Tekisi mieli lopettaa tappelu kilojen kanssa
Pituus on 166 cm ja paino 69 kg. Olen kuusikuisen vauvan äiti. Vaikka teen pitkiä vaunulenkkejä ja katson mitä syön olen nykyään jotenkin tanakampi ja pönäkämpi. Läski korkeintaan muuttuu lihakseksi, mutta hoikkuuteen en enää pääse. Jos pääsen niin hetkessä pienikin saavutus. Onhan mulla lihastakin, mutta olen silti jotenkin pökkelömäinen.
Ottaa päähän kun jotkut täysimettäneet selittävät miten kilot vain lähtivät imettämällä vaikka eivät tehneet mitään muuta. Mulla se vain toi inhottavaa jäytävää tunnetta niveliin ja oli helpotus kun vauva kyllästyi siihen kiinteiden aloituksen jälkeen.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
"Sit jos tiristelen lyhyessä ajassa liikaa kilokaloreista seurauksena on yleensä flunssa, rasitusvamma tms. Ihan oikeasti."
Kaikki mikä siellä sun kropassa tapahtuu tai ei tapahdu on kiinni hormoneista. Myös se rasvanpoltto.
Joku tuossa jo sanoikin, stressi on todella tehokas nostamaan mm. kortisolia. Kun kortisoli on koholla niin se aiheuttaa mm. lihomista ja laihtuminen on vaikeaa. Muistaakseni se meni niin että kortisoli nostaa verensokeria mikä nostaa insuliinia mikä taas pakottaa verensokerin läskivarastoon mikä on siis lihomista. Tässä tilassa kaikki energia menee suoraan läskeihin ja rasvanpoltto estyy.
Ehkä AP:lle on parasta nyt relata hieman ja keskittyä eka siihen perusterveelliseen ruokavalioon ja stressin vähentämiseen. Sitten kun nuo asiat alkaa rullata niin voi palata siihen laihtumiseen.
ja niin, jos pätkäpaastolla on nälkä tai se on ns. "kärvistelyä" niin sillon paasto ei toimi oikein. Ko
Ei mulla ollut väsynyt tai kärttyisä olo vaan päätä särki usein tai tuli etova olo. ao
Lihavilla on ikävä tapa aliarvioida saamansa kalorit ja yliarvioida kuluttamansa kalorit.
Ehdottomasti kannattaakin lopettaa tappelu kilojen kanssa. Tee sen sijaan terveystekoja ja -valintoja oma jaksaminen ja hyvinvointi edellä. Lakkaa ajattelemasta, että olet inhottava läski, jonka tavoite on olla jälleen hoikka. Olet mitä olet ja valitset syömisiä ja liikuntaa sen mukaan, että voit paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Lihavilla on ikävä tapa aliarvioida saamansa kalorit ja yliarvioida kuluttamansa kalorit.
Kaikilla on ikävä tapa kuvitella, että vain kalorit merkkaa. Kuvittelevat myös, että joku kello tai mittari tietää kulutettavat kalorit.
Joku nosti mun keskustelun. No löysin aiheesta enemmän tietoa englanniksi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kannattaakin lopettaa tappelu kilojen kanssa. Tee sen sijaan terveystekoja ja -valintoja oma jaksaminen ja hyvinvointi edellä. Lakkaa ajattelemasta, että olet inhottava läski, jonka tavoite on olla jälleen hoikka. Olet mitä olet ja valitset syömisiä ja liikuntaa sen mukaan, että voit paremmin.
Täysin samaa mieltä, hyvin sanottu!
Vierailija kirjoitti:
Liikunta iei hirveästi auta, jos ruokailut eivät ole kunnossa. Sokerituotteet kokonaan pois ravinnosta sekä proteiineja ja kasviksia tarpeeksi ruokavalioon.
Minusta mittasi ovat todella hyvät. Itse olen 161 cm kg ja jos painaisin 69 kg niin olisin liian hoikka.
et olis älä pelkää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva vei sun raudat, niin kilpirauhanen käy hitaalla
Mittauta ferritiini ja kilppari (tsh, t4v)
Kilppari on ok ja siihen on lääkityskin. Ferritiinin joudun omakustanteisesti mittaamaan kun julkisella suostutaan ottamaan vain hemoglobiini ja jos se on yli 117 niin raudat on "tosi hyvät". Eli sieltä ei saa apua. Olen myös jo pitempään syönyt reilusti rautaa eli 200-300 ug/pv. Sitäkin kyllä haluttaisiin terveydenhuollon taholta rajoittaa. ap
Rauta pitää syödä joka toinen päivä, niin imeytyy paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on ikävä tapa kuvitella, että vain kalorit merkkaa. Kuvittelevat myös, että joku kello tai mittari tietää kulutettavat kalorit.
kyllä se vastaus löytyy juuri niistä syödyistä kaloreista. kuluttaminen on ihan hullun työlästä. kalori on energian mittari se kertoo paljon vapauttaa energiaa palaessaan.
