Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys omasta vapaa-ajasta lapsiperheessä?

Vierailija
30.03.2025 |

Olen jo pitkään miettinyt onko tämä normaalia että vaimo kiukuttelee mun salilla käynneistä joita on siis 2-3 krt viikossa.

Aikaisemmin kävin illalla yhdeksän jälkeen kun lapset olivat jo nukkumassa, mutta siitäkin tuli sanomista kun olen aina iltaisin pois. (Edelleen 1,5h kolme krt viikossa) muina päivinä kotona.

Nyt olen alkanut käymään aamuisin kun muut vielä nukkuvat niin tämäkään ei ole hyvä koska en sitten jaksa valvoa illalla myöhään (menen noin klo 22 nukkumaan)

Haluan liikuntaa elämääni, mutta aivan järjetöntä ettei toinen osapuoli hyväksy sitä tai saa aina tuntemaan syyllisyyttä.

Miten te muut, onko teillä ns. Omaa aikaa ollenkaan? 

Kyselee mies, 3.v ja 6.v isä

Kommentit (429)

Vierailija
261/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvuuteen on saatavilla apua. Jos olette perheenä yhdessä kaiken muun ajan paitsi sen, kun olet töissä ja sen 4,5h, jonka olet salilla, ei kukaan muu kuin läheisriippuvainen tee asiasta ongelmaa. 

Vierailija
262/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että miehet osaa olla typeriä. Väännetään sitten rautalangasta.

VAIMO HALUAA ETTÄ VIETÄT AIKAA HÄNEN KANSSAAN MYÖHÄÄN ILLALLA ,

ei mennen nukkumaan klo 22 kuin joku papparainen

mitähän tämä voisi tarkoittaa??? Nyt jätki käteen. Anne vaimolle huomiota ja lempeä ja lopeta kitinä

Ap on ILLALLA kotona, jos sä pääset joskus töihin niin tajuat että tuo on ihan normaali nukkumaanmenoaika. 

Moi ap, miksi puhut itsestäsi jatkuvasti kolmannessa persoonassa?

Me ollaan ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä ja mennään nukkumaan puolen yön

Onko tämä ihan täysjärkisen tekstiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kun et osaa lainata siten, että näkisi, mihin viittaat. 

Vierailija
264/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mun ongelma jos et osaa painaa näytä aiemmat lainaukset kohtaa.

Vierailija
265/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mun ongelma jos et osaa painaa näytä aiemmat lainaukset kohtaa.

Osasin kyllä, mutta silti ei näkynyt, mihin viittasit. Täällä pitää irrottaa lainattu viesti pidemmästä ketjusta, jos haluaa että muutkin näkevät, mihin viestiin vastaat. 

Vierailija
266/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap, miksi puhut itsestäsi jatkuvasti kolmannessa persoonassa?

Me ollaan ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä ja mennään nukkumaan puolen yön

//

Tuo on viimeisin osa tekstiä joka näkyy, kun painaa "näytä enemmän" Tämä sinulle, joka kyselit täysijärkisyydestä. 

Vierailija
267/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän mikä tähän on syynä, vaimo ei tykkää että sinä olet/sinusta tulee urheilullisen näköinen kun hän ei itse jaksa tehdä mitään. 

Pelkää että kohta vaihdat hänet paremman näköiseen.

Koettu on, itse aloin kunnolla treenaamaan juoksua niin sama meteli syntyi, pitääkö sun aina lähteä (ja huom mulla meni alle tunti siitä kun kävin juoksemassa kympin) 

Otin lapset aina mukaan pyöräilemään joten ei ollut siitäkään kyse. Kohta alkoivat kyselyt onko joku toinen kun niin kovin treenaan, ja tätä jatkui sitten kyllästymiseen asti

Vierailija
268/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo kuulostaa tyrannilta, ei normaali ihminen kiellä puolisoltaan liikuntaa. 

Vierailija
269/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia vastauksia on ap saanut!

Minun korvaani ap kuulostaa ihanne mieheltä! 

Vierailija
270/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai Vaimo pääsee jos haluaa.

Yleensä hän tykkää lukea kirjaa, ommella tms muuta tekemistä

mitä voi tehdä kotona. Minä olen iltaisin lasten kanssa kun pääsen töistä.

haista p.ska

3- ja 6- vuotiaiden kanssa mitään syventyneesti lueta metelissä kotona

- KATO KATO

- ANNA SITÄ ANNA TÄTÄ

- AINIIN PYYKIT

ommella mitä v.ttua 

Tää on miehen kirjoittama ärsytys.

Vierailija
271/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai Vaimo pääsee jos haluaa, hän ei käy töissä ja voisi vaikka päivisin viedä lapset lähellä olevaan mummolaan muutamaksi tunniksi jos haluaa. Todella harvoin vain haluaa. 

Yleensä hän tykkää lukea kirjaa, ommella tms muuta tekemistä mitä voi tehdä kotona. Minä olen iltaisin lasten kanssa kun pääsen töistä.

ap

Todennäköisesti vaimosi kaipaa ihan sitä vastuunjakoa ja yhteistä kumppanuutta. Eli että yhdessä illalla pohditte, mitä huomenna ja tällä viikolla tapahtuu. Kumpi käy kaupassa. Mitä kesälomalla tehdään jne.

