Onko kaikella sielu?
Ollaanko me yhtä? Onko kaikella henki?
Vai kuvittelinko vain? :'(
Kommentit (41)
Sitä ei tiedä ennenkuin on kuollut ja jos sielua ei ole niin ei tiedä silloinkaan.
On, ja todellaki kaikki on yhtä, vain typerä länsimaalainen materialisti ei tajua sitä
Tuskin on, taitaa olla ihmisen keksimä henkinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ei sielua ole olemassa.
Miks sun pitää latistaa? Eikö voisi olla? Ei ilman sitä ajatusta kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sielua ole olemassa.
Miks sun pitää latistaa? Eikö voisi olla? Ei ilman sitä ajatusta kestä.
Kestä mitä? Elämähän on hyvää.
Oli miten oli, mä rakastan kaikkia teitä.
-ap
Mielestäni sielu on energian ja tietoisuuden yhdistymä. On se aika jännä ajatella että hetken tässä maailmankaikkeudessa syntyy tiedostava henki, joka sitten vaan katoaa (vai katoaako).
Kertokaapa, missä kohdassa kehoanne tietoisuutenne sijaitsee? Missä te sijaitsette kaikkien näiden solumassojen keskellä?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa, missä kohdassa kehoanne tietoisuutenne sijaitsee? Missä te sijaitsette kaikkien näiden solumassojen keskellä?
Rinnassa, solisluiden kohdalla. Ja otsassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse koen että keskellä päätä, silmien takana.
Sieluja ei ole, mutta kaikella on tietoisuus. Siksi me kaikki tiedämme, millaista jokaisen ihmisen elämä on ja todennäköisesti myös aika lähelle sen, millaista jokaisen nisäkkään elämä on, koska kokemus elämästä koostuu aistikokemuksista ja yksilöiden välillä samanlaisina toistuvista tunnekokemuksista.
Ootteko miettineet sellaista, että mistä syystä evoluutio on luonut meille valoa tunnellin päässä- kokemuksen? Eli tunteen siirtymisestä tuonpuoleiseen? Miksi se on olemassa kun sillä ei ole elämisen kanssa enää mitään tekemistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, se on niin, mutta myös rinnassa. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on aivot
Vierailija kirjoitti:
Sieluja ei ole, mutta kaikella on tietoisuus. Siksi me kaikki tiedämme, millaista jokaisen ihmisen elämä on ja todennäköisesti myös aika lähelle sen, millaista jokaisen nisäkkään elämä on, koska kokemus elämästä koostuu aistikokemuksista ja yksilöiden välillä samanlaisina toistuvista tunnekokemuksista.
Entä jos aikojen alussa olemme olleet vain energiaa, joka on sattuman kautta kerännyt ympärilleen molekyylejä joita voi hyödyntää. Näin on syntynyt ensin yksisoluisia olentoja, siitä evoluution myötä miljardin vuosien päästä vauva.fi :lle kirjoittava av-mamma, joka pohtii mitä olemme ja mistä koostumme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on aivot
Aivotkin on solumassaa ja ne tuottavat meidän tietoisuutemme.
En sielusta tiedä mutta nielu o kaikilla.
Joidenki sielu voi olla hukutettuna, jonnekin syvälle, silmissä näkyy tyhjyyttä.
Vierailija kirjoitti:
En sielusta tiedä mutta nielu o kaikilla.
Joidenki sielu voi olla hukutettuna, jonnekin syvälle, silmissä näkyy tyhjyyttä.
Olemme kehojemme vankeja, kunnes kuolema meidät vapauttaa.
Ei sielua ole olemassa.