Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiantuntija varoittaa naisia: miehet piilottelevat rahojaan - toimi näin

Vierailija
30.03.2025 |

Eivätkö naiset olekaan omillaan toimeen tulevia jotka lähes kaikki tienaavat miehiään enemmän?

Kommentit (424)

Vierailija
101/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Miehet piilottelevat rahojaan sen vuoksi, että sitten kun löytyy joku uusi nainen niin ei tarvitse entisen eukon kanssa kaikkea laittaa puoliksi. Eli yksinkertaistettuna: miehet leikkivät parisuhteessa olevansa tasapuolisia, mutta eivät sitä oikeasti ole.

Muistaakseni naisille on kautta aikojen annettu neuvoksi että pitää olla oma piilokassa johon tukeutua jos tulee esimerkiksi se ero.

Miten se on naisille ok, muttei miehille?

Vierailija
102/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ne miehen rahat mulle kuulu 😂

Ei kuulu liiton aikana mutta sen päätyttyä ne mielestäsi alkaa taas kuulua.

Et selvästikään tunne mua 😎

Sinulla taisi olla aspergeria tai jotain, jos muistan oikein. Kyllä sitten kuuluu molempien rahat toisellekin osapuolelle, kun on yhteinen talous. Muuten tulee tilanne, että hyväksikäytetään toista tai toisiaan.

Se, että avaa rahatilanteensa toiselle, ei tarkoita sitä, että ne rahat olisivat yhteisiä. Se vain tarkoittaa sitä, että molemmilla on tieto siitä, paljonko pelimerkkejä on pöydällä, jotta voi muodostaa oman käsityksensä niiden reilusta jakamisesta ja jos tulee riistetyksi, pitää puoliaan. 

"se mikä on minun, on minun. Se mikä on sinun, on meidän".

Tässähän se sanottin selkeästi. Miehen on laitettava kaikki omaisuutensa pöydälle, ja sitten nainen katsoo miten miehen omaisuus jaetaan siten, että se tuntuu naisesta reilulta. Tuntuminen ja reiluus, toisin kuin esimerkiksi kulut 50-50, ovat totta kai subjektiivisia kokemuksia. Ja naisen tuntemukset reiluudesta voivat muuttua koska tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä maksan meidän perheessä enemmän koska saan enemmän palkkaa mieheeni verrattuna. Miksi en maksaisi? Se joka tienaa enemmän voi ihan hyvin maksaa perheen kuluista enemmän ihan sukupuolesta riippumatta. Mies maksoi alussa enemmän, koska opiskelin ja tienasin vähemmän. Nyt jo 15 vuotta asiat olleet toisin päin.

Tässä onkin kyse siitä, että jospa nyt saisit sitten tänään tietää, että miehelläsi on koko ajan ollut miljoonan perintö tai että hänellä oikeasti olisikin sinua suuremmat tulot. Sinä vain olet kuvitellut olevasi se varakkaampi ja siksi ottanut suuremman vastuun. 

Ei vit**taisi yhtään? Jatkaisit samaa systeemiä tiedon jälkeen?

Vaikea kuvitella tuollainen tilanne meillä, mutta todennäköisesti kyllä vituttaisi. Saattaisin potkaista tyypin ulos miljoonistaan huolimatta.

Tuo on todellisuutta monelle. Tuokin ukkeli, joka on olevinaan rikas 50 000 euronsa kanssa, esittänee köyhää ja rahatonta kotona. Vaimo voi olla vaikka kuinka huolissaan, jos mies vaikka jäisi työttömäksi, että miten hän elättää sitten heidät molemmat miehen pienempien tulojen aikana tms. 

Vierailija
104/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On syytä piilottaa kuin vaimolta rahat..minä piiloitin 50 000 vaimolta koska jo se pääsisi rahoihin käsiksi alkaisi mieletön tuhlaaminen  shoppailuun,teattereihin ja vaatteisiin..

Viisas mies piilottaa ylimääräiset rahat vaimolta

Ei mene noin. Tuo on paskamaista. 

Ei tietenkään pidä antaa omia rahoja toisen käyttöön, mutta on todella sikamaista asua yhteisessä taloudessa ja pimittää todellinen varallisuustilanne. Se on henkistä väkivaltaa, petos ja loukkaus. Se toinen muodostaa käsityksensä elämästään valheelliselle totuudelle ja taloudellinen tilanne on monelle yksi suurimmista stressitekijöistä. 

No, mun kanssa tulisi ero siinä vaiheessa, kun saisin tietää, että teet tuollaista ja asennoidut minuun noin. 

t. Nainen, jolla on itsellään puoli milliä ja kertoo sen avoimesti suhteessa, mutta ei anna sitä avoimesti toisen käyttöön

Miten palstalla onkin vain näitä ultrarikkaita naisia.

