Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen työtön ja kaverini kysyi voisinko vahtia heidän lapsiaan miehensä kesälomaviikon?

Vierailija
30.03.2025 |

Että mies saisi lomailla rauhassa? Kaveri itse palasi äitiysvapailta töihin niin ei ole kesälomaa lainkaan. Mutta miten minä liityn heidän perheen lomien järjestämiseen? Tuntui pitävän ihan läpihuutojuttuna... Lapset 2 ja 5. 

Säästäisivät näin päivähoitomaksuissa tai jotain?

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä työtön saa lomaa hoitaakseen toisen lapsia? En osaa lainata mutta mitkä vuoden lomat menee tuohon?

Vierailija
82/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut kyseisten lasten äidiltä, että lapset ovat erityisherkkiä ja todella eroahdistuneita. Mitenköhän tulen pärjäämään? Ei minulla ole oikein sydäntä kieltäytyäkään, koska olemme lapsuuden ystäviä. Äiti on myös melko heikkohipiäinen, ja vuosien ystävyys saattaisi kaatua kieltäytymiseeni.

Nyt ei kuulosta hyvältä. Ei ole mikään läpihuutojuttu hoitaa viikkoa 2- ja 5-vuotiasta. Ja sitten tämmoiset eritysherkkyydet ja äiti kanssa, ei. Sano ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noni, nyt on saatu lomaa sille ajalle, kun taaperot tulevat hoitoon. Harmittaa vain, että vuoden lomani menevät tähän. Mutta toisaalta en halua kieltäytyäkään, koska silloin ystäväni loukkaantuisi, ja saattaisi suutuspäissään levittää valheita minusta selkäni takana.

Eikö tuollaisesta ystävästä olisi hyvä just päästä eroon? Tässä se kävisi samalla kätevästi kun sanot ei.

Vierailija
84/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuo nyt kuulostaa siltä, että hän pyysi palvelusta sulta, kun hän olettaa, ettei mies pärjää lastensa kanssa tai hän/he haluaa miehen saavan lomaa.

Sä liityt asiaan luotettavana kaverina.

Lapsia ei tehdä tuollaisten miesten kanssa, joihon ei luoteta. 

Kyvyttömyys omien lasten hoitamiseen ilmenee valitettavasti vasta sitten kun ne lapset ovat jo syntyneet.

Vierailija
85/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuu kun sä saat työtä juuri ennen tuota lomaviikkoa. Varmaan riita siitä saatko mennä töihin.

Hienoahan se on jos saa töitä! Onnea sitten vaan hänelle.

Joskus työssäkäyvistä saattaa tuntua siltä että työttömällä saattaisi olla aikaa tehdä jotakin muutakin kuin täyttää kuukaudessa neljä työhakemusta.

Ei ole.

Vierailija
86/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut kyseisten lasten äidiltä, että lapset ovat erityisherkkiä ja todella eroahdistuneita. Mitenköhän tulen pärjäämään? Ei minulla ole oikein sydäntä kieltäytyäkään, koska olemme lapsuuden ystäviä. Äiti on myös melko heikkohipiäinen, ja vuosien ystävyys saattaisi kaatua kieltäytymiseeni.

Äiti on laiskan ja itsekkään miehensä pihdeissä. Että pitää olla erikseen lapsille hoitaja miehen loman ajaksi. Eli todennäköisesti tällä äidillä on kolme lasta, kun on miesvauvakin huolehdittavana. Kieltäytyisin.

Vierailija
87/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheen isä on diblomi-insinööri, ja hänellä on kovat työstressit. Joten ymmärrän kyllä hyvin, että hän kaipaa laatuaikaa itselleen ilman lapsia.

Höpö höpö, ei kuulu sulle heidän lastenhoito.

Älä puolustele sitä miestä jos et kerran halua hoitaa lapsia.

Ja "diblomi-insinööri" ei ole mikään ammatti. Se se kummemmin stressaa, työ voi olla stressaavaa.

Vierailija
88/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on pelkkä trolli.

