En saa tuloksia kuntosalilla. Saliharrastajat kertokaa mikä pielessä
Olen treenannut kuntosalilla jo vuoden mutta silti käytännössä minkäänlaisia tuloksia ei näy missään. On ammattilaisen suunnittelemat treeniohjelmat jne, mutta painot ei vaan nouse millään eikä lihaskaan kasva. Saliharrastajat auttakaa ja kertokaa mikä pielessä kohta loppuu salimotivaatio kokonaan.
Kommentit (656)
Vierailija kirjoitti:
#15 jatkaa
Ensimmäisenä se puhelin pois.
Kun treenataan tehdään ns. päätyyn asti eli kun rauta lakkaa liikkumasta niin se "oikea" sarja alkaa. Jos vaikka penkissä menee 60x10 ja se viimenen 10 on semmonen mikä just menee, niin tämän jälkeen pudotetaan painot vaikka 50kg ja tehdään vielä 5x toistoa. Vaihtoehtoja on myös super setit eli vaihtaa vaikka suoraan lennosta käsipainopenkkiin.
Valitettavasti monet tekee niin että jos penkissä menisi 60kg x 10, niin tehdään 5x ja sen jälkeen otetaan puhelin käteen ja istutaan ja plarataan sitä taas se 10 minuuttia.
Penkistä käsipainopenkkiin, what? Vastakkaisia toisiaan tukevia lihaksia kannattaisi treenata supersarjoissa, tuossa sinun esimerkissäsi ei ole hölkäsen pölähtämää järkeä.
Liian isot painot. Pikkupainot hyvät. Ja aerobinen.
Ai että hävettää välillä olla suomalainen kun täällä uskotaan mieluummin jonkun mielikuvitusrikkaan luomiin mielikuviin kuin tutkittuun faktaan.
Maksan veroni ja laskuni sekä teen töitä ja minulle jää ylimääräistä rahaa. Ongelma?
Itselle riittää salilla se tulokseksi, että on hyvä olo sieltä lähtiessä.
On lihastakin tullut toki, mutta ei ole pääasia.
Jokin väärin, treeni, lepo tai ravinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salilla käyminen on 70-85% kiinni ravinnosta ja 15-30% kiinni itse treenaamisesta.
Laitatko väitteesi tueksi tutkimusfaktaa, kiitos.
Mömmöistä se lähinnä on kiinni. Jokainen bodari roinaa.
Ole ystävällinen ja hengitä syvään.
Suihkuun nukkumaan huomenna töihi!
Vierailija kirjoitti:
Vanhana pieruna ihmetyttää tämä ajatus, että syöminen on tärkein juttu. No, jos näin haluaa ajatella, niin ei se minulta pois ole. Itse olen vanhaa koulukuntaa - ja juu, totta kai reliikki ja väärässä - mutta omalla kokemuksella sanoisin, että tuloksia tulee parhaiten, kun treeni on laadukasta. Hyvä tekniikka toistoissa, sarjat tehdään sellaisilla painoilla, että viimeiset pari toistoa joutuu oikeasti laittamaan kaiken peliin.
Tämän jälkeen tulee riittävä lepo eli seuraavan kerran salille, kun lihakset ovat edellisestä treenistä palautuneet ja eivät ole kipeät tai arat. Tehokkaasta treenaamisesta ne nimittäin kipeytyvät jossain määrin.
Vasta kolmantena tulee ravinto. Syö monipuolisesti ja riittävästi. Tavallisen treenaajan ei todellakaan kannata syödä kuten ammattikehonrakentaja, koska silloin ei kasva lihas vaan vatsa. Noita lisiä voi halutessaan käyttää, itse en niihin koe tarvetta.
Ihmisten tilanteet on erilaisia. Mä olen aina ollut hoikka ja nopea aineenvaihdunta. Nuorena jäi helposti menkatkin pois jos en syönyt riittävästi. Parin kerran salikäynneillä/vko rasvaprosentti oli todella pieni vaikken paljon muuten liikkunut. Nyt40+ ikäisenä nälkä tulee edelleen helposti, esim. täyden aamiaisen jälkeen(puurot, munat, pähkinät) ei mene kuin 2h kun on jo pyörryttävä nälkä. Tähän lähtökohtaan raskas treeni ja harkitsematon ruokavalio, niin keho menee todella nopeasti tilttiin. Joudun todellakin syömään välipaloja pitkin päivää ja lisäproteiinit ym. jos meinaan lihasta saada. Kreatiini ehdoton, keski-ikäisenä naisena lihasmassa hupenee vauhdilla ilman.
ja nettitrollihan tarkoittaa ihmistä joka on eri mieltä kanssasi
Ei kun vauhti päälle ja eikun menoksi!
Olet vain vätys ja kurja luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Jokin väärin, treeni, lepo tai ravinto.
Tämä.
T. Mukava Valkku
Höpö, höpö. Jos treenaat päin v... niin pluskaloreilla saat pelkkää läskiä lihaksen sijasta. 50/50 realistisempi arvio.