Vierailija
105/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Miehet piilottelevat rahojaan sen vuoksi, että sitten kun löytyy joku uusi nainen niin ei tarvitse entisen eukon kanssa kaikkea laittaa puoliksi. Eli yksinkertaistettuna: miehet leikkivät parisuhteessa olevansa tasapuolisia, mutta eivät sitä oikeasti ole.

Muistaakseni naisille on kautta aikojen annettu neuvoksi että pitää olla oma piilokassa johon tukeutua jos tulee esimerkiksi se ero.

Minusta ei ole ok tehdä täysin piilokassaa PAITSI VÄKIVALTAISESSA suhteessa. 

On ok kerätä omia säästöjään, jos se ei ole saatu aikaan sillä, että uskottelee toiselle, ettei pysty osallistumaan kuluihin -> feikkaa tulonsa pienemmiksi ja toinen sitten paikkaa tilannetta omistaan ja vaikka makselee matkoja, kun toinen tekeytyy rahattomaksi. 

Vierailija
106/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla taisi olla aspergeria tai jotain, jos muistan oikein. Kyllä sitten kuuluu molempien rahat toisellekin osapuolelle, kun on yhteinen talous. Muuten tulee tilanne, että hyväksikäytetään toista tai toisiaan.

Se, että avaa rahatilanteensa toiselle, ei tarkoita sitä, että ne rahat olisivat yhteisiä. Se vain tarkoittaa sitä, että molemmilla on tieto siitä, paljonko pelimerkkejä on pöydällä, jotta voi muodostaa oman käsityksensä niiden reilusta jakamisesta ja jos t

Mulla exä pelasi kaikki rahansa ja lopulta minä maksoin kaikki vuokrarästit, joita hän ei ollutkaan maksanut. Olin vielä nuori ja hölmö, mutta sinne meni yhden kesän kaikki kesätyörahat. Opein kerrasta, ettei miehiin voi luottaa.

Vierailija
107/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle selvisi erotessa, että tuleva ex-mies oli kymmenen vuotta aikaisemmin voittanut vakioveikkauksessa yli 200 000 euroa ja sijoitettuna se oli kasvanut vielä huiman summan korkoa. Tein itse tuolloin kun voitto oli ollut ja monta vuotta sen jälkeenkin kahta työtä jotta saataisiin asuntolaina maksettua, ja kituutettiin monella muullakin tavalla. Mies ulisi ja valitti aina rahasta ja istui samaan aikaan veikkausvoittonsa päällä. No, avioehtoa ei ollut enkä alkanut sitä avioliittomme viimeisinä vuosina enää allekirjoittamaan, vaikka mies yritti painostaa. Mun juristi tuon asian sitten paljasti. Olin järkyttynyt ja niin oli kyllä appi ja anoppikin.

Miksi et olisi maksanut omaa osuuttasi asunnosta?

Mistä sait käsityksen, että nainen ei olisi maksanut omaa osuuttaan asuntolainasta? Tekstissä ei kerrota sitä, että minkä verran puolisot maksoivat asuntolainasta ja elämisestä. Tekstissä kylläkin kerrottiin,  että vaimo teki pitkään kahta työtä asuntolainan maksamiseksi. Hänhän on voinut maksaa asuntolainaa enemmän kuin mies.

Vierailija
108/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin tuon jutun ja ihmettelin, että yhät vuonna 2025 mediassa naisia pidetään tyhminä elätteinä, jotka miehen pakottamina tekevät lyhennettyä työpäivää ja elävät vain lapsilleen. Mies maksaa yksin asumiskulut, vakuutukset, auton kulut ja nainen ruuat ja lasten kulut ja sitten erossa katsoo, että puolet miehen omaisuudesta kuuluu naiselle (ja koko naisen omaisuus naiselle, koska hänhän on yksin sen hankkinut).

Tämä. Täällä nämä uli-incelmiehet haukkuu naisia loisiksi, vaikka miehet niitä ovat. Myös taloudellisesti. Nainen ottaa parisuhteessa aina takkiinsa. En suostuisi jäämään äitiyslomalle tai hoitovapaalle, jos ei mies siltä ajalta korvaisi taloudellista menetystäni. Samoin, en ota urallani takkiin , tee lyhyempää työpäivää tai jää hoitamaan sairaita lapsia, jos mies ei taloudellisesti kompensoi menetyksiäni. Samoin en suostuisi maksamaan ns juoksevia menoja , sa

Tulihan sieltä ne vakio uliulit ja incelit. Saatiin tämäkin ketju taas paskottua.

Vierailija
109/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tollaisesta kuullutkaan? Missä tällaisia neuvoja jaellaan?

