Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiantuntija varoittaa naisia: miehet piilottelevat rahojaan - toimi näin

Vierailija
30.03.2025 |

Eivätkö naiset olekaan omillaan toimeen tulevia jotka lähes kaikki tienaavat miehiään enemmän?

Kommentit (424)

Vierailija
141/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Miehet piilottelevat rahojaan sen vuoksi, että sitten kun löytyy joku uusi nainen niin ei tarvitse entisen eukon kanssa kaikkea laittaa puoliksi. Eli yksinkertaistettuna: miehet leikkivät parisuhteessa olevansa tasapuolisia, mutta eivät sitä oikeasti ole.

Aika raju yleistys. En piilottele mitään rahoja vaimoltani enkä missään tapauksessa edes harkitse "uuden naisen" etsimistä. Enkä ole ainoa tällainen, elämänmittaisia liittoja on edelleen.

-Mies

Onneksi varmaan yli puolet miehistä on normaaleja, mutta tämä ketjukin osoittaa, ettei ole mitenkään yksittäistapauksia miehet, jotka pimittävät varallisuuttaan ja kokevat olevansa täysin oikeutettuja siihen. 

Eivät koe olevansa oikeutettuja siihen, vaan OVAT oikeutettuja siihen.

Jaaa alampa minäkin sitten näytellä persaukista ja laitan miehen maksamaan elämisen, jos kerran tuollainen on ok.

Vierailija
142/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku jaksaa aina saivarrella pikku detaljeista ja sekin pitää tehdä huutamalla.

Ei todellakaan ole "pikku detalji". Nillä verkkopankkitunnuksilla voidaan tehdä vaikka minkälaisia sopimuksia. Jopa sellaisia, jotka voivat pilata koko loppuelämän, joten kyse ei ole todellakaan mistään detaljista.

Ohis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kävi töissä ja mahdollisti isän korkeakouluopinnot. Isä valmistui ja sai hyvän työpaikan. Isä ei osallistunutkaan perheen elatukseen kuin bare minimumilla. Isä sai perinnön ja sijoitti sen  yksin omaan eläkevakuutukseensa. Että semmonen isä. 

Vierailija
144/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on avioehto, joka sulkee puolison kokonaan avio-oikeuden ulkopuolelle. Silloin on ihan se ja sama, paljonko mies piilottaa rahojaan, ne eivät minulle kuulu. Ja sama päinvastoin.

Ymmärräthän, että tämä koskee vain omaisuutta joka on saavutettu ennen avioliittoa

Höpö höpö

"Puolisot saattavat hankkia omaisuutta myös yhteiseen omistukseen avioliiton aikana. Yhdessä hankittu omaisuus jaetaan tällöin yleisesti tasan puolisoiden kesken."

- Minilex

Niin. JOS PUOLISOT HANKKII YHDESSÄ YHTEISEEN OMISTUKSEEN. Etkö itse tajua mitä luet.

"Omais

Koska te opitte, että MInilex on mainos? Pelkkä yleistys! Tarkoitus on, että otat yhteyttä lakimieheen saadaksesi tarkan tiedon.

Omaisuuden tuotto ei ole avio-oikeuden alaista tuloa kuin poikkeustapauksissa!

Vierailija
145/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on avioehto, joka sulkee puolison kokonaan avio-oikeuden ulkopuolelle. Silloin on ihan se ja sama, paljonko mies piilottaa rahojaan, ne eivät minulle kuulu. Ja sama päinvastoin.

Ymmärräthän, että tämä koskee vain omaisuutta joka on saavutettu ennen avioliittoa

Höpö höpö

"Puolisot saattavat hankkia omaisuutta myös yhteiseen omistukseen avioliiton aikana. Yhdessä hankittu omaisuus jaetaan tällöin yleisesti tasan puolisoiden kesken."

- Minilex

Esimerkkinä vaikka oma tilanne: Rakennutettiin/rakennettiin uusi talo. Myytiin se ja ostettiin edullisempi talo. 80 000e meni miehen ti

Jos olette naimisissa, talo oli yhteinen eikä ole avioehtoa, miksi 80 000 meni miehen tilille eikä molemmille 40 000?