Vierailija
89/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheen isä on diblomi-insinööri, ja hänellä on kovat työstressit. Joten ymmärrän kyllä hyvin, että hän kaipaa laatuaikaa itselleen ilman lapsia.

Ihmeellinen ajatusmaailma sinulla. Elä vain pariudu äläkä varsinkaan hanki lapsia. Että oikein diblomi-insinööri. Eiköhän se ole niin, että isukki on patalaiska.

Vierailija
90/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksettaisiinko sulle palkkaa?

Paljonko työtunteja /pvä?

Hoidatko kotonasi vai heillä? 

Mitä työtehtäviä sinulta odotetaan (ruuanlaitto, ulkoilu, viihdyttäminen)?

2- ja 5-v, kyllä se ihan työstä käy. 

Vierailija
91/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsopimus ja muut paperit kuntoon tuntipalkka 18€ kysy sopiiko tämä heille?

Vierailija
92/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tehdä mitään koska olen työtön.

Vierailija
93/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taapero on 1 - 3 vuotias lapsi. 5v ei ole taapero.

Vierailija
94/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä siltä viikolta palkka, ei sinun tehtäväsi ole toisen perheen ilmainen hoitaja olla.

Työttömänä on vaikea lupautua mihinkään, koska silloin ei ole oikeutta päivärahoihin. Sillä ei ole merkitystä tekeekö työn ilmaiseksi vai korvausta vastaan. 

Höpö höpö. Työtön voi hyvin sopia tuon ja sanoa sille myyttiselle työnantajalle joka laukkaa juuri tuohon rakoon oikein pakottamaan töihin, että on sovittu meno ja olet sanasi mittainen tyyppi, joten pidät sen palkatonta vapaata. Jos työnantaja ei arvosta sitä että pitää sanansa niin sitten varmaan palkkaa jonkun joka ei pidä ja maksaa seuraukset.

Vierailija
95/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko erikoinen kuvio tuossa, ettei isä voi hoitaa lapsiaan. Onko noin niinkuin ylipäätään ulkoistanut itsensä perheestään? Työtön ystävä ei ole mikään automaattinen lastenhoitaja. Ellei kesäloma satu olemaan nyt ihan näillä hetkillä, miten voi edes tietää ettei ole itse töissä loman aikaan? 

Olen myös itse ollut vastaavassa tilanteessa. Kyseessä  oli kaveri, joka oli saanut työpaikan. Olisi heinäkuussa alkaneet työt ja lapselle saatiin hoitopaikka perhepäivähoitajalta joka oli kuitenkin heinäkuun lomalla. Lapsen isä ei lomiaan saanut sovittua sopivaan ajankohtaan. Kaveri sitten oletti, että työttömänä ihmisenä hoidan heinäkuun arkipäivät. Perustelin etten voi tietää olevani työtön kuukauden päästä tuosta ajankohdasta, kun asian otti puheeksi. Ja onneksi kieltäydyin, koska tuosta keskustelusta meni pari viikkoa ja sain itsekin töitä jotka aloitin heinäkuussa.

Vierailija
96/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset saataisiin ymmärtämään etteivät heidän lapsensa kiinnosta muita kuin Heitä itseään. Muille lapsensa ovat rasittavia kiljukauloja.

Vierailija
97/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kysyy, sinä et halua ja vastaat ei? Mikä siinä lopulta on ongelma? Vai onko sinun vaikeaa vastata ei tuollaiseen?

Vierailija
98/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi miten ärsyttävää. Mies ei taaskaan ole vanhempi, vaan lapset ovat naisten vastuulla, jos ei äidin, niin sitten äidin ystävän. Voisiko kuvitellakaan, että isä pyytäisi kaveriaan huolehtimaan lapsesta, jotta äiti saisi omaa lomaa???

Vierailija
99/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asutte Porvoossa, niin tuokin asia on helppo hoitaa. 

Vierailija
100/104 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat työkkäriin, että olet saanut viikon työpaikan. Siten kaikki sujuu laillisesti. Ja saat tietenkin palkkaa ajalta, jolloin hoidat toisten lapsia.