Olen 55 v ja kirjahylly on täynnä kirjoja, vasta nyt tajuan miten typerää niiden ostaminen on ollut
Olisin samoilla rahoilla voinut syödä ja matkustaa. Jotkut toki oli opiskelun takia ostettava.
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostamalla kirjoja tuet suomalaista kulttuuria. Minulle se on iso tekijä.
Mieluummin ostan kirjan kuin syön pari hampparia ja juon kokista tai syön ulkona.
Lisäksi, kun luen haluan tehdä alleviivauksia, mikä ei käy kirjaston kirjoihin. Luen enimmäkseen tietokirjoja, mikä näyttää täällä olevan harvinaista.
Täällä luetaan lähinnä Enni Mustosta ja mitä höpöä niitä on.
Voit kuule ihan lahjoittaa rahaa kulttuurijärjestöille.
Niin voinkin ja niin voisit sinäkin jos töissä kävisit etkä vaan söis koko ajan.
Muuton yhteydessä heitin oman kirjakokoelman roskiin, turhaan vie tilaa kun ei niitä toista kertaa lue jos kerran lukenut.
Tabletin ostettuani en enää perinteisiä kirjoja huoli, paljon halvempiakin e-kirjoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kympin maksaneen kirjan hinnalla ei pitkälle matkustella. Jos olisit ostanut jokaisen kirjan sijasta perjantaipullon, olisit varmasti viettänyt kivassa hiprakassa jokusen tunnin per kirja, mutta arvelen, että ei se hiprakka sinulta jäänyt kirjan ostamisen vuoksi hankkimatta.
Minä olen muutaman vuoden sinua vanhempi ja olen oikein iloinen siitä, että minulla on ison seinän kokoinen kirjahylly täynnä kirjoja odottelemassa lukemista. Suurimman osan olen lukenut, mutta sieltä vanhemmasta päästähän ne unohtuvat eli pitää lukea uudelleen.
Jänniä nämä kirjoja ja kirjahyllyjä koskevat keskustelut: pikkuruisella provokaatiolla saa hurjan pitkän ja tulisen ketjun lukeakseen.
Hki-Tallinna 15 e. Sieltä bussilla Puolaan 30 e.
Niin? Ja sitten?
kirjapaino ja taidegrafiikan tekniikat on osittain samoja, joissain harvinaisis kirjois myös grafiikan lehtiä ja pieni painos kun joku kommentoi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse "löydän" kirjastostani jo luettuja kirjoja uudelleen ja uudelleen. Erikoinen ajatuskin että katuisi kirjojen hankkimista.
No ap on mikä on, lukutaidoton ruokaa priorisoiva piennisäkäs, ehkä sopuli. Vaellusvietistä päätellen.
😂 Tämä oli aivan liian hyvä suhteessa tämän ketjun avaukseen, jonkun jonnen keksimään provoon.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kirjat saa käytännössä kirjastosta.
Niin, muttei välttämättä kotimaisesta kirjastosta.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Multa vielä ex varasti kalliita kappaleita. Mutta, se oli sitä aikaa.
Ei olisi meidän nuoruudessa ikinä voinut edes kuvitella, että tulee netti josta löytyy kaikki. Tätä ei vaan voinut tietää. Kirjahylly on yhä tuossa, vähän kuin äänieristeenä kerrostalonaapurin seinää vasten. Kirjoja on yhä paljon, mutta se on sama kaikilla. Paitsi niillä jotka ei koskaan lukeneet. Muuten, Finlandiakirja voi ottaa vanhoja kirjoja
Netistä ei todellakaan löydy kaikkea. Itse asiassa sieltä löytyy tietoa melko ohuesti ja heikosti. Tiedän, kun usein joudun tekemään tietohakuja eri aiheista. Kirjastoon joudun menemään lähes joka kerta, vaikka ensin yritän aina netistä. Tavallaan tuo on kyllähyvin järkeenkäyvää. Kukapa luovuttaisi erikoisasiantuntemuksensa ilmaiseksi netissä.
Eihän siitä kauan ole, kun kirjoja ostettiin paljon. Minullakin on iso kirjahylly täynnä kirjoja. En raaski luopua niistä. Ajattelin siirtää ne tiettyyn paikkaan myöhemmin muistona tästä ajasta, jolloin vielä luettiin kirjoja. Ehkä joku vielä sadan vuoden kuluttua selaa kirjojani.
Aattele. Ihmisillä on kodeissaan kaikkea turhaa. Vinyylilevyjä, Muumi-mukeja, kirjoja, postimerkkejä yms.
