Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ristiäiskutsu, mies ei aio lähteä!

Vierailija
28.03.2025 |

Sain miesystäväni kanssa kutsun ristiäisiin. Mies ilmoitti ettei aio lähteä, koska ei tunne kutsun lähettäjää tarpeeksi hyvin. Minä siis tunnen paremmin. Onko tämä teistä Ok? Menen siis yksin kun äijää ei huvita., tosi kiva. 

Kommentit (316)

Vierailija
201/316 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Haluat että kumppanisi toimii niin kuin sinä haluat. Tajuatko miten sairas lähtökohta tuo on parisuhteelle?"

Haluan olla parisuhteessa, jossa molemmat haluavat tehdä asioita toisen tueksi, iloksi ja yhteisen perheen vahvistamiseksi. Ihmisen kanssa, joka miettii asioita myös minun näkökulmastani, niin kuin minäkin hänen. Ja olen ollutkin 25 vuotta ja tarkoitus olisi jatkaa. Myös minä olen körötellyt 4 tunnin ajomatkan päähän meille molemmille vieraan ihmisen hautajaisiin kun miehelle oli tärkeä mennä äitinsä tueksi eikä halunnut mennä itsekseen. Ja mies on ollut minun ystävän lapsen ristiäisissä vaikka tuskin varsinaisesti itse tilaisuus häntä kiinnosti. 

Ootteko kierrelleet enon inttikaverin hiekkalaattiklotuttavan ystävän äidin lapsipuolen kissanristiäisissäkin?

Kyllä. Onko se jotenkin sinulta pois?

Vierailija
202/316 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin toisella kierroksella on ihanan helppoa, kun voi hyvällä omallatunnolla käydä vain omien sukulaisten juhlissa.

Muuten eletään ihan yhteistä elämää. Katse on tulevaisuudessa. Sukulaiset hoidetaan itse. Tosin meille saa aina tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/316 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vanhempana ihmisenä sanoisin, että kannattaisi mennä, sillä tämä asia tulee aina vastaan tulevaisuudessa, kun kysymys jostakin kutsusta tai menosta.  Sitä saattaa jatkua vaikka 50 vuotta , vaikka aika suurella todennäköisyydellä ei jatku kovin pitkään.

Vierailija
204/316 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua kun lukee, on taas monta hyvää syytä olla sinkku. Olisi kamalaa elää suhteessa, jossa puolison äidin hautajaiset ovat jatkossa keino kiristää puoliso osallistumaan kaikkiin sukujuhliin. Mitä hiton tukea joku tarvitsee esim. siskon poikansa ristiäisissä?

Vierailija
205/316 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään hänen ei tarvitse lähteä tuntemattomien ihmisten perhejuhliin. Mitä varten sä siitä suutut?

Kutsu on kutsu eikä käsky!

Vierailija
206/316 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toiselle on vaikeaa ja vastenmielistä lähteä tuollaisiin lähes ventovieraiden kekkereihin, ainakin sillä vaatijalla pitäisi olla jokin parempi perustelu kuin että näin "kuuluu" tehdä. Ymmärrän jos kyse on vaikka vanhemman hautajaisista, joissa puoliso tarvitsee tukea, mutta tuskin missään ristiäisissä tarvitsee. En kerta kaikkiaan kestä näitä vanhanaikaisia ajatuksia, että jotain on tehtävä vain koska näin on aina tehty. Eikö asiasta voi keskustella ilman marttyrointia ja riitelyä, ja sopia, että molemmat sopeutuvat ja tekevät kompromisseja, mutta kaikkiin kissanristiäisiin ei ole pakko osallistua vain koska muka kuuluu.

Vierailija
207/316 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyyden vastakohta on epäitsekkyys.

Ja toisen iloksi juhliin mukaan lähteminen ei ole epäitsekästä, koska?

Koska epäitsekkyys ei ole synonyymi sille, että pitää alistua kaikkeen, mitä toinen haluaa. Sitä epäitsekkyyttä voi harjoittaa myös se, joka sinne juhliin niin kovasti hinkuaa. Jos sä et pysty iloitsemaan ristiäisistä ilman, että raahaat miehesi sinne mukaan väkipakolla, älä hyvä ihminen mene koko tilaisuuteen. 

Vierailija
208/316 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja naisen ei ole mahdollista iloita juhlista ilman miestään, koska?

Vierailija
209/316 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska epäitsekkyys ei ole synonyymi sille, että pitää alistua kaikkeen, mitä toinen haluaa. Sitä epäitsekkyyttä voi harjoittaa myös se, joka sinne juhliin niin kovasti hinkuaa. Jos sä et pysty iloitsemaan ristiäisistä ilman, että raahaat miehesi sinne mukaan väkipakolla, älä hyvä ihminen mene koko tilaisuuteen. 

Ei siinä niin luekaan. Miksi toisen mieliksi juhliin lähteminen ei siis ole mielestäsi epäitsekäs teko? Ja olen ihan hetero, joten minulla ei ole miestä. 

Vierailija
210/316 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on. En ole missään väittänyt etteikö olisi. Onko sinulla jotain haasteita luetun ymmärtämisen kanssa?

