Mikä tekee ihmisestä ikäistään nuoremman oloisen?
Mikä on se seikka tai seikat mikä tekee ihmisestä ikäistään nuoremman näköisen ja oloisen? Tämä kiinnostaa siksi koska minua luullaan jatkuvasti ikäistäni nuoremmaksi. En pukeudu nuorekkaasti enkä meikkaa ja laittaudu erityisemmin, lievää ylipainoakin minulla on. Silti jatkuvasti tulee tilanteita että ikääni ihmetellään.
N45
Kommentit (87)
Vauvamaiset piirteet: isot silmät, pieni nenä, pyöreät posket, vaalea tukka.
Vierailija kirjoitti:
Vauvamaiset piirteet: isot silmät, pieni nenä, pyöreät posket, vaalea tukka.
Ja lapsekas ääni.
Neotenia, voi googlettaa. Eli lapsenomaiset piirteet säilyy aikuisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Neotenia, voi googlettaa. Eli lapsenomaiset piirteet säilyy aikuisuuteen.
mul on just toi mulla on iso pää :D mies sanoo että on outo kallo,, Ei hitsi mä olen aikuisvauva!
Hymy ja sellainen tietynlainen loiste katseessa. M43
Ääni. Olen tavannut muutaman 50-vuotiaan, joista ei kuuntelemisen perusteella voisi millään uskoa, että he ovat 50-vuotiaita. En tarkoita puhetapaa vaan ääntä sinänsä.
Kyllä ne on ne kasvonpiirteet, ei mikään muu
Kyllä se on se farmariasu ja valkoiset tennarit, jos tätä palstaa on uskominen.
Oma luja usko että mä oon joo, just näin hot. Hanki nyt mamma elämä.
Mielestäni ei ole mitään yhtä universaalia piirrettä, joka tekisi ihmisestä ikäistään nuoremman oloisen. Varmasti joitakin yleistekijöitä on, kuten hyvä iho, paksut hiukset, iloinen ja pirteä olemus, kirkkaat silmät, jne., mutta mikään näistä, tai edes kaikki yhdessä, ei tee jokaista nuoremman näköiseksi.
Toisesta ketjusta äsken luin, kuinka osa viisikymppisistä kertoo jo ns. luovuttaneen elämässä ja ettei odota elämältä enää mitään ja olettaa että parhaat vuodet on ns. takanapäin. Tällainen "luovuttaminen" näkyy ihmisessä ja vanhentaa ennen aikaisesti.
Joten sanoisin, että sellainen tietynlainen innostuneisuus ja elämänilo, kaipa se on se kuuluisa pilke silmäkulmassa, nuorentaa enemmän kuin mikään yksittäinen ulkoinen seikka.
Mikä tekee minusta farkkutakkia ja raybaneja käyttävästä miehestä noin kolmekymppisen näköisen? Siinäpä onkin teillä mammoilla ihmeteltävää, M56.
Sopiva rasvaprosentti. Isoäitini oli melko tuhti mamma, ja häntä pidettiin helposti kymmenen vuotta ikäistään nuorempana. Oli aika sileä naama, koska rasvaa sopivasti ihon alla.
Iloinen elämänasenne. Ihmiset usein kyynistyvät kun ikää tulee, joten vanhakin näyttää nuorelta jos se hymyilee ja on positiivinen.
Sopimattomuus tiettyä ikäluokkaa koskevaan mielikuvaan. Minä näytän tasan ikäiseltäni, mutta ihmiset hämääntyvät erilaisen tyylini takia.
Mulla varmaan ujous. koska kolmikymppisen oletataan olevan itsevarma ja sinut itsensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Hymy ja sellainen tietynlainen loiste katseessa. M43
Munkin piti vastata tämä. Aito hymy ja asenne ja iloisuus.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on ne kasvonpiirteet, ei mikään muu
Mä sanoisin että myös tapa liikkua. Jos kulkee kyyryssä, hitaasti, jäykästi, vaikuttaa heti vanhemmalta. Jos on kepeä askel ja ryhdikäs ihminen, vaikuttaa nuoremmalta
Pitkä tukka ehkä