Mä (40+) olen pikkuhiljaa alkanut karsimaan kirjojani. Hyvin oon niitä hyllystä saanut vietyä kierrätykseen. Aion jättää hyllyyni pari maltillisen kokoista kirjasarjaa ja muutaman muun kirjan noiden lisäksi. Kaikki muut pois. Eräskin kirjasarja sisältää 26 kirjaa ja siitäkin aion luopua. Tuo kirjasarja on niellyt euroja, mutta mieleen on jäänyt viihdyttävät tarinat ja rentouttavat hetket niitä lukiessa.
Mua ei haittaa kirjoihin mennyt raha, koska oon todella nauttinut lukemistani tarinoista. Saanut niistä henkistä pääomaa. Mutta nyt on aika karsia ylimääräisiä tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjastoista on tullu monitoimitiloja, joihin tuskin uskaltaa sisälle mennä, saati että siinä huutomölinässä voisi rauhallsiesti tutustua kirjavalikoimaan.
Meillä opetettiin aikoinaan, että kirjastossa ollaan sitten hiljaa. Kerran huomasin, että lapsella oli kovasti asiaa, mutta malttoi mielensä. Kun lähdetiin ulos, kysyin, että mitäs sydämellä oikein on. Lapsi huokaisi ja sanoi, että huomaistko iskä, miten kamalan pitkä täti siellä oli. Onneksi osasi olla hiljaa.
Mua ei pelota mennä kirjastoon eikä siellä onneksi tarvitse olla hiljaa. Mieti miten hirveää on kun syöt koko ajan ja sitten alkaa hiljaisuudessa pieru etsiä pakoreittiä.
Vai sekö sua kirjastossa pelottaakin?
Ja mitä sitä nyt kirjaa lukemaan kun sen voi katsoa leffanakin, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
mulla on kirjoja vaatehuoneessa, muutama vuosi vein kirjahyllyn roskiin.
Mä vain 6 kestokassillista kirjoja roskiin ja taas niitä on kaikki paikat täynnä.
Ja syönytkin olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostamalla kirjoja tuet suomalaista kulttuuria. Minulle se on iso tekijä.
Mieluummin ostan kirjan kuin syön pari hampparia ja juon kokista tai syön ulkona.
Lisäksi, kun luen haluan tehdä alleviivauksia, mikä ei käy kirjaston kirjoihin. Luen enimmäkseen tietokirjoja, mikä näyttää täällä olevan harvinaista.
Täällä luetaan lähinnä Enni Mustosta ja mitä höpöä niitä on.
Voit kuule ihan lahjoittaa rahaa kulttuurijärjestöille.
Uskomattoman monella yliopisto-opiskelijalla on käsitys, että kirjaston kirjoja voi ihan vapaasti alleviivailla - ja kirjoittaa vielä marginaaliin jotain typeriä kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoneessa on parempi akustiikka, kun seinällä on kirjoja. Tämä tekee myös musiikin kuuntelusta ja leffan katselusta mukavampaa.
Ainahan keräily voidaan katsoa turhaksi. Mutta jotkut ovat kotihiiriä eikä kaikkia kiehdo lomanvietto lentokentän hälinässä. Nykyturisti ei paljon elämyksiä matkoiltaan kerää. Samanlaisia ne hotellihuoneet ovat kaikkialla ja eri maiden keittiöihin voi tutustua ihan omassa kotikaupungissaan.
Voi kuule. Intialainen ruoka Intiassa maistuu TÄYSIN erilaiselta kuin lähikorttelissa.
Niin maistuukin. Aivan liian tuliselta. Kuumuus, ihmismassat ja saasteet. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Muuton yhteydessä heitin oman kirjakokoelman roskiin, turhaan vie tilaa kun ei niitä toista kertaa lue jos kerran lukenut.
Tabletin ostettuani en enää perinteisiä kirjoja huoli, paljon halvempiakin e-kirjoina.
Juhana Vilén?
"Kirjasto"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse "löydän" kirjastostani jo luettuja kirjoja uudelleen ja uudelleen. Erikoinen ajatuskin että katuisi kirjojen hankkimista.
No ap on mikä on, lukutaidoton ruokaa priorisoiva piennisäkäs, ehkä sopuli. Vaellusvietistä päätellen.
😂 Tämä oli aivan liian hyvä suhteessa tämän ketjun avaukseen, jonkun jonnen keksimään provoon.
Kiitos. Rakastan kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten saa läheskään kaikkia. Aika suppea sinun ajatusmaailmasi.
No kerropa sitten mitä jokanaiselle tärkeitä kirjoja ei saa esimerkiksi yliopiston kirjastosta???
Kirjoissa olennaista onkin se, onko se juuri sinulle tärkeä.
Ei se raha ole mennyt hukkaan jos olet lukenut eli käyttänyt ne kirjat.
Ainahan voit matkustaa miehenä.