yksin, missä ne sitten kiukuttelevat muille lapsille ja äideille.

Onhan se kiva saada omaa aikaa, kun oma lapsi on leikkipuistossa kiukuttelemassa muille äideille ja itkemässä, että on nälkä, voidaanko mennä teille syömään.

Vierailija
75/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei mies hoida omia lapsiaan?

Vierailija
76/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omat lapset hoitanut itse niin en muiden lapsia kyllä hoida.

Jokainen tekee sen verran lapsia kuin jaksaa itse hoitaa.

Vierailija
77/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä siltä viikolta palkka, ei sinun tehtäväsi ole toisen perheen ilmainen hoitaja olla.

Työttömänä on vaikea lupautua mihinkään, koska silloin ei ole oikeutta päivärahoihin. Sillä ei ole merkitystä tekeekö työn ilmaiseksi vai korvausta vastaan. 

No tottakai maksaa pimeänä tollo.

Vierailija
78/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noni, nyt on saatu lomaa sille ajalle, kun taaperot tulevat hoitoon. Harmittaa vain, että vuoden lomani menevät tähän. Mutta toisaalta en halua kieltäytyäkään, koska silloin ystäväni loukkaantuisi, ja saattaisi suutuspäissään levittää valheita minusta selkäni takana.

Vierailija
79/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, en itse kyllä ryhtyisi. Eikö näillä lapsilla ole mummuja?

Vierailija
80/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on isä hoitamassa omia lapsiaan ja ystävää syytetään itsekkääksi 🤣

Ei tässä aloittajaa parjattu vaan kommentoijia.