Ystävätär soitti asiakseen 'en tykkää, kun koskettelet mua'.
Ollaan siis molemmat keski-ikäisiä naisia. Minulla saattaa olla tapana joskus halata tai koskea olkapäälle hyvän ystävän elkein. Läheisiä, kun ollaan. Nyt ystävätär soitti ja tuhahti ettei tykkää siitä. Miten tästä nyt eteenpäin? Hän ilmeisesti luulee, että olen jotenkin piilolesbo joka on vielä kaapissa. Nyt täytyy yrittää välttää minkäänlaista koskemista häneen. En voi olla enää oma itseni hänen seurassaan. Tunnen, että hän pitääkin minua jotenkin vastenmielisenä, mutta ei ole face to face uskaltanut kertoa sitä.
Kommentit (105)
Varmasti tuntuu pahalta, mutta kokeile ymmärtää kaveria. Sinun hyvän tahdon eleiksi tarkoitettu koskettelu ei tunnu hänestä hyvältä. Hän ei pidä sinua vastenmielisenä tai lesbona, mutta ei halua tulla kosketelluksi. Hän sanoi ääneen rajansa. Kokeile päästä mielipahasi yli niin pääset ajattelemaan asiaa hänen vinkkelistään. Voit kiittää kaveriasi rehellisyydestä.
Toisen henkilökohtaista tilaa tulee kunnioittaa. Itsekään en pidä siitä, että tullaan käden mittaan lähemmäksi ja olen tämän keskustellut ystävieni myös kanssa läpi ja osa heistä on samaa mieltä.
Toiset ihmiset eivät vaan tykkää koskettelusta, kaveria voi olla toisen kanssa ilman koskettelua. Oletko kuullut henkilökohtaisesta tilasta? Se on käsivarren mitta ihmisen ympärillä. Ihminen tuntee olonsa mukavaksi ja turvalliseksi, kun toiset ihmiset ovat sen tilan ulkopuolella. Sitä toisten henkilökohtaista tilaa pitää kunnioittaa..jos haluat olla edelleen tämän naisen kaveri, ymmärrät toisen henkilökohtaisen tilan ja pyydät anteeksi, lopetat koskettelun.
Jos et koe tehneesi mitään väärin, koskettelusta narsistimaista kontrollointia.
Etkö oo huomannu sen kaverin reaktiota, ku kosket? Nimittäin musta kyllä ainakin huomaa 😅
Ei tuo tarkoita, että hän pitäisi juuri sinua jotenkin vastenmielisenä, vaan ylipäätään koskettamista. Minäkään en pidä siitä että minua koskee kukaan muu kuin mieheni.
Minusta tuo oli häneltä hyvin rohkeaa ottaa puheeksi, ja ilmeisesti haluaa kuitenkin olla edelleen tekemisissä kanssasi, kunhan kunnioitat hänen fyysisiä rajojaan. Jos hän ei haluaisi jatkaa yhteydenpitoa, luultavasti olisi vaan lakannut pitämästä yhteyttä, tai jollain muulla verukkeella pistänyt välit poikki. Nyt hän rohkeasti kertoi ongelman, ja ilmeisesti toivoo, että ongelma ratkesi keskustelulla ja ystävyytenne voi jatkua.
Se on sitten toinen asia, jos sinä et voi kunnioittaa hänen rajojaan, koska "et voi olla oma itsesi" ja lääppimättä.
Voi olla, että asia on ahdistanut häntä jo pidempään.
Kun toinen uskaltaa kertoa, missä mättää sen sijaan, että vaan lopettaisi yhteydenpidon, on se luottamuksen osoitus.
Tuo tarkoittaa, että häntä todella häiritsee se ja hän on hautonut reagointia pitkään. Miksi olet rajaton? Miksi ihmeessä pitäisi kosketella?
Sanot että sinä koet että sun seurassa pitää nyt jännittää ja siksi et koe enää ystävyyttä luontevaksi
Kyllä sinä nyt olet se ongelma ap.
No etsi uusia ystäviä
ei kaikkia pidä lääppiä
Mikä ongelma, ap? Onko sulla pakonomainen tarve kosketella häntä?
Sulle on nyt asiasta sanottu eli ota opiksi.
Joillakin on tapana esim. halata tavattaessa. Jatkossa sitten vaan skippaat tuon yhden porukassa ja halaat vain kaikkia muita. 😂
Byää, yhyy, MINUN TUNTEET on tärkeämmät kuin muiden tunteet, nyyh!
Minä kyllä olisin lopettanut ystävyyden ap:n kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on tapana esim. halata tavattaessa. Jatkossa sitten vaan skippaat tuon yhden porukassa ja halaat vain kaikkia muita. 😂
Siitä tuleekin sitten uusi tuhahtelusoitto, "mä en tykkää kun sä sivuutat mut ja syrjit ja kiusaat".
Vierailija kirjoitti:
Byää, yhyy, MINUN TUNTEET on tärkeämmät kuin muiden tunteet, nyyh!
Niin, sen soittaneen kaverin? Totta, todella omituinen puhelu kyllä tuollainen.
Jos et voi tavata toista tai olla tekemisissä ilman koskettelua tmv. mistä toinen ei pidä niin älä ole tekemisissä. Maailma eivätkä muut ihmiset pyöri juuri sinun prsereikäsi ympärillä ja toisilla on oikeutensa rajojensa asettamiseen, pidit sinä siitä tai et.