Juuri siksi, että miehet kusettavat naisia mennen tullen raha-asioissa ja kokevat sen oikeudekseen. 

Eri

Vierailija
146/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On syytä piilottaa kuin vaimolta rahat..minä piiloitin 50 000 vaimolta koska jo se pääsisi rahoihin käsiksi alkaisi mieletön tuhlaaminen  shoppailuun,teattereihin ja vaatteisiin..

Viisas mies piilottaa ylimääräiset rahat vaimolta

Ei mene noin. Tuo on paskamaista. 

Ei tietenkään pidä antaa omia rahoja toisen käyttöön, mutta on todella sikamaista asua yhteisessä taloudessa ja pimittää todellinen varallisuustilanne. Se on henkistä väkivaltaa, petos ja loukkaus. Se toinen muodostaa käsityksensä elämästään valheelliselle totuudelle ja taloudellinen tilanne on monelle yksi suurimmista stressitekijöistä. 

Jaa että pitäisi antaa rahat vaimon haaskattavaksi..kotitaloudessa on muitakin yllätt

Mihin tätä tietoa tarvitaan? Ne eivät ole sen toisen rahoja, niitä ei tarvitse käyttää toisen elämän kustannuksiin edes silloin, kun talolainan kanssa on tiukkaa.

Vierailija
147/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini kävi töissä ja mahdollisti isän korkeakouluopinnot. Isä valmistui ja sai hyvän työpaikan. Isä ei osallistunutkaan perheen elatukseen kuin bare minimumilla. Isä sai perinnön ja sijoitti sen  yksin omaan eläkevakuutukseensa. Että semmonen isä. 

Ydinkysymys: miksi äiti mahdollisti isän opinnot? Saadakseen sijoitukselleen tuottoa?

Vierailija
148/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan piilottele. Meillä on yhteinen verkkopankki, joten olemme hyvin perillä toistemme tuloista ja menoista. Rahasta ei koskaan ole ollut riitaa. Sovimme jo suhteen alussa, että maksamme laskut tulojen suhteessa. Minä olen sitten maksanut 3/4 ja vaimo 1/4.

Omaisuuden suhteen meillä on avioehto ja testamentti. Molemmat ovat pitäneet omat omaisuutensa. Ensin minulla oli enemmän omaisuutta ja kun vaimo sai perintöä, nyt hänellä on enemmän. Koskaan ei ole tarvinnut rahasta riidellä.

Teillä EI VOI olla YHTEISTÄ verkkopankkia kun YKSIKÄÄN pankki ei moista myönnä kun se ei ole laissa edes sallittua. TAKUULLA kummallakin on omat verkkopankkinsa. Tilinkäyttöoikeudet teillä voi olla toistenne tileihin tai olla yhteisiä tilejä mutta se ei TODELLAKAAN ole sama kuin yhteinen verkkopankki.

Minulla ja miehelläni on yhteinen verkkopankki. Näen kaikki hänen tilinsä kun avaan mobiilipankin. Tilisiirtoja en hänen tileiltään voi itselleni tehdä mutta kaikki tapahtumat näen.

Vierailija
149/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

- Minilex

Niin. JOS PUOLISOT HANKKII YHDESSÄ YHTEISEEN OMISTUKSEEN. Etkö it

Se MINILEXIN teksti, on kuitenkin täysin oikeaa lakitekstiä.   

Ei mitään keksittyä paskaa.

Saman tekstin löydät Suomen lakikirjoista I ja II, mutta tavallinen ihminen ei edes osaa niistä noita lakikohtia etsiä.

Opi itse ottamaan faktat selville, äläkä valhtels törkeästi palstalle.

Vierailija
150/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mihin tätä tietoa tarvitaan? Ne eivät ole sen toisen rahoja, niitä ei tarvitse käyttää toisen elämän kustannuksiin edes silloin, kun talolainan kanssa on tiukkaa."

Ai niinkuin esimerkiksi vaikka lasten elämisen kuluihin? 

Vierailija
151/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

- Minilex

Esimerkkinä vaikka oma tilanne: Rakennutettiin/rakennettiin uusi talo. Myytiin se j

Erossa jaetaan molempien puolisoiden yhteenlaskettu omaisuus, ei vain miehen omaisuutta, vaikka monissa median jutuissa niin annetaan ymmärtää. Jos naisella on 200 000 e omaisuus ja yhdessä on 400 000 e, niin ei miehen tarvitse antaa euroakaan naiselle.

Vierailija
152/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On syytä piilottaa kuin vaimolta rahat..minä piiloitin 50 000 vaimolta koska jo se pääsisi rahoihin käsiksi alkaisi mieletön tuhlaaminen  shoppailuun,teattereihin ja vaatteisiin..

Ei tietenkään pidä antaa omia rahoja toisen käyttöön, mutta on todella sikamaista asua yhteisessä taloudessa ja pimittää todellinen varallisuustilanne. Se on henkistä väkivaltaa, petos ja loukkaus. Se toinen muodostaa käsityksensä elämästään valheelliselle totuudelle ja taloudellinen tilanne on monelle yksi suurimmista stressitekijöistä. 

Jaa että pitäisi antaa rahat vaimo

Mihin tätä tietoa tarvitaan? Ne eivät ole sen toisen rahoja, niitä ei tarvitse käyttää toisen elämän kustannuksiin edes silloin, kun talolainan kanssa on tiukkaa.

Et ole parisuhdekelpoinen, jos tuota tarvitsee edes kysyä. 

Naiset, sisäistäkää tämä ketju. Miehet eivät tule tukemaan teitä samalla tavalla kuin te tuette heitä. Jos sairastutte, iso osa miehistä katoaa horisonttiin. 

Vierailija
153/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mihin tätä tietoa tarvitaan? Ne eivät ole sen toisen rahoja, niitä ei tarvitse käyttää toisen elämän kustannuksiin edes silloin, kun talolainan kanssa on tiukkaa."

Miksi sinusta vain miehen pitää elättää lapset? Eikö ne ole yhteisiä?

Ja miehellä voi tänään olla 50 000 e, huomenna enää ei, mutta nainenko saa elellä olettaen miehen maksavan kaiken, koska sillä aikanaan oli rahaa?

Jos mies maksaa puolet lasten aiheuttamista kuluista, niin sen tulee riittää!

Vierailija
154/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan piilottele. Meillä on yhteinen verkkopankki, joten olemme hyvin perillä toistemme tuloista ja menoista. Rahasta ei koskaan ole ollut riitaa. Sovimme jo suhteen alussa, että maksamme laskut tulojen suhteessa. Minä olen sitten maksanut 3/4 ja vaimo 1/4.

Omaisuuden suhteen meillä on avioehto ja testamentti. Molemmat ovat pitäneet omat omaisuutensa. Ensin minulla oli enemmän omaisuutta ja kun vaimo sai perintöä, nyt hänellä on enemmän. Koskaan ei ole tarvinnut rahasta riidellä.

Teillä EI VOI olla YHTEISTÄ verkkopankkia kun YKSIKÄÄN pankki ei moista myönnä kun se ei ole laissa edes sallittua. TAKUULLA kummallakin on omat verkkopankkinsa. Tilinkäyttöoikeudet teillä voi olla toistenne tileihin tai olla yhteisiä tilejä mutta se ei TODELLAKAAN ole sama kuin yhteinen verkkopankki.

Niin, siis tuo pankkitilinne, on molempien nimissä.

Vierailija
155/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

- Minilex

Esimerkkinä vaikka oma tilanne:

Erossa jaetaan molempien puolisoiden yhteenlaskettu omaisuus, ei vain miehen omaisuutta, vaikka monissa median jutuissa niin annetaan ymmärtää. Jos naisella on 200 000 e omaisuus ja yhdessä on 400 000 e, niin ei miehen tarvitse antaa euroakaan naiselle.

Tuo nainen tietää sen tasan tarkkaan. Hän vain kertoi, että miehensä on käyttänyt hänen omaisuuttaan 40 000 euron edestä johonkin arvonsa menettävään sälään kysymättä häneltä edes lupaa siihen. 

