Olen 55 v ja kirjahylly on täynnä kirjoja, vasta nyt tajuan miten typerää niiden ostaminen on ollut
Olisin samoilla rahoilla voinut syödä ja matkustaa. Jotkut toki oli opiskelun takia ostettava.
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kympin maksaneen kirjan hinnalla ei pitkälle matkustella. Jos olisit ostanut jokaisen kirjan sijasta perjantaipullon, olisit varmasti viettänyt kivassa hiprakassa jokusen tunnin per kirja, mutta arvelen, että ei se hiprakka sinulta jäänyt kirjan ostamisen vuoksi hankkimatta.
Minä olen muutaman vuoden sinua vanhempi ja olen oikein iloinen siitä, että minulla on ison seinän kokoinen kirjahylly täynnä kirjoja odottelemassa lukemista. Suurimman osan olen lukenut, mutta sieltä vanhemmasta päästähän ne unohtuvat eli pitää lukea uudelleen.
Jänniä nämä kirjoja ja kirjahyllyjä koskevat keskustelut: pikkuruisella provokaatiolla saa hurjan pitkän ja tulisen ketjun lukeakseen.
Hki-Tallinna 15 e. Sieltä bussilla Puolaan 30 e.
Terve menoa, antaa heittää.
Enemmän kirjallisuutta lukemalla voisi keksiä edes vähän parempia provoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjani jotka olen pääosin ostanut 20-45 vuotiaana tuovat minulle valtavasti iloa nyt viisikymppisenä. Kokoelma ei ole muita varten, ei se sisältää itselleni tärkeitä ihania kirjoja, muistoja lapsuudesta, lapselle luettuja, harrastuksiin liittyviä, uskoon liittyviä, elämäkertoja tietokirjoja ym ja ne merkitsevät minulle paljon. Nykyään harvoin enää tulee vastaan kirjaa jota tarvitsisin enää kirjahyllyyni, kuuntelen paljon äänikirjoina uudempia pitkin päivää mutta on ihana avata tuttu rakas vanha kirja ja muistaa, miksi juuri se menneiltä vuosikymmeniltä kirjahyllyssäni on. Koti on minulle paikka, jossa viihdyn, josta ei ole kiire lähteä pois.
Kotona nysvääjä.
Koditon, kirjaton, naiseton, munaton. Sinä
Manuaalinen kirja on ihan hyvä formaatti ja paras jos sähköt ovat poikki eikä tablettia saa ladattua - mutta tietokirjojen ahkerana lukijana rakastan miten e-kirjojen sisällä voit hakea yksittäisiä hakusanoja ja hyperlinkit säästävät sivujen selailuja. Ja vanhat teokset joita ei välttämättä löydy digitaalisena, ne on pakko olla manuaalisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostamalla kirjoja tuet suomalaista kulttuuria. Minulle se on iso tekijä.
Mieluummin ostan kirjan kuin syön pari hampparia ja juon kokista tai syön ulkona.
Lisäksi, kun luen haluan tehdä alleviivauksia, mikä ei käy kirjaston kirjoihin. Luen enimmäkseen tietokirjoja, mikä näyttää täällä olevan harvinaista.
Täällä luetaan lähinnä Enni Mustosta ja mitä höpöä niitä on.
Voit kuule ihan lahjoittaa rahaa kulttuurijärjestöille.
Ettäkö IHAN lahjoittaa?
Voisin varmaan muuten lahjoittaa IHA:n, mutta en tiedä mikä se on? Kävisikö lähinnä vastaavana paidan hiha?
Itse "löydän" kirjastostani jo luettuja kirjoja uudelleen ja uudelleen. Erikoinen ajatuskin että katuisi kirjojen hankkimista.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kirjat saa käytännössä kirjastosta.
Kirjastoista on tullu monitoimitiloja, joihin tuskin uskaltaa sisälle mennä, saati että siinä huutomölinässä voisi rauhallsiesti tutustua kirjavalikoimaan.
