Omituisin asia, jota pelkäät tai tiedät jonkun pelkäävän.
Mikä on omituisin asia, jota pelkäät tai tiedät jonkun pelkäävän? Meillä kaikilla on pelkomme. Tarkoitus ei ole tässä nauraa kenenkään pelolle, koska ne ovat todellisia kantajalleen, mutta olisi mielenkiintoista kuulla millaisia outoja, hassuja tai järjenvastaisia pelkoja muilla on.
Voin itse aloittaa ja kerron, että pelkään reikiä. Vaikka tiedän, että niissä ei ole mitään, (useiden vierekkäisten) reikien katselu aiheuttaa ahdistuksen tunnetta, pientä huimausta ja kouraisun vatsanpohjassa.
Kommentit (112)
Tuttava pelkää lintuja. Erityisesti lentäviä. Linnun koolla ei ole väliä. Hän pelkää niitä niin paljon, ettei voi esimerkiksi istua terassilla jos siinä lentää lintuja ympärillä.
Hän ei osaa selittää miksi. Hän tietää, että varsin epätodennäistä on, että varpuset hyökkäävät hänen kimppuunsa. Joku isompi lintu voi äkeissään käydäkin päälle, joten sinänsä pelko ei kaiketi ole ihan järjetön.
En pelkää enää niin paljon, koska yritän suojautua. Liian kirkas valaistus tai keinovalo, joskus harvoin päivänvalo. Silti luonnollinen valo parempi joskus tai keltapohjainen valo. Migreenikkona voi tulla kohtaus tai näköongelmia liian kirkkaasta tai jos kauan siinä. Tai valkoinen valo liiallisena. Kutsun sitä "valkoiseksi kauhuksi". Kylmä sää yhdistettynä valoon voi olla hankalaa. Mulla on tummennetut lasit, mutta auttaako sekään silloin jos on jotain liian kirkasta. Kaupungit hankalia tässä mielessä asuinpaikkana ja pikkukaupungissakin riittää varmaan valoa.
Eräässä amerikkalaisessa ohjelmassa oli hauska pätkä jossa nainen pelkäsi kuollakseen oliiveja
Avoimet vedet. Joku hutera laituri jonka alla meri/järvi huojuttaa tasapainoa on ihan nou nou ja tekisi mieli kontata se. Toisaalta meillä päin on yksi tekovesiallas jonka ympärillä menee muutaman kilometrin luontopolkulenkki. Vitsit pelkään tuolla että se reuna sortuu tai se vesi alkaa paineella syöstä sieltä jostain vesitornista asti vastavoimalla niin että jäämme alle. Sama juttu siellä vesitornin juurella pelottaa että seinät sortuvat. Joku putous tai kanava tms olisi varmasti kauhistuttava. Tai pyörre meressä. Tai avomeri jossa ei näe rantaa lainkaan.
Siis sitä että osa ajatuksista ei ole minun omia. Vaan tunkeutuneiden henkivaltojen syöttämiä ajatuksia. Myös jos meditoin tai istun hiljaisuudessa ja tyhjennän mieltäni, niin samaan aikaan alkaa kuulua rapinaa tai kolinaa naapurista tai rapusta. Autoliikenne yltyy ja joku selvästi yrittää estää aikeeni kultivoida Gongia.
Kun istun lootusasennossa, niin jostain kutittaa, henkivallat kutittelee minua, jalka saattaa puutua. HE estävät minua kultivoimasta gongia!
Perhoset. Saan hysteerisen kohtauksen jos sellainen koskee minuun, ja minun on pestävä sitä paikkaa kauan ja hartaasti, johon perhonen koski. Hyi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Perhoset. Saan hysteerisen kohtauksen jos sellainen koskee minuun, ja minun on pestävä sitä paikkaa kauan ja hartaasti, johon perhonen koski. Hyi olkoon.
Perhosethan on käytännössä lentäviä matoja tai toukkia itseasiassa.
Vierailija kirjoitti:
Minun koulukaverini pelkäsi myös perhosia.
Yksi tuttavani pelkää liukuportaita. Käyttää kyllä niitä mutta kestää tosi kauan että uskaltaa astua niihin.
Pelkään järven pohjassa olevia suuria kiviä kun uin tai soudan. En uskalla niitä edes katsoa.
Perheenjäsen pelkää sammakoita ja sisiliskoja.
Omituista tai ei, mutta karhuja pelkään ihan hevletin paljon.
Mun tyttö pelkäsi pienenä hetken aikaa omaa varjoaan.
Vierailija kirjoitti:
Omituista tai ei, mutta karhuja pelkään ihan hevletin paljon.
Sama. Karhu näyttää pahansisuiselta rumalta mieheltä pahimmillaan, joka hyökkää petona ihan just. Ellei ole söpö nallukka, ujo.
Mun tuttava pelkää kissoja. Ite pelkään ukonilmaa, hämähäkinseittejä ja kuolleita hyttysiä, perhosia, kärpäsiä ym.
Vierailija kirjoitti:
Siis sitä että osa ajatuksista ei ole minun omia. Vaan tunkeutuneiden henkivaltojen syöttämiä ajatuksia. Myös jos meditoin tai istun hiljaisuudessa ja tyhjennän mieltäni, niin samaan aikaan alkaa kuulua rapinaa tai kolinaa naapurista tai rapusta. Autoliikenne yltyy ja joku selvästi yrittää estää aikeeni kultivoida Gongia.
Kun istun lootusasennossa, niin jostain kutittaa, henkivallat kutittelee minua, jalka saattaa puutua. HE estävät minua kultivoimasta gongia!
Pahuksen autocorrect - piti kirjoittaa bongia eikä gongia.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttavani pelkää liukuportaita. Käyttää kyllä niitä mutta kestää tosi kauan että uskaltaa astua niihin.
Minäkin, varsinkin Helsingin metron liukuportaita.
Mun tuttava pelkää kuollakseen sellaisiin "hahmoasuihin" (Esim. Linnanmäen pelle, Siljan Hylje, Plussa-pallo...) pukeutuneita ihmisiä.