Vierailija
110/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen ja demarin käsi on aina toisen taskussa ;)

Ja miehen naisen housuissa. Joten?

Eli jokainen nainen on maksullinen prostituutti. Jos, jos pelkkää seksiä ajattelee, parisuhteessa se tulee kalleimmaksi ja loppuu kuitenkin jossain vaiheessa.

Miksi haukut naisia palstalla? Jos ikinä haluat parisuhteeseen, muuta asennettasi. 

Miksi naiset haukkuvat miehiä? Puututko samalla asenteella niiden puheisiin?

Et? Miksi et?

Vierailija
111/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että avaa rahatilanteensa toiselle, ei tarkoita sitä, että ne rahat olisivat yhteisiä. Se vain tarkoittaa sitä, että molemmilla on tieto siitä, paljonko pelimerkkejä on pöydällä, jotta voi muodostaa oman käsityksensä niiden reilusta jakamisesta ja jos tulee riistetyksi, pitää puoliaan. 

"se mikä on minun, on minun. Se mikä on sinun, on meidän".

Tässähän se sanottin selkeästi. Miehen on laitettava kaikki omaisuutensa pöydälle, ja sitten nainen katsoo miten miehen omaisuus jaetaan siten, että se tuntuu naisesta reilulta. Tuntuminen ja reiluus, toisin kuin esimerkiksi kulut 50-50, ovat totta kai subjektiivisia kokemuksia. Ja naisen tuntemukset reiluudesta voivat muuttua koska tahansa.

Katsos kun naisillakin on rahaa. Kaikilla läheisillä ystävilläni varallisuus on kuusi- tai seitsemännumeroinen. Itselläni on 500 000 euron varallisuus. Ja kyllä, haluan että sen käyttäminen yhteiseen talouteen tapahtuu oikeudenmukaisesti eikä niin, että mies esittää köyhää ja minä näin maksan asuntomme yksin tms. 

Vierailija
112/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika raju yleistys. En piilottele mitään rahoja vaimoltani enkä missään tapauksessa edes harkitse "uuden naisen" etsimistä. Enkä ole ainoa tällainen, elämänmittaisia liittoja on edelleen.

-Mies

Vierailija
113/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On syytä piilottaa kuin vaimolta rahat..minä piiloitin 50 000 vaimolta koska jo se pääsisi rahoihin käsiksi alkaisi mieletön tuhlaaminen  shoppailuun,teattereihin ja vaatteisiin..

Viisas mies piilottaa ylimääräiset rahat vaimolta

Ei mene noin. Tuo on paskamaista. 

Ei tietenkään pidä antaa omia rahoja toisen käyttöön, mutta on todella sikamaista asua yhteisessä taloudessa ja pimittää todellinen varallisuustilanne. Se on henkistä väkivaltaa, petos ja loukkaus. Se toinen muodostaa käsityksensä elämästään valheelliselle totuudelle ja taloudellinen tilanne on monelle yksi suurimmista s

Miten palstalla onkin vain näitä ultrarikkaita naisia.

Ei ole mitenkään ultrarikasta. 

t. Puoli miljoonaa, Espoon keskiluokkaa

Vierailija
114/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oltu naimisissa.

33 vuotta erittäin saidan ihmisen kanssa.

Hänen vanhemmat molemmat saitoja niin poika peri tämän piirteen molemmilta.

Jämtisti maksoin puolet kaikesta, vaikka olin äityislomalla.

Lasten harrastukset, vaatteet, viikkorahat meni mun taskusta. Ulkomaanmatkat, äijä makso vaan oman reissunsa. Noutoruuat, söi kyllä hyvällä ruokahalulla.

Toi saituus paheni vuosien varrella.

Minä en kyennyt säästämän palkastani mitään.

Joskus jouduin lainaamaan häneltä rahaa kun olin äityislomalla, aina maksoin takasin.

Olin 19 vee kun mentiin yhteen, syytän nuoruuttani ja kokemattomuuttani.

En tiedä paljoko kerkes säästää näinä vuosina.

Saituus on sairautta.

MItä sillä on väliä paljonko se kerkesi säästämään? Säästihän sinäkin kun et maksanut asunnosta kuin puolet.

Eli asunto on ainut, joka maksettiin puoliksi, kaikki muut perheen menot (lasten harrastukset, vaatteet, retket..) naisen lompakosta. Millä logiikalla tuo on tasapuolinen jako?

Vierailija
115/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen ja demarin käsi on aina toisen taskussa ;)

Ja miehen naisen housuissa. Joten?

Eli jokainen nainen on maksullinen prostituutti. Jos, jos pelkkää seksiä ajattelee, parisuhteessa se tulee kalleimmaksi ja loppuu kuitenkin jossain vaiheessa.