Vierailija
156/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Miehet piilottelevat rahojaan sen vuoksi, että sitten kun löytyy joku uusi nainen niin ei tarvitse entisen eukon kanssa kaikkea laittaa puoliksi. Eli yksinkertaistettuna: miehet leikkivät parisuhteessa olevansa tasapuolisia, mutta eivät sitä oikeasti ole.

Muistaakseni naisille on kautta aikojen annettu neuvoksi että pitää olla oma piilokassa johon tukeutua jos tulee esimerkiksi se ero.

Miten se on naisille ok, muttei miehille?

En ole tollaisesta kuullutkaan? Missä tällaisia neuvoja jaellaan?

Ihan tavanomainen neuvo, ollut vuosikymmeniä.  Kaikki naisethan eivät edes käy töissä.  Missä läävässä sinä olet kasvanut, jos ei äitisi ole sinulle

perusraha-asioista puhunut?

K

Vanhenmillani on yhteinen yritys, enkä tosiaan ole tuollaista neuvoa rahojen piilottamisesta koskaan kuullut. Molemmat vanhemmat tekevät työtä yrityksen hyväksi. Itse myös teinistä asti ollut enemmän ja vähemmän töissä. Olen siis aina kannatellut omaa talouttani ihan itse. 

Ehkä äitini on virheellisesti kuvitellut kaikkien miesten olevan yhtä oikeudenmukaisia yhteen hiileen puhaltajia, kuin isäni... 

Vierailija
157/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinusta vain miehen pitää elättää lapset? Eikö ne ole yhteisiä?

Ja miehellä voi tänään olla 50 000 e, huomenna enää ei, mutta nainenko saa elellä olettaen miehen maksavan kaiken, koska sillä aikanaan oli rahaa?

Jos mies maksaa puolet lasten aiheuttamista kuluista, niin sen tulee riittää!

Älä mene naimisiin äläkä hanki lapsia, jos et osaa keskustella asioista etkä omaa tuon laajempaa näkemystä. Eikä maailma kaipaa geeniesi leviämistä. 

Vierailija
158/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitenkään ultrarikasta. 

t. Puoli miljoonaa, Espoon keskiluokkaa

Puolella miljoonaa henkilökohtaista omaisuutta (nettovarallisuus) ei todellakaan olla keskiluokassa vaan ollaan jo varakkaimmassa 5% kirkkaasti.

jos nettovarallisuus kotitaloudella yli 550 000 kuuluu rikkaimpaan 10%. Ja tyypillisesti rikkaimmat kotitaloudet ovat niitä joissa on 2 aikuista.

Vierailija
159/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni naisille on kautta aikojen annettu neuvoksi että pitää olla oma piilokassa johon tukeutua jos tulee esimerkiksi se ero.

Miten se on naisille ok, muttei miehille?

En ole tollaisesta kuullutkaan? Missä tällaisia neuvoja jaellaan?

Ihan tavanomainen neuvo, ollut vuosikymmeniä.  Kaikki naisethan eivät edes käy töissä.  Missä läävässä sinä olet kasvanut, jos ei äitisi ole sinulle

perusraha-asioista puhunut?

K

Mistä rahoista tuo piilokassa edes kerrytetään, jos ei käy töissä??

Vierailija
160/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, parisuhdetta takana 22 vuotta, lapsia 3 kpl enkä ikinä ole tarvinnut tietoa siitä, paljonko puolisolla on rahaa tai sijoituksia. Niin kauan kun hän maksaa 50% lasten kuluista ja oman osuutensa asumiseen liittyvistä kuluista, ei minulle ole mitään merkitystä sillä, onko hänellä 50 000 e vai 500 e tilillään. Paljon tärkeämpää on varmistaa, että itsellä on riittävästi varallisuutta ja vakuutuksia, jos jotain ikävää tapahtuu.

Jos nainen vielä 2025 on niin riippuvainen miehestä sekä henkisesti että taloudellisesti, että pitää tietää toisen omaisuuden määrä voidakseen nukkua rauhassa, niin kyse ei ole mistään normaalista, itsenäisestä naisesta vaan sellaisesta, joka ei kykene elättämään itseään ja lapsiaan kriisitilanteessa.