Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 55 v ja kirjahylly on täynnä kirjoja, vasta nyt tajuan miten typerää niiden ostaminen on ollut

Vierailija
27.03.2025 |

Olisin samoilla rahoilla voinut syödä ja matkustaa. Jotkut toki oli opiskelun takia ostettava. 

Kommentit (219)

Vierailija
101/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjani jotka olen pääosin ostanut 20-45 vuotiaana tuovat minulle valtavasti iloa nyt viisikymppisenä. Kokoelma ei ole muita varten, ei se sisältää itselleni tärkeitä ihania kirjoja, muistoja lapsuudesta, lapselle luettuja, harrastuksiin liittyviä, uskoon liittyviä, elämäkertoja tietokirjoja ym ja ne merkitsevät minulle paljon. Nykyään harvoin enää tulee vastaan kirjaa jota tarvitsisin enää kirjahyllyyni, kuuntelen paljon äänikirjoina uudempia pitkin päivää mutta on ihana avata tuttu rakas vanha kirja ja muistaa, miksi juuri se menneiltä vuosikymmeniltä kirjahyllyssäni on. Koti on minulle paikka, jossa viihdyn, josta ei ole kiire lähteä pois. 

Vierailija
102/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat nyt on niitä harvoja asioita jotka todella saa kirjastosta ilmaiseksi. Lentolippua ja hotelliyötä sekä pääsylippua Pariisin oopperaan ei saa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamalla kirjoja tuet suomalaista kulttuuria. Minulle se on iso tekijä.

Mieluummin ostan kirjan kuin syön pari hampparia ja juon kokista tai syön ulkona.

Lisäksi, kun luen haluan tehdä alleviivauksia, mikä ei käy kirjaston kirjoihin. Luen enimmäkseen tietokirjoja, mikä näyttää täällä olevan harvinaista.

Täällä luetaan lähinnä Enni Mustosta ja mitä höpöä niitä on.

Vierailija
104/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjani jotka olen pääosin ostanut 20-45 vuotiaana tuovat minulle valtavasti iloa nyt viisikymppisenä. Kokoelma ei ole muita varten, ei se sisältää itselleni tärkeitä ihania kirjoja, muistoja lapsuudesta, lapselle luettuja, harrastuksiin liittyviä, uskoon liittyviä, elämäkertoja tietokirjoja ym ja ne merkitsevät minulle paljon. Nykyään harvoin enää tulee vastaan kirjaa jota tarvitsisin enää kirjahyllyyni, kuuntelen paljon äänikirjoina uudempia pitkin päivää mutta on ihana avata tuttu rakas vanha kirja ja muistaa, miksi juuri se menneiltä vuosikymmeniltä kirjahyllyssäni on. Koti on minulle paikka, jossa viihdyn, josta ei ole kiire lähteä pois. 

Kotona nysvääjä. 

Vierailija
105/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin ostan kirjan kuin syön pari hampparia ja juon kokista tai syön ulkona.

Lisäksi, kun luen haluan tehdä alleviivauksia, mikä ei käy kirjaston kirjoihin. Luen enimmäkseen tietokirjoja, mikä näyttää täällä olevan harvinaista.

Voit kuule ihan lahjoittaa rahaa kulttuurijärjestöille. 

Vierailija
106/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneessa on parempi akustiikka, kun seinällä on kirjoja. Tämä tekee myös musiikin kuuntelusta ja leffan katselusta mukavampaa. 

Ainahan keräily voidaan katsoa turhaksi. Mutta jotkut ovat kotihiiriä eikä kaikkia kiehdo lomanvietto lentokentän hälinässä. Nykyturisti ei paljon elämyksiä matkoiltaan kerää. Samanlaisia ne hotellihuoneet ovat kaikkialla ja eri maiden keittiöihin voi tutustua ihan omassa kotikaupungissaan. 

Vierailija
107/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kympin maksaneen kirjan hinnalla ei pitkälle matkustella. Jos olisit ostanut jokaisen kirjan sijasta perjantaipullon, olisit varmasti viettänyt kivassa hiprakassa jokusen tunnin per kirja, mutta arvelen, että ei se hiprakka sinulta jäänyt kirjan ostamisen vuoksi hankkimatta.