Miksi haukut naisia palstalla? Jos ikinä haluat parisuhteeseen, muuta asennettasi. 

Miksi naiset haukkuvat miehiä? Puututko samalla asenteella niiden puheisiin?

Et? Miksi et?

Naiset eivät valita sitä, että ovat pakosti sinkkuja. 

Eri

Vierailija
116/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei ole ok tehdä täysin piilokassaa PAITSI VÄKIVALTAISESSA suhteessa. 

On ok kerätä omia säästöjään, jos se ei ole saatu aikaan sillä, että uskottelee toiselle, ettei pysty osallistumaan kuluihin -> feikkaa tulonsa pienemmiksi ja toinen sitten paikkaa tilannetta omistaan ja vaikka makselee matkoja, kun toinen tekeytyy rahattomaksi. 

Nainen kuppaamassa miehen rahoja käyttöönsä on taloudellista väkivaltaa

Vierailija
117/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle selvisi erotessa, että tuleva ex-mies oli kymmenen vuotta aikaisemmin voittanut vakioveikkauksessa yli 200 000 euroa ja sijoitettuna se oli kasvanut vielä huiman summan korkoa. Tein itse tuolloin kun voitto oli ollut ja monta vuotta sen jälkeenkin kahta työtä jotta saataisiin asuntolaina maksettua, ja kituutettiin monella muullakin tavalla. Mies ulisi ja valitti aina rahasta ja istui samaan aikaan veikkausvoittonsa päällä. No, avioehtoa ei ollut enkä alkanut sitä avioliittomme viimeisinä vuosina enää allekirjoittamaan, vaikka mies yritti painostaa. Mun juristi tuon asian sitten paljasti. Olin järkyttynyt ja niin oli kyllä appi ja anoppikin.

Tämä ei ole mitenkään mahdollista koska puolisot näkevät toistensa tulot verotuspäätöksestä.

Nehän tulevat Oma veroo, nettiin.

Eikä niissä  mitään pankkitilen saldoja ole.  

Hyvätuloiset, koulutetut miehet voivat kevyesti piilottaa vaimoiltaan rahaa.  

On useampi pankkitili ja eri pankissa, kuin perheen yhteinen tili.    Sinne on helppo siirtää rahaa.  

Miehellä voi olla rahasto-osakesijoituksia, joista tulee korkoja sille toiselle tilille.

Mies voi valhdella menoistaan vaimolle, joitain juttuja, liioitella niitä, jos vaimo ihmettelee miehen rahanmenoja.  Mutta mies  voi siirtää varoja  sille toisen pankin tilille, sinne sitä katoaa.

Monetkin miehet maksavat elatusmalsuja au-lapsista, EIKÄ vaimo tiedä asiasta mitään.

Vaimo voi saada tietää asian vasta sitten, jos mies kuolee ennen häntä, ja perukirjoituksessa saa tietää, että miehellä on muitakin lapsia.

Ja varsin monet miehet, käyvät jatkuvaa osakekauppaa, vaimolta salassa.

Ei ne miehet aina sillä tietokoneella yömyöhään töitä tee tai palaa.    He tekevät osakekauppoja iltayön rauhallisuudessa.

Vierailija
118/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on avioehto, joka sulkee puolison kokonaan avio-oikeuden ulkopuolelle. Silloin on ihan se ja sama, paljonko mies piilottaa rahojaan, ne eivät minulle kuulu. Ja sama päinvastoin.

Ymmärräthän, että tämä koskee vain omaisuutta joka on saavutettu ennen avioliittoa

Höpö höpö

"Puolisot saattavat hankkia omaisuutta myös yhteiseen omistukseen avioliiton aikana. Yhdessä hankittu omaisuus jaetaan tällöin yleisesti tasan puolisoiden kesken."

- Minilex

Niin? tämä ei liity MITENKÄÄN siihen että myös avioliiton aikana hankittu omaisuus on sen joka sen omaisuuden hankkii. Eli on miehen omaisuutta, naisen omaisuutta JA yhteistä omaisuutta.

Vierailija
119/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saituus on sairaus.

Vierailija
120/424 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika raju yleistys. En piilottele mitään rahoja vaimoltani enkä missään tapauksessa edes harkitse "uuden naisen" etsimistä. Enkä ole ainoa tällainen, elämänmittaisia liittoja on edelleen.

-Mies

Onneksi varmaan yli puolet miehistä on normaaleja, mutta tämä ketjukin osoittaa, ettei ole mitenkään yksittäistapauksia miehet, jotka pimittävät varallisuuttaan ja kokevat olevansa täysin oikeutettuja siihen.