Vierailija
211/316 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Haluat että kumppanisi toimii niin kuin sinä haluat. Tajuatko miten sairas lähtökohta tuo on parisuhteelle?"

Haluan olla parisuhteessa, jossa molemmat haluavat tehdä asioita toisen tueksi, iloksi ja yhteisen perheen vahvistamiseksi. Ihmisen kanssa, joka miettii asioita myös minun näkökulmastani, niin kuin minäkin hänen. Ja olen ollutkin 25 vuotta ja tarkoitus olisi jatkaa. Myös minä olen körötellyt 4 tunnin ajomatkan päähän meille molemmille vieraan ihmisen hautajaisiin kun miehelle oli tärkeä mennä äitinsä tueksi eikä halunnut mennä itsekseen. Ja mies on ollut minun ystävän lapsen ristiäisissä vaikka tuskin varsinaisesti itse tilaisuus häntä kiinnosti. 

Ootteko kierrelleet enon inttikaverin hiekkalaattiklotuttavan ystävän äidin lapsipuolen kissanristiäisissäkin?

Kyllä. Onko se jo

---------

No joo kun mulle ei riittänyt prinssinakkeja siellä kun sä roudasit koko sukusi sinne. Byäähähää

Vierailija
212/316 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä niin luekaan. Miksi toisen mieliksi juhliin lähteminen ei siis ole mielestäsi epäitsekäs teko? Ja olen ihan hetero, joten minulla ei ole miestä. 

Älä väistele. Minä en ole missään sanonut, että juhliin lähtö ei olisi epäitsekäs teko. Yritän vain saada sinua tajuamaan, että myös sinä voit olla epäitsekäs. Epäitsekkyys ei tarkoita sitä, että puolison pitää aina miellyttää sinua ja tehdä itselleen vastenmielisiä asioista vain koska SÄ HALUUT. Epäitsekkyyttä on myös se, että annat puolison jäädä kotiin etkä vedä hernettä sieraimeen, jos hän ei joka välissä haluakkaan nuolla persettäsi, vaan hänellä on ihan omakin tahto. 

Vierailija
213/316 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on. En ole missään väittänyt etteikö olisi. Onko sinulla jotain haasteita luetun ymmärtämisen kanssa?

No mitä sä sitten vänkäät epäitsekkyydestä, kun aiheena on nimenomaan se, onko ok jäädä kotiin juhlista, vaikka toinen osapuoli hinkuaa sinne ja haluaa pakottaa toisenkin mukaansa. Perusteluna sinulla oli nimenomaan, että juhliin lähdetään TOISEN ILOKSI, ei siksi että aidosti sinne haluttaisiin. 

Vierailija
214/316 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä väistele. Minä en ole missään sanonut, että juhliin lähtö ei olisi epäitsekäs teko. Yritän vain saa

Ja missäköhän kohtaa olen sanonut vetäväni herneitä sieraimeen tuollaisesta? Päin vastoin, olen erittäin iloinen siitä että puolisonikaan ei halua lähteä mihinkään kissanristiäisiin. 

Vierailija
215/316 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sairas on ihminen, joka pystyy nauttimaan juhlista, vaikka tietää, että puoliso siinä vieressä kärvistelee tuskissaan ja laskee minuutteja siihen, että pääsee pois? Onko tämä joku uusi S/M leikki vai miksi haluatte kiduttaa puolisoitanne tuolla tavalla? 

Vierailija
216/316 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sä sitten vänkäät epäitsekkyydestä, kun aiheena on nimenomaan se, onko ok jäädä kotiin juhlista, vaikka toinen osapuoli hinkuaa sinne ja haluaa pakottaa toisenkin mukaansa. Perusteluna sinulla oli nimenomaan, että juhliin lähdetään TOISEN ILOKSI, ei siksi että aidosti sinne haluttaisiin. 

Viestin aiheena on se mitä siinä viestissä lukee. Jos et halua kommentoida sitä, älä kommentoi sitä. 

Vierailija
217/316 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä väistele. Minä en ole missään sanonut, että juhliin

Miksi sä kysyt tuollaista, jos et itsekään halua juhliin mennä?

Vierailija
218/316 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi en saisi lähteä johonkin juhliin ihan vain puolisoni iloksi vaikka en välttämättä itse tilaisuudesta niin välittäisikään? Millä tapaa se on sinulta tai keneltäkään muulta pois?

Vierailija
219/316 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viestin aiheena on se mitä siinä

Keskustelupalsalla kommentoidaan aloitusta. Se, että lainaan sinun viestiäsi ei tarkoita, että minun pitää länkyttää ohi aiheen. 

Vierailija
220/316 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nainen ja aika usein skippaan yhteiset juhlakutsut. Miehen puolelta noita kutsuja tulee enemmän ja osallistun jos sopii omiin aikatauluihin ja huvittaa/jaksaa. Ellei sovi niin mies menee yksinään. Sama toisinpäin, mies lähtee mukaan jos haluaa, ehtii tai jaksaa. Meillä toimii näin enkä näe asiassa mitään outoa.