No palstamammoille tulee ylikunto ja lihakset kasvaa liikaa ku 10 vuoden sohvalla makoilin jälkeen jalka kipeytyy ku käy talon nurkalla ekan kerran uuden sihuahuan kans kävelyllä.
Sitte annetaan koira pois ettei mee oma terveys.
Ei mulla täysimetys vienyt yhtäkään kiloa. Lopetin laihduttamisen jo vuosia sitten. Sairastan PCOS:ia ja olen todennut laihduttamisen olevan täysin turhaa. Sen sijaan pyrin syömään terveellisesti ja liikkumaan jotta kunto pysyisi. Ei, en laihdu edes tällä tavalla. Eilisen ruoat: noin kilo kasviksia (porkkana, kukkakaali, yritit, salaatit, kesäkurpitsa), 1 kananmuna, raejuustoa, katkarapuja, chiliä, 4dl teetä, 1 tl hunajaa, 1 näkkäri margariinilla ja 2dl marjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä se vastaus löytyy juuri niistä syödyistä kaloreista. kuluttaminen on ihan hullun työlästä. kalori on energian mittari se kertoo paljon vapauttaa energiaa palaessaan.
Näinhän se on, kun ymmärrys on tätä luokkaa, niin painonhallinta saattaa olla tosi vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikunta iei hirveästi auta, jos ruokailut eivät ole kunnossa. Sokerituotteet kokonaan pois ravinnosta sekä proteiineja ja kasviksia tarpeeksi ruokavalioon.
Minusta mittasi ovat todella hyvät. Itse olen 161 cm kg ja jos painaisin 69 kg niin olisin liian hoikka.
Siis mitä helvettiä? 161cm 69kg nainen on kyllä helvetin läski
No ei ole kumpaakaan. Ei ole "helvetin läski" eikä "liian hoikka"
Synnytyksestä on vasta puoli vuotta, lenkkeile kaikessa rauhassa. Ei paniikkia.
Mulla oli ihan sama juttu.
Vuosi vois olla tavoite. Mä painoin alle lähtöpainon kun palasin töihin. Vaunulenkkejä tekemällä kilot lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla täysimetys vienyt yhtäkään kiloa. Lopetin laihduttamisen jo vuosia sitten. Sairastan PCOS:ia ja olen todennut laihduttamisen olevan täysin turhaa. Sen sijaan pyrin syömään terveellisesti ja liikkumaan jotta kunto pysyisi. Ei, en laihdu edes tällä tavalla. Eilisen ruoat: noin kilo kasviksia (porkkana, kukkakaali, yritit, salaatit, kesäkurpitsa), 1 kananmuna, raejuustoa, katkarapuja, chiliä, 4dl teetä, 1 tl hunajaa, 1 näkkäri margariinilla ja 2dl marjoja.
Jos sulla on PCOS niin et tule laihtumaan etkä tervehtymään nykyisellä syömisilläsi. Toki ne ovat "terveellisiä" ruokia, mutta eivät sovellu tuohon sairauteen.
Vierailija kirjoitti:
Synnytyksestä on vasta puoli vuotta, lenkkeile kaikessa rauhassa. Ei paniikkia.
Mulla oli ihan sama juttu.
Vuosi vois olla tavoite. Mä painoin alle lähtöpainon kun palasin töihin. Vaunulenkkejä tekemällä kilot lähtee.
Tykkään etsiä tietoa netistä enkä heti tajunnut, että kannattaisi hakea sitä englanniksi. Suomenkieliset sivut koskevat vain raskauskiloja eivätkä edes tunnista raskauden jälkeen tulevia kiloja. Ne taas ovat ilmeisesti tavanomainen ilmiö. Eivätkä ne edes lähde aina niin helposti vaikka olisi mikä liikkuja ollut aina. Miten en tätä tajunnut? ap
Eli voit jatkaa herkuttelua ja laiskottelua. Ei sun syömiset vaikuta asiaan mitenkään.
Laihdutat yhden niin kohta oot lihonut kaksi kiloa, loputon suo huoh.
Tyhymä ap, sinä yksinkeratisesti juot ja syöt liikaa vääriä juomia ja ruokia . Juo vain VETTÄ ja katso Finelin sivuilta ruokien kalorimäärät. Yhtä helppoa kuin aapisen luku.
Syöt siis liikaa, sillä vaikka kuinka olisi hidas aineenvaihdunta, niin on fysiikan lakien vastaista, ettei laihdu, jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Täytä siis vatsasi jollakin, missä ei ole juuri yhtään kaloreita. Porkkanaraastetta saat syödä niin paljon kuin jaksat, etkä varmasti liho.