Missä iässä ulkonäkösi romahti?
Missä iässä tapahtuu äkillisin rupsahdus naisella?
Kommentit (75)
Ei ole romahdusta. 😁
Iho ei ole enää niin kiinteä. Kiinteys on selkeästi vähentynyt 51v. On ryppyjä silmänympärysiholla.
54v.
En tiedä kun ei se asia mua suoraan sanottuna kiinnosta.
Syntymässä. Naama oli ruttuinen jo siinä vaiheessa. Murrisiän kasvupyrähdyksen aikaan iho kävi hetken kimmoisana, kunnes vetäytyi jälleen.
Ei kai se nyt yhdessä yössä tapahdu, kuten joku tässä ketjussa totesi :)
Itse olen 53-vuotias ja toki ikääntymisen merkkejä näkyy. Torppaan niitä tekemällä facephyscksiä ja kasvoni eivät todellakaan ole mikään roikkuva taikina, vaan tosi napakka. Sen lisäksi mikroneulaan kotona kerran kuukaudessa ja käytän aamuisin sitä quasha-lastaa. Ikääntyminen näkyy kaulalla kaikkein eniten. Panostan ihonhoitoon, teen naamioita ja käytän kosteuttavia tuotteita. Ja juon paljon vettä. Ja tässä iässä kannattaa panostaa myös hiuksiin, kun ne on hyvin hoidetut, niin näyttää paljon paremmalle.
Jokainen meistä ikääntyy, se kuuluu elämään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itkettää joka aamu kun katson itseäni peilistä. Sanon itselleni aina että senkin vanha luuska. Mikään ei auta eikä nosta mielialaa. N45
Miksi puhut itsellesi noin rumasti? Tuskinpa sanoisit samalla tavalla kenellekään muulle.
Koska olen ruma ja se on sanottu minulle päin naamaa. Meillä oli serkkutapaaminen viime kesänä ja yksi heistä jota en ole tavannut vuosiin tokaisi minulle että oletpas sinä vanhettunut. Tuntui kuin olisi viilelty puukolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itkettää joka aamu kun katson itseäni peilistä. Sanon itselleni aina että senkin vanha luuska. Mikään ei auta eikä nosta mielialaa. N45
Miksi puhut itsellesi noin rumasti? Tuskinpa sanoisit samalla tavalla kenellekään muulle.
Koska olen ruma ja se on sanottu minulle päin naamaa. Meillä oli serkkutapaaminen viime kesänä ja yksi heistä jota en ole tavannut vuosiin tokaisi minulle että oletpas sinä vanhettunut. Tuntui kuin olisi viilelty puukolla.
Suku on pahin.
>> Missä iässä tapahtuu äkillisin rupsahdus <<
Tästä oli äskettäin lehtiotsikkokin, että jos on ollut huomaavinaan, että vanheneminen tapahtuu ikään kuin sykleissä, sysäyksittäin, niin se on ollut ihan oikea havainto.
MTV3:n juttu nimeltä Tutkimus: Ihminen ikääntyy dramaattisesti kaksi kertaa elämässään tässä iässä iskee "ensimmäinen aalto" nimittäin kertoo, että ikääntyminen vaikuttaisi tapahtuvan aaltoina, ja ensimmäinen aalto iskee jo nelikymppisiin. Muutoksia tapahtuu laajalti varsinkin kahdessa vaiheessa: sekä 44 vuoden että 60 vuoden iässä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-ihminen-ikaantyy-dramaatti…
Jutussa ei mainita, että tutkittavat olisivat olleet vain naisia, mutta jutun yhteydessä oleva kuva ja jutussa mainittu perimenopaussi kyllä antavat ymmärtää, että tutkimus koski vain naisia.
Itsekin vain huomasin 'eräänä päivänä', että peilistä katsoivat oudon vanhentuneen näköiset kasvot ja ihokin oli muuttunut. Muutos vaikutti yllättävän äkkinäiseltä. Tarkkaa ikää en enää muista, koska ensimmäisen kerran tämän huomasin tällä tavalla, mutta ilmeisesti tuo MTV:n juttu pitää ihan paikkaansa. Nyt olen 57-v. eli uusi vanhenemisaalto on ihan kohta taas tulossa. Tälllä kertaa olen siihen kyllä jo etukäteen varautunut ja parantanut mm. omahoitoani ja elämäntapojani.
Kerron sitten, jos se romahtaa.
- n60v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suku on pahin.
Ei sukulaisalennusta mahdollisten kauppojen yhteydessä.
Olen 68, ei ole mikään vielä romahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktojen toteamistahan se vain on eikä mitään rumaa puhetta. Eihän kuiva roikkuva naama kaunis ole, eikö yhtään kauniiksi muutu sanomalla sitä kauniiksi.
Jos aamulla on hyvä mieli, joka latistuu kun katsoo itseään peilistä ja näkee ne todelliset kasvot (mielikuvissa ihminen on aina se nuori) niin ei siinä auta itsesuggetio "olen kaunis, olen kaunis, näytän pirteältä, näytän reippaalta, näytän terveeltä"
Edelleen se naama roikkuu ja ilme on väsynyt vaikka kuinka hokisi itselleen kauniita sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktojen toteamistahan se vain on eikä mitään rumaa puhetta. Eihän kuiva roikkuva naama kaunis ole, eikö yhtään kauniiksi muutu sanomalla sitä kauniiksi.
Jos aamulla on hyvä mieli, joka latistuu kun katsoo itseään peilistä ja näkee ne todelliset kasvot (mielikuvissa ihminen on aina se nuori) niin ei siinä auta itsesuggetio "olen kaunis, olen kaunis, näytän pirteältä, näytän reippaalta, näytän terveeltä"
Edelleen se naama roikkuu ja ilme on väsynyt vaikka kuinka hokisi itselleen kauniita sanoja.
Ei auta nätit sanat kun naama on muuttunut itselle vieraaksi.
N.45 ikävuoden jälkeen ja tosi nopeaan:(
Sairastuin rintasyöpään 58-vuotiaana ja kävin läpi rankat hoidot sytostaatteineen kaikkineen. Näytin ikäistäni vanhemmalta jo ennen sairastumista ja nyt, kun hiukset kasvavat takaisin likaisen harmaana, olen kiinnostunut 80-vuotias raihainen mummo.
Keskosena kumminkin?