Missä iässä ulkonäkösi romahti?
Missä iässä tapahtuu äkillisin rupsahdus naisella?
Kommentit (75)
54 , järkyttävä rupsahdus ja etenee edelleen
Vierailija kirjoitti:
30-vuotiaana. Kompastuin kotonani niin, että lantio murtui, ja sen jälkeen oli pakko saada lisää painoa. Nyt näyttää siltä, etten enää koskaan pääse takaisin alipainoon, vaikken mitään muuta halua. Kipuja on jatkuvasti, jopa siinä määrin, etten pääse aina kunnolla kävelemään. Peiliin en pysty katsomaan.
En tiedä, mikä tässä romahti eniten tai ensimmäisenä.
Luultavasti lonkka murtui juuri alipainon takia. Alipaino tekee osteoporoosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30-vuotiaana. Kompastuin kotonani niin, että lantio murtui, ja sen jälkeen oli pakko saada lisää painoa. Nyt näyttää siltä, etten enää koskaan pääse takaisin alipainoon, vaikken mitään muuta halua. Kipuja on jatkuvasti, jopa siinä määrin, etten pääse aina kunnolla kävelemään. Peiliin en pysty katsomaan.
Korjaan itseäni, ei lonkka vaan lantio.
Minä luulen, että se rupsahdus liittyy hormonitoimintaan eniteen. Vaihdevuodet tulee yleensä 45-55 välillä. Haarukka on iso, eli siksi rupsahduksenkin haarukka on iso.
Toinen on uni. Hormonit vaikuttavat siihenkin, mutta ei turhaan ennen vanhaan puhuttu kauneusunista.
40v olin vielä ihan ok. Nyt 43v. järkyttää aamuisin katsoa peilistä kuvaansa. Painoa ei ole tullut lisää tms. Naama vain venähtänyt alaspäin, posket, kulmat, kaikki. Lisäksi syvät uurteet kulmakarvojen välissä ikäänkuin olisin koko ajan kiukkuinen. Iho kuiva kuin korppu. Pitää kai tutustua tarjolla oleviin täyteaineisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti - ja silti haluaisin vanhan itseni takaisin. Tuosta on nyt pari vuotta aikaa, ja elämänlaatu on täysin säpäleinä, kroppa rikki ja ihmisarvo pakkasella.
Olen 48. Pikkuhiljaa ryppyjä tullut silmien ympärille, posket valahtaneet. Laihanpuoleinen olen aina ollut mutta iho roikkuu esim. vatsasta. Jotenkin kaikki hehkeys ja raikkaus on pois.....
Olen aina ollut ihan nätti ja vartaloltani sopusuhtainen. Liikunnasta olen pitänyt aina, joten se on auttanut pitämään kropan kunnossa. Oli jännä huomata, että 40-vuotiaana puhkesin jotenkin kukkaan. Pidin peilikuvastani, tuntui hyvältä saada huomiota ja kehuja miehiltä. Saan nyt enemmän huomiota kuin ikinä, totta kai se imartelee. Ja myös useat naiset ovat kehuneet ulkonäköäni nyt. Eli en koe vielä ollenkaan rupsahtaneeni, päinvastoin. Mutta varmasti tuo on edessäpäin, sillä kaikki me vanhenemme ja ulkonäkömme muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
No laihduta. Ei se sen vaikeampaa ole.
Olen kokenut niitä yhden yön rupsahduksia. Lievempi oli noin 38-vuotiaana, mutta 43-vuotiaana tuli sellainen tiputus, että yhtenä aamuna oikein pelästyin peilikuvaani.
Vierailija kirjoitti:
40-45 ei vielä ole kovin pahaa. Mutta 46-50 ihminen rupsahtaa eniten, myös miehet. Katsokaa vaikka julkkiksiakin.
Ilmankos Riikka Purra (47) on rupsahtanut ihan silmissä.
Eipä ole vielä pahempia rupsahtamisen merkkejä näkynyt :D m42
Itkettää joka aamu kun katson itseäni peilistä. Sanon itselleni aina että senkin vanha luuska. Mikään ei auta eikä nosta mielialaa. N45
Miehet rupsahtaa 40+, naiset 50+.
Poikkeusyksilöitä löytyy. 60+ alkaa kuitenkin olla rupsahtaneita kaikki.
Nyt olen 52-vuotias. Kun katson valokuvia muutaman vuoden takaa (esim vuodelta 2021-2022), huomaan, että olen rupsahtanut selvästi niistä ajoista. 45-vuotiaana olin vielä suorastaan hyvännäköinen...
42-vuotiaana. Sitä ennen sain jatkuvasti kuulla kehuja ulkonäöstäni.
Olen nyt laihduttanut viisi kiloa jos se auttaisi. Pitää vielä jatkaa, mutta en usko että auttaa kasvoihin.
Mutta uskon jos vartalo solakampi, niin vaikuttaa lopputulokseen positiivisesti.
Minä olen koko elämäni kuullut kommentteja kauneudestani. Vielä 50-vuotiaana kuulin vielä kauheasti kehuja, kuinka hyväktä ja nuorelta näytän. Nyt olen 56 -vuotias enkä muista kenenkään muun kuin miehen kehuneen muutamaan vuoteen. Nyt on kasvot pehmenneet, leukalinja ei ole niin terävä, kaula muuttunut vanhan naisen kaulaksi. Oh well.
Vierailija kirjoitti:
Itkettää joka aamu kun katson itseäni peilistä. Sanon itselleni aina että senkin vanha luuska. Mikään ei auta eikä nosta mielialaa. N45
Miksi puhut itsellesi noin rumasti? Tuskinpa sanoisit samalla tavalla kenellekään muulle.
Noin 40-v. Kroppa hyvä, mutta kasvot jotenkin vain valahti.