Oma aika on molemmille tärkeää, mutta tavallaan sen oman ajan ja lapsiarjen keskellä pitää myös jaksaa se arjen vastuun jako. Siltä minulta ehkä tuo vaimosi harmitus tulee, eli siitä ettet jaksa tavallaan treenien, työn ja lastenhoidon yhdistelmässä olla myös hänelle kumppani ja arjen suunnittelija? 

Olisiko kuitenkin järkevintä käydä suoraan töistä siellä salilla, silloin se ei ehkä väsytä samalla ja jaksaa jutella iltaisin puolison kanssa, miten päivä on mennyt ja ehkä voisit itse ehdottaa yhteisiä kivoja menoja ja juttuja koko perheelle?

Ja siis ihan itsehän voit sitä mummoa pyytää viemään vaikka sen salireissusi ajaksi lapset vaikka puistoon. Älä tee siitä vain puolison hommaa pyytää lastenhoitoapua, jos se kuitenkin tulee selkeästi enemmän sinun tarpeista.

Vierailija
272/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi ap

Vierailija
273/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisriippuvuuteen on saatavilla apua. Jos olette perheenä yhdessä kaiken muun ajan paitsi sen, kun olet töissä ja sen 4,5h, jonka olet salilla, ei kukaan muu kuin läheisriippuvainen tee asiasta ongelmaa. 

Miksi ap halunnut vaimon ja kaksi lasta?

koska homo kaapissa

Vierailija
274/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen päivä harrastaminen on tosi paljon, jos se ei ole molempien elämäntyyli tai muuten yhdessä sovittu. 

Vierailija
275/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun vaimon pitäisi ymmärtää että vanhempi joka huolehtii itsestään eli jaksamisestaan on parempi vanhempi lapsilleen ja myös parempi puoliso. Liikunnan harrastaminen on palvelus teidän koko perheelle.

Mielestäni tuo määrä omaa aikaa on kohtuullista.

Toisen valvottaminen on henkistä väkivaltaa samoin kuin liika kontrollointi. Googleta lähisuhdeväkivalta niin voit kartoittaa tilannettasi ja hakea tarvittaessa apua. 

Minä tunnen kyllä aika monta vanhempaa, jotka todellakin huolehtivat itsestään ja jaksamisestaan, eivätkä ole kovin hääppöisiä vanhempia tai puolisoita.

Vierailija
276/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka toinen päivä harrastaminen on tosi paljon, jos se ei ole molempien elämäntyyli tai muuten yhdessä sovittu. 

Niin jos harrastaisi joka toinen päivä, ap harrastaa säännöllisesti tiistaisin ja torstaisin sekä silloin tällöin viikonloppuna samalla kun on lapsen harrastus.

Ei kyllä kuulosta paljolta! Voisiko tosiaan olla kyse siitä että vaimoa harmittaa kun hän ei itse jaksa olla niin sporttinen! 

Vierailija
277/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai Vaimo pääsee jos haluaa.

Yleensä hän tykkää lukea kirjaa, ommella tms muuta tekemistä

mitä voi tehdä kotona. Minä olen iltaisin lasten kanssa kun pääsen töistä.

haista p.ska

3- ja 6- vuotiaiden kanssa mitään syventyneesti lueta metelissä kotona

- KATO KATO

- ANNA SITÄ ANNA TÄTÄ

- AINIIN PYYKIT

ommella mitä v.ttua 

Tää on miehen kirjoittama ärsytys.

Siis mikä hullun vastaus tää on? Ap sanoo että lasten kanssa kunnolliseen töistä ki joku vastaa haistattemalla

Vierailija
278/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi ap

Moi läski vaimo! Kannatais sunkin mennä salille ni ei tarvis muita kadehtia, kaikki ei tykkää maata sohvalla ja vetää jäätelöä

Vierailija
279/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin jos harrastaisi joka toinen päivä, ap harrastaa säännöllisesti tiistaisin ja torstaisin sekä silloin tällöin viikonloppuna samalla kun on lapsen harrastus.

Ei kyllä kuulosta paljolta! Voisiko tosiaan olla kyse siitä että vaimoa harmittaa kun hän ei itse jaksa olla niin sporttinen! 

Kolme päivää viikossa seitsemästä on aikalailla joka toinen päivä. Ei toki täysin täsmällinen ilmaus.

Vierailija
280/429 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme päivää viikossa seitsemästä on aikalailla joka toinen päivä. Ei toki täysin täsmällinen ilmaus.

Ap kertoo: harrastaa kahtena aamuna viikossa kun muut nukkuvat ja kolmas kerta toteutuu vain jos hän on viemässä lasta harrastukseen.

Keneltäkään tämä ap:n aika joka harrastukseen kuluu ole pois, huolehtii lapsista ja antaa myös vaimolle mahdollisuuden harrastaa/ tehdä omia juttujaan.

Sanoisin että on reilua👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän