Mitä alkoholijuomia et unohda, vaikka ehkä haluaisitkin?
Itselläni muistoista nousee Liebfraumilch ja Triple Sec. Ensimmäisellä tuli harjoiteltua teininä alkoholin iloja niin hyvin, että valkoviini ei maistu tänäkään päivänä ja jälkimmäisellä yksi paha olo riitti. Entäpä sinulla?
Kommentit (80)
Ville Vallaton ja valkovenäläinen. Sellaiset teinikrapulat, ettei oo tarvinnut edes miettiä maistamista yli 30 vuoteen. Yh hyh.
Taskulämmin leijona kokikseen sekoitettuna🤮 Siihen loppui lantrausten juonti ja kirkkaat otan raakana jos otan.
80 luvulla teininä tuli juotua Sorbusta, Triple Sec , Lahden Sininen olut. Joskus tehtiin kiljua pulsaattori pesukoneessa
Taskulämmin minttuviina maistui samalta molempiin suuntiin.
Pink cat, Green cat, Black cat ja oliko vielä Red cat. Alkosta sai kyseisiä juomasekoituksia joskus 2000-luvun alkupuolella. Hyi olkoon 🤢
Valkovenäläinen, taivaallisen hyvää.
Minttuviina, hyi saatana.
Lonkero. Oli niin hieno ilta ja lonkku maistui kivan kirpeältä ja raikkaalta...
... kunnes sama määrä tuli ylös...
Lonkeroton sinne 1997.
kossutuoremehu...pari kertaa palautunut nenän ja suun kautta paineella. Appeelsiinituoremehukaan ei kuulu lempijuomiin näin 30v jälkeen.
Joku vaalea rommi Pommacilla lantrattuna, 18v olin ja tämmöistä sotkua meillä oli jostain syystä mukana bileissä. Fyysisesti kuvottaa vielä 20 vuotta myöhemminkin kun ajattelee. Sitten tequila ja gin, en voi käsittää miten joku pystyy juomaan noita. Nykyään en juo oikeastaan ollenkaan, on vaan mennyt luonnollisesti niin, krapulatkin on ollut aina tosi pahoja päänsäryn ja henkisen voinnin kannalta
Liebfraubilch teinivuosieni festariviini. Kapakoissa juotiin cubalibrejä ampiaisia ja valkovenäläisiä. Keski-ikäinen nainen työkaverini tilasi minulle aina baarissa parfait amourin jonka nimen hän väitti tarkoittavan englanniksi kuollut rakkaus ja sanoi sen kuvaavan omaa elämäänsä. Join kaikki parfait amourit, makein inhottavin kaikista likööreistä mutta pienituloisena teininä minulla ei ollut varaa sylkeä lasiin. Minua vieläkin inhottaa nähdä parfait amour pullo ulkomaan taxfreesså. Tulee teinihölmöilyt mieleen.
Suomen myydyin punaviini 2u joka edustaa just sellaista makua josta en tykkää yhtään.
Kyllähän se oli kuohuva omenaviini 1980-luvun alussa. Millään ei irronnut oksennus niin hyvin kuin sillä.
Kilju ja pahanhajuinen pontikka ei oikein enää maistu!
Sininen enkeli. Oli salakavalan kaunis ja johti Kauheaan Kankkuseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se oli kuohuva omenaviini 1980-luvun alussa. Millään ei irronnut oksennus niin hyvin kuin sillä.
Helmeilevä omppu? Hyi herranjumala.
Vierailija kirjoitti:
Valkovenäläinen, taivaallisen hyvää.
Minttuviina, hyi saatana.
Muistan, kun oli se rannekesysteemi, että kun osti rannekkeen, sai 1-3 eurolla juoda valkovenäläisiä niin paljon kuin haluaa ja oliko tosiaan vaan euron. Arvatkaa miltä näytti sen baarin vessa ja se baari oli ihan täynnä 18-20v ihmisiä.
Calvados on aikamoista. Sillä ei pääse nousuhumalaan, katkeaa vain filmi yhtäkkiä.
Lumikenttien kutsu, eli juomasekoitus, josta sain elämäni järkyttävimmän migreenin. Samaa laji kun sinunen enkeli.