Raivostuttavat kaksoissukunimet
Asiakaspalvelussa näihin törmää jatkuvasti, mikä laittaa vaimon ottamaan sukunimekseen vaikka Holmberg-Vihreävuori? Jos miehellä on niin heikko itsetunto että naisen on otettava hänenkin sukunimensä väliviivalla lisäksi, missä muissa asioissa huono itsetunto tulee esiin?
Jos nainen haluaa vaikkapa harvinaisuussyistä pitää oman sukunimensä, ei siihen miehen nimeä enää ole ideaa lisätä. Ja jos siitä omasta sukunimestä luopuminen ilman mitään syytä on naiselle vaikeaa, voidaan taas ajatella mikä muukin asia tulee suhteessa olemaan yhtävaikeaa.
Kommentit (165)
Karmeimpia sotkuja saadaan kun yhdistetään suomalainen ja ruotsinkielinen nimi.
Eiköhän jokainen ota juuri sen nimen, jonka haluaa. Itse.
Paras kun ei mene naimisiin niin ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Väärin tehty. Kyllä vauvapalstan narsistin ärsyttämisen välttämiseksi yhden nimen on riitettävä.
Yhtä vaikeaa kirjoitetaan erikseen.
Anna-Kyllikki Keski-Vuorela-Ala-Anttilainen
Mikä saa sinut luulemaan, että mies vaatii naista yhdistämään miehen nimen omaansa? Koskaan en ole tuolla tavalla ajatellut. Ihan ovat itse tuntemani naiset ottaneet kaksoisnimen tai pelkästään miehen sukunimen.
Vierailija kirjoitti:
Karmeimpia sotkuja saadaan kun yhdistetään suomalainen ja ruotsinkielinen nimi.
Hannes Björninen..
?
Vierailija kirjoitti:
Epäilenpä. Noiden nimihirvitysten taustalla lienee useimmiten jokin kompromissi, kun mies ei voi suosiolla antaa naisen olla sen niminen kuin on. Miksi muuten joku olisi jokin alamöttölä-keskihäyhä.
Eiks se oo ihan ok ottaa miehen sukunimen kun se on britti : )
Jokainen päättää nimistään itse. Raivostutti ap:ta tai ei.
Mielikki Alahuhdanperäläinen-af Tötterström. Hyvä siinä sitten soitella virastoihin ja esitellä itsensä
Vierailija kirjoitti:
Eiks se oo ihan ok ottaa miehen sukunimen kun se on britti : )
Niin siis suomalaisen miehen nimeä en ikinä ottais, koska oon feministi : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilenpä. Noiden nimihirvitysten taustalla lienee useimmiten jokin kompromissi, kun mies ei voi suosiolla antaa naisen olla sen niminen kuin on. Miksi muuten joku olisi jokin alamöttölä-keskihäyhä.
Mikä hiton pakkomielle sulla on tohon, että mies muka jotenkin määräisi? Tule sieltä 1800-luvulta nykyaikaan, tollo.
On sullakin ongelmat. Ihan itse otin yhdysnimen, mikään ei ole ollut vaikeaa, eikä miehellä ole huono itsetunto. On oikein menestynyt ja hyvä mies. Avioliittokin on kestänyt jo yli 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
On sullakin ongelmat. Ihan itse otin yhdysnimen, mikään ei ole ollut vaikeaa, eikä miehellä ole huono itsetunto. On oikein menestynyt ja hyvä mies. Avioliittokin on kestänyt jo yli 20 vuotta.
Osasi sinullakin.
Yhdysnimien takana harvemmin on mies, vaan itse nainen, joka luulee, että kaksoissukunimi on jotenkin hienompi .
Onpa siinäkin taas ongelma.