Ristiäiskutsu, mies ei aio lähteä!
Sain miesystäväni kanssa kutsun ristiäisiin. Mies ilmoitti ettei aio lähteä, koska ei tunne kutsun lähettäjää tarpeeksi hyvin. Minä siis tunnen paremmin. Onko tämä teistä Ok? Menen siis yksin kun äijää ei huvita., tosi kiva.
Kommentit (316)
Keskustelupalsalla kommentoidaan aloitusta. Se, että lainaan sinun viestiäsi ei tarkoita, että minun pitää länkyttää ohi aiheen.
Okei, internet on sinulle uusi ja vieras asia. No ei se mitään, oppia ikä kaikki 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyyden vastakohta on epäitsekkyys.
Ja toisen iloksi juhliin mukaan lähteminen ei ole epäitsekästä, koska?
Ja naisen ei ole mahdollista iloita juhlista ilman miestään, koska?
Tietysti on. En ole missään väittänyt etteikö olisi. Onko sinulla jotain haasteita luetun ymmärtämisen kanssa?
No mitä sä sitten vänkäät epäitsekkyydestä, kun aiheena on nimenomaan se, onko ok jäädä kotiin juhlista, vaikka toinen osapuoli hinkuaa sinne ja haluaa pakottaa toisenkin mukaansa. Perusteluna sinulla oli nimenomaan, että juhliin lähdetään TOISEN ILOKSI, ei siksi että aidosti sinne haluttaisiin.
Kuka sinua on kieltänyt lähtemästä?
No sehän tästä nyt vielä puuttuisi että joku koittaisi sitä kieltää, mutta kovin se näyttää käyvän ihmisille tunteisiin jos joku haluaa niin tehdä.
"Ja miksi en saisi lähteä johonkin juhliin ihan vain puolisoni iloksi vaikka en välttämättä itse tilaisuudesta niin välittäisikään? Millä tapaa se on sinulta tai keneltäkään muulta pois?"
-------
No sä söit siellä kissanristiäisissäkin toisten eväät roudatessasi ahterisi sinne.
Miks varten?
Vierailija kirjoitti:
Jos toiselle on vaikeaa ja vastenmielistä lähteä tuollaisiin lähes ventovieraiden kekkereihin, ainakin sillä vaatijalla pitäisi olla jokin parempi perustelu kuin että näin "kuuluu" tehdä. Ymmärrän jos kyse on vaikka vanhemman hautajaisista, joissa puoliso tarvitsee tukea, mutta tuskin missään ristiäisissä tarvitsee. En kerta kaikkiaan kestä näitä vanhanaikaisia ajatuksia, että jotain on tehtävä vain koska näin on aina tehty. Eikö asiasta voi keskustella ilman marttyrointia ja riitelyä, ja sopia, että molemmat sopeutuvat ja tekevät kompromisseja, mutta kaikkiin kissanristiäisiin ei ole pakko osallistua vain koska muka kuuluu.
AAMEN! On henkistä väkivaltaa luoda tuollaisia "sinun kuuluu lähteä juhliin, koska meidän suvussa on aina parit osallistuneet yhdessä" sääntöjä. Parisuhteessa on kaksi itsenäistä ihmistä, joilla kummallakin on oma tahto. Ja sitä toisen tahtoa pitää kunnioittaa, vaikka se ei vastaisi omaa tahtoa. Todella lapsellista toimintaa, jos johonkin ristiäisiin ei pysty menemään ilman, että mies tulee pitämään kädestä kiinni. Vai onko kyse pohjimmiltaan siitä, että sinne juhliin ei kehdata mennä yksin, koska sittenhän kaikki luulisi, että mä en saa miestä ja sehän hei niinku sitten tosi noloooo.....
Vierailija kirjoitti:
"Ja miksi en saisi lähteä johonkin juhliin ihan vain puolisoni iloksi vaikka en välttämättä itse tilaisuudesta niin välittäisikään? Millä tapaa se on sinulta tai keneltäkään muulta pois?"
-------
No sä söit siellä kissanristiäisissäkin toisten eväät roudatessasi ahterisi sinne.
Miks varten?
En tiedä minkälaisia juhlia teidän lähipiirissä järjestetään, mutta meillä päin ei juhliin tarvitse vieraiden tuoda omia eväitä.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelupalsalla kommentoidaan aloitusta. Se, että lainaan sinun viestiäsi ei tarkoita, että minun pitää länkyttää ohi aiheen.
Okei, internet on sinulle uusi ja vieras asia. No ei se mitään, oppia ikä kaikki 👍
Niin, että internet on uusi ja vieras asia, koska en toimi niin kuin sinä haluat vaan keskustelen ketjun aiheesta? No ei se mitään. Voidaan me niinkin sopia, jos se helpottaa oloasi.
"No sehän tästä nyt vielä puuttuisi että joku koittaisi sitä kieltää, mutta kovin se näyttää käyvän ihmisille tunteisiin jos joku haluaa niin tehdä. "
------
Jatkossa otat omat prinssinakit kyllä mukaan jos roudaat puolisosikin ja koko sukusi sinne mässäämmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-------
Miks varten?
En tiedä minkälaisia juhlia teidän lähipiirissä järjestetään, mutta meillä päin ei juhliin tarvitse vieraiden tuoda omia eväitä.
Oi miten noheva poika meillä on täällä kommentoimassa! Eiköhän mammat anneta kaikki oikein raikuvat aplodit tälle järjen jättiläiselle!
