Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On raaka ajatus että kun vanhenee niin lapset eivät tule auttamaan mitenkään

Vierailija
29.03.2025 |

En toivoi kenenkään muun kohdalle tuollaista.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On meillä hoitolaitoksia.

Anna lastesi elää tätä elämää rauhassa.

Missä?

Hoitolaitoksiin on muutaman vuoden jono eikä sinne oteta, jos kävelee.

Muistisairaiden pitää pärjätä kotona.

Vierailija
82/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille voi ilmoittaa, että testamenttaat perinnön muualle jos eivät auta vanhusta. Saavat toki lakiosan mutta puolet voi testamentata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset lapset täällä riehuvat ja syyttävät äitejään siitä  kun ovat hyvätuloisia hyvin koulutettuja "herroja ja rouvia."  Puolisot syvästi halveksivat toisen vain kansakoulun käynyttä äitiä ( niitähän suuri osa nykyvanhuksusta on) joten äitiin ei haluta olla missään yhteydessä saati auttaa.

Syyttävät kun äiti ei anna rahojaan, joku halpa asunto maakunnissa ja eläke 1500 brutto.  Siitä näytätte vaativan että hän ostaisi teille 70 000 vuodessa tienaavikle autot ja maksaisi asuntolainat kun lapsiperheiden elämä on niin tiukkaa. 

Olkaa edes rehellisiä, noin on asiat, äitinne on tehnyt sen minkä lähtökohdistaan on voinut,  teille toivonut elämän mahdollusuuksia enemmän ja täällä re päivästä haukutte ja ilkutte:  ei auteta , ei auteta, kuolkoon kämppäänsä jos ei osaa itseään auttaa.

Ei arvosteta mitään. Sitä millä kovalla työllä ovat maksaneet asuntonsa.

Miniä suvussa olisi myynyt tälläsen asunnon viidellä tonnilla "kunhan menee". Myin sen neljälläkymmenellä. Jotain arvostusta ihmisiä kohtaan. 

Vierailija
84/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille voi ilmoittaa, että testamenttaat perinnön muualle jos eivät auta vanhusta. Saavat toki lakiosan mutta puolet voi testamentata.

Jep. Oma vanhus teki jo lahjakirjan ohi perillisten.

Vierailija
85/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis lasten tulisi jättää työnsä, kotinsa, perheensä, ystävänsä, harrastuksensa eli elämänsä ja omistautua vanhemmilleen?

Inhimillisyys on sinullekin näemmä täysin tuntematon asia, kuten naisille yleensäkin.

Miksi ihmeessä nämä lasten ja vanhusten hoito- ja huoltoasiat kaatuu aina naisten ja tyttöjen päälle? Jo lapsesta tytöiltä odotetaan hoivaajan roolia ja se jatkuu hautaan saakka: hoidetaan pienempiä sisaruksia, omia lapsia, lopulta vanhoja vanhempia. Nainen venyy loputtomiin ja tekee siinä sivussa oman uran. Onko reilua?

Vierailija
86/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin että ketju oli vanhojen vanhempien auttamisesta, mutta onkin pelkkää vieraannuttamispaskaa. Yksi tuttu äiti jäi yksin jo viiskymppisenä kun tytär 18 täytettyään muutti isälleen.

Vierailija
87/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Oma vanhus teki jo lahjakirjan ohi perillisten.

Täällä kaukasemmat sukulaiset ohjaavat kesäpaikat yms. pois vieraannutetulta lapselta. Vieraannutettu ei kuulu enää "sukuun". Toki ihan fiksua kun lapsi meni sekasin tuossa hommassa.

Vierailija
88/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllähän hänkin joka ei vuosiin ole ollut yhteydessä, ei ehdi hautajaisiin,  ehtii perukirjoitukseen syyttelemään ehkä lähellä asuvaa sisarustaan tai äitinsä asioita hoitanutta että kaiken olette vieneet ja missä on äidin rahat, kaikki viety, 2000 vain pankissa arkun jälkeen.  Teille antanut, koskaan se nuuka  natku mulle rahaa antanut, yli 40 vuotta teki töitä siivoojana, kyllä siitä varmaan jäi , siivous sentään viiskymppiä tunti.  

Vierailija
89/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en aio antaa hoivaa ihmiselle, joka varasti minulta lapsuuden olemalla väkivaltainen, sadistinen ja empatiakyvytön paska.

Niin makaa kuin petaa.

Vierailija
90/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä niittää mitä kylvää. Tosin tämä pätee vain terveisiin lapsiin. Kannattaisi miettiä ajoissa, että kohtelee lapsiaan siten, että tulevat auttamaan sitten, kun itse on vanha.

Aikuisilla lapsilla on oma elämä, ei heidän vevollisuutensa ole huolehtia vanhemmistaan. Lapset eivät ole pyytäneet syntyä tänne, he eivät ole mitään velkaa vanhemmilleen.

Vierailija
91/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini aina ajatteli, että kun hän on vanha, niin me lapset autamme. Vaan kun sisareni asuu Kiinassa ja minä Briteissä, niin vaikeaa on kaupassa äidin puolesta käydä. Eikä japanilainen vaimonikaan voi täältä käsin juuri auttaa omia vanhempiaan.

Valintoja. Miksi ette jääneet synnyinseudullenne asumaan, itsekkyyttä kenties? 

Vierailija
92/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini aina ajatteli, että kun hän on vanha, niin me lapset autamme. Vaan kun sisareni asuu Kiinassa ja minä Briteissä, niin vaikeaa on kaupassa äidin puolesta käydä. Eikä japanilainen vaimonikaan voi täältä käsin juuri auttaa omia vanhempiaan.

Valintoja. Miksi ette jääneet synnyinseudullenne asumaan, itsekkyyttä kenties? 

Miksi heidän olisi pitänyt jäädä synnyinseudulleen asumaan? Miksi???

Vierailija
93/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahne sukupolvi oli ahne sukupolvi.

Vierailija
94/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahne sukupolvi oli ahne sukupolvi.

Meidän tehtävä on saada ahne sukupolvi kunnialla (ja suurilla eläkkeillä) hautaan. Sitten kaikki voi vaikka romahtaa.

Vierailija
95/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä niittää mitä kylvää. Tosin tämä pätee vain terveisiin lapsiin. Kannattaisi miettiä ajoissa, että kohtelee lapsiaan siten, että tulevat auttamaan sitten, kun itse on vanha.

Aikuisilla lapsilla on oma elämä, ei heidän vevollisuutensa ole huolehtia vanhemmistaan. Lapset eivät ole pyytäneet syntyä tänne, he eivät ole mitään velkaa vanhemmilleen.

En minä ainakaan halua, että mun lapset auttaisivat minua velvollisuudesta vaan siksi, että haluavat auttaa.

Vierailija
96/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse mistään velasta.Terve, normaalit ihmissuhteet vanhempiensa kanssa omaava lapsi haluaa olla avuksi loppuun asti. Hyväsydämisyys, vastuunkanto, se, että kun vanhempaisi hoitivat sinua ja sinut aikuiseksi aikoinaan, niin nyt on sinun vuorosi hoitaa heitä. Ei sen monimutkaisempaa. Tietenkin jokainen mahdollisuuksiensa mukaan. Itselleni tämä on itsestäänselvyys, ei mikään velka eikä taakka.

Vierailija
97/97 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me Tänne vauvalle kirjoittavat ihmiset olemme yksinäisiä, siis liitoissakin henkisesti yksinäisiä, perheen kanssa ei mitään yhteistä, ei puolison eikä lasten. Selvähän on meillä on viha myös vanhempiamme, appivanhempiamme, Prismassa nähtyjä vanhuksia  kohtaan.  Me vain odotamme muilta, esim omilta vanhuksilta apua, rahaa, myötätuntoa mutta mitään emme antaisi itse.

Kuitenkin uskon ihmisten olevan normaalimoia kuin mitä täällä vauvapalstalla vai olenko vain hyväuskoinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä