Minkä ikäisenä elit elämäsi onnellisinta aikaa?
Itse elin 21-vuotiaana. Olin silloin elämäni parhaimmassa kunnossa.
Kommentit (141)
Ennen syntymää, alkiovaiheessa. Voikun muistaisin vain paremmin,mutta oi niitä aikoja. Ei ollut huolen häivää, ei tarvinnut edes hengittämiseen keskittyä. Sen kuin vain lisääntyi solu solulta.
Nuorena 18-30-vuotiaana oli seksielämä kohdillaan, nyt juuri eläköityneenä 64 v on kaikki muu paremmin kuin milloinkaan ennen.
Hedelmöityksestä syntymään.
Myös alle 1-vuotiaana oli aika onnellista.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena 18-30-vuotiaana oli seksielämä kohdillaan, nyt juuri eläköityneenä 64 v on kaikki muu paremmin kuin milloinkaan ennen.
Millaista seksielämäsi oli tuolloin?
19-vuotiaana pääsin muuttamaan huonoista oloista omilleni.
nyt keski-ikäisenä ajattelen, että ehkä noin 25-30 vuotiaana oli kivointa: opiskelin ja tein jotain osa-aikatöitä, oli parisuhde, matkustelin, kaveritkin opiskeli ja piti hauskaa. Oli kuitenkin rahaa tehdä kaikenlaista, vaikkakin pienellä budjetilla, mutta kaveritkin olivat samassa tilanteessa. Tulevaisuus edessä ja ei ollut mitään terveysongelmia itsellä eikä kavereilla. Nyt on toisin.
11-12-vuotiaana, kun vanhemmat eivät juoneet. Ennen sitä ja sen jälkeen onkin lähinnä kärsitty siitä juomisesta ja sen seurannaisvaikutuksista.
-9kk-42v, koko elämä ollu aika onnellista heti kun puolet minusta lähti isän kiveksistä liikkeelle.
63 vuotiaana, sitten kuolin eläkkeelle päästyäni hyvin nopeasti.
32-37 v ja 54 v eteenpäin.
Itse olin nuorena niin tyhmä, ettei se ollut hyvää aikaa.
Se aika ehkä tulossa vielä. Ehtineekö ? Sentään jo +70 vee. Tähän asti kipua ja tuskaa.
Varmaankin lapsena ja nuorena. Aikuisiällä onnellisuuden tunnetta on ollut vähemmän.
Kolmekymppisenä vuosituhannen vaihteessa. Olin opiskellut, löytänyt vakituisen työpaikan ja ostanut asunnon. Sain töistä vuorotteluvapaata, laitoin asuntoni vuokralle ja muutin Lontooseen. Opin englantia, näin maailmaa ja löysin nykyisen vaimoni.
Muistelen niitä aikoja vieläkin kaiholla.
Juuri nyt elän elämäni onnellisinta aikaa, olen 45 -vuotias. Mulla on hyvä avioliitto, mahtava työpaikka, ihana asunto ja stressitöntä elämää.
Vaikea kysymys mutta jälkikäteen ajateltuna siinä 20-25v paikkeilla. Vaikka elämä oli epävarmaa oli kuitenkin kavereita, yhteisöä, koko elämä edessä ja ylipäätään toivoa tulevaisuuteen :D
Ehkä siinä 35-36 -vuotiaana. Olin vielä terve ja muutenkin elämäntilanne oli hyvä.