Vierailija kirjoitti:
"No sehän tästä nyt vielä puuttuisi että joku koittaisi sitä kieltää, mutta kovin se näyttää käyvän ihmisille tunteisiin jos joku haluaa niin tehdä. "
------
Jatkossa otat omat prinssinakit kyllä mukaan jos roudaat puolisosikin ja koko sukusi sinne mässäämmään.
Sillähän on jatkuvasti prinssinakki mukanaan. Pöksyissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-------
Miks varten?
Meil järjestetään kaverin isän bonuslapsen hiekkalaatikkotuttavan eskaritädin pojan kissanristiäisiä esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, että internet on uusi ja vieras asia, koska en toimi niin kuin sinä haluat vaan keskustelen ketjun aiheesta? No ei se mitään. Voidaan me niinkin sopia, jos se helpottaa oloasi.
Ei, vaan internet vaikuttaa sinulle vieraalta asialta koska et toimi kuten internetissä normaalisti toimitaan. Ihan jostain tuolta 80-luvun nyytisten netiketin ajoilta on ollut tapana kommentoida nimenomaan sitä asiaa jota lainaa, eikä vaan lainata jotain random tekstipätkää ja kuitenkin sitten keskustella jostain muusta.
Mies on kutsuttu pakosta. Itsekin kutsuin joitain kaverien miehiä, oli todella hyvä etteivät kaikki tulleet, en tunne heitä juurikaan eivätkä merkitse minulle oikeasti mitään.
Vierailija kirjoitti:
------
Enpä taida ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-------
Miks varten?
Oi miten noheva poika meillä on täällä kommentoimassa! Eiköhän mammat anneta kaikki oikein raikuvat aplodit tälle järjen jättiläiselle!
Eipä taideta antaa.
Voisin pahastua jos kyseessä esim siskonlapseni ristiäiset, jolloin oletan, että hän haluaa (jos vaikka vain minun iloksenikin) osallistua. En olettaisi miehen vastentathoisesti osallistuvan esim jonkun vain kaverin tai tutun lapsen ristiäisiin, kertoisin kohteliaasti että hän ei valitettavasti pääse muiden sitoumusten takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-------
Miks varten?
Meil järjestetään kaverin isän bonuslapsen hiekkalaatikkotuttavan eskaritädin pojan kissanristiäisiä esimerkiksi.
Okei.
Kuka menee ystävän lapsen ristiäisiin ylipäätään? En ole ollut kenenkään ystävän/kaverin lapsien ristiäisissä ellen ole ollut kummi. Ristiäisiin kutsutaan isovanhemmat, kummit ja ehkä muita lähisukulaisia (tädit, sedät), jos haluaa. Mun lapsien ristiäisissä oli vaan isovanhemmat ja kummit, ei mun eikä miehen sisaruksia, ei lapsen serkkuja jne.
En siis ihmettele, jos mies ei halua jonkun sun ystävän lapsen ristiäisiin, jollette ole kummeja? Ja tuskin olette, jos mies ei tunne heitä. Ja kun jotkut sanoneet, että näin tutustuu toisen puoliskon ystäviin jne niin voihan tutustua joskus muullon kuin ristiäisissä?? Jos ei kylään, niin vaikka joku yhteinen tekeminen muualla kun jonkun kotona jne. En tiedä lähtiskö mies sinnekään, mut ei nyt ristiäisiin tarvi lähtä. Hyvin voit mennä yksin.
Mä en aina jaksa lähteä edes mun miehen lähisuvun "puutarhajuhliin" miehen vanhemmille. Keksivät juhlan aihetta, et saavat sisarukset ja serkut kokoon. Ei oikein nappaa..ja kun mies haluaa olla siellä joskus tuntitolkulla, niin mielummin jään kotiin mitä oon ruinaamassa, et lähetään jo. Saa olla rauhassa sisarustensa kanssa. Välillä oon ollut, mut ei aina huvita. Tai jotkut joululounaat, äitienpäivänä käymään tms. Meen mielummin vaikka joku tavallinen viikonloppu, kun siellä ei ole ketään muita kuin miehen vanhemmat. Mies meni myös yksin veljen poikansa rippijuhliin. Tai otti se lapset mukaan, mä jäin kotiin. Mä oon vähän semmonen et välillä ilmaannun, välillä en. Tuskin kukaan enää ihmettelee, jos en ole paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan internet vaikuttaa sinulle vieraalta asialta koska et toimi kuten internetissä normaalisti toimitaan. Ihan jostain tuolta 80-luvun nyytisten netiketin ajoilta on ollut tapana kommentoida nimenomaan sitä asiaa jota lainaa, eikä vaan lainata jotain random tekstipätkää ja kuitenkin sitten keskustella jostain muusta.
Voi poikapieni. Ihan on kuule normaalia toimintaa, että vauvapalstalla keskutellaan ketjun aiheesta eikä luoda mitään omia sääntöjä siitä, mitä miten saa tai ei saa toimia. Näin on ollut jo vuodesta 1998, kun tämä palsta perustettiin. Se, miten sinä toimit muualla internetissä ei muuta vauvapalstan tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-------
Miks varten?
Joo ja kolminkertainen huraa huuto. N , Y , T nyt:
Huraa!
Huraa!
Huraa!
Kuka sinua on kieltänyt lähtemästä?