Meillä opetettiin aikoinaan, että kirjastossa ollaan sitten hiljaa. Kerran huomasin, että lapsella oli kovasti asiaa, mutta malttoi mielensä. Kun lähdetiin ulos, kysyin, että mitäs sydämellä oikein on. Lapsi huokaisi ja sanoi, että huomaistko iskä, miten kamalan pitkä täti siellä oli. Onneksi osasi olla hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoneessa on parempi akustiikka, kun seinällä on kirjoja. Tämä tekee myös musiikin kuuntelusta ja leffan katselusta mukavampaa.
Ainahan keräily voidaan katsoa turhaksi. Mutta jotkut ovat kotihiiriä eikä kaikkia kiehdo lomanvietto lentokentän hälinässä. Nykyturisti ei paljon elämyksiä matkoiltaan kerää. Samanlaisia ne hotellihuoneet ovat kaikkialla ja eri maiden keittiöihin voi tutustua ihan omassa kotikaupungissaan.
Voi kuule. Intialainen ruoka Intiassa maistuu TÄYSIN erilaiselta kuin lähikorttelissa.
Kaikkein viimeiseksi lähtisin Intiaan. Vatsataudin saa päiväkodistakin.
Vatsatauti on vielä ongelmista pienin, varsinkin jos yksinäisenä naisena matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Huoneessa on parempi akustiikka, kun seinällä on kirjoja. Tämä tekee myös musiikin kuuntelusta ja leffan katselusta mukavampaa.
Ainahan keräily voidaan katsoa turhaksi. Mutta jotkut ovat kotihiiriä eikä kaikkia kiehdo lomanvietto lentokentän hälinässä. Nykyturisti ei paljon elämyksiä matkoiltaan kerää. Samanlaisia ne hotellihuoneet ovat kaikkialla ja eri maiden keittiöihin voi tutustua ihan omassa kotikaupungissaan.
"Lomanvietto lentokentän hälinässä" 😂😂😂
Ap taitaa muuten olla koditon runkkari, jonka "kirjat" on Poste Restantessa.
mulla on kirjoja vaatehuoneessa, muutama vuosi vein kirjahyllyn roskiin.
Aika harva suomalainen okt-asuja hirveästi miettii huoneakustiikkaa. Jos veikata pitää, 20 %. Loput 80 % yrittävät vain diilata siellä valkoisen betonin ja lasin keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjojen lukeminen on staattista yksinäistä nysväämistä ja sellaisena erittäin huono elämän korvike. Sanon tämän suht paljon lukeneena.
Ok, mulle kirjojen lukeminen on nautinto jota harrastan muun elämän ohessa.
Kirjahan ostetaan juuri yleensä matkalle. Joku halpa pokkari, joka sitten hylätään maahan, jossa kukaan ei osaa sitä lukea.
Vierailija kirjoitti:
Itse "löydän" kirjastostani jo luettuja kirjoja uudelleen ja uudelleen. Erikoinen ajatuskin että katuisi kirjojen hankkimista.
No ap on mikä on, lukutaidoton ruokaa priorisoiva piennisäkäs, ehkä sopuli. Vaellusvietistä päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Kirjahan ostetaan juuri yleensä matkalle. Joku halpa pokkari, joka sitten hylätään maahan, jossa kukaan ei osaa sitä lukea.
Aijaa. Minulla on yksi vanha taidekirja, jonka arvo on jo tuplaantunut jos sen nyt käytettynä myisi. Eipä ole tullut mieleen ottaa sitä matkalle (liian iso ja arvokas) saati hylätä jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Kirjojen lukeminen on staattista yksinäistä nysväämistä ja sellaisena erittäin huono elämän korvike. Sanon tämän suht paljon lukeneena.
Sulla mahtaakin olla kerrassaan jännittävä elämä, kun kirjat jää sille toisiksi. Kerro toki mitä teet ammatiksesi? Indiana Jones? Ja telkkaria et toki katso, koska samaa nysväämistä sekin. Paljon tylsempää kuin oma elämäsi.
Sama! Eikä ole nälkäkään yllättänyt.