Minä olen muutaman vuoden sinua vanhempi ja olen oikein iloinen siitä, että minulla on ison seinän kokoinen kirjahylly täynnä kirjoja odottelemassa lukemista. Suurimman osan olen lukenut, mutta sieltä vanhemmasta päästähän ne unohtuvat eli pitää lukea uudelleen.

Jänniä nämä kirjoja ja kirjahyllyjä koskevat keskustelut: pikkuruisella provokaatiolla saa hurjan pitkän ja tulisen ketjun lukeakseen.

Hki-Tallinna 15 e. Sieltä bussilla Puolaan 30 e. 

Vierailija
108/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoneessa on parempi akustiikka, kun seinällä on kirjoja. Tämä tekee myös musiikin kuuntelusta ja leffan katselusta mukavampaa. 

Ainahan keräily voidaan katsoa turhaksi. Mutta jotkut ovat kotihiiriä eikä kaikkia kiehdo lomanvietto lentokentän hälinässä. Nykyturisti ei paljon elämyksiä matkoiltaan kerää. Samanlaisia ne hotellihuoneet ovat kaikkialla ja eri maiden keittiöihin voi tutustua ihan omassa kotikaupungissaan. 

Voi kuule. Intialainen ruoka Intiassa maistuu TÄYSIN erilaiselta kuin lähikorttelissa. 

Vierailija
109/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjat eivät säily ikuisesti ja tulee päivä jolloin joku korvaava muoto ottaa ne vanhatkin teokset. 

Vai niin.

Vierailija
110/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona nysvääjä. 

trolli

Vierailija
111/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kirjat saa käytännössä kirjastosta. 

Se on köyhien hommaa.

Vierailija
112/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona nysvääjä. 

Kyllä, ihan varmasti olen,  täällä on aivan kaikki mitä kaipaan ja mistä olen tässä maailmassa haaveillut. 

Vierailija
113/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjat nyt on niitä harvoja asioita jotka todella saa kirjastosta ilmaiseksi. Lentolippua ja hotelliyötä sekä pääsylippua Pariisin oopperaan ei saa. 

Kysy saisiko niihin Kelan tukea.

Vierailija
114/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kirjat saa käytännössä kirjastosta. 

Itse asiassa isoja taidekorjoja ei välttämättä saa. Mä oon roudannut niitä aikoinaan New Yorkista, enkä ole 30 vuoden aikana kertaakaan törmännyt samoihin kirjastossa, vaikka käyn edelleen viikottain kirjastossa. Yhtä paksua taidekirjaa käytin aikoinaan kotona läppäritasona, kun ei mulla himassa oo säädettävää työpöytää.  :)))

Vierailija
115/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona nysvääjä. 

No onhan se kiva asua omassa kodissa. Toiset raukat asuu vuokraluukussa ja eivät voi ymmärtää.

Vierailija
116/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avauksen on pakko olla provo. Normaali aikuinen tajuaa että elämässä on kausia jolloin aikaa ja rahaa käytetään tiettyihin asioihin ja jonain toisena hetkenä näkemysten ja tarpeiden muuttuessa toisin. Mutta että alkaisi katumaan elettyä elämää ja tehtyjä valintoja etenkin jos kyse on vain siitä että on ostanut kirjoja..

0/5 

Vierailija
117/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule. Intialainen ruoka Intiassa maistuu TÄYSIN erilaiselta kuin lähikorttelissa. 

Kaikkein viimeiseksi lähtisin Intiaan. Vatsataudin saa päiväkodistakin. 

Vierailija
118/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v mies ja en ole montaa kirjaa hankkinut eläissäni. Opiskeluaikaiset kirjanikin möin seuraavan lukukauden opiskelijoille. Jostain 2000-luvun alusta on muistona mm. internet kotisivunteko -opas.

Lehtiä on kyllä sitäkin enemmän, niissä on ollut paremmin ajantasalla olevaa tietoa kuin harvemmin julkaistuissa kirjoissa, mutta eihän nekään pärjää netin ajantasaisuudelle. 80-luvun MikroBittejä, autolehtiä jne. on kyllä mukava lueskella nyt vuosikymmenten jälkeen.

Vierailija
119/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit kuule ihan lahjoittaa rahaa kulttuurijärjestöille. 

Ettäkö IHAN lahjoittaa?

Vierailija
120/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt tyhmää tehdä yhtään mitään muuta kuin syödä vaan.

Näin tulkitsin, menikö oikein.