YLE: Yrittäjä: Myyjät eivät koe tarvitsevansa istumista
Teron Tuoretorin yrittäjä Tero Puikkonen on saamastaan kritiikistä harmissaan.
Puikkosen mukaan valtaosa myyjistä ei koe tarvetta istua 57 tuntia kestävän työpäivän aikana.
Kommentit (59)
Helppohan se rääkätä nuoria, kun niillä ei ole rahaa viedä juttua oikeuteen.
Tulee vielä päivä jolloin nämä riistäjät pääsevät itse istumaan hiukan pidemmäksi aikaa.
Tajuais jo pitää päänsä kiinni, mutta ei. Kaivaa omaa kuoppaansa syvemmälle ja syvemmälle.
Miksi yrittäjät ovat aina tuollaisia kusipäitä?
Nuoria itseään kohu vaan naurattaa. Eivät he mitenkään kärsi siellä. Tässä taas aikuiset pahoittaa mielensä turhaan.
"Yllätys", että kysymyksessä on vihannes- ja marja-alan yrittäjä. Nämä ne haluaa pitää työntekijöitä kuin orjia.
Siis miksi ei saisi välillä istuakin. Ei se pelkkä seisominenkaan ole pidemmän päälle mukavaa, jos alkaa ottaa esimerkiksi ristiselästä.
Mä taidan olla sit myös kusipää, kun vaadin, että myyjä seisoo. :D
Sorry, mutta Japanissa asuessani 2 vuotta, ja siellä vuosittain matkustellessa, en ole ikinä tavannut myyjää, joka istuisi. Tosin japanilaiset ovatkin sivistyneempiä kuin jotkut suomijuntit. Kun myyjä seisoo, niin se antaa huomattavasti paremman kuvan. Ja nuorilla on hyvät polvet, luulisi olevan helppoa seistä tuo n. 5 tuntia. M28
Miten voi työpäivä kestää 57 tuntia?
"Heikkilän mukaan työpaikoilla, joissa istuminen on ollut kiellettyä, on usein ollut puutteita myös esimerkiksi tauoissa sekä työntekijöiden mahdollisuudessa käydä vessassa työvuorojensa aikana."
Veikkaanpa ettei nämäkään ole sallittu Despootti-Teron alaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Sorry, mutta Japanissa asuessani 2 vuotta, ja siellä vuosittain matkustellessa, en ole ikinä tavannut myyjää, joka istuisi. Tosin japanilaiset ovatkin sivistyneempiä kuin jotkut suomijuntit. Kun myyjä seisoo, niin se antaa huomattavasti paremman kuvan. Ja nuorilla on hyvät polvet, luulisi olevan helppoa seistä tuo n. 5 tuntia. M28
Kusipää!
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään istuta silloin kun on asiakkaita. Kysehän oli nyt siinä, että ei saanut istua koko työvuoron aikana edes niinä hetkinä, kun ei ole asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Pölvästi. Miksi kommentoit, kun et edes ymmärrä mistä on kyse?
Minä kouluttauduin palvelualalle silloin kun istumista vielä oikeesti paheksuttiin, sitten asenteet alkoi muuttua ja tajusin itsekin istua tehdessäni vaikka täytettyjä sämpylöitä takatilassa, voi että mitä mielen köyhyyttä oli se ainainen seisoskelu ollutkin! :D monella tuleekin jalkavaivoja ja esim suonikohjuja ajan myötä, joten turhaa seisoskelua ei tarvii kukaan ellei ole asiakaspalvelutilanne meneillään.
Eli syrjiikö marjafirmat pyörätuolissa istuvia työnhakijoita, kun pakotetaan seisomaan?
Vierailija kirjoitti:
Kysyttiinkö myyjiltä anonyymisti?
Tai siis kysyttiinkö myyjiltä mitään? Ei kysytty, yrittäjä totesi, että hän tietää, että myyjät eivät tarvitse istumista.
Klassinen esimerkki umpipaskasta työnantajasta.
Stockmannilla kanssa oltiin sitä mieltä, että istuskelu on ruman näköistä. 8-9,5h piti seistä ja seuraavana päivänä uusiksi. Mulla on nivelongelmia ja hullujen päivien aikaan kävin iltaisin suihkussa istuen.
Istuskelin joskus kukkasidontakassan takana olevassa roskiksessa, kunnes toivat kassoille "nojailujakkarat", joiden pohja oli pyöristetty niin, että niillä ei pystynyt varsinaisesti istumaan tai ne kaatuivat. Joskus mietin, montako tuntia joku jossakin Stockalla on siitäkin nostanut palkkaa, että kaivoi internetin naftaliinista tuollaisen työntekijävihamielisen aivopierutuotteen. Kyllähän me niillä istuttiin, tiskin reunasta vaan tiukka ote sormin ja varpain ja välillä läheltä piti -tilanteita kallonhalkaisun suhteen. Voin sanoa, että molemmat kokeilemani metodit keräsivät asiakkailta enemmän katseita kuin se rehellinen jakkara, jolla istua asiakkaiden välissä, olisi kerännyt.
Juu, en ole enää Stockalla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Joku voisi ampua tuon yrittäjän. Ihan vain varoituksena muille yrittäjille. Ihan kuin USA:ssa se yksi Luigi.
Työtön, vasemmistolainen vätys uhkailee ja kannustaa väkivaltaan.
Yrittäjät ovat kusipäitä, jotka rääkkää nuorisoa!